Ο Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος, σε συνέντευξη που παραχώρησε στην εφημερίδα Ελεύθερος Τύπος της Κυριακής, δήλωσε τα εξής:
Για τις επικρίσεις ότι το Λύκειο μετατρέπεται σε εξεταστικό κέντρο
«Δεν αλλάζει τίποτε σε σχέση με αυτό που ισχύει σήμερα, για τον τρόπο που εξετάζονται οι μαθητές. Εξετάζονται μέσα στο σχολειό τους, για να περάσουν την τάξη τους και τα γραπτά βαθμολογούνται από το δάσκαλό τους. Το μόνο που αλλάζει είναι ότι το 50% των θεμάτων θα λαμβάνεται από Τράπεζα Θεμάτων και το κάθε σχολείο, στην ημέρα που αυτό ορίζει την εξέταση του μαθήματος, θα παίρνει αυτά τα θέματα από το ηλεκτρονικό σύστημα. Δεν μιλάμε επομένως για πανελλαδικές εξετάσεις και για μετατροπή του σχολείου σε εξεταστικό κέντρο.
Εμείς θέλουμε να ανατρέψουμε τη νοοτροπία που δημιουργήθηκε την τελευταία τριακονταετία, αυτή της ήσσονος προσπάθειας, τα αποτελέσματά της οποίας βιώνουμε σήμερα. Δεν θέλουμε δηλαδή να παρκάρουμε τα παιδιά μας σε ένα Λύκειο, να περνούν τις τάξεις με μέσο όρο 9, να περνούν στο Πανεπιστήμιο με μέσο όρο 8 και στο τέλος να έχουν πτυχία χωρίς αντίκρισμα και να παραμένουν άνεργοι χωρίς γνώσεις και δεξιότητες».
Για τις αιτιάσεις ότι το προς ψήφιση νομοσχέδιο για το Λύκειο θα στείλει μαζικά τους μαθητές στα φροντιστήρια
«Αυτό είναι παραπληροφόρηση που εξυπηρετεί σκοπιμότητες. Αρκεί ένας μαθητής να διαβάζει και να παρακολουθεί την διδασκαλία του καθηγητή του στο σχολείο.
Υπάρχει μια γενικευμένη αντίληψη που έχει οδηγήσει τον πολίτη να σέβεται περισσότερο τα 200 ευρώ που καταβάλει άμεσα στο φροντιστήριο από τα πολλαπλάσια που καταβάλει μέσω του φόρου του για να υπάρχει Δημόσια Δωρεάν Παιδεία. Αυτή η νοοτροπία πρέπει να αλλάξει.
Και ερωτώ τον κάθε πολίτη. Πως επιτρέπει στον εαυτό του να καταβάλει χρήματα σε ιδιαίτερα μαθήματα στον καθηγητή του παιδιού του που είναι στο σχολείο; Είναι θέμα αρχής ή θέμα Νόμου. Είναι θέμα νοοτροπίας και αντίληψης που τώρα πρέπει να αλλάξει. Και διαμορφώνουμε τους όρους για να αλλάξει αυτή η νοοτροπία με τη βελτίωση του Δημοσίου Σχολείου.
Εμείς κάνουμε το χρέος μας για να ενισχύσουμε τη γνώση, την προσπάθεια για να πάψουμε να αναζητούμε συνεχώς εύκολες λύσεις».
Για τη διαθεσιμότητα των διοικητικών υπαλλήλων Πανεπιστημίων και ΤΕΙ
«Θέλω τα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ να ολοκληρώσουν τη διαδικασία αξιολόγησης, που θα αποδείξει ότι η συντριπτική πλειονότητα παρουσιάζει ελλείψεις σε προσωπικό. Και πιστεύω ότι αν σε κάποια Ιδρύματα διαπιστωθεί ότι οι μαζικές μονιμοποιήσεις, που έγιναν στο παρελθόν έχουν οδηγήσει σε πλεονάσματα, θα μας το πουν τα ίδια τα Ιδρύματα. Δεν θέλω να προχωρήσουμε, ως Υπουργείο Παιδείας, σε οριζόντια μέτρα».
Για τις μετεγγραφές των φοιτητών
«Στη δύσκολη οικονομική συγκυρία, δημιουργήσαμε τη διαδικασία μεταφοράς θέσεων, προκειμένου να βοηθήσουμε πολλούς φοιτητές και τις οικογένειές τους να συνεχίσουν τις σπουδές τους κοντά στην εστία τους. Την διαδικασία αυτήν την εφαρμόζουμε και φέτος με τα ίδια κριτήρια, στα οποία πρωταρχικό ρόλο παίζει το κατά κεφαλήν οικογενειακό εισόδημα, το οποίο αυξάνουμε, ενώ το διπλασιάζουμε για τις μονογονεϊκές οικογένειες. Όσον αφορά το σύστημα των Πολλαπλών βάσεων για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις δεν αλλάζει τίποτα».
Για τη διαγραφή των «αιωνίων» φοιτητών
«Είναι αρμοδιότητα των Ιδρυμάτων να προχωρήσουν στο «ξεκαθάρισμα» των μητρώων τους, καθώς το κόστος των ανενεργών φοιτητών είναι πολύ μεγάλο και λειτουργεί εις βάρος των ενεργών, της λειτουργίας των Ιδρυμάτων και του κοινωνικού συνόλου».
Για τις απειλούμενες απεργιακές κινητοποιήσεις στην αρχή της σχολικής χρονιάς
«Τα σχολεία θα ανοίξουν κανονικά και θα λειτουργήσουν ομαλά, όπως άλλωστε έγινε και πέρσι. Τα βιβλία είναι στα σχολεία, οι μαθητές θα είναι στα θρανία, οι εκπαιδευτικοί στις τάξεις και μάλιστα, μέσα σε ένα νέο πλαίσιο λειτουργίας της Δημόσιας Δωρεάν Παιδείας, που θέτει πάνω από όλα το συμφέρον των μαθητών. Σε κάθε περίπτωση θα είμαστε σε ετοιμότητα για να αντιμετωπίσουμε κάθε πρόβλημα».
Για το ενδεχόμενο εκ νέου επιστράτευσης των εκπαιδευτικών
«Όχι. Η επιστράτευση ήταν αναγκαία, όταν απειλήθηκε η διεξαγωγή των Πανελλαδικών, δηλαδή το δημόσιο συμφέρον».
Για την πιθανότητα αναβολής της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών
«Η αξιολόγηση θα εφαρμοστεί κανονικά. Η εξουσιοδότηση ρυθμίζει θέματα τυπικής έκδοσης του σχετικού Προεδρικού Διατάγματος, που ήδη βρίσκεται στο Συμβούλιο της Επικρατείας».
Για το Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ.