Advertisement
Αρχική Blog Σελίδα 492

Πενταετείς οι σπουδές στα τμήματα Μηχανικών του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου

0
Προσλήψεις 40 αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην A/θμια Ειδική Αγωγή
ypourgeio paideias-1

Πενταετείς οι σπουδές στα τμήματα Μηχανικών του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου

Υπεγράφησαν από τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστα Γαβρόγλου οι αποφάσεις για τον ορισμό της διάρκειας του πρώτου κύκλου σπουδών των οκτώ Τμημάτων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και των τριών Τμημάτων Μηχανικών του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου, σε δέκα ακαδημαϊκά εξάμηνα.

Ειδικότερα, οι σπουδές γίνονται πενταετείς για τα εξής Τμήματα Μηχανικών του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής:

1) Ηλεκτρολόγων και Ηλεκτρονικών Μηχανικών

2) Μηχανικών Βιοϊατρικής

3) Μηχανικών Βιοµηχανικής Σχεδίασης και Παραγωγής

4) Μηχανικών Πληροφορικής και Υπολογιστών

5) Μηχανικών Τοπογραφίας και Γεωπληροφορικής

6) Μηχανολόγων Μηχανικών

7) Ναυπηγών Μηχανικών

8) Πολιτικών Μηχανικών

Επίσης, ορίζονται σε δέκα ακαδημαϊκά εξάμηνα οι σπουδές στα εξής Τμήματα του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου:

1) Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών

2) Ηλεκτρονικών Μηχανικών

3) Μηχανολόγων Μηχανικών

Με αφορμή την υπογραφή των αποφάσεων, ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου δήλωσε: «Η αναβάθμιση των σπουδών των Μηχανικών στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής και στο Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο αποτελούσε έναν στόχο εναρμονισμένο με την νέα αρχιτεκτονική των Πανεπιστήμιων μας, που αποτέλεσε μία εμβληματική πρωτοβουλία για τον επανασχεδιασμό του ακαδημαϊκού χάρτη της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Ο στόχος επιτεύχθηκε και η ακαδημαϊκή κοινότητα –διδάσκοντες και φοιτητές– μπορούν πλέον να αναπτύξουν την επιστήμη τους, τις γνώσεις και τις δεξιότητές τους μέσα σε ένα νέο και σύγχρονο ακαδημαϊκό περιβάλλον. Το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής αποτέλεσε το πρώτο βήμα αυτής της μεταρρύθμισης, η οποία ολοκληρώθηκε με την ίδρυση του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου. Με την ολοκλήρωση της μεταρρύθμισης, οι συνθήκες που έχουν πλέον διαμορφωθεί έχουν ως προσανατολισμό ένα δυναμικό και πολλά υποσχόμενο μέλλον για το σύνολο της Ανώτατης Εκπαίδευσης. Αυτή είναι η απάντηση σε όσους οραματίζονται να γυρίσουν την Ανώτατη Εκπαίδευση στο παρελθόν».  

  

https://www.vivliopoleiopataki.gr/product/611895/vivlia-ekpaideush-ellhnikh-ekpaideush-geniko-lukeio/Neoellhnikh-Glossa-_-Logotexnia-G΄-GEL-Krithria-aksiologhshs/

Αίτημα του Υπουργείου προς το ΣτΕ για τους 15.000 διορισμούς στην Εκπαίδευση

0
Προσλήψεις 40 αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην A/θμια Ειδική Αγωγή
ypourgeio paideias-1

Αίτημα του Υπουργείου προς το ΣτΕ για τους 15.000 διορισμούς στην Εκπαίδευση

Αίτημα προς στην αρμόδια Επιτροπή του Συμβουλίου της Επικρατείας απέστειλε το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων με το οποίο ζητά την εξαίρεση από τις προβλέψεις του νόμου ώστε να εξακολουθήσει η διαδικασία του ΑΣΕΠ για τον μόνιμο διορισμό εκπαιδευτικών.

Η εξαίρεση αφορά τους 4.500 μόνιμους διορισμούς  Εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής Α/θμιας κ Β/θμιας Εκπαίδευσης, ΕΕΠ και ΕΒΠ για το σχολικό έτος 2019 – 2020 και 10.500 εκπαιδευτικών της Γενικής Εκπαίδευσης για τα σχολικά έτη 2020 – 2021 και 2021 – 2022 και την κατάρτιση των νέων ενιαίων πινάκων αναπληρωτών και μονίμων εκπαιδευτικών.

 

https://www.vivliopoleiopataki.gr/product/611895/vivlia-ekpaideush-ellhnikh-ekpaideush-geniko-lukeio/Neoellhnikh-Glossa-_-Logotexnia-G΄-GEL-Krithria-aksiologhshs/

Ποια γνώση θέλουμε (β);

0

Του Νίκου Τσούλια

      Συνεχίζοντας το πρώτο μέρος του σχετικού δοκιμίου, φτάσαμε κατ’ ουσία στη μεγάλη περιοχή της φιλοσοφίας, η οποία βρέθηκε κατ’ επανάληψη ανάμεσα στις μυλόπετρες του απόλυτου ορθολογισμού της επιστήμης και στην ανορθολογική μεταφυσική της θρησκείας. Ωστόσο, διατήρησε την αυτονομία της – και όχι μόνο αυτό αλλά αυξάνει την επιρροή της ακόμα και στις σημερινές εποχές της τεχνολογίας και της γραφειοκρατίας. Και αυτό οφείλεται σε πολύ συγκεκριμένους λόγους.

      α) Τα μεγάλα ερωτήματα του ανθρώπου πάντα ήταν και θα είναι φιλοσοφικά. Ακόμα και ο τρόπος ζωής μας είναι κυρίως φιλοσοφικό ζήτημα και όχι οικονομικό ή πολιτικό˙ αυτά έπονται του φιλοσοφικού.

β) Η φιλοσοφία αφορά κάθε άνθρωπο με πιο αυθεντικό τρόπο σε σχέση και με την επιστήμη και με τη θρησκεία. Είναι πιο κοντά στα δικά του πρωτόλεια ερωτήματα. Δεν έχει απολυτότητες και δογματισμούς και αφήνει περισσότερο έδαφος για την προσωπική ερμηνεία του κόσμου και για την πιο αυθεντική διαμόρφωση του ειδώλου του. Κάθε άνθρωπος ζει και βιώνει την όλη πραγματικότητα πρωτίστως μέσα από τους συνεχείς στοχασμούς και αναστοχασμούς του και από το διαρκή μονόλογο με τον εαυτό του και ως εκ τούτου είναι η φιλοσοφία που βρίσκεται πιο εύκολα κοντά του χωρίς καμιά διάθεση επιβολής αλλά μόνο με «πρόθεση» προβληματισμού και συνέργειας.

