Advertisement
Αρχική Blog Σελίδα 490

Λογοτεχνία Γ´ Λυκείου: Φάκελος εκπαιδευτικού

0

Λογοτεχνία Γ´ Λυκείου: Φάκελος εκπαιδευτικού

Εισαγωγή στην ιδέα του δικτύου και στην επιλογή των κειμένων

Νεοελληνική Γλώσσα Α´Λυκείου: Τρόποι ανάπτυξης παραγράφου (Θεωρία)

0

Τρόποι ανάπτυξης παραγράφου: Θεωρία

Σχετικά με τους τρόπους ανάπτυξης των παραγράφων, χρήσιμες είναι οι πληροφορίες που δίνονται στο σχολικό βιβλίο Έκφραση-Έκθεση. Γενικό Λύκειο. Τεύχος Γ΄, στην ενότητα «Γράφω: 3. Αναπτύσσω το θέμα κατά παράγραφο» του παραρτήματος «Διαβάζω και γράφω»: 

Αναπτύσσω το θέμα κατά παράγραφο 

Οι πιο συνηθισμένοι τρόποι ανάπτυξης είναι: (1) με παραδείγματα, (2) με σύγκριση και αντίθεση, (3) με αιτιολόγηση, (4) με ορισμό, (5) με διαίρεση, (6) με αίτια και αποτελέσματα, (7) με αναλογία. 


Με ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ


 

Ανάπτυξη με παραδείγματα: Αν το περιεχόμενο της θεματικής περιόδου χρειάζεται διευκρίνιση, τότε η παράγραφος μπορεί να αναπτυχθεί με παραδείγματα ή με επεξηγήσεις (βλ. και ενότητα “Είδηση”, Β΄ Λυκείου). Στη θεματική πρόταση π.χ. “Με την αλλαγή των κοινωνικών συνθηκών αλλάζουν και οι αντιλήψεις μας”, ως παραδείγματα μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τις αντιλήψεις των ανθρώπων για το θεσμό της δουλείας ή για τη θέση της γυναίκας μέσα στην κοινωνία κ.ά., ανάλογα με την προτίμησή μας. 


Με ΣΥΓΚΡΙΣΗ-ΑΝΤΙΘΕΣΗ


Σύγκριση και αντίθεση: Η θεματική περίοδος μπορεί να μας παρακινεί να επισημάνουμε τις ομοιότητες και τις διαφορές ανάμεσα σε πρόσωπα, πράγματα και ιδέες. Στην περίπτωση αυτή αναπτύσσεται με σύγκριση και αντίθεση (βλ. και ενότητα Βιογραφικά είδη, Β΄ Λυκείου): Π.χ., “Το δοκίμιο ενώ έχει αρκετά στοιχεία κοινά με τα λογοτεχνικά και μη λογοτεχνικά κείμενα, δεν ταυτίζεται με κανένα. Το κοινό που έχει με τη λογοτεχνία είναι… Η διαφορά του αφορά κυρίως… Από την άλλη το δοκίμιο έχει ομοιότητες αλλά και διαφορές με τα μη λογοτεχνικά είδη…”


Με ΑΙΤΙΟΛΟΓΗΣΗ


 

Αιτιολόγηση: Αν η θεματική περίοδος είναι διατυπωμένη με τέτοιο τρόπο, ώστε να μας παρακινήσει να ρωτήσουμε το “γιατί”, η μέθοδος ανάπτυξης θα πρέπει να είναι ασφαλώς η αιτιολόγηση (βλ. και ενότητα “Γλώσσα και γλωσσικές ποικιλίες”, Α’ Λυκείου): Π.χ., “Θα ήταν επικίνδυνο σφάλμα να στηριχτούμε σήμερα πάνω στην άποψη ότι ο πυρηνικός πόλεμος μπορεί να αποφευχθεί ή να προληφθεί με το πυρηνικό αδιέξοδο ή με την ισορροπία του τρόμου. Πρώτο, γιατί η τεχνολογία μπορεί να καταστρέψει αυτήν την ισορροπία. Έπειτα η ισορροπία γίνεται όλο και πιο ασταθής… Τέλος…” 


Με ΟΡΙΣΜΟ


 

Ορισμός: Στην περίπτωση που το περιεχόμενο της θεματικής περιόδου υποβάλλει στον αναγνώστη την πιθανή ερώτηση “Τι είναι;” ή “Τι εννοεί με αυτό;” η παράγραφος πρέπει να αναπτυχθεί με ορισμό (βλ. και ενότητα “Κριτική-Παρουσίαση”, Β΄ Λυκείου): Π.χ., “Πολιτισμός είναι το σύνολο των επιτευγμάτων του ανθρώπου. Όλα τα αγαθά που έχουν σχέση με την τεχνική, την… είναι προϊόντα του πολιτισμού. Σ’ αυτά πρέπει να προστεθούν τα “ιδεώδη” που διαμορφώθηκαν στο πέρασμα του χρόνου, ο… καθώς και τα… που πραγματοποιήθηκαν στους επιμέρους τομείς προόδου”. 


Με ΔΙΑΙΡΕΣΗ


 

Διαίρεση: Αν η θεματική περίοδος είναι διατυπωμένη έτσι που να αποκαλύπτει τα στοιχεία από τα οποία αποτελείται ένα αντικείμενο ή μια ιδέα, η πιο πρόσφορη μέθοδος για την ανάπτυξή της είναι η διαίρεση – το κομμάτιασμα του όλου στα μέρη του (βλ. και ενότητα “Κριτική-Παρουσίαση”, Β΄ Λυκείου). Π.χ., “Τον πολιτισμό τον διαιρούμε συνήθως σε τεχνικό και πνευματικό. Ο τεχνικός πολιτισμός περιλαμβάνει… Στην έννοια του πνευματικού πολιτισμού μπορούμε να περιλάβουμε…” 


Με ΑΙΤΙΑ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ


 

Αίτια και αποτελέσματα: Αν σε μια θεματική πρόταση διατυπώνεται η αιτία ή οι αιτίες που οδηγούν σε ένα αποτέλεσμα ή σε αποτελέσματα, τότε η ανάπτυξη πρέπει να γίνει με τη μέθοδο των αιτίων και αποτελεσμάτων: Π.χ., “Η κατάργηση της σύγχρονης δουλείας οφείλεται στις ίδιες αιτίες που προκάλεσαν και την κατάργηση της αρχαίας δουλείας. Η πρώτη αιτία ήταν… Η δεύτερη ήταν πως οι ίδιοι οι δούλοι…” 


Με ΑΝΑΛΟΓΙΑ


 

Αναλογία: Αν τέλος η θεματική περίοδος είναι διατυπωμένη ως παρομοίωση ή μεταφορά, πρέπει να αναπτυχθεί με αναλογία, δηλαδή με μια εκτεταμένη παρομοίωση (βλ. και ενότητα Περιγραφή, Α΄ Λυκείου): Π.χ., “Το εμπόδιο στη γραπτή επικοινωνία μπορεί να υπερνικηθεί με το καλό γράψιμο και το σωστό διάβασμα. Μπορεί ο συγγραφέας να μας προσφέρει ένα καλοδομημένο και σαφές κείμενο, για να επικοινωνήσει άμεσα μαζί μας, αλλά μόνη της η προσπάθεια αυτή δεν αρκεί, πρέπει κι εμείς να κάνουμε το άλλο μισό του δρόμου. Ως αναγνώστες πρέπει να σκάβουμε τη σήραγγα της επικοινωνίας από τη δική μας πλευρά”. 


Με ΣΥΝΔΥΑΣΜΟ ΜΕΘΟΔΩΝ


 

Συνδυασμός μεθόδων: Στην πράξη βέβαια σπάνια συναντούμε μονάχα έναν τρόπο ανάπτυξης. Συνήθως χρησιμοποιούμε συνδυασμό από δύο ή και περισσότερους τρόπους. Όταν, π.χ., χρησιμοποιούμε τη μέθοδο του ορισμού, μπορεί να χρειαστεί συγχρόνως να δικαιολογήσουμε μια κρίση μας, να διευκρινίσουμε μια έννοια με ένα παράδειγμα κτλ. Δες, π.χ., ποιοι τρόποι χρησιμοποιούνται στο παρακάτω απόσπασμα: “Η γνώση ήτανε, και είναι πάντα, για το κάθε λογής κατεστημένο ένα δίλημμα, κάτι που γεννάει αντιδράσεις αντιφατικές και διφορούμενες. Από τη μια μεριά, το ξάπλωμα των γνώσεων και γενικότερα η πνευματική ανάπτυξη των ανθρώπων φαίνεται αναγκαία για την οικονομική διαδικασία, τόσο στη φάση της παραγωγής όσο και στη φάση της κατανάλωσης. Ο καλός τεχνίτης, ο καλός επαγγελματίες, ο καλός διευθυντής, ο καλός εφευρέτης χρειάζονται μόρφωση, κι ο μορφωμένος άνθρωπος έχει πρόσθετες ανάγκες να ικανοποιήσει. Από την άλλη όμως μεριά, ο μορφωμένος άνθρωπος δε γίνεται μόνο καλό στέλεχος στην παραγωγή και καλός πελάτης στην κατανάλωση· αλλά μέσα του ξυπνούν ερωτηματικά και προβληματισμοί, αναζητήσεις και αμφιβολίες για την οικονομική διαδικασία και για την ίδια τη δομή της κοινωνίας, που μπορούν να υποσκάψουν τα θεμέλια του κατεστημένου και να αποβούν μοιραία για την ύπαρξή του” (Γ. Κουμάντος, “Οι κονσέρβες της σοφίας”). 

 

https://www.vivliopoleiopataki.gr/product/611895/vivlia-ekpaideush-ellhnikh-ekpaideush-geniko-lukeio/Neoellhnikh-Glossa-_-Logotexnia-G΄-GEL-Krithria-aksiologhshs/

ΠΜΣ: Επιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση στις Φυσικές Επιστήμες, το Περιβάλλον και την Τεχνολογία

0
Διαδικασία αποδοχής διαχείρισης των νέων Π.Μ.Σ.

 Τα Παιδαγωγικά Τμήματα Νηπιαγωγών και Δημοτικής Εκπαίδευσης της Σχολής Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας προκηρύσσουν το Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Επιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση στις Φυσικές Επιστήμες, το Περιβάλλον και την Τεχνολογία»-«Educational Sciences: Science, Environment and Technology in Education» (ΦΕΚ 3050/τ.Β/27-7-2018) για το ακαδημαϊκό έτος 2019-2020. 

Ο αριθμός των εισακτέων στο εν λόγω Δ.Π.Μ.Σ. ορίζεται κατ’ ανώτατο όριο σε είκοσι πέντε (25) άτομα. Ως ελάχιστος αριθμός για την λειτουργία του ΔΠΜΣ κατά το ακαδημαϊκό έτος 2019-20 ορίζονται οι δεκαπέντε (15) φοιτητές/τριες. 

Το Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) παρέχει Δίπλωμα Μεταπτυχιακών Σπουδών: «Επιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση στις Φυσικές Επιστήμες, το Περιβάλλον και την Τεχνολογία»-«Educational Sciences: Science, Environment and Technology in Education». 

Αίτηση για υποψηφιότητα μπορούν να υποβάλουν κάτοχοι πτυχίου του πρώτου κύκλου σπουδών ΑΕΙ της ημεδαπής ή ομοταγών ιδρυμάτων της αλλοδαπής που προέρχονται από Παιδαγωγικές Σχολές, Σχολές Θετικών Επιστημών, Σχολές Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Σπουδών, Πολυτεχνικές και Γεωπονικές Σχολές, Σχολές Περιβάλλοντος και Σχολές Υγείας της ημεδαπής ή ομοταγών αναγνωρισμένων ιδρυμάτων της αλλοδαπής. Επίσης, μπορούν να γίνουν δεκτοί και πτυχιούχοι Τμημάτων Τ.Ε.Ι. συναφούς γνωστικού αντικειμένου με τα αντίστοιχα Τμήματα των Πανεπιστημίων. Επίσης αίτηση μπορούν να υποβάλουν και τελειόφοιτοι φοιτητές/τριες, αρκεί να προσκομίσουν τον τίτλο σπουδών σε εύλογο χρονικό διάστημα πριν τις εξετάσεις στην ξένη γλώσσα. 

Για τη φοίτηση στο ΠΜΣ απαιτείται η καταβολή διδάκτρων, τα οποία ανέρχονται στο συνολικό ποσό των 2.400 ευρώ (800 ευρώ με την έναρξη κάθε εξαμήνου). Το Δ.Π.Μ.Σ. δύναται να χορηγεί κάθε χρόνο τρεις (3) υποτροφίες (φοίτηση άνευ διδάκτρων), στους καλύτερους σε επίδοση φοιτητές που θα αποδεχθούν να προσφέρουν ανταποδοτικό έργο στο Δ.Π.Μ.Σ. και στα Συνεργαζόμενα Τμήματα. 

Απαλλάσσονται από τα τέλη φοίτησης οι φοιτητές του ΔΠΜΣ σύμφωνα με τους όρους και τις προϋποθέσεις που προβλέπονται από την κείμενη νομοθεσία (άρ. 35, παρ. 2, Ν.4485/17). 

