Νεοελληνική Γλώσσα B´ Γυμνασίου: 1η Ενότητα-Ταξίδια: η ευεργετική επίδραση τους στην προσωπικότητά μας(Κριτήριο αξιολόγησης)

Ταξίδια: η ευεργετική επίδραση τους στην προσωπικότητά μας

Εκτός από την ευχαρίστηση που προσφέρουν τα ταξίδια σύμφωνα με πρόσφατες μελέτες επηρεάζουν θετικά την προσωπικότητά μας, χωρίς καν να το συνειδητοποιούμε. Οι άνθρωποι που ταξιδεύουν συχνά γίνονται περισσότερο δεκτικοί στη διαφορετικότητα, αναπτύσσουν τη δημιουργικότητα και την εξωστρέφειά τους και δηλώνουν περισσότερο ευτυχισμένοι. Η γοητεία του αγνώστου παράλληλα με την αβεβαιότητα που περιβάλλει έναν καινούργιο προορισμό απαιτεί την υπερπήδηση ψυχικών εμποδίων,  όπως ο φόβος, η διστακτικότητα, η αναβλητικότητα και προάγει συγχρόνως την οργανωτικότητα, την αντοχή στην ταλαιπωρία και τη διαχείριση των προβλημάτων.

Ο ανθρώπινος εγκέφαλος ρουφά τις εμπειρίες σαν σφουγγάρι. Η γνωριμία με τον πολιτισμό μιας χώρας, τα διαφορετικά έθιμα, η ξένη γλώσσα, το φαγητό, η μόδα, η μουσική, συμβάλλουν στη δημιουργία ενός νέου τρόπου σκέψης και μίας διαφορετικής αντίληψης της ζωής. Δεν είναι τυχαίο ότι δημιουργικοί άνθρωποι όπως ο Ernest Hemingway, ο Pablo Picasso και ο Wolfgang Amadeus Mozart λάτρευαν τα ταξίδια.

Το ταξίδι μας αναγκάζει να προσαρμοστούμε σε νέες συνθήκες βγαίνοντας από τη ζώνη ασφαλείας που μας προσφέρει η καθημερινή ρουτίνα μας. Οι δεξιότητες που κινητοποιούμε για να προσαρμοστούμε, μας κάνουν περισσότερο εξωστρεφείς. Πρόσφατη μελέτη πήρε μια ομάδα φοιτητών και τους χώρισε σε δύο υποομάδες: η πρώτη  υποομάδα αποτελείτο από τους φοιτητές, οι οποίοι σπούδασαν για ένα μικρό χρονικό διάστημα σε ξένη χώρα μέσω της υπηρεσίας Erasmus και η δεύτερη από εκείνους που δεν το έκαναν. Όσοι σπούδασαν σε άλλη χώρα επέστρεψαν πιο δεκτικοί και πιο πρόθυμοι να αλληλεπιδράσουν με άτομα πέρα από το ήδη αναπτυγμένο κοινωνικό τους δίκτυο. Η εμπειρία των σπουδών σε μία άλλη χώρα τους οδήγησε στην αλληλεπίδραση με διαφορετικές νοοτροπίες και η συνύπαρξη με το διαφορετικό, τους έκανε περισσότερο εξωστρεφείς.

Τα ταξίδια μας κάνουν πιο ευτυχισμένους, όχι μόνο κατά τη διάρκεια του ταξιδιού ή αμέσως μετά, αλλά πριν καν πραγματοποιήσουμε το ταξίδι. Η προετοιμασία του ταξιδιού και η ενασχόληση με τον προγραμματισμό του μας επηρεάζει εξίσου θετικά και μας γεμίζει ενθουσιασμό και ενεργητικότητα. Η περίοδος της αναμονής του ταξιδιού συνδέεται με μεγαλύτερη παραγωγικότητα και ικανοποίηση τόσο στην επαγγελματική όσο και στην προσωπική ζωή. Μετά το ταξίδι, η αισιοδοξία που παράγεται είναι πιθανό να οδηγήσει το άτομο σε λήψη σημαντικών αποφάσεων για την ευημερία του. Συχνά η θετική εμπειρία του ταξιδιού μπορεί να συνοδεύει το άτομο για μεγάλο χρονικό διάστημα μετά τη λήξη του ταξιδιού.

Το ταξίδι ακόμα και σε κάποιο γνώριμο μέρος επιδρά θετικά στην ψυχολογία μας, τα ταξίδια όμως σε άγνωστους προορισμούς θα έχουν τη μεγαλύτερη επίδραση  στην προσωπικότητά μας, εφόσον εξοπλιστούμε με την καλή μας διάθεση.

https://psygrams.com/arthra/taksidia-i-evergetiki-epidrasi-tous-stin-prosopikotita-mas/

 

1ο θέμα (Κατανόηση κειμένου / επικοινωνιακού πλαισίου)

Α. 1.α) Αφού διαβάσετε προσεκτικά το κείμενο, να χαρακτηρίσετε ως σωστές ή λανθασμένες τις παρακάτω προτάσεις:

  • Τα ταξίδια μας κάνουν πιο ευτυχισμένους.
  • Τα ταξίδια δεν επηρεάζουν την αντίληψή μας για τη ζωή.
  • Η προσαρμοστικότητα είναι μια από τις δεξιότητες που καλλιεργούν τα ταξίδια.
  • Η προετοιμασία ενός ταξιδιού συνδέεται μόνο με συναισθήματα άγχους.
  • Μετά από ένα ταξίδι, οι εμπειρίες που αποκτάμε ξεχνιούνται πολύ γρήγορα.
  • Τα ταξίδια σε άγνωστους προορισμούς μας επηρεάζουν περισσότερο από αυτά σε γνώριμα μέρη.

    β) «Οι άνθρωποι που ταξιδεύουν συχνά γίνονται περισσότερο δεκτικοί στη διαφορετικότητα, αναπτύσσουν τη δημιουργικότητα και την εξωστρέφειά τους και δηλώνουν περισσότερο ευτυχισμένοι». Συμφωνείτε με την παραπάνω άποψη; Αναπτύξτε τη σκέψη σας σε μια παράγραφο.

2ο θέμα (Δομή και γλώσσα του κειμένου)

Α. 2.α) Να βρείτε τα υποκείμενα των υπογραμμισμένων ρημάτων του κειμένου.

   β)Να βρείτε τα αχώριστα μόρια-προθήματα με τα οποία σχηματίστηκαν οι παρακάτω λέξεις του κειμένου και κατόπιν να τα χρησιμοποιήσετε για να φτιάξετε μια νέα λέξη: ευχαρίστηση, αβεβαιότητα, υποομάδα, συνύπαρξη, εξοπλίζομαι.

  γ)Να βρείτε τον τρόπο ανάπτυξης της δεύτερης παραγράφου του κειμένου.

3ο Θέμα (Παραγωγή λόγου)

Α.3. Σε μια επιστολή προς έναν φίλο σας προσπαθήστε να τον πείσετε να σας ακολουθήσει σε ένα εκπαιδευτικό ταξίδι στο εξωτερικό στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus. 

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.