γ) Αν υπάρχει ένα σταθερό νήμα που συνδέει τους ανθρώπους όπου γης και όπου χρόνου, είναι τα μεγάλα ερωτήματα που έχει θέσει η φιλοσοφία και στα οποία κάθε εποχή, κάθε πολιτισμός και κάθε άνθρωπος γράφει τη δική του αφήγηση πάνω στο ίδιο παλίμψηστο. Τα ερωτήματα των προσωκρατικών φιλοσόφων, του Σωκράτη, του Αριστοτέλη… είναι πάντα παρόντα τόσο στα προχωρημένα φυλάκια των διανοούμενων όσο και στις προσωπικές «φτωχές» αναζητήσεις κάθε ανθρώπου. Αν αυτό δεν είναι ίσως η πιο όμορφη γοητεία της γνώσης, τι άλλο μπορεί να είναι;

Και ερχόμαστε στη λογοτεχνία. Εδώ είναι το πιο προνομιακό έδαφος του απλού ανθρώπου. Εδώ η νομιμοποίηση του γνωστικού πεδίου εδράζεται πολύ εύκολα στην καθολικότητα και στην παγκοσμιότητα του φαινομένου της απλής εξιστόρησης, αφού κάθε άνθρωπος έχει και μια ιστορία αφήγησης και πάντα έλκεται από την αφηγηματική τέχνη. Υπάρχει και ένα άλλο μυστικό. Η γλώσσα και ο γλωσσικός κώδικας είναι δικά του (κατάδικά του) και δεν έχουν καθόλου απομακρυνθεί από την όποια πρόοδό τους.

Δεν υπάρχουν διαμεσολαβητές (ιερείς) για να τους οδηγήσουν κάπου ούτε και ειδικοί που έχουν το «βήμα» του λόγου αποκλειστικά δικό τους και η ερμηνεία τους είναι εξ ορισμού ισχυρή (επιστήμονες). Η λογοτεχνία είναι η πιο αυθεντική έκφραση της καθημερινότητάς μας, της απλής ζωής μας, των ονείρων μας και των φαντασιώσεών μας. Καλλιεργεί όσο κανένα άλλο μέρος της γνώσης το συναισθηματικό μας κόσμο. Ευφραίνει την ψυχή μας. Ανασταίνει το φρόνημά μας. Χαρίζει γενναιόδωρα συγκινήσεις. Παίζει με τον έρωτα και την αγάπη. Ρίχνει άλλο φως στην πραγματικότητα. Φωτίζει αθέατες όψεις του κόσμου.

Και η ποίηση; Πού τοποθετείται σ’ όλα αυτά τα ζητήματα και ποια είναι η ξεχωριστή επικράτειά της. Εδώ είναι τα δύσκολα. Η ποίηση δεν είναι μέρος ενός όλου. Δεν έχει σύνορα ούτε και πολυασχολείται με τα άλλα πεδία. Είναι για κατοίκους, μόνιμους ή προσωρινούς, μιας άλλης ζωής, ενός παράξενου και παντελώς άγνωστο κόσμου. Ο συμβολισμός και η άκρως αφαιρετική σκέψη μπορούν να ψηλαφίζουν κάποιες άκρες της. Δεν θέλει ούτε ορθολογισμούς και μεταφυσικές ούτε δόγματα και απαντήσεις.

Θέλει μόνο θυσία˙ να προσφέρεις τον εαυτό σου. Να κατακτήσεις το απόλυτο κενό και να του δώσεις ένα νόημα, να βγεις στο βαθύ σκοτάδι και να ανάψεις μια μικρή φλόγα, τη δική σου φλόγα, τη φλόγα της ζωής σου, να της δοθείς και όπου σε οδηγήσει, ο δρόμος της είναι πάντα άγνωστος ακόμα και όταν τον έχεις περπατήσει… Ο ποιητής είναι μόνιμα ταξιδεμένος και για τους υπόλοιπους ανθρώπους «φαντασμένος», αναχωρητής του φαινομενικού κόσμου και ερευνητής της πιο βαθιάς ουσίας της ύπαρξης, της ψυχής του.

Ποια γνώση θέλουμε; Κανένας μας δεν μπορεί να απαντήσει μονοσήμαντα. Ίσως και το ερώτημα που έθεσα να μην έχει νόημα και να είναι εκ του πονηρού. Η γνώση είναι ενιαία. Ο τεμαχισμός της είναι συστατικό στοιχείο του πολιτισμού, του καταμερισμού εργασίας και ρόλων. Τη γνώση ή τη γεύεσαι άρτια ή δεν έχεις καμιά σχέση μαζί της. Μας φτάνει η ζωή μας γι’ αυτό; Πιστεύω ότι φτάνει και περισσεύει. Αρκεί να προσβλέπουμε έστω ασύμπτωτα σε μια μορφή Homo Universalis.

Αρκεί να έχουμε άποψη για τη ζωή και να μην την καταναλώνουμε στην ανουσιότητα. Αρκεί να την αγαπήσουμε και αυτό δεν είναι καθόλου εύκολο. Χωρίς αγάπη δεν υπάρχει γνώση ούτε και το αντίστροφο. Γιατί γνώση και αγάπη είναι δύο όψεις της ίδιας έννοιας (δεν ξέρω ποιας), γιατί ο γλωσσικός μας κώδικας τις ξεχώρισε εξ αρχής, από του γεννησιμιού τους, και χάσαμε το ενιαίο και το όλον τους και ίσως να είναι αυτό ο «χαμένος παράδεισος»!

anthologio.wordpress.com

 

https://www.facebook.com/manolis.manos.311/

Εξεταστικά κέντρα Ειδικών Μαθημάτων 2019

0

Θέμα: Εξεταστικά κέντρα Ειδικών Μαθημάτων 2019

Από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων υπενθυμίζεται ότι οι εξετάσεις των Eιδικών Μαθημάτων για τους υποψηφίους Γενικών Λυκείων (ΓΕΛ) και Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ), οι οποίοι έχουν δηλώσει εξέταση σε ένα ή περισσότερα Ειδικά Μαθήματα προκειμένου να αποκτήσουν δικαίωμα συμμετοχής στην επιλογή για εισαγωγή το τρέχον έτος σε σχολή ή τμήμα για το οποίο απαιτείται εξέταση σε ένα ή περισσότερα ειδικά μαθήματα, θα διενεργηθούν από 21 Ιουνίου μέχρι και 2 Ιουλίου, στα παρακάτω εξεταστικά κέντρα και με βάση το αναλυτικό πρόγραμμα εξετάσεων που έχει ανακοινωθεί.

