Του Νίκου Τσούλια

 

     Και πάλι εξαγγελία δημαγωγίας και γενικολογίας. Το Υπουργείο Παιδείας και η κυβέρνηση του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. δεν μπορούν να εγκαταλείψουν τον λαϊκισμό. Επανήλθε η ηγεσία του Υπουργείου με σκοπό την επικοινωνιακή και μόνο πολιτική.

     Είναι ενδεικτικό το γεγονός ότι με την πρότασή της βάλλει κυρίως εναντίον του σημερινού απολυτηρίου του λυκείου, που η ίδια έχει θεσπίσει! Είναι το πιο αναξιόπιστο απολυτήριο που είχε η χώρα μας στη μεταπολεμική περίοδο, ένα απολυτήριο χωρίς καν επαναληπτικές ενδοσχολικές εξετάσεις σα να είναι Δημοτικό σχολείο. Η ιστορία της εκπαίδευσης θα το καταγράψει ως μελανό σημείο στην εξέλιξη του λυκείου. Θα ονομαστεί το «απολυτήριο του Γαβρόγλου» και θα αποτελεί το απόλυτο παράδειγμα ευτελισμού του λυκείου.

     Τι νέο κόμισε στην τελευταία του συνέντευξη ο κ. Γαβρόγλου; Δύο επιμέρους στοιχεία. α) Οι μαθητές της Β Λυκείου δεν θα κάνουν την δήλωση τον Ιούνιο, όπως αρχικά προβλεπόταν αλλά τον Οκτώβριο, δηλαδή στην Γ Λυκείου. β) Την πρώτη χρονιά εφαρμογής, δεν θα μετρήσει ο βαθμός του απολυτηρίου στο βαθμό πρόσβασης (προβλέπεται να προσμετρηθεί σε ποσοστό 10%).

     Είναι προφανές ότι σκέφτηκε το πως δρουν αυτά τα στοιχεία προεκλογικά. Όταν κάνει ειδική ρύθμιση για φέτος σε αυτά τα σημεία, ενώ τα προτείνει για τη συνέχεια, προφανώς καταδεικνύει την κομματική του δουλεία, τη φτηνή του δημαγωγία, την έλλειψη σεβασμού στην εκπαιδευτική λειτουργία.

     Αλλά γιατί δύο χρόνια τώρα λένε τα ίδια και τα ίδια και δεν νομοθετούν; Γιατί αφήνουν το χρόνο να τους …δικαιολογήσει ότι «δεν πρόλαβαν»; Και το πιο σημαντικό. Προτείνουν ανατρεπτικές και αλλαγές. Με ποια υλικά και εργαλεία; Με τα υπάρχοντα βιβλία και με οριακές προσθέσεις ύλης χωρίς επιστημονική και παιδαγωγική έρευνα; Δηλαδή η διδακτέα ύλη της Βιολογίας, για παράδειγμα, που αντιστοιχούσε σε 2 ώρες την εβδομάδα, τώρα θα αντιστοιχεί σε 6 ώρες, με την επινόηση ότι θα γίνεται καλύτερη δουλειά; Αυτό δεν συνιστά φροντιστηριακή αντίληψη και πρακτική;

     Ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α. και ο κ. Γαβρόγλου συνδέθηκαν απόλυτα με δύο μνημόνια, με την πλήρη υποταγή τους σε όλες τις οδηγίες του ΟΟΣΑ, με τη διάλυση της γενικής εκπαίδευσης στο λύκειο, με την αποκοπή της Γ΄ τάξης από το λύκειο, με την πλήρη απαξίωση του απολυτηρίου του λυκείου – το οποίο ουσιαστικά είναι ένα πιστοποιητικό φοίτησης. Ακόμα και για το …νέο απολυτήριο των χαρτιών τους δεν κομίζουν ένα σαφές σχέδιο. Αοριστολογία και «θα δούμε» είναι τα στοιχεία του.

     Ο θεσμικός κίνδυνος για την εκπαίδευση δεν προέρχεται πλέον από τον αυταρχισμό, όπως ήταν στα παλιά χρόνια της δεξιάς διακυβέρνησης, αλλά από έναν πρωτοφανή λαϊκισμό που δεν έχει όρια. Είναι φοβερό ότι η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας υπόσχεται και πρόσβαση στα πανεπιστήμια χωρίς πανελλαδικές εξετάσεις. «Όλοι θα παίρνουν απολυτήριο λυκείου και όλοι θα παίρνουν πτυχίο πανεπιστημίου». Ο απόλυτος ευτελισμός των απολυτηρίων, των πτυχίων, της εκπαίδευσης!

     Γιατί δεν είναι μόνο τα ελλιπή μορφωτικά εφόδια, που θα παίρνουν οι μαθητές μας με την άνωθεν επιβαλλόμενη χαλάρωση, αλλά είναι και το αντιπαιδαγωγικό μήνυμα που αποστέλλεται στους μαθητές ότι «μην στεναχωριέστε, δεν χρειάζεται αγώνας και προσπάθεια». Το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι να δημιουργήσουν ψηφοφόρους του κόμματός των με μια πολιτική υποκουλτούρα που χαϊδεύει τα αυτιά των νέων αλλά «τσακίζει» την έννοια των πραγματικών συμφερόντων τους.

     Πρόκειται για έναν συνειδητό εμπαιγμό μαθητών, εκπαιδευτικών, γονέων και της κοινωνίας. Ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α. και η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας τελειώνουν τη θητεία τους με ένα ακόμα αντιεκπαιδευτικό μέτρο. Είναι όμηροι τόσο του λαϊκισμού τους όσο και των μνημονιακών μέτρων και των υποδείξεων του ΟΟΣΑ. Άσκησαν μια απόλυτα αντιμεταρρυθμιστική εκπαιδευτική πολιτική. Αυτή είναι η τελική αφήγησή τους…

anthologio.wordpress.com

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.