Ιστορία Γ´ Γυμνασίου: Κριτήριο αξιολόγησης(Ενότητες 10 & 17)
Α΄ ΟΜΑΔΑ
- Να αντιστοιχίσετε τα στοιχεία της στήλης Α με αυτά της στήλης Β.
Ιουλιανή συνθήκη του Λονδίνου |
3 Φεβρουαρίου 1830 |
Πρωτόκολλο της Ανεξαρτησίας |
Αποδοχή από τον Σουλτάνο των αποφάσεων των Δυνάμεων |
Ναυμαχία του Ναβαρίνου |
8 Οκτωβρίου 1827 |
Συνθήκη της Αδριανούπολης |
Αυτόνομο ελληνικό κράτος |
- Να χαρακτηρίσετε τις παρακάτω προτάσεις ως σωστές ή λάθος.
α) Ο Καποδίστριας προχώρησε στην ίδρυση Πανεπιστημίου στο ελληνικό κράτος.
β) Ο Καποδίστριας, όταν έφθασε στην Ελλάδα, βρήκε τον ελληνικό λαό εξαθλιωμένο.
γ) Το 1828 δεν υπήρχε πλέον τουρκικός στρατός στα ελληνικά εδάφη.
δ) Ο Καποδίστριας ίδρυσε στην Αίγινα ορφανοτροφείο.
3) Πώς οργάνωσε τις ένοπλες δυνάμεις και την οικονομία του νεοσύστατου ελληνικού κράτους ο Καποδίστριας;
Β΄ ΟΜΑΔΑ
1) Ο φιλέλληνας ποιητής Σέλεϊ:
«Είμαστε όλοι Έλληνες…»
Ο ριζοσπάστης Βρετανός ποιητής Σέλεϊ όταν έμαθε την έκρηξη της ελληνικής επανάστασης συνέθεσε ένα λυρικό δράμα με τίτλο Hellas. Στον πρόλογό του έγραφε:
«Είμαστε όλοι Έλληνες. Οι νόμοι μας, η φιλολογία μας, η θρησκεία μας, οι τέχνες μας έχουν όλα τις ρίζες τους στην Ελλάδα…».
Ο πρώτος εκδότης του έργου αφαίρεσε από τον πρόλογο μια μεγάλη παράγραφο στην οποία ο ποιητής τόνιζε ότι «αυτή είναι η εποχή του πολέμου των καταπιεσμένων εναντίον των καταπιεστών». Έχει υποστηριχθεί ότι το ποίημα Hellas υπήρξε το πρότυπο-ερέθισμα του Διονύσιου Σολωμού για να συνθέσει το έργο του Ύμνος εις την Ελευθερίαν, που έγινε αργότερα ο εθνικός ύμνος των Ελλήνων.
Ποιοι παράγοντες γέννησαν το κίνημα του φιλελληνισμού; (Η απάντησή σας να βασιστεί σε όσα διαβάσατε στο βιβλίο. Το παραπάνω κείμενο θα λειτουργήσει βοηθητικά).
2) Η άποψη του Ιωάννη Κωλέττη, αρχηγού του γαλλικού κόμματος
Απομάκρυνε [ενν. ο Καποδίστριας] από τα πράγματα όλους τους αρχηγούς των Ελλήνων, όλους τους επιρροή έχοντας και όλους τους πεπαιδευμένους […], κατεπάτησεν […] τα ψηφίσματα της εν Άργει Εθνοσυνελεύσεως, καταφρόνησε τα δίκαια του πολίτου, κατέτρεξε την ελευθεροτυπία, σύστησε και διοργάνωσε δικαστήρια καθ’ όλην την έκτασιν εξηρτημένα από την θέλησίν του˙ εμψύχωσε την κακοήθεια, την επιβουλήν, την προδοσία.
Πηγή: Β. Κρεμμυδάς, Ο πολιτικός Ιωάννης Κωλέττης, Τυπωθήτω, Αθήνα 2000, σ. 165.
Ο πίνακας εικονίζει τη δολοφονία του Ιωάννη Καποδίστρια, στις 27 Σεπτεμβρίου 1831. Ποιες κοινωνικές ομάδες και για ποιο λόγο αντέδρασαν απέναντί του; (Η απάντησή σας να βασιστεί σε όσα διαβάσατε στο βιβλίο. Το παραπάνω κείμενο θα λειτουργήσει βοηθητικά).
Ακολουθείστε μας και στο Tik Tok