Ετήσια επιμόρφωση στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (Ε.Α.Ε.): ολιστική προσέγγιση

Το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. του Παντείου Πανεπιστημίου στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του στον τομέα της Δια Βίου μάθησης οργανώνει και υλοποιεί σε κύκλους το ΕΤΗΣΙΟ επιμορφωτικό πρόγραμμα με τίτλο «Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (ΕΑΕ):Ολιστική Προσέγγιση», διάρκειας 450 ωρών.

Στα πλαίσια του προγράμματος αυτού υλοποιούνται σεμινάρια 450 ωρών με σκοπό να παρέχει στους εκπαιδευόμενους εκπαίδευση, κατάρτιση και εξειδίκευση σε θέματα ειδικής αγωγής. Στο τέλος του προγράμματος οι συμμετέχοντες θα έχουν αναπτύξει γνώσεις και ικανότητες που χρειάζονται ώστε να ανταποκρίνονται με επάρκεια στο ρόλο του σύγχρονου εκπαιδευτή σε θέματα ειδικής αγωγής.

Το πρόγραμμα επιμόρφωσης στην “Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (ΕΑΕ):Ολιστική Προσέγγιση” (450 ωρών) αναγνωρίζεται από το Υπουργείο Παιδείας και μοριοδοτείται σύμφωνα με τον Ν. 4415/2016, ΦΕΚ. 159 Α/06.09.2016 με τον Ν. 61048/Ε2/2017, Φ.Ε.Κ. 1239 Β /2017. και με τον Ν. 4473 Τεύχος 1ο /30/5/2017, ΦΕΚ 78/2017.

Το πρόγραμμα  παρέχει τις απαραίτητες γνώσεις και εφόδια σε θεωρητικό και πρακτικό επίπεδο, προκειμένου ο εκπαιδευτικός, ο γονιός ή οποιοσδήποτε ασχολείται με την εκπαίδευση και φροντίδα των ατόμων με αναπηρία, να μπορεί να ανταποκριθεί στις εξατομικευμένες ανάγκες τους. Εξετάζει βασικές έννοιες της ειδικής αγωγής, εισάγει στο χώρο της ειδικής ενταξιακής αγωγής και εκπαίδευσης και εξετάζει τα χαρακτηριστικά, τις ικανότητες και τις ανάγκες ατόμων με μαθησιακές δυσκολίες (π.χ. δυσλεξία), Διαταραχές στο φάσμα του Αυτισμού, προβλήματα ακοής και όρασης. Εστιάζει στη δημιουργία διαφοροποιημένων σχεδίων μαθημάτων σε μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, αλλά και στην εφαρμογή των αρχών του Καθολικού Σχεδιασμού για την μάθηση. Επιπρόσθετα, δίνει έμφαση στην αποτελεσματική και ανεμπόδιστη εκπαίδευση των ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και αναπηρία μέσω της χρήσης των Νέων Τεχνολογιών, αλλά και στην αξία της συνεργασία εκπαιδευτικών, γονέων και επαγγελματιών ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης.

Μέσα από τη μελέτη των συγκεκριμένων ενοτήτων, θα παρουσιαστούν οι παιδαγωγικές μέθοδοι και οι αποτελεσματικές πρακτικές που μπορούν να ακολουθηθούν τόσο στο σχολείο όσο και στο σπίτι, προκειμένου η υποστήριξη των ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες να είναι επιτυχής, λαμβάνοντας υπόψη όλες τις απαραίτητες παραμέτρους. Επιπλέον, θα δοθεί απάντηση στο ερώτημα «τι είναι ένα σχολείο για όλους» και θα εξεταστεί πώς λειτουργεί η συνεκπαίδευση στην Ελλάδα, που αποτελεί φιλοσοφική παραδοχή, στηριζόμενη σε βασικές αρχές της Παιδαγωγικής και της Ψυχολογίας, αλλά και αναφαίρετο δικαίωμα κάθε προσώπου που ζει σε μια σύγχρονη δημοκρατική κοινωνία.

Παρακάτω θα εντοπίσετε τις θεματικές ενότητες με την αντίστοιχη εκτίμηση χρόνου απασχόλησης για κάθε μια από αυτές.

Σε κάθε ενότητα περιλαμβάνεται μια Βιντεοπαρουσίαση της θεματικής, η παρουσίαση της ενότητας και επιπρόσθετο υλικό σε μορφή βίντεο ή/και αρχείων. Παράλληλα για οποιαδήποτε διευκρίνηση σχετική με το εκπαιδευτικό υλικό υποστηρίζεται η δυνατότητα επικοινωνίας 24 ώρες το 24ωρο με την εκπαιδευτική ομάδα μέσω της πλατφόρμας τηλεκπαίδευσης.