Για τα εξεταστικά κέντρα των μαθημάτων «Μουσική Αντίληψη και Γνώση»και «Μουσική Εκτέλεση και Ερμηνεία» θα ακολουθήσει νεότερη ανακοίνωση.

 

 

Α. Αναλυτικό Πρόγραμμα Εξετάσεων Ειδικών Μαθημάτων

Β. Εξεταστικά Κέντρα Αγγλικών

Γ. Εξεταστικά Κέντρα Ειδικών Μαθημάτων (πλην Αγγλικών)

Δ. Εξεταστικά Κέντρα Υποψηφίων με Αναπηρία και Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες

Ε. Οδηγίες προς τους υποψηφίους

 

Α. ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΕΙΔΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ

 

Οι εξετάσεις κατά Ειδικό Μάθημα θα διενεργηθούν ως εξής:  

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΕΙΔΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ 2019 ΓΙΑ ΓΕΛ & ΕΠΑΛ

 

ΗΜΕΡΑ

ΗΜΕΡ/ΝΙΑ

ΜΑΘΗΜΑ

ΩΡΑ ΕΝΑΡΞΗΣ ΕΞΕΤΑΣΗΣ

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ

21-6-2019

ΑΓΓΛΙΚΑ

10:00 π.μ

ΣΑΒΒΑΤΟ

22-6-2019

ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ

ΙΣΠΑΝΙΚΑ

08.30 π.μ.

15:30 μ.μ.

ΔΕΥΤΕΡΑ

24-6-2019

ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΣΧΕΔΙΟ

08.30 π.μ.

ΤΡΙΤΗ

25-6-2019

ΓΡΑΜΜΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ

08.30 π.μ

ΤΕΤΑΡΤΗ

26-6-2019

ΓΑΛΛΙΚΑ

08.30 π.μ.

ΠΕΜΠΤΗ

27-6-2019

ΑΡΜΟΝΙΑ

08.30 π.μ

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ

28-6-2019

ΕΛΕΓΧΟΣ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΑΚΟΥΣΤΙΚΩΝ ΙΚΑΝΟΤΗΤΩΝ

18.00 μ.μ.

ΤΡΙΤΗ

2-7-2019

ΙΤΑΛΙΚΑ

08.30 π.μ.

 

 

 

Β. ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ ΑΓΓΛΙΚΩΝ

 

Οι εξετάσεις στο Ειδικό Μάθημα ξένης γλώσσας «ΑΓΓΛΙΚΑ» θα διενεργηθούν στα εξεταστικά κέντρα που έχουν οριστεί από την οικεία Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

 

Γ. ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ ΕΙΔΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ (ΠΛΗΝ ΑΓΓΛΙΚΩΝ)

 

  1. ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ ΕΙΔΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ

 

Στην ΑΘΗΝΑ θα εξεταστούν οι υποψήφιοι που κατέθεσαν Αίτηση-Δήλωση σε Λύκεια των Περιφερειακών Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αττικής, Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας, Στερεάς Ελλάδας, Κρήτης, Ιονίων Νήσων, Βορείου Αιγαίου και Νοτίου Αιγαίου. Αναλυτικά, τα εξεταστικά αυτά κέντρα κατά Ειδικό Μάθημα για τους υποψηφίους αυτούς είναι:

 

 

Α)Για τα Ειδικά Μαθήματα «ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΣΧΕΔΙΟ» και «ΓΡΑΜΜΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ» η κατανομή των υποψηφίων στα εξεταστικά κέντρα θα γίνει ως εξής:

 

           α)Για τους υποψηφίους που κατέθεσαν Αίτηση-Δήλωση σε Λύκεια της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης   ΑΤΤΙΚΗΣ:

 

1.Στο Ε.Κ. του 57ου Γενικού Λυκείου Αθηνών (οδός Αστραπόγιαννου 3 και Βολανάκη, Τ.Κ. 11526 – Αθήνα – Ερυθρός Σταυρός) όσοι το επώνυμό τους αρχίζει από Αμέχρι και Γ.

2.Στο Ε.Κ. του 1ου ΕΠΑΛ Αθηνών (οδός Αχιλλέως 37-41 και Μυλλέρου, Τ.Κ. 10436 – Αθήνα – Μεταξουργείο)όσοι το επώνυμό τους αρχίζει από Δμέχρι και ΚΑΠ.

3.Στο Ε.Κ. του συγκροτήματος του1ουΓενικού Λυκείου Χαλανδρίου – 1ου Γυμνασίου Χαλανδρίου(οδός Διονύσου 20 και Καλλισπέρη, Τ.Κ. 152 34 – Χαλάνδρι) όσοι το επώνυμό τους αρχίζει από ΚΑΡ μέχρι και ΛΕΚ.

  1. Στο Ε.Κ. του 1ου Γενικού Λυκείου Αμαρουσίου(Λ.Κηφισίας 213, Τ.Κ. 151 24 – Μαρούσι) όσοι το επώνυμό τους αρχίζει από ΛΕΜ μέχρι καιΜ.
  2. Στο Ε.Κ. του 1ου Γενικού Λυκείου Αγίου Δημητρίου(οδός Στρ. Παπάγου 23, Τ.Κ. 17343, Άγιος Δημήτριος) όσοι το επώνυμό τους αρχίζει από Νμέχρι και Ρ.
  3. Στο Ε.Κ. του 4ου Γενικού Λυκείου Καλλιθέας (οδός Ελευθερίου Βενιζέλου 175, Τ.Κ. 176 73 – Καλλιθέα) όσοι το επώνυμό τους αρχίζει από Σμέχρι καιΨ.

 

           β)Για τους υποψηφίους που κατέθεσαν Αίτηση-Δήλωση σε Λύκεια των Περιφερειακών Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας, Στερεάς Ελλάδας, Κρήτης, Ιονίων Νήσων, Βορείου Αιγαίου και Νοτίου Αιγαίου:

 

  1. Στο Ε.Κ. του 16ουΓενικού Λυκείου Αθηνών (οδός Πανόρμου και Λαρίσης 47, Τ.Κ. 11524 – Αθήνα – Αμπελόκηποι) όσοι το επώνυμό τους αρχίζει από Αμέχρι και Ε.

2.Στο Ε.Κ. του 7ουΓενικού Λυκείου Αθηνών (οδός Πρατίνου 19, Τ.Κ. 11634 – Αθήνα – Παγκράτι) όσοι το επώνυμό τους αρχίζει από Ζ μέχρι και ΜΟΥ.

  1. Στο Ε.Κ. του συγκροτήματος του 1ου Γενικού Λυκείου Παπάγου – 1ουΓυμνασίου Παπάγου(οδός Κύπρου 4, Τ.Κ. 15669 – Παπάγου) όσοι το επώνυμό τους αρχίζει από ΜΠ μέχρι και ΣΟΥ.
  2. Στο Ε.Κ. του Γενικού Λυκείου Καλλίπολης (οδός Μαρίας Χατζηκυριακού 27, Τ.Κ. 18539 – Πειραιάς) όσοι το επώνυμό τους αρχίζει από ΣΠμέχρι και Ψ.

 

 

 

Β) Για το Ειδικό Μάθημα ξένης γλώσσας «ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ»

 

  1. Στο Ε.Κ. του 16ου Γενικού Λυκείου Αθηνών (οδός Πανόρμου και Λαρίσης 47, Τ.Κ. 11524 – Αθήνα – Αμπελόκηποι) όσοι το επώνυμό τους αρχίζει από Αμέχρι και ΚΕ.
  2. Στο Ε.Κ. του 5ουΓενικού Λυκείου Ηλιούπολης(Λ. Βουλιαγμένης 525, Τ.Κ. 16341 – Ηλιούπολη) όσοι το επώνυμό τους αρχίζει από ΚΙ μέχρι και ΠΑΝ.
  3. Στο Ε.Κ. του 2ου Γενικού Λυκείου Παλαιού Φαλήρου (οδός Τερψιθέας 35, Τ.Κ. 17563 – Παλαιό Φάληρο) όσοι το επώνυμό τους αρχίζει από ΠΑΠμέχρι καιΨ.

 

 

Γ)Για το Ειδικό Μάθημα ξένης γλώσσας «ΓΑΛΛΙΚΑ»

 

  1. Στο Ε.Κ. του 9ου Γενικού Λυκείου Αθηνών (οδός Τρώων 2, Τ.Κ. 11851 – Αθήνα -Θησείο) όσοι το επώνυμό τους αρχίζει από Α μέχρι και ΔΕ.
  2. Στο Ε.Κ. του 26ου Γενικού Λυκείου Αθηνών (οδός Μαρασλή 10, Τ.Κ. 10676 – Αθήνα -Κολωνάκι) όσοι το επώνυμό τους αρχίζει από ΔΗ μέχρι και ΚΟ.

3.Στο Ε.Κ. του 8ου Γενικού Λυκείου Αθηνών (Νικοπόλεως 33, Τ.Κ. 11253 – Αθήνα – Πλ. Κολιάτσου) όσοι το επώνυμό τους αρχίζει από ΚΡ μέχρι και ΠΕΡ.

4.Στο Ε.Κ. του 9ου Γενικού Λυκείου Περιστερίου (οδός Πελασγών 42, Τ.Κ. 12135 – Περιστέρι) όσοι το επώνυμό τους αρχίζει από ΠΕΤ μέχρι και Ψ.

 

 

Δ) Για το Ειδικό Μάθημα «ΑΡΜΟΝΙΑ»

 

  1. Στο Ε.Κ. του 7ουΓενικού Λυκείου Περιστερίου(οδός Ιωαννίνων 82, Τ.Κ. 12137 – Περιστέρι) όσοι το επώνυμό τους αρχίζει από Α μέχρι και Λ.
  2. Στο Ε.Κ. του 1ουΕΠΑΛ Πετρούπολης(οδός Κωνσταντινουπόλεως και Βούτσαλη (είσοδος από Βούτσαλη), Τ.Κ. 13231 – Πετρούπολη) όσοι το επώνυμό τους αρχίζει από Μ μέχρι και Ψ.

 

 

Ε) Για το Ειδικό Μάθημα «ΕΛΕΓΧΟΣ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΑΚΟΥΣΤΙΚΩΝ ΙΚΑΝΟΤΗΤΩΝ»

 

1.Στο Ε.Κ. του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων – αίθουσα «Jacqueline de Romilly»(Α. Παπανδρέου 37, Τ.Κ. 15180, Μαρούσι),  όσοι το επώνυμό τους αρχίζει από Αμέχρι και Μ.

 

  1. Στο Ε.Κ. του 5ου Γενικού Λυκείου Νέας Ιωνίας(οδός Εμμανουήλ Παππά 6 και Φιλελλήνων, Τ.Κ. 14234 – Νέα Ιωνία) όσοι το επώνυμό τους αρχίζει από Ν μέχρι και Ψ.

 

 

ΣΤ) Για το Ειδικό Μάθημα ξένης γλώσσας «ΙΤΑΛΙΚΑ»

 

Όλοι οι υποψήφιοιθα εξεταστούν στο Ε.Κ. του 2ου Γενικού Λυκείου Νέας Σμύρνης (οδός Νικομηδείας 7- 9, Τ.Κ. 17124 – Νέα Σμύρνη).

 

 

Ζ) Για το Ειδικό Μάθημα ξένης γλώσσας «ΙΣΠΑΝΙΚΑ»

 

 Όλοι οι υποψήφιοι θα εξεταστούν στο Ε.Κ. του Προτύπου Γενικού Λυκείου Ιωνιδείου Σχολής Πειραιά (οδός Σωτήρος Διός 17, Τ.Κ. 18535 – Πειραιάς).                  

          

 

  1. ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ ΕΙΔΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

 

Στη ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ θα εξεταστούνοι υποψήφιοι που κατέθεσαν Αίτηση – Δήλωση σε Λύκεια των Περιφερειακών Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Θεσσαλίας, Ηπείρου, Δυτικής Μακεδονίας, Κεντρικής Μακεδονίας και Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης. Αναλυτικά, τα εξεταστικά αυτά κέντρα  κατά Ειδικό Μάθημα για τους υποψηφίους αυτούςείναι:

 

 

Α) Για τα Ειδικά Μαθήματα «ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΣΧΕΔΙΟ» και «ΓΡΑΜΜΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ»

 

1.Στο Ε.Κ. του 14ου Γενικού Λυκείου Θεσσαλονίκης (οδός Θεμιστοκλή Σοφούλη 13 και Γεωργίου Παπανδρέου, Τ.Κ. 54655 – Θεσσαλονίκη) όσοι το επώνυμό τους αρχίζει από Αμέχρι και Ζ.

  1. Στο Ε.Κ. του 30ου Γενικού Λυκείου Θεσσαλονίκης (οδός Στρατηγού Γενναδίου 53, Τ.Κ. 54250 – Θεσσαλονίκη) όσοι το επώνυμό τους αρχίζει από Ημέχρι και Λ.
  2. Στο Ε.Κ. του 4ου Γενικού Λυκείου Καλαμαριάς (οδός Μ. Αλεξάνδρου και Αν. Θράκης, Τ.Κ. 55134 – Θεσσαλονίκη) όσοι το επώνυμό τους αρχίζει από Μ μέχρι και ΠΑ.
  3. Στο Ε.Κ. του 3ου Γενικού Λυκείου Ευόσμου(οδός Παπάγου και Θεοδώρας, Τ.Κ. 56224 – ΕύοσμοςΘεσσαλονίκης) όσοι το επώνυμό τους αρχίζει από ΠΕ μέχρι και ΤΕ.
  4. Στο Ε.Κ. του 1ου Γενικού Λυκείου Σταυρούπολης (οδός Πεσόντων Ηρώων 2, Τ.Κ. 56430 – ΣταυρούποληΘεσσαλονίκης) όσοι το επώνυμό τους αρχίζει από ΤΖ μέχρι και Χ.

 

 

Β) Για το Ειδικό Μάθημα ξένης γλώσσας«ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ»

 

1.Στο Ε.Κ. του 20ου Γενικού Λυκείου Θεσσαλονίκης(οδός Κλεάνθους 30, Τ.Κ. 54453 – Θεσσαλονίκη) όσοι το επώνυμό τους αρχίζει από Αμέχρι και ΚΙ.

  1. Στο Ε.Κ. του 1ου Γενικού Λυκείου Συκεών(οδός Επταπυργίου 150, Τ.Κ. 56626 – Θεσσαλονίκη) όσοι το επώνυμό τους αρχίζει από ΚΟ μέχρι και ΠΕ.
  2. Στο Ε.Κ. του 1ουΓενικού Λυκείου Ευόσμου (οδός Νεμέας και Θάλειας, Τ.Κ. 56224 – Θεσσαλονίκη) όσοι το επώνυμό τους αρχίζει από ΠΙ μέχρι και Ψ.

 

 

Γ) Για το Ειδικό Μάθημα ξένης γλώσσας «ΓΑΛΛΙΚΑ»

 

  1. Στο Ε.Κ. του 3ουΓενικού Λυκείου Θεσσαλονίκης (οδός Αποστόλου Παύλου 28, Τ.Κ. 54634 – Θεσσαλονίκη) όσοι το επώνυμό τους αρχίζει από Α μέχρι και Μ.

2.Στο Ε.Κ. του 4ου Γενικού Λυκείου Σταυρούπολης (οδός Ιθάκης – όρια Ευόσμου, Τ.Κ. 56431 – Σταυρούπολη Θεσσαλονίκης) όσοι το επώνυμό τους αρχίζει από Ν μέχρι και Ψ.

 

 

Δ) Για το Ειδικό Μάθημα «ΑΡΜΟΝΙΑ»

 

  1. Στο Ε.Κ. του 2ουΓενικού Λυκείου Θεσσαλονίκης (οδός Ικτίνου 5, Τ.Κ. 54622 – Θεσσαλονίκη) όσοι το επώνυμό τους αρχίζει από Α μέχρι και Κ.

2.Στο Ε.Κ. του 2ουΓενικού Λυκείου Σταυρούπολης (οδός Παπανικολή 42, Τ.Κ. 56430 – Σταυρούπολη Θεσσαλονίκης) όσοι το επώνυμό τους αρχίζει απόΛμέχρι και  ΠΑ.

  1. Στο Ε.Κ. του 3ου Γενικού Λυκείου Πολίχνης (αρχή Κηφισίας, Τ.Κ. 56532 -Πολίχνη) όσοι το επώνυμό τους αρχίζει από ΠΕ μέχρι και Ψ.

 

 

Ε) Για το Ειδικό Μάθημα «ΕΛΕΓΧΟΣ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΑΚΟΥΣΤΙΚΩΝ ΙΚΑΝΟΤΗΤΩΝ»

 

  1. Στο Ε.Κ. του 2ου Γενικού Λυκείου Νεάπολης (Στρατόπεδο Στρεμπενιώτη, Τ.Κ. 56701 – Νεάπολη Θεσσαλονίκης)όσοι το επώνυμό τους αρχίζει από Α μέχρι και Π.

2.Στο Ε.Κ. τουΜουσικού Σχολείου Θεσσαλονίκης (Προέκταση Εγνατίας 118, Τ.Κ. 55535 – Πυλαία Θεσσαλονίκης) όσοι το επώνυμό τους αρχίζει από Ρ  μέχρι και Ψ.

 

 

ΣΤ)Για το Ειδικό Μάθημα ξένης γλώσσας «ΙΤΑΛΙΚΑ»

 

 Όλοι οι υποψήφιοιθα εξεταστούν στο Ε.Κ. του 15ου  Γενικού Λυκείου Θεσσαλονίκης(οδός Καρόλου Ντηλ 24, Τ.Κ. 54623 – Θεσσαλονίκη).

 

 

Ζ) Για το Ειδικό μάθημα ξένης γλώσσας «ΙΣΠΑΝΙΚΑ»

 

 Όλοι οι υποψήφιοιθα εξεταστούν στο Ε.Κ. του 31ου  Γενικού Λυκείου Θεσσαλονίκης (οδός Αναξιμάνδρου 79, Τ.Κ. 54250 – Θεσσαλονίκη).   

 

 

Δ. ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ

 

Α)Στην ΑΘΗΝΑθα εξεταστούν οι Υποψήφιοι με Αναπηρία και Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες που κατέθεσαν Αίτηση-Δήλωση σε Λύκεια των Περιφερειακών Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αττικής, Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας, Στερεάς Ελλάδας, Κρήτης, Ιονίων Νήσων, Βορείου Αιγαίου και Νοτίου Αιγαίου.

