Advertisement
Αρχική Blog Σελίδα 518

Ψηφίστηκε το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας

0
Προσλήψεις 40 αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην A/θμια Ειδική Αγωγή
ypourgeio paideias-1

 

Ψηφίστηκε με 147 ψήφους υπέρ και 100 κατά σε ονομαστική ψηφοφορία στην Ολομέλεια της Βουλής το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων «Συνέργειες Πανεπιστημίων και Τ.Ε.Ι., πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Πειραματικά Σχολεία, Γενικά Αρχεία του Κράτους και λοιπές διατάξεις».

Κατά την ομιλία του, στο τέλος της συνεδρίασης, ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου ανέφερε:

Είναι ένα νομοσχέδιο και ένας Υπουργός που η Νέα Δημοκρατία εξάντλησε εναντίον τους όλη τη λασπολογία: «Επικίνδυνο», «έγκλημα», «νεκροθάφτης», «ρουσφετολόγος», «ξεθεμελιωτής», «νάρκη» και «Νέρων».

Ένα πράγμα, όμως, δεν είπατε. Επί 2,5 χρόνια δεν μας λέτε ποια είναι η άποψή σας για το πρόβλημα της Γ’ Λυκείου. Ξέρετε, τελικά, ποια είναι η άποψή σας; Είναι η συνέχεια της υποκρισίας. Κάνετε ότι υπάρχει ενώ δεν υπάρχει η Γ’ Λυκείου και αυτό το ξέρει όλη η κοινωνία. Και φωνάζετε για συναίνεση. Αρνείστε να τοποθετηθείτε ως προς το ποιο είναι το πρόβλημα και θέλετε συναίνεση επί της λύσης του προβλήματος. Μπορούμε να συνεννοηθούμε ότι είμαστε μια χώρα χωρίς Γ’ Λυκείου; Εκτός αν νομίζετε ότι έχουμε Γ’ Λυκείου και ότι όλα είναι μια χαρά. Και βεβαίως το είπε και ο Γενικός Γραμματέας του ΚΚΕ: «το πρόβλημα –επί λέξει- δεν είναι ότι δεν έχουμε Γ’ Λυκείου». Άρα αναγνωρίζει ότι δεν έχουμε Γ’ Λυκείου, απλώς δεν το θεωρεί πρόβλημα. Εάν δεχθείτε το πρόβλημα, τότε η λύση του είναι μονοσήμαντη και είναι η λύση που προτείνουμε. Γι’ αυτό δεν θέλετε να δεχθείτε το πρόβλημα.

Εκείνο που δεν έχω καταλάβει είναι η αγάπη και ο θρήνος για τα ΤΕΙ από ποιους; Από εκείνους που τα έθαψαν. Και, βεβαίως, μιάμιση μέρα τώρα ξεχάσαμε ότι το ΠΑΣΟΚ δεν είναι εδώ. Δεν το αφορά αυτή η συζήτηση. Θεώρησε ότι έπρεπε να ασκήσει το επαναστατικό του δικαίωμα και να αποχωρήσει. Τόσος θρήνος για τα ΤΕΙ και την τεχνολογική εκπαίδευση; Εμείς τα αφήσαμε χωρίς προσωπικό και χωρίς υποδομές; Ή εμείς είμαστε η πρώτη κυβέρνηση από το ‘74 που πήρε στα σοβαρά τα δύο σκέλη της Ανώτατης Εκπαίδευσης, τα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ; Αφήστε όλη αυτή την τρομοκρατία ότι δήθεν χάνουν τα επαγγελματικά δικαιώματά τους. Κανένας απολύτως δεν χάνει τίποτα.

Μας κατηγορείτε για μικροκομματικές σκοπιμότητες. Αν θέλαμε να κάνουμε μικροκομματική πολιτική θα υιοθετούσαμε αυτό που εσείς ακόμη και τώρα προτείνετε. Δηλαδή τη μετατροπή όλων των ΤΕΙ σε πανεπιστήμια εφαρμοσμένων επιστημών. Αυτή δεν είναι η πρότασή σας; Αυτό είναι μικροκομματική πολιτική, όχι η διαδικασία των συναινέσεων που πετύχαμε. Εσείς έχετε ένα μικρό έλλειμμα στην κατανόηση των εννοιών: Η συναίνεση δεν είναι ομοφωνίες. Συναίνεση είναι να αποφασίζουμε για το πρώτο βήμα. Και εδώ οι συναινέσεις είναι εντυπωσιακές.

Λέτε ότι φροντιστηριοποιείται το Λύκειο, ότι γίνεται κέντρο εξετάσεων. Ξέρετε σήμερα πόσες εξετάσεις έχουν τα παιδιά στο Λύκειο συνολικά; 43. Ξέρετε πόσες έχουν με το σύστημα που προτείνουμε; 18. Δεν μπορεί να είναι εξεταστικό κέντρο αυτό. Αλλά, και πάλι, θέλετε ουσιαστικά να μείνει το Λύκειο ως έχει, γιατί δεν θέλετε να τοποθετηθείτε στο ότι είναι ένα προπαρασκευαστικό έτος σε όλα τα μέρη του κόσμου. Και όλος αυτός ο θρήνος για τη Γενική Παιδεία. Προσπαθήστε επί της ουσίας να την υπερασπιστείτε και όχι όπως έχει εκφυλιστεί σήμερα.

Δεν θέλω να σχολιάσω το απίστευτο σύστημα του ΚΚΕ που λέει να κρατά κανείς όποιους βαθμούς θέλει, για όσο καιρό θέλει, να δίνει όσα μαθήματα θέλει και να δει ποιους βαθμούς θα κρατήσει. Αυτό δεν είναι σύστημα. Και βεβαίως στη Βουλή εκφράστηκε και το πιο σύντομο ανέκδοτο: το αίτημα του ΚΚΕ για κριτική σκέψη. Θα σας παρακαλούσα να σεβαστούμε όλοι τις αρχές και τις αξίες μας.

Δημιουργούμε, λένε, τμήματα για ρουσφετολογικούς λόγους. Να το πούμε και να το ξαναπούμε: Σήμερα τα τμήματα είναι 450 και γίνονται 430 μετά το σχέδιο μας. Και, βεβαίως, αξιολόγηση των τμημάτων και αυτών που ήταν μέχρι τώρα και αυτών που ιδρύονται. Αξιολόγηση και των εκπαιδευτικών, αλλά όχι εκδίκηση.

Ένα άλλο θέμα για το οποίο υπήρξε συνειδητή διαστρέβλωση είναι το θέμα της αξιολόγησης και το θέμα των αυστηρών διαδικασιών που έχουμε για να λύσουμε ένα πρόβλημα 36 ετών ανάμεσα στους τετραετείς μηχανικούς και στους πενταετείς. Ακαδημαϊκές διαδικασίες με τις οποίες οποία τα τετραετή γίνονται πενταετή και επαγγελματικά δικαιώματα με εμπλοκή του ΤΕΕ και πολύ συγκεκριμένες διαδικασίες. Προκαλώ να ψηφίσετε αυτή τη διάταξη για να λήξει ένα πρόβλημα 36 ετών. Γι’ αυτό όλο αυτό που λένε «πολυτεχνοποίηση σε μία νύχτα» δεν σας τιμά.

Για τα πειραματικά και τα πρότυπα άλλος χαμός. Ότι δήθεν τα καταργούμε, καταργούμε την αριστεία κτλ. Δεν άκουσα όμως να λέτε ένα πράγμα. Εξασφαλίζουμε τα εργασιακά δικαιώματα όσων εργάζονται εκεί; Που με το Νόμο της κυρίας Διαμαντοπούλου το 2011 δεν είχαν πού να πάνε αυτοί οι άνθρωποι; Ναι ή όχι; Αυτό δεν ακούστηκε εδώ. Ακούστηκε πάλι ο θρήνος για την κατάργηση της Αριστείας.

Για τα κολέγια, θέλω να είναι σαφές: Η έννοια επαγγελματικής ισοδυναμίας είναι ένας νεολογισμός του 2012. Ενέχει μέσα του πολύ σοβαρά στοιχεία παράκαμψης του άρθρου 16. Εμείς ορθολογικοποιούμε και είμαστε 100% σύμφωνοι με την Ευρωπαϊκή Οδηγία για τα επαγγελματικά και βεβαίως κατανοούμε ότι υπάρχουν παιδιά ήδη στα κολέγια αυτά, και δίνουμε μία παράταση μέχρι να τελειώσουν.

Τελειώνω με την ομιλία του κυρίου Μητσοτάκη την οποία δεν είχαμε τη χαρά να την ακούσουμε, αλλά είχαμε τη χαρά να τη διαβάσουμε. Μέρος της στρατηγικής του είναι: από το Γυμνάσιο τα παιδιά να πληροφορούνται για την αγορά εργασίας, τα Πανεπιστήμια μας να έχουν κοινό βηματισμό με την αγορά Εργασίας, τα Πανεπιστήμια και οι ακαδημαϊκοί να παράγουν μετρήσιμο ερευνητικό αποτέλεσμα. Δηλαδή ‘γεια χαρά’ στις Ανθρωπιστικές και Κοινωνικές Επιστήμες. Μετρήσιμο ερευνητικό αποτέλεσμα, λέει. Και τέλος όλα αυτά σημαίνουν ότι τα Πανεπιστήμια πρέπει να απελευθερώνονται από τα δεσμά του Υπουργείου. Κοιτάξτε, το άρθρο 16 το οποίο είναι σε ισχύ και θα είναι για αρκετά χρόνια ακόμα λέει ότι η εποπτεία της Πολιτείας είναι δημοκρατική κατάκτηση του λαού μας και όλες αυτές εδώ είναι θέσεις που υπονομεύουν τη δημοκρατία.