Ακολουθούν οι θεματικές ενότητες – σπόνδυλοι και οι ενότητες μαθησιακών αποτελεσμάτων αριθμημένα.

1. Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση. Στάσεις και αντιλήψεις για την αναπηρία (30 ώρες)

1.1.1. Βίντεο-παρουσίαση

1.1.2. Προτεινόμενα αναγνώσματα για μελέτη

1.1.3. Παρακολούθηση βίντεο

1.1.4. Συνιστώμενη βιβλιογραφία

2. Ένταξη/Συμπερίληψη στην Εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρία ή / και Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες (30 ώρες)

2.1.1. Βίντεο-παρουσίαση

2.1.2. Προτεινόμενα αναγνώσματα για μελέτη

2.1.3. Παρακολούθηση βίντεο

2.1.4. Συνιστώμενη βιβλιογραφία

3. Διαφοροποιημένη Διδασκαλία (30 ώρες)

3.1.1. Βίντεο-παρουσίαση

3.1.2. Προτεινόμενα αναγνώσματα για μελέτη

3.1.3. Παρακολούθηση βίντεο

3.1.4. Συνιστώμενη βιβλιογραφία

4. Καθολικός Σχεδιασμός Μάθησης. Προσαρμογές στην τάξη (30 ώρες)

4.1.1. Βίντεο-παρουσίαση

4.1.2. Προτεινόμενα αναγνώσματα για μελέτη

4.1.3. Παρακολούθηση βίντεο

4.1.4. Συνιστώμενη βιβλιογραφία

5. Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες (40 ώρες)

5.1.1. Βίντεο-παρουσίαση

5.1.2. Προτεινόμενα αναγνώσματα για μελέτη

5.1.3. Παρακολούθηση βίντεο

5.1.4. Συνιστώμενη βιβλιογραφία

6. Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (40 ώρες)

6.1.1. Βίντεο-παρουσίαση

6.1.2. Προτεινόμενα αναγνώσματα για μελέτη

6.1.3. Παρακολούθηση βίντεο

6.1.4. Συνιστώμενη βιβλιογραφία

7. Νοητική αναπηρία – Σύνδρομο Down (40 ώρες)

7.1.1. Βίντεο-παρουσίαση

7.1.2. Προτεινόμενα αναγνώσματα για μελέτη

7.1.3. Παρακολούθηση βίντεο

7.1.4. Συνιστώμενη βιβλιογραφία

8. Κινητικές Αναπηρίες (40 ώρες)

8.1.1. Βίντεο-παρουσίαση

8.1.2. Προτεινόμενα αναγνώσματα για μελέτη

8.1.3. Παρακολούθηση βίντεο

8.1.4. Συνιστώμενη βιβλιογραφία

9. Αισθητηριακές αναπηρίες (όρασης, ακοής) (40 ώρες)

9.1.1. Βίντεο-παρουσίαση

9.1.2. Προτεινόμενα αναγνώσματα για μελέτη

9.1.3. Παρακολούθηση βίντεο

9.1.4. Συνιστώμενη βιβλιογραφία

10. Εξατομικευμένα προγράμματα μαθητών με αναπηρία ή / και Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες (40 ώρες)

10.1.1. Βίντεο-παρουσίαση

10.1.2. Προτεινόμενα αναγνώσματα για μελέτη

10.1.3. Παρακολούθηση βίντεο

10.1.4. Συνιστώμενη βιβλιογραφία

11. Οι ΤΠΕ στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (30 ώρες)

11.1.1. Βίντεο-παρουσίαση

11.1.2. Προτεινόμενα αναγνώσματα για μελέτη

11.1.3. Παρακολούθηση βίντεο

11.1.4. Συνιστώμενη βιβλιογραφία

12. Συνεργασία εκπαιδευτικών, γονέων, επαγγελματιών ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης (30 ώρες)

12.1.1. Βίντεο-παρουσίαση

12.1.2. Προτεινόμενα αναγνώσματα για μελέτη

12.1.3. Παρακολούθηση βίντεο

12.1.4. Συνιστώμενη βιβλιογραφία

13. Ειδικά Θέματα (Χρόνιες Παθήσεις, ΔΕΠΥ) (30 ώρες)

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος, έχετε την δυνατότητα να παρακολουθήσετε δωρεάν ένα ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΜΟΡΙΟΔΟΤΟΥΜΕΝΟ σεμινάριο, διάρκειας 100 ωρών, αξίας 175€, με τίτλο: «Οργάνωση & σχεδιασμός διδασκαλίας σε ενήλικους και ανήλικους εκπαιδευομένους»

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Ακολουθείστε μας και στο Tik Tok