Ο Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Συμεών Κεδίκογλου, ομιλητής στο ετήσιο Συνέδριο, που διοργάνωσε η Διεθνής Διαφάνεια – Ελλάδα για τις «Καλές Πρακτικές» στην αντιμετώπιση της διαφθοράς στην Εκπαίδευση.
«Κράτος & Διαφθορά: Ιχνηλατώντας Καλές Πρακτικές» είναι ο τίτλος του φετινού συνεδρίου που διοργάνωσε χθες η οργάνωση «Διεθνής Διαφάνεια – Ελλάδα», στο οποίο ομιλητής ήταν ο Υφυπουργός Συμεών Κεδίκογλου που παρουσίασε τις «Καλές Πρακτικές» που σημειώνονται και σχεδιάζονται στην Εκπαίδευση, για την ευαισθητοποίηση των νέων ανθρώπων ενάντια στη διαφθορά και την αδιαφάνεια.
Μιλώντας από τη βήμα του Συνεδρίου, ο κ. Κεδίκογλου ανακοίνωσε την εκπόνηση σχεδίου και τη λήψη πρωτοβουλιών με σκοπό τη δημιουργία ενός προγράμματος μέσα στο Σχολείο, με ειδική στόχευση στη διδασκαλία του ρόλου και της σημασίας της Διαφάνειας.
Ακολουθούν μερικά σημεία της ομιλίας του Υφυπουργού:
«…Καθώς η πρώτη μαγιά υπάρχει (στα ελληνικά σχολεία), το Συνέδριο αυτό μπορεί να αποτελέσει μια εξαιρετική αφορμή για να γεννηθεί ένα νέο αυτοτελές πιλοτικό πρόγραμμα στα σχολεία, προσαρμοσμένο στην ευαισθητοποίηση των μαθητών σε θέματα διαφάνειας και καταπολέμησης της διαφθοράς.
…Όπως το παράδειγμα της Ιταλίας, που συνδέει τα μαθήματα με την έννοια της Διαφάνειας, έτσι και στα διδακτικά εγχειρίδια του ελληνικού σχολείου, μπορούμε να διαβάσουμε σχετικά με τη Διαφάνεια και τις συνδεόμενες με αυτήν έννοιες, σε πολλά και διαφορετικά μαθήματα, σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες.
…Τόσο η διαθεματική προσέγγιση στην Εκπαίδευση, όπως ορίζει η σύγχρονη Παιδαγωγική, όσο και ο ίδιος ο ελληνικός Πολιτισμός με την Ιστορία, τη Φιλοσοφία κ.λπ. διαμορφώνουν ένα πρόγραμμα για τα ελληνικά σχολεία που «πιάνει» από πολλές και σύγχρονες πλευρές το ζήτημα της Διαφάνειας.
…Στο κομμάτι, λοιπόν, των σχολικών δραστηριοτήτων, και των εργασιών, που απαιτούν και μεγαλύτερη συμμετοχή από τους μαθητές, υπάρχει σαφώς περιθώριο για επιπλέον δράσεις και μεγαλύτερη διείσδυση.
…Σε αυτήν την κατεύθυνση, από το βήμα αυτού του Συνεδρίου ανακοινώνω ότι, και με αφορμή αυτή την πρωτοβουλία, στο Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων εκπονούμε σχέδιο για ένα πρόγραμμα στην έννοια της Διεθνούς Διαφάνειας, αξιολογώντας τις εξής προτάσεις:
– Ένταξη της «Διαφάνειας» για το σχολικό έτος 2013-2014 στα μαθήματα της Σχολικής και Κοινωνικής Ζωής (στην Α΄Γυμνασίου), Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή (στην Γ΄Γυμνασίου), Πολιτική Παιδεία (στην Α’ Λυκείου) και Ερευνητική Εργασία-Project (στην Α΄Λυκείου) . Παράλληλα, ήδη με εγκύκλιο του Υπουργείου (31 Οκτωβρίου 2013) δόθηκε έμφαση στη Διαφάνεια, όσον αφορά στην επιλογή των θεμάτων των προγραμμάτων σχολικών δραστηριοτήτων
– Ένταξη της «Διαφάνειας» σε όλα τα προγράμματα «Εισαγωγικής Επιμόρφωσης» των πρωτοδιοριζομένων εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, με επιμέρους θεματικό πεδίο με τίτλο «Δεοντολογία Εκπαιδευτικών».
– Παραγωγή γραπτού λόγου από τους μαθητές όλων των Γυμνασίων και Λυκείων της χώρας, με θέμα σχετικό με την αξία της Διαφάνειας στη σχολική και κοινωνική ζωή. Θα υπάρξει διαδικασία Αριστείας με έπαθλο.
…Επιπλέον, απευθύνω πρόσκληση στη «Δημόσια Διαφάνεια-Ελλάδα» να συνεργαστούμε και να συντονίσουμε από κοινού ένα πρόγραμμα επισκέψεων ειδικών καλεσμένων στα ελληνικά σχολεία, ώστε να μιλήσουν στους μαθητές για το δικό τους παράδειγμα.
…Τα σχολεία, για να εκπαιδεύσουν τους αυριανούς αγωνιστές κατά της διαφθοράς πρέπει να είναι τα ίδια απαλλαγμένα από τη διαφθορά, είναι σημαντικό η ίδια η εκπαιδευτική πολιτική να δίνει πρώτη το παράδειγμα. Και το παράδειγμα το δίνουμε, όταν αποφασίσαμε το σύστημα πρόσληψης αναπληρωτών και ωρομισθίων μη πλήρη διαφάνεια μέσω ηλεκτρονικού συστήματος υποβολής αιτήσεων, όταν αναρτούμε όλες τις αποφάσεις στη Διαύγεια, όταν θεσπίσαμε την ΑΔΙΠ, την Αρχή Διασφάλισης και Πιστοποίησης Ποιότητας στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, με εξωτερικές αξιολογήσεις από ανεξάρτητους αξιολογητές και φυσικά, με τον θεσμό των Πανελληνίων Εξετάσεων, που μπορεί να επιδέχεται σε πολλά σημεία κριτική, υπήρξε όμως διαχρονικά ο αδιαμφισβήτητα αδιάβλητος διαγωνισμός αξιολόγησης στην Ελλάδα».
Για το Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ.