Ημερίδα ενημέρωσης για την πιλοτική εφαρμογή του προγράμματος
Το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων στο πλαίσιο της πιλοτικής εφαρμογής της Δράσης (7, 8, 9).10.4.1.06.02: «Δράσεις υποστήριξης Επαγγελματικής Εκπαίδευσης – Κατάρτισης και Μαθητείας _ Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ», Παρέμβαση: «Υποστήριξη Σχολικών Μονάδων ΕΠΑΛ» στο πλαίσιο του Ε.Π. «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευσης και Δια Βίου Μάθηση» του ΕΣΠΑ 2014 – 2020 διοργανώνει ημερίδα με θέμα: «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ.».
Η ημερίδα θα πραγματοποιηθεί στην αίθουσα «Γαλάτεια Σαράντη» του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων την Τετάρτη 25 Οκτωβρίου 2017, ώρα 9:30 έως 14:00 με την ευθύνη της Επιστημονικής Επιτροπής η οποία συγκροτήθηκε για την υποστήριξη της πιλοτικής εφαρμογής του προγράμματος και την προετοιμασία της φάσης διεύρυνσης της δράσης «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ.».
Η ημερίδα αυτή είναι η πρώτη που διεξάγεται και απευθύνεται στις εκπαιδευτικές περιφέρειες και στα σχολεία που εμπλέκονται στο πρόγραμμα. Σκοπό έχει να ενημερώσει τα στελέχη της εκπαίδευσης και τους εκπαιδευτικούς για τη σκοπιμότητα και τα οφέλη από την υλοποίηση του προγράμματος, ώστε να συμβάλλουν στη διαμόρφωση των δράσεων από κοινού με την επιστημονική επιτροπή.
Όσοι επιθυμούν, μπορούν να την παρακολουθήσουν ζωντανά μέσω live streaming από τον «Δίαυλο» : https://diavlos.grnet.gr/event/e934.
ΔΥΟ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
To πρόγραμμα «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ.» αφορά σε διαφορετικές δράσεις οι οποίες θα αναπτυχθούν στα ΕΠΑ.Λ. με στόχο την ενίσχυση της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε αυτά και τη βελτίωση της εικόνας της επαγγελματικής εκπαίδευσης στην κοινωνία και τους μαθητές.
Οι δράσεις αφορούν στα εξής:
- Πρόσληψη Ψυχολόγων – Δημιουργία και ενίσχυση δικτύων υποστήριξης των ΕΠΑΛ από ψυχολόγους και υφιστάμενες ψυχοκοινωνικές δομές, με στόχο την περαιτέρω βελτίωση του σχολικού κλίματος και την αντιμετώπιση των μαθησιακών δυσκολιών.
- Εναλλακτική ενισχυτική διδασκαλία για την ενίσχυση του γλωσσικού και αριθμητικού γραμματισμού των μαθητών της Α΄ τάξης η οποία θα πραγματοποιείται ταυτόχρονα στην τάξη με την πρόσληψη δεύτερου εκπαιδευτικού στη Γλώσσα και στα Μαθηματικά.
- Δράσεις βελτίωσης του κλίματος του σχολείου. Ενδεικτικά, μεταξύ άλλων: αξιοποίηση καλών πρακτικών σε θέματα ενίσχυσης των σχέσεων στη σχολική κοινότητα, ενεργοποίησης του θεσμού του Συμβούλου Καθηγητή, ενθάρρυνσης της δημιουργικότητας, ήπιας αντιμετώπισης σχολικών συγκρούσεων, ενίσχυσης δικτύων αλληλεγγύης των μαθητών, αναβάθμισης του σχολικού χώρου, σύνδεσης με την τοπική κοινωνία κ. ά..
- Ανάπτυξη δικτύων εκπαιδευτικών και σχολείων με στόχο την ανταλλαγή εμπειρίας, την ανάπτυξη διαλόγου, τον από κοινού σχεδιασμό και υλοποίηση διδακτικών και άλλων πειραματισμών, την προώθηση επισκέψεων μαθητών και εκπαιδευτικών στα άλλα σχολεία του δικτύου. Η δικτύωση θα αφορά επίσης τη Ζώνη Δημιουργικών Δραστηριοτήτων, τη συνεργασία όλων των εκπαιδευτικών της Α΄ τάξης με στόχο εναλλακτικούς τρόπους προσέγγισης και αξιολόγησης της γνώσης.
- Ενίσχυση Σχεδίων Δράσης – σύνδεσης με την τοπική κοινωνία και συνεργασίας με την ευρύτερη εκπαιδευτική και επιστημονική κοινότητα με στόχο να αναδυθεί η καινοτομία και η δημιουργικότητα στους χώρους των ΕΠΑΛ και των Εργαστηριακών Κέντρων. Τα σχέδια δράσης επιδιώκουν να αναδείξουν το έργο αυτό, συμβάλλοντας παράλληλα στην ενίσχυση και την περαιτέρω ανάπτυξη των πολύπλευρων ταλέντων μαθητών και εκπαιδευτικών.
- Εγκατάσταση ή βελτίωση υποδομών σχετικών με διαδικτυακή επικοινωνία – τηλεδιασκέψεις και τηλεκπαίδευση ώστε, μεταξύ άλλων, να παρέχεται μια αίσθηση ασφάλειας, ότι το σχολείο “δεν είναι μόνο του” αλλά μπορεί συνεχώς να αναζητεί βοήθεια, από την Επιστημονική Επιτροπή, τις υποστηρικτικές δομές, τα υπόλοιπα σχολεία, από κοινότητες γνώσης κλπ.
- Επιμόρφωση στελεχών και εκπαιδευτικών στη βάση ενεργητικών, συμμετοχικών και βιωματικών μεθόδων.
- Επιστημονική και παιδαγωγική υποστήριξη καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς.
- Το πρόγραμμα θα αναπτυχθεί πιλοτικά σε 9 ΕΠΑ.Λ. της χώρας για το σχολικό έτος σε 2017-18 και θα γενικευτεί από την επόμενη σχολική χρονιά σε όλα τα Επαγγελματικά Λύκεια.
Η ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΒΟΛΗ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ ΣΕ ΜΟΡΦΗ PDF