Advertisement
Αρχική Blog Σελίδα 501

Λειτουργία του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων κατά την περίοδο των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2019

0
Προσλήψεις 40 αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην A/θμια Ειδική Αγωγή
ypourgeio paideias-1

Λειτουργία του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων κατά την περίοδο των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2019

Η Διδακτική της Κοινωνιολογίας στο Νέο Λύκειο (Θεσσαλονίκη)

0

Η Διδακτική της Κοινωνιολογίας στο Νέο Λύκειο (Θεσσαλονίκη)

Διήμερη Επιμόρφωση

Στόχος Επιμόρφωσης

Μια από τις βασικές αλλαγές που επιφέρει η ψήφιση του νομοσχεδίου Γαβρόγλου είναι, μεταξύ άλλων, η αντικατάσταση του μαθήματος των Λατινικών από το μάθημα της Κοινωνιολογίας στις επόμενες Πανελλήνιες Εξετάσεις για τους υποψηφίους των ανθρωπιστικών σπουδών.
Αποτελεί λοιπόν μια νέα πρόκληση στους διδάσκοντες του μαθήματος, η διδακτική μεθοδολογία ενός ευρύτατου γνωστικού αντικειμένου όπως η Κοινωνιολογία σύμφωνα και με τις αναδυόμενες απαιτήσεις που επιφέρει η αλλαγή αυτή και η ένταξη του ως μάθημα Πανελληνίων Εξετάσεων.
Το γνωστικό αντικείμενο της Κοινωνιολογίας μπορεί να διδαχθεί ευχάριστα και να γίνει κατανοητό στις μαθήτριες και τους μαθητές μέσα από απλές και ενδιαφέρουσες επιστημονικά διδακτικές προτάσεις, γραπτές ασκήσεις και ατομικά ή ομαδοσυνεργατικά σχέδια έρευνας.

Σε αυτό το σεμινάριο, οι στόχοι μας είναι:
(α) η εισαγωγή σε μαθησιακές μεθόδους εκμάθησης βασικών θεωρητικών αρχών και εννοιών κλασσικών και σύγχρονων κοινωνιολογικών σχολών, όπως και βασικών ερευνητικών μεθόδων και
(β) η εξοικείωση με το περιεχόμενο δοκιμασμένων τεχνικών διδασκαλίας όπως και ερμηνείας των γραπτών και των προφορικών ασκήσεων και σχεδίων έρευνας που καλύπτουν τις θεματικές της διδακτέας ύλης του μαθήματος.

Μαθησιακοί Στόχοι

Μετά την ολοκλήρωση της επιμόρφωσης, αναμένεται οι συμμετέχοντες:
α. να έχουν αποκτήσει βασικές/πρακτικές μεθόδους κατανόησης και προσέγγισης των στόχων της διδακτικής των θεωρητικών και ερευνητικών σχολών της Κοινωνιολογίας.
β. να έχουν αποκτήσει μια σειρά από διδακτικές προτάσεις, σχέδια μαθήματος και αξιοποίησης των δύο βιβλίων (του μαθητή και του τετραδίου εργασίας και έρευνας) του μαθήματος της Κοινωνιολογίας στη Γ Λυκείου, αλλά και των αντίστοιχων κεφαλαίων της Κοινωνιολογίας του μαθήματος των Βασικών Αρχών Κοινωνικών Επιστημών της Β΄ Λυκείου προκειμένου να είναι σε θέση να καλλιεργήσουν μια εισαγωγική γνώση στους ενδιαφερομένους μαθητές.

Σε ποιους απευθύνεται

Το σεμινάριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς κοινωνικών και ανθρωπιστικών επιστημών που θέλουν να εξοικειωθούν με τη διδακτική της Κοινωνιολογίας στο Λύκειο, με ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τη μαθησιακή διαδικασία, τα σχέδια έρευνας και τις γραπτές ασκήσεις που προϋποθέτει το μάθημα αλλά και κάθε εκπαιδευτικό και επιστήμονα με ενεργό ενδιαφέρον στη διδακτική της Κοινωνιολογίας.

