Ιστορία Γ´ Γυμνασίου: Κριτήριο αξιολόγησης(Ενότητες 10 & 17)

Α΄ ΟΜΑΔΑ

  • Να αντιστοιχίσετε τα στοιχεία της στήλης Α με αυτά της στήλης Β.

Ιουλιανή συνθήκη του Λονδίνου

3 Φεβρουαρίου 1830

Πρωτόκολλο της Ανεξαρτησίας

Αποδοχή από τον Σουλτάνο των αποφάσεων των Δυνάμεων

Ναυμαχία του Ναβαρίνου

8 Οκτωβρίου 1827

Συνθήκη της Αδριανούπολης

Αυτόνομο ελληνικό κράτος

 

  • Να χαρακτηρίσετε τις παρακάτω προτάσεις ως σωστές ή λάθος.

α) Ο Καποδίστριας προχώρησε στην ίδρυση Πανεπιστημίου στο ελληνικό κράτος.

β) Ο Καποδίστριας, όταν έφθασε στην Ελλάδα, βρήκε τον ελληνικό λαό εξαθλιωμένο.

γ) Το 1828 δεν υπήρχε πλέον τουρκικός στρατός στα ελληνικά εδάφη.

δ) Ο Καποδίστριας ίδρυσε στην Αίγινα ορφανοτροφείο.

       3) Πώς οργάνωσε τις ένοπλες δυνάμεις και την οικονομία του νεοσύστατου   ελληνικού κράτους ο Καποδίστριας; 

 

Β΄ ΟΜΑΔΑ

1)  Ο φιλέλληνας ποιητής Σέλεϊ:

«Είμαστε όλοι Έλληνες…»

Ο ριζοσπάστης Βρετανός ποιητής Σέλεϊ όταν έμαθε την έκρηξη της ελληνικής επανάστασης συνέθεσε ένα λυρικό δράμα με τίτλο Hellas. Στον πρόλογό του έγραφε:

«Είμαστε όλοι Έλληνες. Οι νόμοι μας, η φιλολογία μας, η θρησκεία μας, οι τέχνες μας έχουν όλα τις ρίζες τους στην Ελλάδα…».

Ο πρώτος εκδότης του έργου αφαίρεσε από τον πρόλογο μια μεγάλη παράγραφο στην οποία ο ποιητής τόνιζε ότι «αυτή είναι η εποχή του πολέμου των καταπιεσμένων εναντίον των καταπιεστών». Έχει υποστηριχθεί ότι το ποίημα Hellas υπήρξε το πρότυπο-ερέθισμα του Διονύσιου Σολωμού για να συνθέσει το έργο του Ύμνος εις την Ελευθερίαν, που έγινε αργότερα ο εθνικός ύμνος των Ελλήνων.

Ποιοι παράγοντες γέννησαν το κίνημα του φιλελληνισμού; (Η απάντησή σας να βασιστεί σε όσα διαβάσατε στο βιβλίο. Το παραπάνω κείμενο θα λειτουργήσει βοηθητικά).

2)  Η άποψη του Ιωάννη Κωλέττη, αρχηγού του γαλλικού κόμματος

Απομάκρυνε [ενν. ο Καποδίστριας] από τα πράγματα όλους τους αρχηγούς των Ελλήνων, όλους τους επιρροή έχοντας και όλους τους πεπαιδευμένους […], κατεπάτησεν […] τα ψηφίσματα της εν Άργει Εθνοσυνελεύσεως, καταφρόνησε τα δίκαια του πολίτου, κατέτρεξε την ελευθεροτυπία, σύστησε και διοργάνωσε δικαστήρια καθ’ όλην την έκτασιν εξηρτημένα από την θέλησίν του˙ εμψύχωσε την κακοήθεια, την επιβουλήν, την προδοσία.
Πηγή: Β. Κρεμμυδάς, Ο πολιτικός Ιωάννης Κωλέττης, Τυπωθήτω, Αθήνα 2000, σ. 165.

 

Ο πίνακας εικονίζει τη δολοφονία του Ιωάννη Καποδίστρια, στις 27 Σεπτεμβρίου 1831. Ποιες κοινωνικές ομάδες και για ποιο λόγο αντέδρασαν απέναντί του; (Η απάντησή σας να βασιστεί σε όσα διαβάσατε στο βιβλίο. Το παραπάνω κείμενο θα λειτουργήσει βοηθητικά).

 

 

Ακολουθείστε μας και στο Tik Tok