 

  1. Εξεταστικό Κέντρο Υποψηφίων με Αναπηρία και Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες των Ειδικών Μαθημάτων «ΑΓΓΛΙΚΑ», «ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΣΧΕΔΙΟ», «ΓΡΑΜΜΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ», «ΓΑΛΛΙΚΑ», «ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ», «ΑΡΜΟΝΙΑ»στην Αθήνα:

18oΓενικό Λύκειο Αθηνών(Λ. Ιωνίας & Δαίρπφελδ 11, Άνω Πατήσια, ΤΚ 11144)

 

  1. Εξεταστικό Κέντρο Υποψηφίων με Αναπηρία και Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες του Ειδικού Μαθήματος «ΕΛΕΓΧΟΣ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΑΚΟΥΣΤΙΚΩΝ ΙΚΑΝΟΤΗΤΩΝ» στην Αθήνα:

5ο Γενικό Λύκειο Νέας Ιωνίας(Εμμανουήλ Παππά 6 και Φιλελλήνων, Τ.Κ. 14234 – Νέα Ιωνία)

 

  1. Εξεταστικό Κέντρο Υποψηφίων με Αναπηρία και Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες των Ειδικών Μαθημάτων «ΙΤΑΛΙΚΑ», «ΙΣΠΑΝΙΚΑ» στην Αθήνα:

Στοκτίριο του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων (Ανδρέα Παπανδρέου 37, Τ.Κ. 151 80 – Μαρούσι, Ισόγειο, Πτέρυγα Δ).

 

 

Β)Στη ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ θα εξεταστούν οι Υποψήφιοι με Αναπηρία και Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες που κατέθεσαν Αίτηση-Δήλωση σε Λύκεια των Περιφερειακών Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Θεσσαλίας, Ηπείρου, Δυτικής Μακεδονίας, Κεντρικής Μακεδονίας και Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.

 

  1. Εξεταστικό Κέντρο Υποψηφίων με Αναπηρία και Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες των Ειδικών Μαθημάτων «ΑΓΓΛΙΚΑ», «ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΣΧΕΔΙΟ», «ΓΡΑΜΜΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ», «ΓΑΛΛΙΚΑ», «ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ», «ΑΡΜΟΝΙΑ», «ΙΤΑΛΙΚΑ» στη Θεσσαλονίκη:

2ο Γενικό Λύκειο Καλαμαριάς (Θεμιστοκλή Σοφούλη 114, ΤΚ 55131)

 

  1. Εξεταστικό Κέντρο Υποψηφίων με Αναπηρία και Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες του Ειδικού Μαθήματος «ΕΛΕΓΧΟΣ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΑΚΟΥΣΤΙΚΩΝ ΙΚΑΝΟΤΗΤΩΝ» στη Θεσσαλονίκη:

2ο Γενικό Λύκειο Νεάπολης (Στρατόπεδο Στρεμπενιώτη, Τ.Κ. 567 01 – Νεάπολη Θεσσαλονίκης)

 

  1. Ειδικά οι Υποψήφιοι με Αναπηρία και Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες του ΕΙΔΙΚΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ «ΙΣΠΑΝΙΚΑ» θα εξεταστούν ΣΤΗNΑΘΗΝΑ

Στο κτίριο του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων (Ανδρέα Παπανδρέου 37, Τ.Κ. 151 80 – Μαρούσι, Ισόγειο, Πτέρυγα Δ).

 

Ε. ΟΔΗΓΙΕΣ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΨΗΦΙΟΥΣ

          

  1. Οι υποψήφιοι πρέπει να έχουν μαζί τους υποχρεωτικά το δελτίο εξεταζομένου και κατά προτίμηση και την αστυνομική τους ταυτότητα ή διαβατήριο.

 

  1. Οι υποψήφιοι πρέπει να προσέρχονται στις αίθουσες εξέτασης μέχρι τις 08.00 π.μ. για όλα τα ειδικά μαθήματα, εκτός των Αγγλικών για το οποίο πρέπει να προσέλθουν  μέχρι τις 09:30 π.μ., των Ισπανικών για το οποίο πρέπει να προσέλθουν  μέχρι τις 15:00 μ.μ. και του  Έλεγχου Μουσικών Ακουστικών Ικανοτήτων για το οποίο πρέπει να προσέλθουν  μέχρι τις 17:30 μ.μ.

 

  1. Η διάρκεια εξέτασης για τα μαθήματα:

– των ξένων γλωσσών και της Αρμονίας είναι τρεις (3) ώρες,

– των Σχεδίων ( Ελεύθερο και Γραμμικό) είναι έξι (6) ώρες,

– του ειδικού μαθήματος «ΕΛΕΓΧΟΣ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΑΚΟΥΣΤΙΚΩΝ ΙΚΑΝΟΤΗΤΩΝ» είναι περίπου είκοσι (20) λεπτά.

 

  1. Κατά την εξέταση στο «Γραμμικό Σχέδιο»δίνεται στους υποψηφίους χαρτί σχεδίασης, που οι εξωτερικές του διαστάσεις είναι 0,50 Χ 0,70 μ. και οι εσωτερικές διαστάσεις, στις οποίες γίνεται η σχεδίαση, 0,50 Χ 0,58 μ.. Για το λόγο αυτό, ο υποψήφιος πρέπει να έχει μαζί του στις εξετάσεις πινακίδα σχεδίασης, διαστάσεων αναλόγων με το χαρτί σχεδίασης και τα απαραίτητα για τη σχεδίαση όργανα και υλικά, δηλαδή χαρτί πρόχειρο σχεδίασης (ριζόχαρτο ή άλλο, σε διάσταση περίπου Α4), μολύβια με διαφορετική σκληρότητα για διαφορετικά πάχη γραμμών, όργανα για σχεδίαση με μολύβι ή με σινική μελάνη, ταυ ή παραλληλογράφο, τρίγωνα σχεδίασης, κοινό υποδεκάμετρο και τα λοιπά αναγκαία μέσα σχεδίασης (διαβήτη, καμπυλόγραμμο, γομολάστιχα, ξύστρα – καμπάνα κ.λ.π.). Επίσης μπορεί να χρησιμοποιήσει μεγεθυντικό φακό. Απαγορεύεται, όμως, να χρησιμοποιεί συστήματα σχεδίασης, δηλαδή ειδικά εκτυπωτικά μηχανήματα γραφής και σχεδίασης γραμμάτων, ζελατίνες ή μεταλλικά στοιχεία τυποποιημένων γραμμάτων, αυτοκόλλητα (ράστερ, λετρασέτ κ.λ.π.) γραμμάτων ή γραμμοσκιάσεων και κλιμακόμετρα (υποδεκάμετρα σε διάφορες κλίμακες, ένα : είκοσι, ένα : πενήντα κ.λ.π.), μοιρογνωμόνιο, καθώς και υπολογιστικές μηχανές (κομπιούτερς).