Τα μαθήματα θα γίνονται συμπυκνωμένα και εντατικά δια ζώσης καθώς με χρήση σύγχρονης και ασύγχρονης διαδικτυακής επικοινωνίας (ποσοστού έως 35%) σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία. Τα δια ζώσης μαθήματα του Δ.Π.Μ.Σ. θα πραγματοποιούνται Παρασκευή απόγευμα, Σάββατο και Κυριακή στην Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών στη Φλώρινα. Οι ημερομηνίες πραγματοποίησης των μαθημάτων ανακοινώνονται στην αρχή κάθε εξαμήνου. 

Ι. Απαιτούμενα δικαιολογητικά 

Για την υποψηφιότητά τους οι ενδιαφερόμενοι πρέπει να καταθέσουν: 

Α. Πιστοποιητικά των οποίων η κατάθεση πρέπει να γίνει εξ αρχής: 

1. Αίτηση και βιογραφικό σημείωμα, υποβάλλονται ηλεκτρονικά. 

2. Η υποβληθείσα αίτηση και το βιογραφικό σημείωμα θα πρέπει να εκτυπωθούν και να συμπεριληφθούν στον φάκελο υποψηφιότητας. 

3. Αντίγραφο Πτυχίου/Διπλώματος (οι τίτλοι σπουδών της αλλοδαπής πιστοποιούνται με βεβαίωση ισοτιμίας και αντιστοιχίας από το ΔΟΑΤΑΠ). 

4. Πιστοποιητικό αναλυτικής βαθμολογίας (όπου θα αναγράφεται ο ακριβής μέσος όρος βαθμολογίας / οι τίτλοι σπουδών της αλλοδαπής πιστοποιούνται με βεβαίωση ισοτιμίας και αντιστοιχίας από το ΔΟΑΤΑΠ). 

5. Αποδεικτικό γνώσης της Αγγλικής γλώσσας, επιπέδου Β2 ή ανώτερο – πιστοποιημένο από αναγνωρισμένο φορέα (ΑΣΕΠ), εφ’ όσον υπάρχει. 

6. Απλή φωτοτυπία του δελτίου αστυνομικής ταυτότητας. 

Β. Πιστοποιητικά των οποίων η κατάθεση πρέπει να γίνει πριν τη διαδικασία της συνέντευξης, εφόσον αυτά μνημονεύθηκαν στα ανάλογα πεδία στο έντυπο Aίτηση/ βιογραφικό σημείωμα, ώστε να μοριοδοτηθούν: 

  • Δημοσιεύσεις (απλά αντίγραφα τυχόν επιστημονικών δημοσιεύσεων σε περιοδικά, βιβλία, πρακτικά συνεδρίων, μελέτες, εκθέσεις ερευνητικών προγραμμάτων) 
  • Μονογραφίες, πτυχιακές ή διπλωματικές εργασίες 
  • Βεβαιώσεις συμμετοχής σε επιστημονικά συνέδρια και ερευνητικά προγράμματα καθώς και όποιο άλλο στοιχείο συμβάλλει, κατά την κρίση του υποψηφίου, στη δημιουργία μιας ολοκληρωμένης εικόνας για το επιστημονικό και ερευνητικό “προφίλ” του. 

Κανένα δικαιολογητικό δεν επιστρέφεται στους υποψηφίους. 

Για την κρίση και την τελική επιλογή των υποψηφίων θα συνεκτιμηθούν οι παρακάτω παράμετροι: 

α) Η επαρκής γνώση της Αγγλικής γλώσσας, η οποία πιστοποιείται με τον σχετικό τίτλο επιπέδου Β2 ή ανώτερο – πιστοποιημένο από αναγνωρισμένο φορέα (ΑΣΕΠ). Για όσους/ες δεν κατέχουν αναγνωρισμένο τίτλο η επαρκής γνώση των αγγλικών θα πιστοποιηθεί με γραπτή εξέταση. Για τις εξετάσεις στην Αγγλική γλώσσα ζητείται η επεξεργασία ενός κειμένου που σχετίζεται με το ευρύ πεδίο της Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών, του Περιβάλλοντος, και της Τεχνολογίας. Από τους εξεταζόμενους ζητείται: α) να αποδώσουν το ξενόγλωσσο κείμενο στην ελληνική και β) να παραθέσουν περίληψή του στην ξένη γλώσσα. Επιτυχόντες θεωρούνται όσοι λάβουν τη βάση του 5 (πέντε). Όσοι αποτύχουν στην εξέταση της ξένης γλώσσας αποκλείονται από τη συμμετοχή τους στις περαιτέρω διαδικασίες επιλογής για το Δ.Π.Μ.Σ. 

