Με το νέο σχέδιο νόμου για την Ειδική Αγωγή, ο θεσμός της Παράλληλης Στήριξης οδηγείται σε θεσμικούς φραγμούς και εν τέλει σε μεγάλες περικοπές.
Γονείς, εκπαιδευτικοί ειδικής και γενικής αγωγής, ειδικότητες και επιστήμονες της Ειδικής Αγωγής, πολίτες αυτής της χώρας που έχουμε γνωρίσει από κοντά το συγκεκριμένο θεσμό (μέσα από τη φοίτηση χιλιάδων παιδιών) γνωρίζουμε τα πολλαπλά του οφέλη, όχι μόνο για τα παιδιά με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, αλλά για όλα τα παιδιά του γενικού σχολείου.
Η Παράλληλη Στήριξη ήταν στην ουσία η πρώτη μορφή “Συνεκπαίδευσης” που έλαβε χώρα στα Γενικά Σχολεία της χώρας μας. Ήταν η πρώτη φορά που υπήρξαν δύο εκπαιδευτικοί στην τάξη (Ειδικής και Γενικής Αγωγής) για να εντάξουν παιδιά με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (με σύνδρομο Asperger, Αυτισμό Υψηλής Λειτουργικότητας, σύνδρομο ΔΕΠ/Υ, σύνδρομο Down, κώφωση, τύφλωση, κινητικά προβλήματα κ.α.) στο γενικό σχολείο, στο πλαίσιο που κάποτε εξοβέλιζε αυτά τα παιδιά!!
Το σχέδιο νόμου θέτει σοβαρούς θεσμικούς φραγμούς στη χορήγηση της Παράλληλης Στήριξης (π.χ. δεν χορηγείται Παράλληλη Στήριξη όπου υπάρχουν Τμήματα Ένταξης) και οδηγεί σε ραγδαία μείωση των Παράλληλων Στηρίξεων. Πλήττει το δικαίωμα χιλιάδων παιδιών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στην Εκπαίδευση.
Ζητάμε ν’ αλλάξει το σχέδιο νόμου και να μη μπουν “αποκλεισμοί” μέσα από το ίδιο το νομικό πλαίσιο του Κράτους. Προωθούμε το παρακάτω ψήφισμα παντού: σε γονείς, εκπαιδευτικούς, συλλόγους, φορείς κτλ.
To:
Υπουργό Παιδείας κ.Ανδρέα Λοβέρδο
Στηρίξτε το θεσμό της Παράλληλης Στήριξης
ΨΗΦΙΣΜΑ
ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΣΜΟ ΤΗΣ ΠΑΡΑΛΛΗΛΗΣ ΣΤΗΡΙΞΗΣ
Όλοι εμείς, εκπαιδευτικοί, γονείς, απλοί πολίτες, που γνωρίζουμε από κοντά το θεσμό της Παράλληλης Στήριξης για παιδιά με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, δηλώνουμε ότι:
Η Παράλληλη Στήριξη για τα παιδιά με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες δεν είναι απλά ένας θεσμός εκπαιδευτικής στήριξης. Είναι αναγκαία συνθήκη τήρησης των Ανθρώπινων και Συνταγματικών τους Δικαιωμάτων στην εκπαίδευση, την ένταξη και την ισότιμη μεταχείριση. Είναι θεσμός με πολλαπλά οφέλη, όχι μόνο για συγκεκριμένα παιδιά, αλλά για όλα τα παιδιά, όλα τα σχολεία, για την κοινωνία μας.
Για το λόγο αυτό, και με αφορμή το σχέδιο νόμου για την Ειδική Εκπαίδευση (ΕΕ) που έχει παρουσιαστεί από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων και αναμένεται να κατατεθεί και να ψηφιστεί σε λίγες μέρες, ζητάμε από τη διοίκηση του Υπουργείου Παιδείας και προσωπικά από το
νέο Υπουργό κ. Λοβέρδο:
Α) Η Παράλληλη Στήριξη να συνεχιστεί ως θεσμός και να χορηγείται για το σύνολο των ωρών διδασκαλίας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση από εκπαιδευτικό ΕΕ.Ο εκπαιδευτικός της Παράλληλης Στήριξης να αναφέρεται και να τοποθετείται ως δεύτερος εκπαιδευτικός στην τάξη και να εξυπηρετεί διδακτικές ανάγκες της «τάξης συνεκπαίδευσης» (τον κοινό σχεδιασμό και την κοινή εφαρμογή εκπαιδευτικών δράσεων από τον εκπαιδευτικό Γενικής και Ειδικής Εκπαίδευσης, εντός και εκτός τάξης, που ωφελούν όλη την τάξη και όχι μόνο τους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες).
