ilios-omixliΚάθαρση. Πάντα η λέξη αυτή, ο ήχος της, το ρο και το σίγμα μαζί, σα γδάρσιμο παλιάς πατίνας που ξεφλουδίζεται κι ατόφιο ξεπροβάλλει καθαρό το ξύλο. Λυτρωτική λέξη, και με την αριστοτελική έννοια, δίνει λύσεις στα δράματα, επαναφέρει την καθεστηκυία τάξη των πραγμάτων, γαληνεύει το νου από τα πάθη, ορμόνη ενδορφίνης.

Κι είναι τραχύ το μονοπάτι, κακοτράχαλη ατραπός η κατάκτησή της.

Ενέχει τη λέξη άρση, αναίρεση και κατάργηση των δεδομένων, αναδίπλωση ή γκρέμισμα, αναστοχασμός κι αναδιατύπωση, νέες προοπτικές κι οπτικές, άλλες ιδεολογικές βάσεις, αναπροσδιορισμός είναι.

Με παράπλευρες απώλειες, με ψυχικά αποθέματα εξαντλημένα, δέρμα φιδιού που πετιέται κι αναπλάθεται εκ νέου άλλο, κάθε αρχή και δύσκολη, η αρχή το ήμισυ του παντός, ξεκίνημα, επανεκκίνηση.

Όμως, η ανακούφιση που αφήνει, υπέρτατη αίσθηση αναζωογόνησης. Καθαριότητας άρωμα, στοχαστικής καθαρότητας βλέμμα, ανάταση ψυχής και σώματος. Διεργασία μυαλού και ψυχής η κάθαρση.

Και μετά σα να φορούσε μυωπικά γυαλιά ο οργανισμός, πάσχοντας από πρεσβυωπία, ξεδιαλύνει τη θαμπάδα, η ομίχλη που έπνιγε τα δαιδαλώδη γυμνά τοπία των αδιέξοδων συλλογισμών εξαχνίζεται, η όραση επιστρέφει. Όλα παίρνουν την πραγματική τους διάσταση, νέφη εξωραϊσμού και παραμόρφωσης φεύγουν, διαλύονται από έναν ήλιο γνώσης κι ανανέωσης, ηλιάτορα παιχνιδιάρη που φωτίζει τα ζοφερά σκοτάδια της ψυχής. Κι έτσι χαμογελά κι αυτή με ένα μειδίαμα αγνό, μικρού παιδιού γέλιο γάργαρο, γιατί ξαναβρίσκει επιτέλους το χαμένο νόημά της, το μίτο της αληθινής ζωής, της απαλλαγμένης από δεινά και δυνάστες καθημερινούς, σαν το νηφάλιο χαμόγελο των ασκητών που έχει μια λάμψη απόκοσμη σοφίας. _

                                                                                                                Α.Π.

Προηγούμενο άρθροΑντιμετωπίζω τη Μοναξιά(Οδηγίες για Φοιτήτριες και Φοιτητές)
Επόμενο άρθροΝεοελληνική Γλώσσα Β´ Λυκείου: Διαφήμιση και παιδί(Κριτήριο αξιολόγησης)
Άννα Παπαγιαννάκη
H Άννα Παπαγιαννάκη είναι απόφοιτος της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Από το 1995 έως σήμερα εργάστηκε στη δημόσια εκπαίδευση ως αναπληρώτρια καθηγήτρια σε γυμνάσια και λύκεια της Θεσσαλονίκης και της Δράμας, απασχολήθηκε σε φροντιστήρια μέσης εκπαίδευσης ως φιλόλογος σε μαθήματα ειδικότητάς της, ως εκπαιδεύτρια ενηλίκων στη ΝΕΛΕ, στο ΙΝΕΔΙΒΙΜ και στο πρόγραμμα του ΑΠΘ , ΔΙΑΠΟΛΙΣ Πράξη 2 «Εκπαίδευση αλλοδαπών και παλιννοστούντων μαθητών». Διαθέτει πλούσια επιμόρφωση στη διαπολιτισμική εκπαίδευση και στην εκπαίδευση ενηλίκων, γνωρίζει αγγλικά και γαλλικά, ενώ στα ενδιαφέροντά της εμπίπτουν το θέατρο, η δημιουργική γραφή κι η λογοτεχνία.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.