Είναι γνωστό ότι οι εκπαιδευτικές αλλαγές, οι καινοτομίες και οι μεγάλες μεταρρυθμίσεις αποτελούν δύσκολα εγχειρήματα, που σπάνια πραγματοποιούνται επιτυχημένα και με ένα βιώσιμο τρόπο στη χώρα μας, εξ αιτίας της περιορισμένης επεξεργασίας τους, ελλείμματος διαλόγου, των αντιστάσεων που συχνά προκαλούν και των κινδύνων εκφυλισμού που πάντα ελλοχεύουν. Είναι επίσης γνωστό ότι τα προηγούμενα δεν λαμβάνουν χώρα σε συνθήκες εργαστηρίου (in vitro) αλλά σε ένα πλούσιο κοινωνικό και εκπαιδευτικό συγκείμενο που προσδίδει μια μεγάλη πολυπλοκότητα. Ο καλός σχεδιασμός, ο ουσιαστικός διάλογος, η συμφωνία σε ένα κοινό πλαίσιο με τα ενδιαφερόμενα μέρη, η πιλοτική εφαρμογή και η δέουσα υποστήριξη φαίνεται να είναι «εκ των ων ουκ άνευ».

Στις 26-10-2017 το ΥΠ.Π.Ε.Θ. παρουσίασε ένα κείμενο 17 σελίδων στο οποίο περιγράφεται ένα σχέδιο προς διαβούλευση που αφορά στην αναδιάρθρωση των υποστηρικτικών δομών στην Εκπαίδευση και ειδικότερα στη δημιουργία του Περιφερειακού Κέντρου Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕ.Κ.Ε.Σ.), του Κέντρου Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (Κ.Ε.Σ.Υ.) και του Κέντρου Εκπαίδευσης για την Αειφορία (Κ.Ε.Α.)

Στην ημερίδα παρουσίασης ο ΥΠΕΘ είπε: «Νομίζω ότι τέτοιες ημερίδες και με την άνεση που έχουμε να πούμε αυτά που σκεφτόμαστε είναι ένα βήμα μπρος για τα θέματα αυτά» (Υ.Π.Ε.Θ., 26-10-2017)

Θέλοντας λοιπόν να συμβάλουμε στο διάλογο, στην ημερίδα αυτή γίνεται μια κριτική αποτίμηση της πρότασης του ΥΠ.Π.Ε.Θ., διερευνώντας τι αλλάζει και τι σηματοδοτούν οι προτεινόμενες λύσεις:

• Για τις αλλαγές που αφορούν στους Σχολικούς Συμβούλους οι δραστηριότητες των οποίων ενσωματώνονται στα Π.Ε.Κ.Ε.Σ και ανατίθενται στα νέα στελέχη που θα ονομάζονται Περιφερειακοί Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου και Επιμόρφωσης (ΠΣΕΕΕ)

• Για τις νέες δομές Κ.Ε.Σ.Υ. (ΚΕΔΔΥ, ΣΣΝ, ΚΕΣΥΠ, ΚΕΠΛΗΝΕΤ) και Κ.Ε.Α (Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Υπεύθυνοι, Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής Υγείας, Πολιτιστικών Θεμάτων και Σχολικών Δραστηριοτήτων, Δ/νσεων Εκπαίδευσης).

Ειδικότερα θα γίνει προσπάθεια να απαντηθούν ερωτήματα, όπως:

  • Πόσο έχει ληφθεί υπόψη η συνθετότητα και οι επιπτώσεις των προτεινόμενων αλλαγών;
  • Ποια είναι τα ισχυρά τους στοιχεία και ποιοι κίνδυνοι ελοχεύουν;
  • Ποια είναι τα πιθανά οφέλη τους και ποιες οι πιθανές απώλειες;

Συντονιστές της Ημερίδας

Γιώργος Μπαγάκης, Καθηγητής Μεθοδολογίας και                                                       Γιώργος Μπαραλός Πολιτικών Δια Βίου Εκπαίδευσης και Επιμόρφωσης                                               Αν/της Δ/ντης ΠΕΚ Πειραιά

ΔΗΛΩΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ: ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ

Για να δείτε το πρόγραμμα, πατήστε  εδώ.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.