Β) Να διαγραφεί από το άρθρο 6 του σχεδίου νόμου η διάταξη που αναφέρει ότι: «Όπου υπάρχει ιδρυμένο και λειτουργεί Τμήμα Ένταξης δεν χορηγείται Παράλληλη Στήριξη»
Πρόκειται για την πιο άδικη και αντι-παιδαγωγική διάταξη του σχεδίου νόμου. Η Παράλληλη Στήριξη και το Τμήμα Ένταξης καλύπτουν διαφορετικές εκπαιδευτικές ανάγκες (σύμφωνα και με το πόρισμα του Συνηγόρου του Πολίτη, Ιούνης 2009).
Γ) Να αποσυρθούν όλες οι διατάξεις του σχεδίου νόμου που αντιμετωπίζουν την Παράλληλη Στήριξη με λογιστικό-ποσοτικό τρόπο και όχι παιδαγωγικό-ποιοτικό, όπως
α) ότι Παράλληλη Στήριξη μπορεί να έχει ο μαθητής, αν καταφέρνει να παραμείνει στην τάξη και στο σχολείο χωρίς υποστήριξη για διάστημα ίσο με το μισό του πρωινού ωραρίου (πρόκειται για ποσοτικό υπολογισμό σε μια ποιοτική διαδικασία όπως είναι η εκπαίδευση/μάθηση – το ερώτημα είναι τι κάνει και τι δεν κάνει ο μαθητής, όταν βρίσκεται μόνος του χωρίς υποστήριξη)
β) ότι ο μαθητής, για να έχει Παράλληλη Στήριξη, θα πρέπει να ανταποκρίνεται στο αναλυτικό πρόγραμμα της τάξης φοίτησής του, καθώς και σε κάθε εκδήλωση σχολικής διαδικασίας (κανένας μαθητής με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή χωρίς δεν το καταφέρνει 100%)
γ) ότι η Παράλληλη Στήριξη χορηγείται μέχρι και τη Γ’ τάξη του Γυμνασίου, εκτός των τυφλών και κωφών μαθητών (δεν μπορούμε να κατανοήσουμε γιατί ένας μαθητής π.χ. με σύνδρομο Asperger, με το που προβιβάζεται στην Α΄ Λυκείου, παύει να έχει ανάγκη την Παράλληλη Στήριξη).
Όλες οι παραπάνω διατάξεις είναι ποσοτικές/λογιστικές και σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να μπουν σ’ ένα νόμο για να βάλουν «θεσμικό φραγμό» στο Συνταγματικό Δικαίωμα των παιδιών στην Εκπαίδευση. Οι ανάγκες για Παράλληλη Στήριξη ή όχι θα πρέπει να προσδιορίζονται μετά από ενδελεχή ποιοτική αξιολόγηση των μαθητών και των εκπαιδευτικών πλαισίων και μόνο τότε να παίρνονται αποφάσεις.
ΚΑΛΟΥΜΕ ΤΗΝ ΗΓΕΣΙΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΝΑ ΛΑΒΕΙ ΣΟΒΑΡΑ ΥΠΟΨΗ ΤΗΝ ΑΓΩΝΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΓΟΝΙΩΝ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΧΙΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΘΕΣΜΟΥ
ΤΗΣ ΠΑΡΑΛΛΗΛΗΣ ΣΤΗΡΙΞΗΣ
Στον παρακάτω σύνδεσμο βρίσκεται το ηλεκτρονικό ψήφισμα. Στηρίξτε το!
http://www.change.org/petitions/%CF%85%CF%80%CE%BF%CF%85%CF%81%CE%B3%CF%8C-%CF%80%CE%B1%CE%B9%CE%B4%CE%B5%CE%AF%CE%B1%CF%82-%CE%BA-%CE%B1%CE%BD%CE%B4%CF%81%CE%AD%CE%B1-%CE%BB%CE%BF%CE%B2%CE%AD%CF%81%CE%B4%CE%BF-%CF%83%CF%84%CE%B7%CF%81%CE%AF%CE%BE%CF%84%CE%B5-%CF%84%CE%BF-%CE%B8%CE%B5%CF%83%CE%BC%CF%8C-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%AC%CE%BB%CE%BB%CE%B7%CE%BB%CE%B7%CF%82-%CF%83%CF%84%CE%AE%CF%81%CE%B9%CE%BE%CE%B7%CF%82