 

  1. Κατά την εξέταση στο«Ελεύθερο Σχέδιο», δίνεται στους υποψηφίους χαρτί σχεδίασης, που οι εξωτερικές του διαστάσεις είναι 0,50 Χ 0,70 μ. και οι εσωτερικές διαστάσεις, στις οποίες γίνεται η σχεδίαση, 0,50 Χ 0,50 μ.. Για το λόγο αυτό, ο υποψήφιος πρέπει να έχει μαζί του στις εξετάσεις πινακίδα σχεδίασης, διαστάσεων αναλόγων με το χαρτί σχεδίασης. Η εξέταση γίνεται με μολύβια. Ο υποψήφιος πρέπει να έχει μαζί του, εκτός από την πινακίδα, μολύβια μαλακά και σκληρά, γομολάστιχα, ξύστρα. Επίσης, επιτρέπεται η χρησιμοποίηση βελόνας μετρήματος και νήματος στάθμης, ενώ δεν επιτρέπεται η χρήση οργάνων σχεδίασης και η χρήση σπρέι.

 

 

 

https://www.vivliopoleiopataki.gr/product/611895/vivlia-ekpaideush-ellhnikh-ekpaideush-geniko-lukeio/Neoellhnikh-Glossa-_-Logotexnia-G΄-GEL-Krithria-aksiologhshs/

Συνέδριο στο Παν/μιο Κρήτης: Μεταπολίτευση 1974-1981: Λογοτεχνία και πολιτισμική ιστορία

0
Eνημερωτική συνάντηση των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου ΠΕ02 Φιλολόγων

Στις 15-17 Νοεμβρίου 2019 πρόκειται να διεξαχθεί Συνέδριο με θέμα “Μεταπολίτευση 1974-1981: Λογοτεχνία και πολιτισμική ιστορία”. Το Συνέδριο διοργανώνεται από το Τμήμα Φιλολογίας του Παν/μίου Κρήτης και θα γίνει στο Ρέθυμνο.

Το συνέδριο επικεντρώνεται στα πρώτα χρόνια της Μεταπολίτευσης, από την πτώση της Δικτατορίας έως την άνοδο του ΠΑΣΟΚ στην εξουσία. Ειδικότερα ενδιαφερόμαστε να διερευνήσουμε το λογοτεχνικό φαινόμενο ως συνιστώσα σε ένα ευρύτερο δίκτυο πολιτισμικών λόγων που απηχούν όσο και συνδιαμορφώνουν τη φυσιογνωμία της περιόδου. Ως εκ τούτου, επιθυμούμε να εξετάσουμε τη λογοτεχνία υπό το πρίσμα ευρύτερων μοτίβων, θεμάτων, τάσεων, που θα μπορούσαν μάλιστα να αποτυπωθούν και σε ποσοτικά δεδομένα. Μας ενδιαφέρει ιδιαίτερα η συνάφεια της λογοτεχνίας με άλλες τέχνες, αλλά και κάθε είδους εκφάνσεις του πολιτισμού, ενώ δεν αποκλείουμε και θέματα που εξετάζουν με αυτόνομο τρόπο σημαντικά θεατρικά ή κινηματογραφικά έργα της περιόδου, καθώς και την έντεχνη μουσική. Ενδιαφέρον δείχνουμε και για τη συγκέντρωση και την εξέταση συναφών μαρτυριών της περιόδου.

Call For Papers (έως 30/6/2019)
http://www.philology.uoc.gr/events/a/2019/1115-01/CFP.pdf
Επικοινωνία:
synedriometapolitefsi@gmail.com

Διοργάνωση / Επικοινωνία:
Αγγέλα Καστρινάκη
Γιάννης Δημητρακάκης
Αναστασία Νάτσινα

 

https://www.vivliopoleiopataki.gr/product/611895/vivlia-ekpaideush-ellhnikh-ekpaideush-geniko-lukeio/Neoellhnikh-Glossa-_-Logotexnia-G΄-GEL-Krithria-aksiologhshs/

Ποια γνώση θέλουμε (α);

0

Του Νίκου Τσούλια

 

      Το όλο στερέωμα της γνώσης αποτελεί καθ’ όλη την εξέλιξη της ιστορίας του ανθρώπου ένα από τα μεγαλύτερα διακυβεύματα του πολιτισμού. Εδώ γίνονται οι μεγάλες ιδεολογικές και κοσμοθεωρητικές αντιπαραθέσεις αλλά και οι μεγάλες θεσμικές συνθέσεις – ανάλογα με την ποιότητα της δημοκρατίας – όσον αφορά το περιεχόμενο των βασικών γνώσεων των εκπαιδευτικών συστημάτων σε κάθε χώρα. Εδώ έχουν τις αφετηρίες τους και τις προκλήσεις τους η έρευνα και η τεχνολογία, ο πολιτισμός και η γενικότερη κουλτούρα των κοινωνιών και του ανθρώπου.

      Ωστόσο, πέραν του φωτεινού και διαφωτιστικού περιεχομένου της γνώσης διαπιστώνουμε ότι κάθε επιμέρους τομέας της γνώσης – όπως αυτή επιμερίζεται είτε στα διάφορα επιστημονικά πεδία είτε στα γνωστικά αντικείμενα / μαθήματα της θεσμικής εκπαίδευσης – έχει το δικό του ιδιαίτερο στίγμα και προκαλεί διαφορετική στάση των ανθρώπων. Βλέπουμε άλλωστε πολύ συχνά ακόμα και τους μικρούς μαθητές να αγαπούν και να γοητεύονται από το «άλφα» μάθημα, ενώ αποστρέφονται το «βήτα» μάθημα και μια τέτοια συμπεριφορά ίσως και να βαστάει σ’ όλη τους τη ζωή.