β) Η επαρκής ενημέρωση σε θέματα Επιστημών της Αγωγής, η οποία αξιολογείται μέσω προφορικής παρουσίασης σε ένα σύνθετο γνωστικό αντικείμενο σχετικό με αυτό του προγράμματος (Διδακτική Φυσικών Επιστημών, Περιβάλλοντος & Τεχνολογίας και βασική επιστημονική κατάρτιση). Η Επιτροπή Επιλογής υποψηφίων φοιτητών/τριών του Δ.Π.Μ.Σ. ανακοινώνει 7 ημέρες πριν την διαδικασία επιλογής θέματα συναφή με το γνωστικό αντικείμενο του Δ.Π.Μ.Σ. (Διδακτική Φυσικών Επιστημών Περιβάλλοντος Τεχνολογίας και βασική επιστημονική κατάρτιση) ένα από τα οποία καλούνται οι υποψήφιοι να επεξεργαστούν και να προετοιμάσουν την παρουσίασή του με όποιο τρόπο κρίνουν πρόσφορο. Η εργασία που παρουσιάζεται προφορικά κατατίθεται και γραπτώς στην Επιτροπή Επιλογής και αξιολογείται με άριστα το 100 μετά την ολοκλήρωση της συνέντευξης. 

γ) Η προφορική συνέντευξη αφορά στα προσόντα που περιλαμβάνονται στο φάκελο του υποψηφίου και ελέγχει τη γενικότερη συγκρότηση του υποψηφίου, την επίδοσή του στη διπλωματική εργασία, όπου αυτή προβλέπεται στο προπτυχιακό επίπεδο, την τυχόν ερευνητική δραστηριότητα του υποψηφίου, άλλα πρόσθετα στοιχεία και προσόντα, καθώς και τα κίνητρά του για την επιλογή του συγκεκριμένου Δ.Π.Μ.Σ. Η συνέντευξη αξιολογείται με άριστα το 100. 

Η προφορική παρουσίαση και η συνέντευξη θα πραγματοποιηθούν την ίδια ημέρα και ώρα, διαδοχικά για κάθε υποψήφιο/α (πρώτα η παρουσίαση και μετά η συνέντευξη). 

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΤΕΒΑΣΕΤΕ ΤΗΝ ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ

 

https://www.vivliopoleiopataki.gr/product/611895/vivlia-ekpaideush-ellhnikh-ekpaideush-geniko-lukeio/Neoellhnikh-Glossa-_-Logotexnia-G΄-GEL-Krithria-aksiologhshs/
https://www.facebook.com/manolis.manos.311/

Καινοτομία και ΤΠΕ στην Εκπαίδευση

0

Σύντομη Περιγραφή

Η Καινοτομία ως εφαρμοστικός όρος και έννοια είναι το ζητούμενο σε όλα τα πεδία και ιδιαίτερα στην εκπαίδευση. Οι Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) είναι μια ανερχόμενη πραγματικότητα του σήμερα και αδιαμφισβήτητο προαπαιτούμενο του αύριο. Το συγκεκριμένο επιμορφωτικό πρόγραμμα αφορά στην Καινοτομία στην Εκπαίδευση και αποσκοπεί στην παροχή θεωρητικών γνώσεων και πρακτικών υλοποίησης που ενσωματώνουν μια διαφορετική κουλτούρα στα εκπαιδευτικά ιδρύματα όσο και στη δυναμική των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στον χώρο της εκπαίδευσης.

Ψηφιακά παιχνίδια, ανθρώπινο δυναμικό και πολλά ακόμη στοιχεία που συμβάλλουν προς αυτήν την κατεύθυνση είναι δεδομένα που θα πραγματευθεί το συγκεκριμένο επιμορφωτικό πρόγραμμα το οποίο μέσω της πρακτικής εμπειρίας της επιμορφώτριας έρχεται να καλλιεργήσει γνώσεις και δεξιότητες προαπαιτούμενες και εφαρμοστέες για τον εκπαιδευτικό και τα στελέχη εκπαίδευσης του του αύριο. Το πρόγραμμα αφορά το λειτουργό της εκπαίδευσης οποιασδήποτε βαθμίδας, που επιθυμεί να καινοτομήσει, να διαφοροποιηθεί και να συμβάλει καταλυτικά σε οποιαδήποτε δομή ή ρόλο της εκπαίδευσης.

