Το βιβλίο αυτό φιλοδοξεί να καλύψει τις ανάγκες των μαθητών και των μαθητριών που θα εξεταστούν στις Πανελλαδικές εξετάσεις στο μάθημα της Κοινωνιολογίας, αλλά και των εκπαιδευτικών που καλούνται να τους προετοιμάσουν.
Θέματα 2019 – Ιστορία (Προσανατολισμού) – Εσπερινό Λύκειο
Θέματα 2019 – Ιστορία (Προσανατολισμού) – Εσπερινό Λύκειο
ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΤΕΒΑΣΕΤΕ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ

Θέματα 2019 – Ιστορία (Προσανατολισμού) – Ημερήσιο Λύκειο
Θέματα 2019 – Ιστορία (Προσανατολισμού) – Ημερήσιο Λύκειο
ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΤΕΒΑΣΕΤΕ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ

Ενταξιακή Εκπαίδευση – Ειδική Αγωγή & Παράλληλη Στήριξη
Σύντομη Περιγραφή
Στην Ελλάδα, οι ενταξιακές πρακτικές προωθήθηκαν σημαντικά με το νόμο 2817 του 2000, οπότε ξεκίνησε η υλοποίηση μιας μορφής συνδιδασκαλίας με την ονομασία «παράλληλη στήριξη» (Π.Σ.) και άρχισε σταδιακά να αυξάνεται ο αριθμός των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που συμμετέχουν σε αυτό το πρόγραμμα. Οι εκπαιδευτικοί που συμμετέχουν στην Π.Σ. έχουν να επιτελέσουν καινούριους ρόλους. Καλούνται να συνυπάρξουν και να συνεργαστούν για να πετύχουν τους στόχους, όπως αυτοί ορίζονται, με βάση τις ανάγκες των παιδιών που στηρίζουν. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα έχει ως στόχο να καταρτίσει, τόσο εν ενεργεία όσο και μελλοντικά στελέχη της Ειδικής Αγωγής & Εκπαίδευσης, σε θεμελιώδεις αρχές της αλλά και να εφοδιάσει με το απαραίτητο γνωστικό υπόβαθρο τους συμμετέχοντες που επιθυμούν να εμβαθύνουν στο πεδίο της ενταξιακής εκπαίδευσης αλλά και να επιτελέσουν το σημαντικό ρόλο του εξειδικευμένου «συνδιδασκάλου» για τους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Κατηγορίες Δεκτών Υποψηφίων
Το πρόγραμμα απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς ειδικής και γενικής εκπαίδευσης που εκπαιδεύουν μαθητές με ειδικές ανάγκες στα πλαίσια της ενταξιακής εκπαίδευσης, με χρήση Παράλληλης Στήριξης. Επίσης, σε φοιτητές και εκπαιδευτικούς που προσδοκούν να εργαστούν στην εκπαίδευση ως εκπαιδευτικοί της Π.Σ. και θέλουν να λάβουν σχετική επιμόρφωση. Παράλληλα, μπορούν να συμμετέχουν και άλλοι ειδικοί επιστήμονες και επαγγελματίες, οι οποίοι στηρίζουν εκτός αλλά και εντός σχολικού πλαισίου, παιδιά που έχουν ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Επιπρόσθετα, το σεμινάριο στοχεύει στην ενημέρωση στελεχών της εκπαίδευσης που έχουν τη γενική ευθύνη λειτουργίας της Ενταξιακής Εκπαίδευσης. Τέλος, σε γονείς παιδιών με ειδικές ανάγκες που φοιτούν σε γενικά σχολεία, για να κατανοήσουν τον τρόπο που εκπαιδεύεται το παιδί τους στα πλαίσια της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης, αλλά και για να πάρουν ανατροφοδότηση, με σκοπό να έχουν πιο υποστηρικτικό και καθοδηγητικό ρόλο.
Μοριοδότηση
Η συγκεκριμένη επιμόρφωση,ενδεικτικά, μοριοδοτείται ή/και αποτελεί συνεκτιμώμενο προσόν σε Προκηρύξεις:
1. Σε ειδικότητες ειδικής αγωγής (π.χ. Προσχολικής Αγωγής, Δραστηριοτήτων, Δημιουργίας και Έκφρασης ή Προσχολικής Αγωγής για Άτομα με Ειδικές Ανάγκες) σύμφωνα με την πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος του ΙΝΕΔΙΒΙΜ με θέμα: «Απασχόληση ωρομισθίων εκπαιδευτών Δημόσιων Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΔΙΕΚ), Δημόσιων Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης Ειδικής Αγωγής και Δημόσιων Σχολών Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΔΣΕΚ)».
2. Σε ειδικότητες ειδικής αγωγής (π.χ. Προσχολικής Αγωγής) σύμφωνα με το ΦΕΚ με θέμα: «Καθορισμός Κριτηρίων και διαδικασίας αξιολόγησης και επιλογής, των με σύμβαση εξαρτημένης εργασίας ορισμένου χρόνου εκπαιδευτών ενηλίκων, των Σχολών Επαγγελματικής Κατάρτισης (Σ.Ε.Κ.), των Πειραματικών Σχολών Επαγγελματικής Κατάρτισης (Π.Σ.Ε.Κ.) και των Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.) του ΟΑΕΔ» (Αρ. Φύλλου 1961/30-06-2016).
Ακόμη, όπως αναφέρεται στο Ν.4547/ΦΕΚ 102/12.6.2018 αναφορικά με την επιλογή στελεχών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, η επιμόρφωση συμπεριλαμβάνεται στα συνεκτιμώμενα προσόντα
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί συμπληρωματικά πως, αναφορικά με το ρόλο και την εργασία του συνοδού παράλληλης στήριξης όσον αφορά το σχολικό πλαίσιο, σύμφωνα με το άρθρο 28, παρ.18 του νόμου 4186/2013 (Φ.Ε.Κ. 193Α), η υποστήριξη του μαθητή μπορεί να υλοποιείται και από συνοδό που εισηγείται και διαθέτει η οικογένεια του μαθητή, κατόπιν σύμφωνης γνώμης του Διευθυντή της Σχολικής μονάδας και του Συλλόγου Διδασκόντων.
Περισσότερες πληροφορίες e-employ.gr

Διαπολιτισμική Συμβουλευτική & Πολυπολιτισμικότητα
Σύντομη Περιγραφή
Αποτελεί κοινή παραδοχή πως, τόσο σε εθνικό όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο, οι επιστήμονες, οι λειτουργοί και οι επαγγελματίες διαφόρων κλάδων καλούνται να διαχειριστούν μια πολυπολιτισμική πραγματικότητα στην άσκηση του έργου τους. Το δεδομένο αυτό αναμφίβολα επηρεάζει και τομείς που σχετίζονται με την παροχή υποστηρικτικών υπηρεσιών. Η συμβουλευτική ατόμων που δεν ανήκουν στην κυρίαρχη πολιτισμικά κουλτούρα και προέρχονται από διαφορετικά πολιτισμικά πλαίσια (Κλεφτάρας, 2010) αλλά και η διαδικασία που υλοποιείται ανάμεσα σε ένα σύμβουλο και έναν συμβουλευόμενο που ανήκουν σε διαφορετικές πολιτισμικές ομάδες έχοντας διαφορετικές κοινωνικές αντιλήψεις για την εκάστοτε κοινωνική πραγματικότητα, καθίστανται καταλυτικές για το έργο των ειδικών επιστημόνων και λειτουργών καθώς πλέον αφορούν σε ένα μεγάλο –αναλογικά- ποσοστό του πληθυσμού. Υπό αυτό το πρίσμα και κρίνοντας ιδιαίτερα σημαντική την πρόσκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων που σχετίζονται με τη γνώση για την τρέχουσα τοπική αγορά εργασίας αλλά και τις επιμέρους ιδιαιτερότητες που διέπουν τη συμβουλευτική διαδικασία σε πρόσφυγες και μετανάστες το ΚεΔιΒιΜ της Employ, υλοποιεί το εξειδικευμένο αυτό πρόγραμμα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης 400 ωρών προκειμένου να ενημερώσει και να καταρτίσει τους συμμετέχοντες στο συγκεκριμένο θεματικό πεδίο.
Κατηγορίες Δεκτών Υποψηφίων
Το πρόγραμμα απευθύνεται σε Εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων, Ειδικούς Παιδαγωγούς, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς, Κοινωνιολόγους, Συμβούλους Σταδιοδρομίας Φοιτητές αντίστοιχων ειδικοτήτων καθώς και άλλα στελέχη που εργάζονται ή επιθυμούν να εργαστούν με πρόσφυγές/μετανάστες παρέχοντας υποστηρικτικές υπηρεσίες.
Μοριοδότηση
Η συγκεκριμένη επιμόρφωση, ενδεικτικά, αποτελεί αξιοποιήσιμο ή/και συνεκτιμώμενο προσόν ως ακολούθως:
1. Για Κοινωνικούς Λειτουργούς, Φιλολόγους, Ψυχολόγους κ.λπ. του Ι.Νε.Δι.Βι.Μ σύμφωνα με την υπ’ αριθ. 3915/192/15.04.2016 «Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την υποβολή προτάσεων προς σύναψη σύμβασης έργου ιδιωτικού δικαίου στο πλαίσιο του προγράμματος υποδοχής και φιλοξενίας αιτούντων άσυλο και ασυνόδευτων ανηλίκων».
2. Ακόμη, όπως αναφέρεται στο Ν.4547/ΦΕΚ 102/12.6.2018 αναφορικά με την επιλογή στελεχών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, η επιμόρφωση συμπεριλαμβάνεται στα συνεκτιμώμενα προσόντα
3. Από Δήμους, Μ.Κ.Ο. και συναφείς δομές στην εκπαίδευση παλιννοστούντων και μεταναστών
4. Παράλληλα, στο πλαίσιο εκπαιδευτικών προγραμμάτων για πρόσφυγες και μετανάστες άνω των 15 ετών που αναμένεται να στελεχωθούν από εκατοντάδες αποφοίτους σχετικών ειδικοτήτων, αποτελεί ένα ισχυρό γνωστικό υπόβαθρο για πτυχιούχους οι οποίοι εργάζονται ή σκοπεύουν να εργαστούν σε Κέντρα Παροχής Κοινωνικής Φροντίδας ή σε Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις το οποίο σε συνδυασμό με το κύρος και την αναγνωσιμότητα του εκπαιδευτικού ομίλου της Employ αποτελεί ένα προσθετικό προσόν στην υποψηφιότητα του κάθε ενδιαφερομένου. Ενδεικτικά, παρέχει τα γνωστικά εφόδια σε ανέργους εγγεγραμμένους στα Μητρώα ανέργων του ΟΑΕΔ, οι οποίοι επιθυμούν να απασχοληθούν π.χ. σε δήμους και υπηρεσίες Α’ Υποδοχής-Ασύλου (βλ. Δημόσια Πρόσκληση του ΟΑΕΔ 6/2016, Αρ. Πρωτ.:50988/23.06.2016

Διημερίδα του Ινστιτούτου Νεοελληνικών Σπουδών: Πραγματολογικά μόρια στην προφορική επικοινωνία
Το Ινστιτούτο Νεοελληνικών Σπουδών (Ίδρυμα Μ. Τριανταφυλλίδη) του Α.Π.Θ., στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του για τον προφορικό λόγο και του ερευνητικού προγράμματος Γλωσσική Διεπίδραση και Ανάλυση Συνομιλίας, διοργανώνει την τρίτη διημερίδα για την ελληνική γλώσσα στην προφορική επικοινωνία στις 24-25 Ιουνίου 2019, στο Τελλόγλειο Ίδρυμα Τεχνών (Αγ. Δημητρίου 159Α), στη Θεσσαλονίκη. Το ειδικό θέμα της φετινής διημερίδας είναι “Πραγματολογικά μόρια στην προφορική επικοινωνία”.
Η διημερίδα θα φιλοξενήσει και ορισμένες ομιλίες αφιερωμένες στα πραγματολογικά μόρια άλλων γλωσσών, ώστε τα ελληνικά δεδομένα να ενταχθούν σε μια διαγλωσσική προοπτική.
Στη διημερίδα έχει προσκληθεί και θα συμμετάσχει ως κύριoς ομιλητής ο Ομότιμος Καθηγητής John Heritage (University of California at Los Angeles).
Πληροφορίες
Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να απευθύνεστε στη Γραμματεία του Ινστιτούτου Νεοελληνικών Σπουδών, γρ. 418, Nέο Kτίριο Φιλοσοφικής Σχολής, Α.Π.Θ.
E‐mail: particles_2019_ins@phil.auth.gr
Τηλ.: 2310 997128
Ιστοσελίδα του Συνεδρίου: http://www.ins.web.auth.gr/index.php?option=com_content&view=art…
