Του Νίκου Τσούλια
Υπήρξε ποτέ πολιτισμός που δεν επεδίωκε την αριστεία ως σημαντικό συντελεστή της διαρκούς ανέλιξής του; Υπήρξε ποτέ κοινωνία που δεν επένδυε στην αριστεία σε κάθε έκφρασή της ως καθοριστικό παράγοντα για την συνεχή πρόοδό της;
Υπάρχει μαθητής ή μαθήτρια που δεν ονειρεύεται να γίνει άριστος ή άριστη; Υπάρχει γονέας που δεν επιθυμεί διακαώς το παιδί του να γίνει άριστος μαθητής και δεν επιδιώκει να το επιτύχει; Υπήρχε ποτέ, υπάρχει ή θα υπάρξει εκπαιδευτικός που δεν θαυμάζει τους άριστους μαθητές και τις άριστες μαθήτριες και δεν αποσκοπεί στο να κάνει όσο το δυνατόν περισσότερους μαθητές άριστους;
Υπάρχει χώρα στην οποία ο Υπουργός Παιδείας επιχειρεί να απαξιώσει τους άριστους μαθητές, να τους αντιμετωπίζει περίπου ως ταξικούς εχθρούς και να ιδεολογικοποιεί μάλιστα αυτή την αντιπαιδαγωγική του συμπεριφορά; Είναι μόνο η Ελλάδα, που έχει ως διακυβέρνηση το αντισυστημικό κόμμα του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. μαζί με το ακροδεξιό κόμμα των ΑΝ.ΕΛ., πολιτικό υπόδειγμα λαϊκισμού και παρακμής.
Και να ποιο είναι το μήνυμα του Υπουργού Παιδείας κ. Γαβρόγλου προς τους μαθητές. «Μη διαβάζετε, δεν έχει καμιά αξία να γίνετε καλύτεροι, γιατί μπορεί να γίνετε και αριστούχοι, κάτι που δεν είναι προοδευτικό και αριστερό»! Είναι ο ίδιος Υπουργός που «καταργεί τις Πανελλαδικές εξετάσεις» από την ώρα που βρέθηκε στο Υπουργείο Παιδείας, που …διαμορφώνει «Εθνικό Απολυτήριο» για το Λύκειο, που «διορίζει» 20.000 εκπαιδευτικούς, που κάνει «μεταρρύθμιση» στην παιδεία εφαρμόζοντας αντιεκπαιδευτική πολιτική… Είναι ο Υπουργός Παιδείας που θα μείνει στα εκπαιδευτικά χρονικά αλλά και στην πολιτική ιστορία του τόπου μας ως μέγας δημαγωγός με περισσή και συνεχή έπαρση, που θεωρεί το θεσμό της εκπαίδευσης ως κομματικό ακροατήριο της χαμένης ταυτότητας του πάλαι ποτέ αριστερού ΣΥ.ΡΙΖ.Α.
Είναι «η εποχή που βγαίνουν τα τέρατα». Αλλιώς πώς μπορεί να εξηγηθεί η προσπάθεια εξοστρακισμού της αριστείας από τα σχολεία και την εκπαίδευση; Πώς μπορεί να προαχθεί η έρευνα και η παραγωγή γνώσης, αν δεν καλλιεργείται η συστηματική προσπάθεια που θα τείνει στην αριστεία; Αλλά ποιος μαθητής και ποιος εκπαιδευτικός μπορεί να λάβει υπόψη του την αντίληψη του Υπουργού Παιδείας, που υπονομεύει ένα βασικό στοιχείο της εκπαίδευσης και της παιδαγωγικής, την προαγωγή της αριστείας;
Όλοι γνωρίζουμε την εξέλιξη των πραγμάτων. Ο κ. Γαβρόγλου κάποια στιγμή θα φύγει αφήνοντας πίσω του πολλά λόγια και ανύπαρκτο δημιουργικό εκπαιδευτικό έργο. Τα σχολεία όμως θα συνεχίσουν στον αιώνα τον άπαντα να καλλιεργούν την αριστεία και να επαινούν τους άριστους μαθητές και τις άριστες μαθήτριες.