Πέμπτη 13 Απριλίου, 2018
Σάσα Βούλγαρη
Ψυχοπαιδαγωγός – Αφηγήτρια
Τα Θεραπευτικά Παραμύθια και οι εφαρμογές τους στην Εκπαίδευση
Η χρήση της αφήγησης ως παιδαγωγικού εργαλείου έχει ιδιαίτερη σημασία στην εκπαίδευση παρέχοντας την ευκαιρία της καλλιέργειας ης δημιουργικής φαντασίας, της κατανόησης γεγονότων με κοινωνικό και πολιτισμικό περιεχόμενο, την ανάπτυξη μεγαλύτερης αυτογνωσίας αλλά και τη μείωση της συναισθηματικής δυσφορίας. Ο αφηγητής/τρια καλείται να οδηγήσει το παιδί στην ανακάλυψη νέων πληροφοριών για τον εαυτό του, επικεντρώνοντας στις εμπειρίες του/της και στο νόημα που προσδίδει σε αυτές. Η αφήγηση μετατρέπεται έτσι σε μια ευκαιρία για το παιδί να ανακαλύψει και να εξετάσει τις εμπειρίες που αναδεικνύονται μέσω της αφήγησης, αλλά και ως μέσο για να αποκαλυφθεί το πλαίσιο της ζωής του, στον χρόνο και στο περιβάλλον, περιλαμβανομένων γενικών αλλά και ειδικών συνθηκών. Πιο συγκεκριμένα, η χρήση των αφηγήσεων στη σχολική πράξη, καλείται να ανταποκριθεί στις ανάγκες του παιδιού που βιώνει την πολυδιάστατη «εμπειρία του υποφέρειν» και όχι απλά ενός οργανισμού που «νοσεί».
Ο μουσικός εμπλουτισμός της αφήγησης (ΙΣΤΟΡΙΕΣ & ΜΟΥΣΙΚΕΣ)
Μέσα από την συνεχή διαμόρφωση τους στους αιώνες οι προφορικές ιστορίες των λαών διατήρησαν με εντυπωσιακό τρόπο βασικές θεματικές στον πυρήνα τους, προσφέροντας συχνά και με γλώσσα συμβολική απαντήσεις για τα μεγάλα ανθρώπινα θέματα. Για το λόγο αυτό τα μαγικά παραδοσιακά παραμύθια σήμερα, χρησιμοποιούνται ποικιλοτρόπως και ενσωματώνονται σε παιδαγωγικές και ψυχοθεραπευτικές προσεγγίσεις. Το συγκεκριμένο εργαστήριο ευαισθητοποιεί θεωρητικά αλλά κυρίως μέσω βιωματικών παιχνιδιών και ειδικών τεχνικών για το πως μπορούμε να αξιοποιήσουμε τα παραμύθια των λαών στις αυτογνωσιακές τους προεκτάσεις στην εκπαίδευση και σε μορφές διερεύνησης της αυτογνωσίας.
Ελληνογγλική Αγωγή, Μαρούσι, Αθήνα
Με την επιστημονική υποστήριξη του Εργαστηρίου Έρευνας στην Πρακτική και Εφαρμοσμένη Φιλοσοφία (Ε.Ε.Π.Ε.Φ.), Τ.Ε.Π.Α.Ε.Σ., Πανεπιστήμιο Αιγαίου