arxaia_160315Αρχαία Ελληνική Γλώσσα: Διδακτική Άγνωστου Θέματος

“…ἄνδρα μοι ἔννεπε, μοῦσα, πολύτροπον, ὃς μάλα πολλὰ
πλάγχθη, ἐπεὶ Τροίης ἱερὸν πτολίεθρον ἔπερσεν·
πολλῶν δ᾽ ἀνθρώπων ἴδεν ἄστεα καὶ νόον ἔγνω,
πολλὰ δ᾽ ὅ γ᾽ ἐν πόντῳ πάθεν ἄλγεα ὃν κατὰ θυμόν,

ἀρνύμενος ἥν τε ψυχὴν καὶ νόστον ἑταίρων.
ἀλλ᾽ οὐδ᾽ ὣς ἑτάρους ἐρρύσατο, ἱέμενός περ·
αὐτῶν γὰρ σφετέρῃσιν ἀτασθαλίῃσιν ὄλοντο,
νήπιοι, οἳ κατὰ βοῦς Ὑπερίονος Ἠελίοιο
ἤσθιον· αὐτὰρ ὁ τοῖσιν ἀφείλετο νόστιμον ἦμαρ…”  (Ὁμήρου Ὀδύσσεια Ραψωδία α’)


Θεματικοί άξονες του σεμιναρίου

Στο σεμινάριο επικεντρωνόμαστε σε ειδικές τεχνικές διδακτικής αγνώστου κείμενου Αρχαίων Ελληνικών. Επιδιώκουμε να προσεγγίσουμε το κείμενο δίνοντας έμφαση στον κειμενικό λόγο ως μορφή και περιεχόμενο. Ειδικότερα, επικεντρωνόμαστε στο μοντέλο της λογο-αναφορικής κατασκευής και διερευνούμε τη διάρθρωση και συγκρότηση του λόγου. Γραμματικά και συντακτικά φαινόμενα μελετώνται μέσα στη σύνθεση των σχέσεων μορφής και περιεχομένου. Προσλαμβάνονται ρηματικές και μη ρηματικές διαστάσεις μέσα από τις διαλεκτικές σχέσεις πολιτικών, ιστορικών, κοινωνικών αφηγήσεων ανάλογα με το περιεχόμενο του κειμένου. Έτσι, η έμφαση βρίσκεται στις διεργασίες έκφρασης των νοημάτων και στη διερεύνηση της διάρθρωσης της γλώσσας μέσα από τη συγκρότηση και παραγωγή του νοήματος. Πέρα από την τυπική μετάφραση ενός κειμένου δίνεται έμφαση στην παραγωγή και δημιουργία νοήματος, ώστε η εξέλιξη της γλώσσας να συσχετίζεται άμεσα με τη διαμόρφωση του λόγου και να μελετάται στη συγκεκριμένη χρονική συγκυρία που αναδεικνύει εναλλακτικούς τρόπους γραφής και απόδοσης νοήματος.

  • Μελέτη συγκρότησης λόγου
  • Εξειδικευμένη ανάλυση μορφής και περιεχομένου
  • Συγκρότηση και ερμηνεία λόγου σε σχέση με την συγκυρία
  • Δυνατότητες σημασίας με επικαθορισμούς νοήματος
  • Η συντακτική και γραμματική ανάλυση ως συναρθρώσεις λόγου
  • Διαθεματική και διακειμενική σύνδεση του άγνωστου κειμένου με άλλα πεδία ρηματικότητας

Περισσότερες πληροφορίες www.aie.gr

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.