Το 6ο ΓΕΛ Νέας Σμύρνης , στα πλαίσια των δραστηριοτήτων της Ομάδας Ρητορικής, διοργανώνει αγώνες Αυθόρμητου Λόγου Λυκείων το Σάββατο 29 Απριλίου 2017 στις εγκαταστάσεις του σχολείου, Ευξείνου Πόντου 71, Νέα Σμύρνη και ώρα 9:15 – 13:30.
Το πρόγραμμα των Αγώνων είναι το ακόλουθο:
9:15 – 10:00 | Προσέλευση συμμετεχόντων – Εγγραφή |
10:00 -10:30 | Έναρξη των αγώνων – Χαιρετισμοί – Ενημέρωση κριτών ( Αίθουσα Εκδηλώσεων) |
10:30- 11:30 | Προκριματικός γύρος ( αίθουσες διδασκαλίας ) |
11:30- 12:00 | Διάλειμμα ( προαύλιος χώρος ) |
12:00 -12:45 | Ανακοίνωση ονομάτων προκριθέντων μαθητών- Τελικός γύρος ( Αίθουσα Εκδηλώσεων ) |
13:15 | Ανακοίνωση αποτελεσμάτων – Βράβευση μαθητών/τριών |
Τα σχολεία που ενδιαφέρονται να πάρουν μέρος στους Αγώνες αυτούς παρακαλούνται να δηλώσουν συμμετοχή στη φόρμα που υπάρχει στην ηλεκτρονική διεύθυνση https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdXS2tfjPgHx7r-2I4i21JB9COW_OnthikUZduGK88sByv99g/viewform
μέχρι τις 4/4/2017 .Στον διαγωνισμό μπορούν να συμμετάσχουν μέχρι 90 μαθητές συνολικά. Κάθε σχολείο μπορεί να υποβάλει μέχρι 3 συμμετοχές.
Επισημαίνεται ότι οι υπεύθυνοι καθηγητές που θα συνοδεύουν τα παιδιά θα συμμετέχουν και στις κριτικές επιτροπές που θα συγκροτηθούν.
Η ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ Η ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
ΤΣΙΓΚΑ ΣΜΑΡΑΓΔΑ ΧΡΟΝΟΠΟΥΛΟΥ ΑΓΓΕΛΙΚΗ
Σχολική Σύμβουλος ΠΕ02
Η ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΑΥΛΙΚΑΚΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
ΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΥ ΑΝΔΡΙΑΝΗ – ΠΕ02 Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ04
ΦΤΟΥΛΗ ΑΝΝΑ – ΠΕ02 ΓΙΑΚΟΥΜΑΤΟΥ ΤΕΡΕΖΑ
ΧΑΤΖΗΓΙΑΝΝΑΚΟΥ ΔΟΜΝΑ – ΠΕ-02 Υπεύθυνη Πολιτιστικών Θεμάτων
Δ΄ Διεύθυνσης
ΑΥΘΟΡΜΗΤΟΣ ΛΟΓΟΣ
- Τι είναι ο αυθόρμητος λόγος;
Πρόκειται για έναν σύντομο αυτοσχέδιο λόγο διάρκειας 2-3 λεπτών πάνω σε ένα θέμα το οποίο ο μαθητής/τρια πληροφορείται την ώρα που εισέρχεται στην αίθουσα. Μετά από μια πολύ σύντομη προετοιμασία, εκφωνεί μια ομιλία η οποία πρέπει να διακρίνεται για την οργάνωση, την καλλιέπεια, την αλληλουχία, τη μεθοδικότητα και την παραστατικότητα.
- Ποια διαδικασία ακολουθείται;
Στον προκριματικό γύρο ο ομιλητής/τρια εισέρχεται στην αίθουσα στην οποία θα αγωνιστεί με βάση τον κατάλογο που είναι αναρτημένος έξω απ’ αυτήν. Έχει στη διάθεσή του/της μισό λεπτό για να διαβάσει τα τρία προτεινόμενα θέματα και να επιλέξει ένα από αυτά, χωρίς να κρατά σημειώσεις. Στη συνέχεια προετοιμάζεται επί 1,5 λεπτό έχοντας τη δυνατότητα να κρατήσει σημειώσεις. Εκφωνεί την ομιλία του/της μπροστά σε τριμελή επιτροπή η οποία και θα τον/τη βαθμολογήσει. Αφού τελειώσει την ομιλία του/της, παραμένει στην αίθουσα, μέχρι να ολοκληρωθεί η διαδικασία και με τους υπόλοιπους μαθητές/τριες που αγωνίζονται στην ίδια αίθουσα.
- Στον τελικό γύρο θα προκριθούν οι δέκα μαθητές/τριες που θα συγκεντρώσουν την υψηλότερη βαθμολογία. Η εκφώνηση των αυθόρμητων λόγων στον τελικό γύρο θα διεξαχθεί στην Αίθουσα Εκδηλώσεων του σχολείου.
- Σε τι είδους θέματα διαγωνίζονται οι μαθητές;
Τα θέματα που δίνονται στους μαθητές χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες :
- Μία λέξη, συγκεκριμένη ή αφηρημένη έννοια.
- Μία ανολοκλήρωτη φράση, μια φράση διφορούμενη ή μία φράση που παραπέμπει σε μια απρόβλεπτη κατάσταση.
- Μια πρόταση, μια θέση, ένα απόφθεγμα, ένα γνωμικό, με το οποίο ο ομιλητής/τρια μπορεί να συμφωνήσει ή να διαφωνήσει.
Και στις τρεις περιπτώσεις η λέξη/ φράση/ πρόταση του θέματος πρέπει να
ανακοινωθεί στην αρχή της ομιλίας.
- Ποιος είναι ο στόχος του αυθόρμητου λόγου;
Ο αυθόρμητος λόγος είναι το πιο ελεύθερο από τα ρητορικά αγωνίσματα χωρίς αυτό να αναιρεί την ύπαρξη δομής και οργάνωσης στη σκέψη και στον λόγο. Μπορεί να βοηθήσει τα παιδιά να αποκτήσουν άνεση στην ομιλία χωρίς προετοιμασία, να είναι ετοιμόλογα, να καλλιεργήσουν τη δυνατότητα αυτοσχεδιασμού και τη φαντασία τους, παρουσιάζοντας έναν λόγο ποιοτικό, ζωντανό και πρωτότυπο.