      Έτσι, τα Μαθηματικά συναντούν μάλλον πιο εύκολα μια κάποια «απόσταση» από τους μαθητές, κάτι που δεν συμβαίνει με τη λογοτεχνία ή την ιστορία ή τη βιολογία. Εδώ προφανώς παίζουν ψυχολογικό και συναισθηματικό ρόλο τα πρώτα βήματα του παιδιού. Αν ο δάσκαλος και η δασκάλα ή οι γονείς δεν φροντίσουν να δημιουργήσουν ένα κλίμα αγάπης και απομυθοποίησης του συμβολικού κόσμου των μαθηματικών, τότε οι πρώτες καταβολάδες της μαθηματικής παιδείας δεν έχουν δημιουργηθεί σε εύφορο έδαφος και η όλη ευθύνη δεν οφείλεται στο μαθητή αλλά σε αυτόν χρεώνεται. Πέραν τούτου, βλέπουμε ότι κατά τη διάρκεια της ζωής μας και ανάλογα με τις φάσεις της επαγγελματικής μας εξέλιξης αλλά ακόμα και ανάλογα με την ηλικιακή μας διαστρωμάτωση να έχουμε μια κλίση ενδιαφέροντος προς τη μια ή την άλλη πλευρά των διάφορων περιοχών της γνώσης. Βλέπουμε την ποίηση να μας εκφράζει πιο εύκολα στα νεανικά χρόνια και την ιστορία να έρχεται ως φυσική συνέπεια στις ηλικίες που κυριαρχεί ο αφηγηματικός λόγος. Εδώ είναι προφανές ότι η εκάστοτε εξειδικευμένη επιστημονική γνώση που συνδέεται με τις σπουδές μας και την επαγγελματική μας προοπτική θα έχουν εξ ορισμού τον πρώτο και κυρίαρχο ρόλο.

      Αλλά ας δούμε μερικές ιδιαιτερότητες των διαφόρων τομέων της γνώσης. Οι θετικές επιστήμες προσφέρουν πιο εύκολα μια ακλόνητη μεθοδολογία και δεν πολυστηρίζονται στην απομνημόνευση, που ίσως και να δημιουργεί και κάποιες σκιές στείρας και έωλης γνώσης. Ένα άλλο συγκριτικό πλεονέκτημά τους είναι ότι συνδέονται με τις διαρκώς αναπτυσσόμενες τεχνολογικές εξελίξεις και επομένως παρέχουν ασφαλέστερα ερμηνευτικά εργαλεία για να παρακολουθήσουμε τις πιο αιχμηρές διαδρομές του σύγχρονου πολιτισμού. Εδώ όμως αποδίδεται και ένα αρνητικό στοιχείο. Η πλήρης εκλογίκευση της πραγματικότητας και η απόλυτη ερμηνεία μαζί με τη ριζική απομάγευση του κόσμου ναι μεν συνεργούν στην περαιτέρω ορθολογικοποίηση της σκέψης μας αλλά ταυτόχρονα αφαιρούν τη μαγεία του ανερμήνευτου και εκπτωχεύουν το συναίσθημά μας. Δεν είναι όμως έτσι τα πράγματα, γιατί οι όποιες απαντήσεις δίνονται δεν έχουν οριστικό και τελεσίδικο περιεχόμενο αλλά προκαλούν νέα ερωτήματα και πολλαπλές απορίες. Ταυτόχρονα η νέα γνώση που μετασχηματίζει τον κόσμο και τον εαυτό μας με τόσο απτό τρόπο διαμορφώνει πάντα ένα σκηνικό έκστασης και προσφέρει πολλαπλές συγκινήσεις, αρκεί να μπορούμε να ψυχανεμιζόμαστε και να φαντασιωνόμαστε για να ανακαλύπτουμε την ομορφιά της ανακάλυψης και τους καινούργιους ορίζοντες που ανοίγονται «προ οφθαλμών».

      Τα «θρησκευτικά» αναφέρονται σε ξεχωριστά πεδία αλλά κυρίως σε διαφορετικούς τρόπους σκέψης. Εδώ κυριαρχεί το δόγμα και η «εξ αποκαλύψεως» αλήθεια. Δεν υπάρχει καθόλου έδαφος για αμφισβήτηση και για έρευνα εκτός του πλαισίου οριοθέτησης. Η πίστη και η «δοτή» μεταφυσική είναι τα εργαλεία προσέγγισης του θρησκευτικού φαινομένου. Δυστυχώς αυτό το γνωστικό πεδίο χρεώνεται από τη γενικότερη κοινωνική αναφορά του με περιόδους μεγάλης βαρβαρότητας και εκτεταμένων σκοταδιών. Τα θρησκευτικά βρέθηκαν μετωπικά αντίθετα με την επιστήμη σε μείζονα ζητήματα του ανθρώπου. Αντιπαρατέθηκαν στο πρωταρχικό θέμα του Ορθολογισμού είτε στις περιόδους των Διαφωτισμών είτε στην εποχή του Μεσαίωνα, καθώς επίσης και στη διαμάχη ως προς την εκκοσμίκευση των κρατών του δυτικού πολιτισμού. Σ’ όλες αυτές τις κοσμοϊστορικές διαμάχες ήταν η επιστήμη που βρέθηκε στην πλευρά του «νικητή» και ουσιαστικά καθόρισε τις μεγάλες επιλογές των εξελίξεων. Στο χώρο των θρησκευτικών επίσης καταλογίζεται η σκιά του φόβου που απλώνεται με περισσή ευκολία και η αυθαίρετη διαχείριση του επέκεινα ως δήθεν αποκλειστικό θέμα των θρησκειών. Δεν είναι όμως καθόλου έτσι τα πράγματα. Το όλο στερέωμα της μεταφυσικής δεν αφορά μόνο τη θρησκεία και την θεώρηση της πίστης αλλά είναι έδαφος τόσο (και κυρίως) για τη φιλοσοφία και τον στοχασμό του ανθρώπου όσο και για τις άλλες περιοχές της γνώση: λογοτεχνία, ποίηση αλλά και την επιστήμη.

anthologio.wordpress.com

 

 

https://www.facebook.com/manolis.manos.311/
Φιλολογικός Ιστότοπος
Περίληψη

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας παρέχουμε την καλύτερη εμπειρία πλοήγησης. Οι πληροφορίες αυτές αποθηκεύονται στον φυλλομετρητή σας και μας βοηθούν να μάθουμε την προτιμήσεις σας.