Οι τελευταίες λεπτομέρειες του εξεταστικού που θα ισχύσει από του χρόνου κλειδώνουν από ώρα σε ώρα. Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας θα προχωρήσει σε ανακοινώσεις μέσα στην εβδομάδα. Προκρίνεται μέχρι στιγμής σενάριο για δύο μόνο κατευθύνσεις, Θεωρητική και Θετική. Αναζητείται «αλγόριθμος» για την οργάνωση των τμημάτων στα σχολεία κάτι που δεν εξελίσσεται σε τόσο εύκολη υπόθεση. Η αναζήτηση των κατάλληλων εκείνων παρεμβάσεων στο εξεταστικό σύστημα του Νέου Λυκείου που θα διευρύνουν τις επιλογές των υποψηφίων έχει οδηγήσει μέχρι στιγμής σε δύο βασικούς άξονες: Ομαδοποίηση των έξι Επιστημονικών Πεδίων Εξειδίκευσης σε δύο βασικές κατευθύνσεις την Θεωρητική και την Θετική Ένα 5ο προαιρετικό μάθημα το οποίο επιλέγει ο υποψήφιος ανάλογα με το ποιο δεύτερο ΕΠΕ θέλει να ξεκλειδώσει, πέραν αυτού στο οποίο οδηγούν τα 4 υποχρεωτικά μαθήματα που έχει δηλώσει. Οι άξονες αυτοί συμφωνήθηκαν σε ευρεία πολύωρη σύσκεψη που είχε το απόγευμα της Παρασκευής, ο υπουργός Παιδείας Αριστείδης Μπαλτάς με τις επιστημονικές ομάδες που έχουν επεξεργαστεί εισηγήσεις για τις πανελλαδικές εξετάσεις του 2016. Η διατήρηση του αριθμού των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων και των ΕΠΕ που έχουν ανακοινωθεί προκειμένου να μην ανατραπεί η προετοιμασία που έχουν ήδη κάνει οι μαθητές της σημερινής Β’ Λυκείου και ταυτόχρονα η δυνατότητα να έχουν πρόσβαση οι υποψήφιοι σε περισσότερες σχολές είναι ένα σταυρόλεξο για γερούς λύτες. Ο βαθμός δυσκολίας απογειώνεται αν σκεφτεί κανείς την οργάνωση της Γ’ Λυκείου σε τμήματα. Η ομαδοποίηση των 6 ΕΠΕ σε 2 Κατευθύνσεις δεν μπορεί πάρα να υλοποιηθεί με το να διαμορφώσει κάθε μαθητής την ομάδα των 4+1 μαθημάτων στα οποία θα εξεταστεί με βάση τα δύο ΕΠΕ από τα οποία θέλει να επιλέξει σχολές. Αυτό σημαίνει ότι οι μαθητές θα χωρίζονται σε δύο ή τρία διαφορετικά τμήματα μέσα στην ημέρα. Στα μικρά και απομακρυσμένα σχολεία αυτό θα εξελιχθεί σε πραγματική σπαζοκεφαλιά. Σύμφωνα με αυτή την νέα οργάνωση γνωστικών αντικειμένων στη Θεωρητική κατεύθυνση εκτός από το προφανές δηλαδή το 1ο ΕΠΕ φαίνεται ότι εντάσσονται οι Παιδαγωγικές σχολές που αποτελούσαν το ιδιαιτέρως κλειστό 5ο ΕΠΕ αλλά και οι Κοινωνικές και Πολιτικές από το 4ο ΕΠΕ που σπάει μάλλον στη μέση αφού οι Οικονομικές σχολές οδεύουν προς την Θετική Κατεύθυνση.
Διαβάστε περισσότερα στο 360pedia.gr