Οι παρακάτω ερωτήσεις σκοπό έχουν να βοηθήσουν τους φοιτητές που μελετούν τους Επτά επί Θήβας του Αισχύλου να κατανοήσουν και να εμβαθύνουν στο έργο.
1. Πότε διδάσκονται οι Επτά επί Θήβας; Πώς η γνώση του ιστορικού συγκειμένου συμβάλλει στην πλαισιωμένη κατανόηση του έργου, άρα βοηθά στην αποκατάσταση, στο μέτρο του δυνατού, της εμπειρίας του αρχαίου Αθηναίου θεατή;
2. Ποια είναι η θέση των Επτά επί Θήβας στην τριλογία στην οποία ανήκει; Ποιο είναι το περίγραμμα της πλοκής των άλλων έργων, στον βαθμό που το γνωρίζουμε;
3. Ποια είναι η εικόνα του θεατρικού χώρου των Επτά πριν ξεκινήσει η δράση; Ποιες παρουσίες κυριαρχούν στη σκηνή και συγκεκριμένα στον χώρο της ορχήστρας; Ποια είναι η συμβολική σημασία αυτών των παρουσιών;
4. Με ποια σκηνή ξεκινούν οι Επτά επί Θήβας; Πώς πρέπει να φανταστούμε τη σκηνοθεσία της σκηνής αυτής; Με ποια άλλη σκηνή λίγο αργότερα στο έργο έρχεται σε αντίθεση, κυρίως στο οπτικό επίπεδο;
5. Πώς εμφανίζεται ο Ετεοκλής στον Πρόλογο; Ποια ιδιότητά του τονίζει και αντιθέτως ποια επιχειρεί να υποβαθμίσει ή και να αποκρύψει εντελώς; Πώς εξηγείται αυτό;
6. Αναφερθείτε στην ταυτότητα του χορού των Επτά επί Θήβας: ποιοι λόγοι μπορεί να οδήγησαν τον Ευριπίδη στη συγκεκριμένη επιλογή;
7. Ξεκινώντας από την Πάροδο και φτάνοντας μέχρι την Έξοδο, παρατηρήστε το περιεχόμενο και τον τόνο των χορικών ωδών και αποφανθείτε σχετικά με τη λειτουργία τους στο έργο.
8. Σε ποιο βαθμό δικαιολογείται η άποψη του Ετεοκλή ότι ο χορός στην Πάροδο και στο πρώτο επεισόδιο συμπεριφέρεται υστερικά και αποτελεί ούτε λίγο ούτε πολύ εσωτερικό εχθρό για την πόλη;
Οι υπόλοιπες ερωτήσεις στη σελίδα antonispetrides.wordpress.com