“Το πιο γλυκό ψωμί”:Μια πολύμορφη δραματοποίηση
Μετά τη διδασκαλία του κειμένου, τέσσερις μαθητές αναλαμβάνουν ρόλους με βάση το κείμενο: του βασιλιά, του σοφού γέροντα, του υπηρέτη και του αφηγητή. Η σύντομη θεατρική παράσταση που ακολουθεί περιλαμβάνει αφήγηση, παντομίμα και διάλογο. Ο αφηγητής ξεκινά να εκθέτει την άσχημη ψυχολογική και σωματική κατάσταση στην οποία βρίσκεται αρχικά ο βασιλιάς, ενώ ο μαθητής που τον υποδύεται παίρνει την ανάλογη στάση και έκφραση. Στη συνέχεια, ο αφηγητής αναγγέλλει την άφιξη του γέροντα και ακολουθεί διάλογος ανάμεσα σ’ αυτόν και τον βασιλιά.
Με παντομίμα παριστάνεται η εκτέλεση της συμβουλής του γέροντα, κατά την οποία ο υπηρέτης του βασιλιά τού φτιάχνει και τού προσφέρει γλυκά ψωμιά, τα οποία αυτός απορρίπτει, αφού δεν τον θεραπεύουν. Στο σημείο αυτό επανεμφανίζεται ο γέροντας και με διάλογο καλεί τον βασιλιά να τον ακολουθήσει στην καλύβα του. Κατόπιν, ο αφηγητής διηγείται την τριήμερη δοκιμασία του βασιλιά κατά την οποία μαζί με το γέροντα παρασκευάζουν εξ αρχής το δικό τους ψωμί και οι δύο μαθητές την αναπαριστούν με παντομίμα. Στο τέλος, όταν πλέον τρώνε το ψωμί, γίνεται διάλογος μεταξύ τους κατά τον οποίο ο βασιλιάς αναγγέλλει ενθουσιασμένος τη θεραπεία του και ο γέροντας εκφωνεί τη βασική φράση του κειμένου: «Η ζάχαρη του ψωμιού σου ήταν ο ιδρώτας που έχυσες για να το φτιάξεις». Η μικρή παράσταση κλείνει με παντομίμα και το βασιλιά χαρούμενο να δουλεύει στον κήπο του.