«H Μεταρρύθμιση του Λυκείου έρχεται να συναντήσει την Μεταρρύθμιση στην Ανώτατη Εκπαίδευση» ανέφερε ο Υπουργός, ζητώντας από την αντιπολίτευση να τοποθετηθεί στο ερώτημα «ποια προβλήματα ερχόμαστε να αντιμετωπίσουμε». Και συμπλήρωσε: «Τον Σεπτέμβριο του 2017, δηλαδή πριν από ενάμιση χρόνο, συναντήθηκα στο Υπουργείο με όλα τα πολιτικά κόμματα και με την κ. Γεννηματά στο γραφείο της στη Βουλή.  Όλα τα κόμματα υποσχέθηκαν να στείλουν προτάσεις. Κανένα εκτός το Ποτάμι, όμως, δεν έστειλε προτάσεις. Ας συμφωνήσουμε τουλάχιστον στα προβλήματα. Σιωπή, εκκωφαντική σιωπή, που σημαίνει ότι θέλουν να συνεχίσει η σημερινή κατάσταση ενός σχολείου χωρίς την Γ’ Λυκείου που ακυρώνει την μόρφωση και τους εκπαιδευτικούς. Ενός Λυκείου με απαξιωμένο το απολυτήριο και με ένα τεράστιο κόστος στις οικογένειες για να προετοιμάσουν τα παιδιά τους για τα Πανεπιστήμια. Να συνεχιστεί η ανυπαρξία της Γ’ Λυκείου, η ακύρωση του όποιου ρόλου του σχολείου, η ακύρωση των εκπαιδευτικών. Πρόκειται για ένα θέατρο του παραλόγου. Σε καμία ευνομούμενη χώρα δεν έχει καταργηθεί το Λύκειο, δεν έχει αξία το απολυτήριο και δεν υπάρχει η δυνατότητα ελεύθερης πρόσβασης στα ΑΕΙ».

Αναφερόμενος ειδικά στη μεταρρύθμιση για το Λύκειο, ο κ. Γαβρόγλου σημείωσε: «Το σημερινό σύστημα είναι ένα αδιάβλητο σύστημα εξετάσεων που όμως είναι παιδαγωγικά αναξιόπιστο, όταν οι οικογένειες δαπανούν 2,5 δισ. ευρώ και μόνον το 30% σπουδάζει αυτό που στοιχειωδώς επιθυμεί» και επισήμανε: «Η Ανεξάρτητη Αρχή Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων σε μελέτη του 2016 σχετικά με τα Ευρωπαϊκά Εξεταστικά Συστήματα, δείχνει ότι είμαστε η μόνη χώρα που δεν επιτρέπει πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση με Απολυτήριο Λυκείου».

Σχετικά με τη νέα αρχιτεκτονική της Ανώτατης Εκπαίδευσης, ο κ. Γαβρόγλου ανέφερε επιγραμματικά στους τέσσερις βασικούς άξονες: νέα τμήματα, συνέργειες Πανεπιστημίων και ΤΕΙ, Πανεπιστημιακά Ερευνητικά Κέντρα με ερευνητικά ινστιτούτα και διετή προγράμματα σπουδών για τους αποφοίτους των ΕΠΑΛ. Και σημείωσε ότι:

  • Έχουν δοθεί ήδη 150 θέσεις για τα ιδρύματα
  • Δίνονται νομοθετημένα άλλες 500 θέσεις
  • Για πρώτη φορά μετά το 2010 νομοθείται η επαναπροκήρυξη όλων των θέσεων οι οποίες είναι αποτέλεσμα συνταξιοδοτήσεων. Άρα έχουμε ήδη 150 θέσεις, δίνουμε 500 θέσεις καθηγητών και 300 θέσεις από τις συνταξιοδοτήσεις.
  • Συν 1.500 θέσεις θεσμοθετημένες, που έχουν ήδη προκηρυχθεί για νέους επιστήμονες και για ακαδημαϊκή εμπειρία πράγμα που σημαίνει μπορούν να διδάξουν μέχρι 3 μαθήματα τον χρόνο.
  • Και τέλος 15.000.000 ευρώ από το ΕΣΠΑ για τα πανεπιστήμια ώστε να γίνει πράξη η νέα αρχιτεκτονική της Ανώτατης Εκπαίδευσης.

 

 

https://www.facebook.com/manolis.manos.311/

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.