Κατηγορίες Δεκτών Υποψηφίων
Το πρόγραμμα απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς και στελέχη όλων των βαθμίδων, οι οποίοι θέλουν να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους για την καινοτομία και να αναγνωρίζουν τον σκοπό, τα χαρακτηριστικά και τους παράγοντες που επηρεάζουν –θετικά ή αρνητικά- την εισαγωγή της στον χώρο της εκπαίδευσης. Επίσης, απευθύνεται σε φοιτητές που θέλουν να ασχοληθούν με την εκπαίδευση και σε όλους όσοι θέλουν να κατανοήσουν την ιδιαίτερη σημασία της καινοτομίας για έναν εκπαιδευτικό οργανισμό (διευθυντές, προϊστάμενοι συναφών οργανισμών και φορέων κ.λπ.).

Μοριοδότηση – Αξιοποίηση
Η συγκεκριμένη επιμόρφωση, αποτελεί ισχυρό γνωστικό υπόβαθρο για προκηρύξεις σχετικές με:
1. Προϊσταμένους Νηπιαγωγείων και Προϊσταμένους Δημοτικών Σχολείων.
2. Προϊσταμένους τμημάτων εκπαιδευτικών θεμάτων
3. Υποδιευθυντές Σχολικών Μονάδων και Εργαστηριακών Κέντρων και Υπευθύνους τομέων Εργαστηριακών Κέντρων
4. Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου

Περισσότερες πληροφορίες e-employ.gr

 

https://www.vivliopoleiopataki.gr/product/611895/vivlia-ekpaideush-ellhnikh-ekpaideush-geniko-lukeio/Neoellhnikh-Glossa-_-Logotexnia-G΄-GEL-Krithria-aksiologhshs/
https://www.facebook.com/manolis.manos.311/

Ο ΣΥΡΙΖΑ επιμένει στις γελοιότητες περί …διορισμού εκπαιδευτικών

0

Του Νίκου Τσούλια

     Μόνο μια κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ και των ακροδεξιών υπολειμμάτων των ΑΝΕΛ θα μπορούσε να μιλάει για διορισμούς εκπαιδευτικών την ώρα που είναι σε άτακτη φυγή από την εξουσία.

     Σε όλη τη διάρκεια της διακυβέρνησής του ο ΣΥΡΙΖΑ δεν έκανε ούτε έναν διορισμό στη γενική εκπαίδευση και τώρα που αναχωρεί κακήν κακώς κάνει …διορισμούς για λογαριασμό άλλων. Και δεν πρόκειται για έναν απλό εμπαιγμό. Άραγε ο κ. Γαβρόγλου θεωρεί τους εκπαιδευτικούς ως μη έχοντες ερμηνευτική δυνατότητα και ικανότητα ανάλυσης της δημαγωγικής του πολιτικής;

     Οι ηγέτες του ΣΥΡΙΖΑ είναι μέχρι τέλους πιστοί στο λαϊκισμό τους και στην εξαπάτηση· δεν μπορούν πλέον να αποχωριστούν από αυτά τα στοιχεία με τα οποία  είναι ζυμωμένες η πολιτική τους και η βαθιά νοοτροπία τους. Ήλθε και αυτό το ανεπάντεχο «υπαρξιακό» κτύπημα των ευρωεκλογών – που αποκαθήλωσε με τηλεοπτική ταπείνωση για πρώτη φορά πρωθυπουργό και μάλιστα μόνιμα επηρμένο και ταξιδεμένο έξω από τον πραγματικότητα – και το όλο συριζαίικο μαγαζί έχει καταρρεύσει και περιμένει το νέο εκλογικό κτύπημα για να βρεθούν τα υλικά κατασκευής του ατάκτως ερριμένα.

     Και να η περίφημη δήλωση του κ. Γαβρόγλου. «Από τους 10.500, οι μισοί είναι για το 2020 και οι υπόλοιποι για το 2021. Κάνουμε ακριβώς αυτά που έχουμε πει. Τα σχολεία μας χρειάζονται αυτούς τους διορισμούς, δεν το κάνουμε στον αέρα. Με απόφαση υπουργικού συμβουλίου δεσμευόμαστε για αυτούς τους διορισμούς». Δεσμεύονται για την επόμενη κυβέρνηση, που από ό,τι έχει διαφανεί δεν τους αφορά.

