Πραγματοποιήθηκε σήμερα στο υπουργείο η πρώτη συνάντηση του υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστα Γαβρόγλου με τα ΔΣ της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ.
Στη συνάντηση που έγινε σε καλό κλίμα και είχε κυρίως εθιμοτυπικό χαρακτήρα, ο υπουργός ζήτησε από τα στελέχη των ομοσπονδιών να ξεκινήσει ένας εξαντλητικός διάλογος με θεματικές συναντήσεις για κάθε ένα από τα ζητήματα που απασχολούν την εκπαιδευτική κοινότητα.
Ο υπουργός, αφού άκουσε με προσοχή τις θέσεις των εκπροσώπων των εκπαιδευτικών, επιφυλάχθηκε, για τις περισσότερες από αυτές, να απαντήσει σε επόμενη συνάντηση μαζί τους, αφού πρώτα μελετήσει τα αιτήματά τους, ολοκληρώσει την ενημέρωσή του στα εκπαιδευτικά θέματα και σχηματίσει πλήρη και σαφή εικόνα για τα ζητήματα της παιδείας και των εκπαιδευτικών.
Ωστόσο ο κ. Γαβρόγλου ενημέρωσε τους εκπροσώπους των εκπαιδευτικών για τις πρόσφατες διαπραγματεύσεις με τους θεσμούς, επισημαίνοντας ότι για πρώτη φορά αποτυπώθηκε γραπτώς και έγινε αποδεκτή η ανάγκη διορισμού μονίμων εκπαιδευτικών.
Επίσης, ο υπουργός τόνισε ότι η ατομική αξιολόγηση αφορά αποκλειστικά και μόνο τα στελέχη της εκπαίδευσης. Η βελτίωση των εκπαιδευτικών αποτελεσμάτων θα επιδιωχθεί με μία διαδικασία σχεδιασμού και αποτίμησης του ετήσιου έργου της σχολικής μονάδας, η οποία θα αποκρυσταλλωθεί μετά από διάλογο με τις Ομοσπονδίες.
Αναφερόμενος, ο υπουργός, στην έκθεση του ΟΟΣΑ επανέλαβε ότι αυτή δεν είναι δεσμευτική και ότι η ενδιάμεση έκθεση του οργανισμού, που ακυρώνει την έκθεση του 2011 και αναμένεται να παραδοθεί προσεχώς είναι σημαντικά βελτιωμένη από αυτή που είχε αρχικά κατατεθεί, ενώ η τελική έκθεση θα παραδοθεί στο τέλος του 2017.
Οι εκπρόσωποι των συνδικαλιστικών φορέων των δασκάλων και των καθηγητών έθεσαν στον υπουργό ζητήματα που απασχολούν τον κλάδο τους.
Ειδικότερα, μεταξύ άλλων, οι εκπρόσωποι ζητούν:
- Μόνιμους μαζικούς διορισμούς για την κάλυψη των πραγματικών κενών στα σχολεία.
- Άμεση πρόσληψη αναπληρωτών για όλα τα κενά.
- Καμιά απόλυση αναπληρωτή.
- Γενναία αύξηση της χρηματοδότησης για τις λειτουργικές δαπάνες των σχολείων.
- Καμία συγχώνευση, κατάργηση σχολείων και τμημάτων.
- Τη γνωστοποίηση στην εκπαιδευτική κοινότητα του τριετούς προγράμματος που συμφωνήθηκε με τους θεσμούς.
- Την κατάργηση των υπουργικών αποφάσεων για τα Ολοήμερα Νηπιαγωγεία και Δημοτικά.