Στις 16.11.2015 πραγματοποιήθηκε συνάντηση μεταξύ εκπροσώπων της Πανελλαδικής Φιλοζωικής και Περιβαλλοντικής Ομοσπονδίας και του Υπουργού Παιδείας. Στη συνάντηση αυτή αναδείχθηκαν, μεταξύ άλλων, τα ακόλουθα ζητήματα:
α) η εισαγωγή θεματικών ενοτήτων φιλοζωίας σε μαθήματα τόσο της πρωτοβάθμιας όσο και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης,
β) οι λοιπές σχετικές με τα ζώα εκπαιδευτικές δράσεις με τις οποίες μπορεί να εμπλουτιστεί το πρόγραμμα των μαθητών μας,
γ) η αναγκαιότητα επαγγελματικής κατάρτισης και πιστοποίησης των εκπαιδευτών σκύλων.
Τα ζητήματα αυτά και οι συνακόλουθες ελλείψεις καθιστούν εμφανές ότι είναι πράγματι αναγκαία η εκπόνηση ενός ολοκληρωμένου προγράμματος εκπαιδευτικών φιλοζωικών δράσεων, ώστε τα προβλήματα που διαταράσσουν την αρμονική συμβίωσή μας με τα ζώα να αντιμετωπιστούν στη ρίζα τους.
Ο κύριος Υπουργός παρακαλείται να απαντήσει στα ακόλουθα ερωτήματα:
1) Προτίθεται το Υπουργείο Παιδείας να προβεί στην εισαγωγή θεματικών ενοτήτων φιλοζωίας σε μαθήματα τόσο της πρωτοβάθμιας όσο και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης;
2) Προτίθεται το Υπουργείο Παιδείας να εκπονήσει από κοινού με τις φιλοζωικές οργανώσεις βιωματικές, φιλοζωικές δράσεις, που υπερβαίνουν τη διδασκαλία σε θεωρητικό επίπεδο και με τις οποίες μπορεί να εμπλουτιστεί το πρόγραμμα των μαθητών μας;
3) Προτίθεται το Υπουργείο Παιδείας να αναλάβει πρωτοβουλία στην κατεύθυνση δημιουργίας ενός πλαισίου επαγγελματικής κατάρτισης και πιστοποίησης εκπαιδευτών σκύλων;
4) Σε ποιες άλλες εκπαιδευτικές φιλοζωικές δράσεις προτίθεται να προβεί το Υπουργείο Παιδείας ώστε να αντιμετωπισθεί το έλλειμμα παιδείας, που δυστυχώς χαρακτηρίζει πολλούς συμπολίτες μας ως προς τη δέουσα συμπεριφορά απέναντι στα ζώα, τόσο τα δεσποζόμενα όσο και τα αδέσποτα, καθώς και να καλλιεργηθεί η ιδέα της φιλοζωίας;
Ο ερωτών Βουλευτής
Θεόδωρος Π. Φορτσάκης
Βουλευτής Επικρατείας ΝΔ