Ορισμένοι μελετητές θεωρούν ότι η τραγωδία «Επτά επί Θήβας» του Αισχύλου δομείται στη βάση της αντίθεσης ανάμεσα στον υστερικό χορό των νεαρών κοριτσιών από τη μια, που κυριεύεται από πανικό και θέτει σε κίνδυνο την άμυνα της πόλης, και τον ψύχραιμο, αποφασιστικό Ετεοκλή από την άλλη, που κρατά γερά στα χέρια του το δοιάκι του καραβιού της πολιτείας. Ισχύει το πιο πάνω; Αν ναι, σε ποιο βαθμό;
ΑΝΔΡΕΣ ΚΑΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΣΤΟΥΣ ΕΠΤΑ
Ηέμφυληδιάσταση, ειδικάηαντιδιαστολήανάμεσαστις (ιδεολογικώςκατασκευασμένες) έννοιεςτουΆντρακαιτηςΓυναίκαςκαιό,τιαυτέςσυνεπάγονται, είναισημαντικήγιατηνκατανόηση (και) τωνΕπτάεπίΘήβας, όπως γενικότερα της αρχαίας ελληνικής τραγωδίας. Το Άρρεν, βεβαίως, το ενσαρκώνει στο έργο πρωτίστως ο Ετεοκλής. Στα πρόσωπα του δράματος (dramatis personae) δεν συμπεριλαμβάνεται ούτεέναςγυναικείοςχαρακτήρας (σήμερα οι πλείστοι φιλόλογοι είναι πεπεισμένοι ότι η Αντιγόνη και η Ισμήνη παρεμβλήθηκαν από τον Διασκευαστή). Το Θήλυ όμως εκπροσωπείται δυναμικά από τον χορό των Θηβαίων παρθένων, δηλαδή δώδεκα νεαρών κοριτσιών στα πρόθυρα του γάμου (13-14 ετών).
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας παρέχουμε την καλύτερη εμπειρία πλοήγησης. Οι πληροφορίες αυτές αποθηκεύονται στον φυλλομετρητή σας και μας βοηθούν να μάθουμε την προτιμήσεις σας.
Απολύτως απαραίτητα cookies
Τα Απολύτως απαραίτητα cookies θα πρέπει να είναι συνεχώς ενεργά διότι επιτρέπουν λειτουργίες που είναι απαραίτητες για τους σκοπούς λειτουργίας του δικτυακού μας τόπου.
If you disable this cookie, we will not be able to save your preferences. This means that every time you visit this website you will need to enable or disable cookies again.
Στατιστικά Cookies
Ο δικτυακός μας τόπος χρησιμοποιεί Google Analytics για την συλλογή ανώνυμων πληροφοριών που αφορούν την επισκεψιμότητα του https://filologikos-istotopos.gr. Ενεργοποιώντας τα μας βοηθάτε να γίνουμε καλύτεροι.
Please enable Strictly Necessary Cookies first so that we can save your preferences!
Πολιτική Cookies
Περισσότερες πληροφορίες για την Πολιτική Cookies θα βρείτε εδώ: Πολιτική Απορρήτου