filologoiΚΑΝΕΙΣ ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ ΔΕΝ ΠΛΕΟΝΑΖΕΙ, ΚΑΝΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΔΕΝ ΠΕΡΙΣΣΕΥΕΙ

Εμπρός στον ενδεχόμενο κίνδυνο της υποχρεωτικής μετακίνησης συναδέλφων μας φιλολόγων στην περιφέρεια σήμερα, στην επικράτεια αύριο, καταθέτουμε το παρακάτω υπόμνημα:
1. Θα προκληθεί σοβαρό πρόβλημα επιβίωσης (διαμονή-στέγαση, οικογένεια κ.λπ.) γι’ αυτούς τους εκπαιδευτικούς.
2. Απόπειρα μετακίνησης των συναδέλφων μας δεν μπορεί να αιτιολογηθεί με βάση το ότι «πλεονάζουν». Η διάλυση των ειδικοτήτων και των διακριτών γνωστικών-επιστημονικών αντικειμένων (κατεύθυνση του «νέου» σχολείου) υλοποιείται και με τις λεγόμενες β΄ αναθέσεις. Το φαινόμενο να ανατίθεται ηΙστορία σε άλλες ειδικότητες πρέπει να περιοριστεί και να χρησιμοποιείται η β΄ ανάθεση μόνο σε ειδικές περιπτώσεις. Είναι εξάλλου γνωστό ότι η υποβάθμιση των ανθρωπιστικών σπουδών και των φιλολογικών μαθημάτων (εντελώς ενδεικτικά αναφέρουμε την κατάργηση της Ιστορίας στη Β΄ ΕΠΑ.Λ.) σε συνδυασμό με τη γενίκευση της διδασκαλίας μαθημάτων που δεν αντιστοιχούν σε γνωστικό-επιστημονικό αντικείμενο (π.χ. «project») προκαλούν και εντείνουν το πρόβλημα. Το δικαίωμα όμως των παιδιών μας στη μόρφωση είναι αδιαπραγμάτευτο.
3. Η αύξηση των μαθητών ανά τμήμα και η αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών συνδέονται αναμφίβολα με το πρόβλημα. Ζητούμε, καταθέτοντας με την ευκαιρία τα πάγια επιστημονικά και εκπαιδευτικά αιτήματα που σχετίζονται απευθείας με το θέμα, τα εξής:
1. Να μην επιχειρηθεί καμία μετακίνηση κανενός φιλολόγου.
2. Επικουρικά:
α. Η αντισταθμιστική εκπαίδευση, η οποία πέρυσι λειτούργησε πολύ καθυστερημένα, πρέπει να λειτουργήσει το συντομότερο δυνατόν (ΠΔΣ, «κοινωνικό φροντιστήριο»).
β. Να λειτουργήσουν τώρα όλες οι βιβλιοθήκες (και όχι μόνο κάποιες επιλεκτικά) με εκπαιδευτικό προσωπικό.
γ
. Να δοθεί γραμματειακή υποστήριξη στα σχολειά μας. Το πρόβλημα της σχετικής υποστελέχωσης είναι γνωστό και σοβαρό.
δ. Να αξιοποιηθεί η εγκύκλιος για τη μείωση μαθητών ανά τμήμα με βάση μαθητές που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες. Θεωρούμε πάντως ότι στο όνομα της «αποασυλοποίησης» και βάσει μεταβατικών ενεργειών επιδιώκεται η διάλυση της δημόσιας ειδικής αγωγής.
ε. Αν χρειαστεί και αυτό, να γίνει μερική ανάκληση ωραρίου. Η λογική των «κουμπωμάτων» δεν έχει καμία θέση στην εκπαίδευση.
Κατερίνη, 29-09-2014
Το ΔΣ του Συνδέσμου Φιλολόγων Πιερίας

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.