   Για να γίνουν διορισμοί – ακόμα και για τον πιο ανυποψίαστο ως προς τα εκπαιδευτικά ζητήματα πολίτη – υπάρχουν προϋποθέσεις απορρέουσες από την απλή πραγματικότητα. Οι συριζαίοι όμως δεν θέλουν να αναγνωρίσουν την πραγματικότητα – εδώ το εκλογικό αποτέλεσμα δεν το πολυδέχτηκαν και σχεδόν επέπληξαν αυτούς που τους καταψήφισαν (!) – και προσχωρούν ακάθεκτοι στο παραμύθιασμα και στον εμπαιγμό.

     Για να κάνεις διορισμούς και όχι εικονικές κινήσεις με ανακοινώσεις χωρίς υλικό αντίκρισμα χρειάζονται κάποια δεδομένα, χωρίς τα οποία δεν υπάρχει καν έννοια διορισμού. α) Η διαπίστωση του αριθμού των κενών στα σχολεία τόσο στο σύνολό τους όσο και στον καταμερισμό των ειδικοτήτων. Κάτι τέτοιο δεν μπορεί να γίνει τώρα για τα επόμενα σχολικά έτη, πριν τροφοδοτήσουν τα σχολεία το Υπουργείο Παιδείας με τις διαπιστωμένες ανάγκες. Εδώ εκκρεμούν ακόμα και οι αποσπάσεις των εκπαιδευτικών, που έπρεπε να τις έχουν κάνει υπονομεύοντας με αυτό τον τρόπο από τώρα την ομαλή έναρξη της σχολικής χρονιάς. Και πρόκειται για χιλιάδες περιπτώσεις.

     β) Για να γίνουν διορισμοί πρέπει να εξασφαλίζονται τα σχετικά κονδύλια, αλλιώς είναι μια θεωρητική και διακηρυκτική πράξη. Και κάτι τέτοιο δεν έχει γίνει και ούτε θα μπορούσε να γίνει. Αλλά όταν η συλλογική συνείδηση των συριζαίων είναι βαριά τραυματισμένη, καλείται το υποσυνείδητο να κάνει ό,τι τραβάει η ψυχή του. Απορώ όμως γιατί ο κ. Γαβρόγλου …διορίζει μόνο 10.500 και όχι διπλάσιους ή και παραπάνω και απορώ ακόμα γιατί διορίζει μόνο για τα δύο επόμενα χρόνια και όχι για τα τέσσερα επόμενα, που διαρκεί η θητεία της επόμενης κυβέρνησης. Τι τον εμποδίζει;

     Ο προάγγελος της απώλειας της εξουσίας από το αποτέλεσμα στις ευρωεκλογές έχει προκαλέσει παραλήρημα στην ηγεσία του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. Έζησαν μια παραμυθένια απόλαυση της εξουσίας παραμυθιάζοντας αυτούς που ήθελαν ένα παραμύθι και πίστεψαν, οι επηρμένοι και αλαζόνες, ότι έτσι θα συνεχιστεί η όλη υπόθεση… κ. Γαβρόγλου σας ανήκουν εύσημα καινοτομίας και «αριστείας», που κανένας άλλος Υπουργός Παιδείας στη μεταπολιτευτική περίοδο δεν είχε ποτέ σκεφτεί, να …διορίζετε εκπαιδευτικούς όταν θα είσαστε πολίτης!

Υ.Γ.

Ο λαϊκισμός και ο εμπαιγμός του ΣΥΡΙΖΑ και του κ. Γαβρόγλου συνεχίζονται… Ρωτούν τον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης – γιατί άραγε χρειάζεται; – αν θα κάνει τους διορισμούς που αυτοί …ονειρεύονται για τα επόμενα χρόνια! Φοβεροί τύποι της πολιτικής…

anthologio.wordpress.com

Εγγραφή στα σεμινάρια eTwinning

0

Η Εθνική Υπηρεσία Υποστήριξης eTwinning στην Ελλάδα σε συνεργασία με

·         το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο

·         το Πανεπιστήμιο Αιγαίου

·         το ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας

·         την Ελληνική Ένωση για την Αξιοποίηση των ΤΠΕ στην Εκπαίδευση

·         το Εργαστήριο Δια Βίου και Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης Παιδαγωγικό
Τμήμα Δ.Ε, ΕΔΙΒΕΑ, Πανεπιστήμιο Κρήτης