Περισσότερες πληροφορίες: e-employ.gr

 

http://www.patakis.gr/viewshopproduct.aspx?id=748940

Αυστηρότητα ή χαλαρότητα στο σχολείο;

0

Του Νίκου Τσούλια

Πρόκειται για ένα από τα πιο βασικά ζητήματα στην ιστορία της εκπαίδευσης, στο οποίο αποτυπώνεται με ανάγλυφο τρόπο η κρατούσα κουλτούρα και το κυρίαρχο αξιακό σύστημα της εποχής αλλά και η ιδεολογική διαπάλη και οι κοινωνικές αντιπαραθέσεις. Είναι προφανές ότι το όλο στερέωμα της παιδαγωγικής επηρεάζεται αποφασιστικά από το «συγκείμενο» αλλά και προβάλλει τα δικά του ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, όπως αυτά πηγάζουν από τα πορίσματα της επιστήμης και της εκπαίδευσης.

      Μπορούμε βέβαια να ισχυριστούμε ότι είναι τα κοινωνικά και πολιτιστικά προτάγματα είναι εκείνα που διαμορφώνουν εν πολλοίς το μίγμα της αγωγής στα σχολεία ανάμεσα στους δύο πόλους «αυστηρότητα – χαλαρότητα», αρκεί να αναλογιστούμε το πώς ήταν συγκριτικά στο εν λόγω ζήτημα το σχολείο για παράδειγμα στη δεκαετία του 1960 και στη δεκαετία του 2010. Παλιότερα το σχολείο αντανακλώντας το όλο κλίμα των καιρών εκείνων ήταν ιδιαίτερα αυστηρό, ενώ μισό αιώνα αργότερα το εκκρεμές είχε πάει προς την άλλη πλευρά της ταλάντωσης.

      «Παλιότερα – αν ο μαθητής είχε κακούς βαθμούς – ο γονέας έκανε παρατήρηση στο παιδί του, ενώ τώρα συμβαίνει το αντίστροφο και κάνει παρατήρηση – ούτε καν παράπονο – μόνο στον εκπαιδευτικό», μου τόνισε ένας συνάδελφος όταν τον ρώτησα να μου πει τη γνώμη του ανάμεσα στο σχολείο του «χθες» και του «σήμερα» στο εν λόγο θέμα υπερασπιζόμενος το “χθες”. Προφανώς οποιαδήποτε σύγκριση μπορεί να μην έχει και ιδιαίτερη σημασία, αφού κάθε εποχή έχει τα δικά της χαρακτηριστικά στοιχεία και δεν μπορεί να εξαχθεί κάποιο συμπέρασμα περί της ορθότητας της μιας ή της άλλης άποψης. Ακόμα και το περιεχόμενο των εννοιών που συζητάμε δεν είναι το ίδιο σε έναν εκπαιδευτικό που έχει βιώματα ως μαθητής σε ένα σχολείο της δεκαετίας του 1960 και σε έναν που έχει τη σχετική αναφορά σε σχολείο της δεκαετίας του 1980, ενώ η διαφοροποίηση αυτή συνεχίζεται και με βάση τις ιδεολογικές και κοσμοθεωρητικές αναφορές τους κλπ

      Συζητάμε λοιπόν στο κλίμα του «σήμερα» και με το βλέμμα μας πάντα στραμμένο στο μέλλον, αφού έτσι κι αλλιώς κάθε πτυχή της εκπαίδευσης και της αγωγής αναφέρεται στο «αύριο». Η εποχή μας δεν έχει αποσαφηνισμένο το πολιτισμικό της παράδειγμα όσον αφορά το αξιακό φορτίο της παιδαγωγικής. Θεωρητικά αναφέρεται στο «ουμανιστικό παράδειγμα», αλλά στην πραγματικότητα είναι σχεδόν πλήρως υποταγμένο στην εμπορευματοποίηση και στην ιδεολογία της αγοράς. Το σχολείο βιώνει την πιο μεγάλη αντίφαση της κοινωνίας. Βρίσκεται στην «εμπόλεμη ζώνη» μεταξύ των κοινωνικών δυνάμεων και των δυνάμεων του καπιταλισμού. Γι’ αυτό και διατρέχεται από ένα ισχυρό πλέγμα αντιθετικών λειτουργιών.

      Η αυστηρότητα – όπως εκφράστηκε στα παλιότερα χρόνια στη σχολική εκπαίδευσή μας – δεν έχει σήμερα κανένα νόημα. Αυτό δεν παραπέμπει αυτόματα στο ακριβώς άλλο άκρο, όπως ισχυρίζονται με περισσή ευκολία και εξίσου περισσή βιασύνη οι θιασώτες του αυταρχισμού. Το σχολείο έχει πάντα κανόνες στη λειτουργία του και προσπαθεί να τους τηρεί, γιατί έτσι όχι μόνο διαμορφώνει καλύτερα το μαθησιακό του περιβάλλον αλλά και γιατί διαπαιδαγωγεί σε στοιχεία που είναι βασικά για την κοινωνικοποίηση των παιδιών και των νέων. Ωστόσο, εκείνο που πρέπει το σχολείο να αποπνέει είναι το έντονο κλίμα αγάπης και ξεχωριστής φροντίδας για όλους τους μαθητές.

      Το σχολείο αποτελεί έναν κοινωνικό θεσμό που έχει συσταθεί εδώ και πολλούς αιώνες για να εξανθρωπίσει τον άνθρωπο, να τον καθοδηγήσει στα μεγάλα προτάγματα του ουμανισμού, να συνεργήσει αποφασιστικά στη μελλοντική αυτοπραγμάτωσή του και στην προαγωγή της ελευθερίας του πνεύματός του. Είναι ένας χώρος που τον καθορίζουν οι ανθρώπινες σχέσεις και δεν έχει καμιά συσχέτιση με όλους τους άλλους θεσμούς των σύγχρονων κοινωνιών, στους οποίους κυριαρχεί η έννοια του στενού συμφέροντος και οι αξίες των υλικών αγαθών. Για να πραγματώσει, ως εκ τούτου, την αποστολή του μόνο μέσα σε ένα περιβάλλον διάχυτης αγάπης και έντονης και συστηματικής μέριμνας μπορεί να κινηθεί.

      Πολλοί πολίτες θεωρούν ότι η αυστηρότητα εξασφαλίζει με έναν αυτόματο τρόπο την αγωγή του παιδιού, γιατί το φασκιώνει μέσα στα πλαίσια που θεωρεί σωστά το σχολείο. Για μερικούς θεωρώ ότι αυτό συνιστά απλώς μια εσφαλμένη αντίληψη, αλλά για πολλούς η επίκληση της αυστηρότητας είναι προσχηματική και τη θέτουν ως καλοπροαίρετη προμετωπίδα για να μην φαίνεται το περιεχόμενο του αυταρχισμού, το οποίο είναι και το μόνο που τους απασχολεί και το μόνο που επιδιώκουν, και το οποίο παραπέμπει σε αντιδημοκρατικές πολιτικές αντιλήψεις.

      Όταν ο μαθητής νιώθει ότι το σχολείο και ο εκπαιδευτικός είναι πολύ «κοντά» του, ότι ενδιαφέρονται γι’ αυτόν με περισσή αγάπη, τότε καταθέτει σε μεγάλο βαθμό την ψυχή του. Αλλά αυτό δεν είναι το άπαν για την αφετηρία της αγωγής και της εκπαίδευσης;

anthologio.wordpress.com

 

Ένταξη Τμημάτων και Σχολών στα Επιστημονικά Πεδία

0
Προσλήψεις 40 αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην A/θμια Ειδική Αγωγή
ypourgeio paideias-1

Ένταξη Τμημάτων και Σχολών στα Επιστημονικά Πεδία

Η προκήρυξη για τους υποψηφίους για τις Αστυνομικές Σχολές

0

Ενημέρωση προθεσμίας υποβολής δικαιολογητικών για την συμμετοχή υποψηφίων στις προκαταρκτικές εξετάσεις των Αστυνομικών Σχολών. 

Σύμφωνα με την σχετική προκήρυξη του Αρχηγείου της Ελληνικής  Αστυνομίας η προθεσμία για την υποβολή των σχετικών δικαιολογητικών των υποψηφίων για τη συμμετοχή τους στις προκαταρκτικές εξετάσεις των Αστυνομικών Σχολών λήγει στις 5 Ιουνίου 2019 και ώρα 15.00. 

Η προκήρυξη διαγωνισμού για την εισαγωγή ιδιωτών στις σχολές Αξιωματικών και Αστυφυλάκων με το σύστημα των Πανελλαδικών Εξετάσεων του ΥΠΠEΘ είναι αναρτημένη στο διαδίκτυο στην ιστοσελίδα της Ελληνικής Αστυνομίας:www.hellenicpolice.gr.

 

http://www.patakis.gr/viewshopproduct.aspx?id=748940

Η Διδακτική της Κοινωνιολογίας στο Νέο Λύκειο

0

Η Διδακτική της Κοινωνιολογίας στο Νέο Λύκειο

Διήμερη Διαδικτυακή Επιμόρφωση

Γενική Περιγραφή

Μια από τις βασικές αλλαγές που επιφέρει η ψήφιση του νομοσχεδίου Γαβρόγλου είναι, μεταξύ άλλων, η αντικατάσταση του μαθήματος των Λατινικών από το μάθημα της Κοινωνιολογίας στις επόμενες Πανελλήνιες Εξετάσεις για τους υποψηφίους των ανθρωπιστικών σπουδών.
Αποτελεί, λοιπόν, μια νέα πρόκληση στους διδάσκοντες του μαθήματος, η διδακτική μεθοδολογία ενός ευρύτατου γνωστικού αντικειμένου όπως η Κοινωνιολογία σύμφωνα και με τις αναδυόμενες απαιτήσεις που επιφέρει η αλλαγή αυτή και η ένταξη του ως μάθημα Πανελληνίων Εξετάσεων.

Στόχος Επιμόρφωσης

Στόχος του προγράμματος είναι αφενός η εξοικείωση των εκπαιδευομένων με τον τρόπο σκέψης και εργασίας (συγκρότηση θεωρίας και διεξαγωγή έρευνας) των διαφορετικών επιστημονικών παραδειγμάτων των Κοινωνικών Επιστημών και αφετέρου η διδακτική αξιοποίηση αυτών των παραδειγμάτων.
Περιεχόμενο του μαθήματος: η εισαγωγή στην ιστορία των κοινωνικών επιστημών και η συστηματική έκθεση των εννοιών και του εννοιακού πλαισίου του κάθε επιστημονικού παραδείγματος.

Μαθησιακοί Στόχοι

Μετά την ολοκλήρωση της επιμόρφωσης, αναμένεται οι συμμετέχοντες και οι συμμετέχουσες:
α. να έχουν επικαιροποιήσει τις γνώσεις τους σχετικά με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο της Διδακτικής των Κοινωνικών Επιστημών
β. να είναι σε θέση να αξιοποιούν διαφορετικές μεθοδολογικές προσεγγίσεις προκειμένου να ανταποκριθούν σε διαφορετικές μαθησιακές ανάγκες και προφίλ
γ. να είναι σε θέση να δημιουργούν μικρο-διδακτικά σενάρια με υλικό από το σχολικό εγχειρίδιο Κοινωνιολογίας

Σε ποιους απευθύνεται

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε πτυχιούχους των Κοινωνικών Επιστημών που επιθυμούν να εξοικειωθούν με τη Διδακτική, σε εκπαιδευτικούς που διδάσκουν γνωστικά αντικείμενα των Κοινωνικών Επιστημών και σε άλλους κλάδους επιστημόνων που ενδιαφέρονται για ζητήματα Διδακτικής.

Περισσότερες πληροφορίες : e-employ.gr

 

http://www.patakis.gr/viewshopproduct.aspx?id=748940
Φιλολογικός Ιστότοπος
Περίληψη

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας παρέχουμε την καλύτερη εμπειρία πλοήγησης. Οι πληροφορίες αυτές αποθηκεύονται στον φυλλομετρητή σας και μας βοηθούν να μάθουμε την προτιμήσεις σας.