«Βουλή και μύθοισι και ηπεροπηΐδη τέχνη», κοινώς: «Με θέληση, με παραμύθια και με την τέχνη της εξαπάτησης». Αυτά ήταν τα λόγια του μεγαλύτερου Έλληνα θρύλου, όταν ερωτήθηκε, σχετικά με τον τρόπο που κατάφερε να κατακτήσει τον κόσμο. Φαντάζομαι βέβαια, πως ουδέποτε θα περίμενε, ότι κακέκτυπα παραμυθιών και εξαπατήσεων, θα τον συνόδευαν, χιλιάδες χρόνια μετά το θάνατό του. Είναι ίσως, αυτός ο ευτυχής συγκερασμός σωματικής και πνευματικής ευρωστίας κι αυτό το κράμα της στρατιωτικής ιδιοφυΐας με την πολιτική μεγαλοφυΐα, που καθιστούν τον Μέγα Αλέξανδρο διαχρονική πηγή ενδιαφέροντος. Με έκπληξη λοιπόν, παρακολουθώ τις τελευταίες ημέρες, άλλη μία αρχαιολογική ανασκαφή, που συνδέεται, όχι από τους ιθύνοντες αυτής – αλλά από τους αδαείς και κυρίως ανιστόρητους – με το ταφικό μνημείο του Μεγάλου Αλεξάνδρου. Ήρθε λοιπόν, η στιγμή, να μπει ένα τέλος στον τζόγο, που στήνεται κυριολεκτικά, στο όνομα αυτού, που αποτέλεσε – αποτελεί και θα αποτελεί αιτία κι αφορμή, για να είμαστε εμείς υπερήφανοι ως Έλληνες.
«Όχι, ο τάφος του Μεγάλου Αλεξάνδρου δε βρίσκεται στην Αμφίπολη Σερρών», δήλωσε μετά την ακατάσχετη παραφιλολογία των ημερών, η Αικατερίνη Περιστέρη – υπεύθυνη αρχαιολόγος της ανασκαφής του μεγάλου κτιστού περίβολου του 4ου αι. π.Χ., που βρίσκεται στη θέση Καστά της Αμφίπολης Σερρών. Η ύπαρξη αγαλμάτων με τον λέοντα – σύμβολο της μακεδονικής αυτοκρατορίας και το γεγονός, ότι ο περίβολος είναι κοντά στα 500 μέτρα, δε σημαίνει ότι εμπεριέχει και τάφο. Μπορεί να είναι κενοτάφιο. Σε συσχέτιση πάντως, του συγκεκριμένου μνημείου με τον Μέγα Αλέξανδρο, πιο πιθανό θεωρείται, αν βρεθεί τάφος, να είναι ο τάφος της γυναίκας του – της Ρωξάνης, παρά του ιδίου του Μεγάλου Αλεξάνδρου. Για τους αρχαιολόγους βεβαίως, που έχουν γνώση της επιστήμης τους, ελάχιστη σημασία έχει, να βρεθεί το ταφικό μνημείο του Μέγα Αυτοκράτορα, όσο να βρεθεί πρωτίστως το σώμα του. Πού είναι πιθανό λοιπόν, να βρίσκεται το σώμα και το ταφικό του μνημείο του Μεγάλου Αλεξάνδρου και γιατί δεν έχει ανακαλυφθεί ακόμα;
Με εξονυχιστική συσχέτιση των γραπτών ιστορικών πηγών και των αρχαιολογικών ανασκαφών καταλήγουμε στις δύο επικρατέστερες εκδοχές, περί της ταφής του Μ. Αλεξάνδρου, οδηγούμενοι και από τις δύο στην Αίγυπτο. Σύμφωνα με την πρώτη εκδοχή, το ταφικό μνημείο του Μεγάλου Αλεξάνδρου χτίστηκε στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου. Δύο χρόνια φαίνεται πως διήρκησε η προετοιμασία της ταφής του, δηλαδή η ταρίχευση του σώματος και η κατασκευή του μαυσωλείου, στο οποίο ετάφη. Από το 323 π.Χ. που πέθανε δηλαδή, το 321 π.Χ. κάνουν λόγο οι γραπτές πηγές, για τη μεγαλοπρεπή πομπή, που μετέφερε το ταριχευμένο σώμα του Μ. Αλεξάνδρου από τη Βαβυλώνα, όπου θεωρείται ως τόπος θανάτου. Πάνω από το σημείο, που λέγεται λοιπόν, σύμφωνα με την πρώτη εκδοχή, ότι κατασκευάστηκε το ταφικό μνημείο του Μ. Αλεξάνδρου βρίσκεται σήμερα ένα μουσουλμανικό τέμενος και καθόλου τυχαίο δεν πρέπει να θεωρείται το γεγονός. Απαγορεύεται κάθε είσοδος για ανασκαφή με ειδικά μηχανήματα στο εν λόγω τέμενος, βάσει της θρησκευτικής τους πεποιθήσεως.
Η δεύτερη και επικρατέστερη εκδοχή, περί της ταφής του Μεγάλου Αλεξάνδρου, κάνει λόγο για ανακάλυψη περίβολου 12.000 μέτρων κι όχι 500 μέτρων, όπως αυτός της Αμφίπολης, στην έρημο της Σίουα Αιγύπτου. Ο πρώην πρωθυπουργός κ. Σημίτης όμως, διακόπτοντας τη χρηματοδότηση των ανασκαφών, μόλις ανακαλύφθηκε ο εν λόγω μεγαλοπρεπής περίβολος, πάγωσε και την εύρεση του τάφου, που αναμφίβολα υπήρχε στο εσωτερικό του. Ο έλεγχος του εν λόγω σημείου άλλωστε, αποφέρει πλέον επί των ημερών μας, την απόλυτη διαχείριση της περιοχής από τους Αμερικανούς. Καθίσταται λοιπόν σαφές πλέον, πως αν το ταφικό μνημείο του Μέγιστου των Ελλήνων, δεν έχει καταστραφεί ολοσχερώς από τους πρώτους χριστιανούς, όπως μαρτυρούν τα αδιάψευστα γεγονότα της ιστορίας, τότε δε θα βρεθεί ποτέ, γιατί πολύ απλά… τα πολιτικά παιχνίδια δε θα το επιτρέψουν!