·         το Εργαστήριο προηγμένων εφαρμογών κινητών συσκευών και
εκπαιδευτικών εφαρμογών, ΑΕΤΜΑ, ΤΕΙ Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης

·         και το ΕΔΙΦΕΤ  Εργαστήριο Διδακτικής της Φυσικής και Εκπαιδευτικής
Τεχνολογίας του ΑΠΘ

διοργανώνει τα παρακάτω εξαμηνιαία εξ αποστάσεως e-σεμινάρια:



Ομάδα Α

1.      Πλατφόρμες ηλεκτρονικής μάθησης -Εργαλεία παραγωγής εκπαιδευτικού
υλικού – Εργαλεία επικοινωνίας

2.      Εργαλεία επεξεργασίας πολυμέσων – Εργαλεία παραγωγής εκπαιδευτικού
υλικού

3.      Εργαλεία δημιουργίας ιστοτόπων – Συνεργατικά και υποστηρικτικά
εργαλεία

4.      Διαδικτυακές εκπαιδευτικές κοινότητες και αξιοποίηση μαθησιακών
αντικειμένων

5.      Δημιουργικό και ασφαλές διαδίκτυο – Αξιολόγηση και ανάπτυξη κριτικής
σκέψης για το ψηφιακό περιεχόμενο



Ομάδα Β

6.       «Αξιοποίηση των κινητών συσκευών (Tablets και κινητά τηλέφωνα) στην
διδασκαλία μαθημάτων»,

7.      «Εκπαιδευτική Ρομποτική στο σχολείο» – Scratch

8.      «Εκπαιδευτική Ρομποτική στο σχολείο» – Thymio

9.      «Εκπαιδευτική Ρομποτική στο σχολείο» – Arduino

10.  «Εκπαιδευτική Ρομποτική στο σχολείο» – Raspberry

που θα μπορούν να  παρακολουθήσουν οι εκπαιδευτικοί όλων των ειδικοτήτων και
είναι δωρεάν.

Μπορείτε να δείτε την ύλη των σεμιναρίων στο
<http://seminars.etwinning.gr/register/syllabus.pdf>
http://seminars.etwinning.gr/register/syllabus.pdf





Διάρκεια

Κάθε κύκλος έχει διάρκεια 120 ωρών περίπου (6 μήνες) και ξεκινά από τον
Οκτώβριο 2019 μέχρι τον Μάιο 2020. Υπολογίζουμε ότι χρειάζονται από 3 – 5
ώρες κάθε εβδομάδα για να δουν οι επιμορφούμενοι το υλικό και να υλοποιήσουν
τις δραστηριότητες. Οι εκπαιδευόμενοι έχουν πρόσβαση στο υλικό των
σεμιναρίων μέσω της πλατφόρμας ηλεκτρονικής μάθησης του Moodle, ενώ υπάρχει
υποστήριξη των συμμετεχόντων μέσω της κοινότητας που έχει δημιουργηθεί, με
τη χρήση εργαλείων όπως forum, email, τηλεδιάσκεψη.



Όσοι ενδιαφέρονται να παρακολουθήσουν τα παραπάνω σεμινάρια θα πρέπει να
συμπληρώσουν την αίτηση συμμετοχής στη διεύθυνση



<http://seminars.etwinning.gr/register/>
http://seminars.etwinning.gr/register/





Οι ενδιαφερόμενοι έχουν δικαίωμα συμμετοχής σε:

ένα από τα πέντε (5) σεμινάρια της ομάδας Α και

ένα από τα πέντε (5) σεμινάρια της ομάδας Β



Η προθεσμία υποβολής υποψηφιοτήτων λήγει στις 1/07/2019



Μπορείτε να δείτε τις οδηγίες στο www <http://www.etwinning.gr>
.etwinning.gr

Ο Υπεύθυνος των σεμιναρίων

Νίκος Τζιμόπουλος

 

 

https://www.vivliopoleiopataki.gr/product/611895/vivlia-ekpaideush-ellhnikh-ekpaideush-geniko-lukeio/Neoellhnikh-Glossa-_-Logotexnia-G΄-GEL-Krithria-aksiologhshs/
Φιλολογικός Ιστότοπος
Περίληψη

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας παρέχουμε την καλύτερη εμπειρία πλοήγησης. Οι πληροφορίες αυτές αποθηκεύονται στον φυλλομετρητή σας και μας βοηθούν να μάθουμε την προτιμήσεις σας.