Είναι μεγάλη η χαρά μου που έφτασε πλέον το πλήρωμα του χρόνου να εισαχθεί στην κυπριακή Μέση Εκπαίδευση και συγκεκριμένα στην Γ᾽ Γυμνασίου από τη σχολική χρονιά 2013-14 η διδασκαλία των “Νεφελών” του Αριστοφάνη, στο πλαίσιο της συνεχιζόμενης μεταρρύθμισης του μαθήματος των Αρχαίων Ελληνικών.
Στην Ελλάδα διδάσκονται εδώ και μερικά χρόνια οι Όρνιθες. Εξόσων όμως γνωρίζω, πρόκειται για την πρώτη απόπειρα στην ιστορία της κυπριακής μέσης εκπαίδευσης να διδαχθεί συστηματικά η Παλαιά Κωμωδία στο Γυμνάσιο και μάλιστα με εκπαιδευτικό υλικό που ετοίμασε το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου (ΥΑΠ).
ΤΙ ΤΗ ΧΡΕΙΑΖΟΜΑΣΤΕ ΤΗΝ ΚΩΜΩΔΙΑ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ;
Οι Νεφέλες, αν και έργο ιδιότυπο, περιλαμβάνουν αρκετά τυπικά στοιχεία της Παλαιάς Κωμωδίας, ώστε οι μαθητές να κατανοήσουν την ουσία αυτού του θεατρικού είδους, χωρίς το οποίο οι γνώσεις τους για το αρχαίο ελληνικό θέατρο θα παρέμεναν ημιτελείς και χωλές!
Με τις Νεφέλες καλύπτεται ένα σοβαρό, διαχρονικό κενό στη διδασκαλία του αρχαίου ελληνικού δράματος στη Μέση Εκπαίδευση, με την προσθήκη του άλλου μεγάλου, αλλά αδικημένου πόλου της αθηναϊκής δραματικής παραγωγής. Η Τραγωδία και η Κωμωδία συνυπήρξαν στα Μεγάλα Διονύσια από το 486 π.Χ. και στα Λήναια από τη δεκαετία του 440 π.Χ. Το ένα θεατρικό είδος προϋποθέτει και διαμορφώνει το άλλο (έστω και αν η ώσμωση είναι πιο εμφανής στην Κωμωδία). Δεν νοείται διδασκαλία του αρχαιοελληνικού θεάτρου χωρίς την Κωμωδία!
Ολόκληρο το άρθρο μπορείτε να το διαβάσετε στο http://antonispetrides.wordpress.com