Ακούστε λοιπόν και διαβάστε τη μεγάλη μεταρρύθμιση που ολοκληρώνουμε μετά από δύο χρόνια. Την τεράστια αυτή μεταρρύθμιση. Και να προσπαθήσουμε όλοι μαζί να δουλέψουμε σε κάτι άλλο. Όχι μόνο για τη νομική εφαρμογή της, αλλά και για την αλλαγή νοοτροπιών. Και η αλλαγή νοοτροπιών σε μία κοινωνία είναι ενδεχομένως πολύ πιο δύσκολη από την εφαρμογή των όποιων νόμων.

Συνειδητή διαστρέβλωση: ακαδημαϊκές διαδικασίες με τις οποίες τα 4ετή γίνονται 5ετή και αναγνωρίζονται από το ΤΕΕ επαγγελματικά δικαιώματα.

Πειραματικά: εξασφαλίζουμε τα επαγγελματικά δικαιώματα όσων εργάζονται εκεί, που καταργήθηκαν με ν. Διαμαντοπούλου.

Κολέγια: επαγγελματική ισοδυναμία είναι νεολογισμός. Ορθολογικοποιούμε και 100% σύμφωνοι με ευρωπαϊκή οδηγίας

Ομιλία Μητσοτάκη: το αρ 16 που είναι ακόμη σε ισχύ και θα είναι για πολλά χρόνια ακόμη λέει ότι η εποπτεία της πολιτείας είναι δημοκρατική κατάκτηση του λαού και οι θέσεις αυτές υπονομεύουν. Αλλαγή νοοτροπιών.

https://www.youtube.com/watch?v=cJ3ntVpT39g

https://www.facebook.com/manolis.manos.311/

Διορισμός 418 εκπαιδευτικών, επιτυχόντων του γραπτού διαγωνισμού ΑΣΕΠ 2008

0
Προσλήψεις 40 αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην A/θμια Ειδική Αγωγή
ypourgeio paideias-1

Διορισμός 418 εκπαιδευτικών, επιτυχόντων του γραπτού διαγωνισμού ΑΣΕΠ 2008

Από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται ότι, σε εφαρμογή των διατάξεων του  άρθρου 73 του ν. 4589/2019 (ΦΕΚ 13 Α΄), διορίζονται, σε θέσεις μονίμων, εκπαιδευτικοί στην και εκπαιδευτικοί στη , αντίστοιχα, επιτυχόντες του διαγωνισμού του Α.Σ.Ε.Π. έτους 2008.

Μετά τη δημοσίευση της Απόφασης διορισμού τους  στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως θα ακολουθήσει  νεότερο δελτίο τύπου, με το οποίο θα ενημερωθούν οι διορισθέντες για τις ημερομηνίες κατά τις οποίες οφείλουν να παρουσιαστούν για ορκωμοσία και ανάληψη υπηρεσίας στις οικείες Δ/νσεις Εκπαίδευσης.

Όσοι εκ των διοριζομένων υπηρετούν ως προσωρινοί αναπληρωτές σε σχολικές μονάδες δημόσιας εκπαίδευσης, και προκειμένου να εξυπηρετηθεί σκοπός δημοσίου συμφέροντος, παραμένουν στη θέση τους μέχρι τη λήξη του τρέχοντος διδακτικού έτους, λαμβάνοντας τα μόρια δυσμενών συνθηκών της περιοχής διορισμού τους, εκτός αν υπολείπονται των μορίων της τρέχουσας θέσης τους. Ο χρόνος αυτός θα θεωρείται ότι διανύθηκε στη θέση διορισμού.

Ο πίνακας με το διορισμό 57 εκπαιδευτικών στην Αβάθμια  σε μορφή xls 

Ο πίνακας με το διορισμό 361 εκπαιδευτικών στη Ββάθμια σε μορφή xls 

 

https://www.facebook.com/manolis.manos.311/

«Ο στρατηγός κάνει φασαρία στην πλατεία» του Μάκη Τσίτα

0

«Ο στρατηγός κάνει φασαρία στην πλατεία» του Μάκη Τσίτα, σε σκηνοθεσία Ρούλας Πατεράκη, στην κεντρική σκηνή του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά

 

Μάκης Τσίτας,Ο στρατηγός κάνει φασαρία στην πλατεία (2017)

Σκηνοθεσία: Ρούλα Πατεράκη

 

Πρόσωπα διαφορετικού φύλου και ηλικίας, προερχόμενα από τη μικροαστική τάξη, προσπαθούν απεγνωσμένα να επικοινωνήσουν μέσα από τις προσωπικές τους στιγμές ή τις καθημερινές τους ασχολίες. Οι άνθρωποι αυτοί, πότε σε εξωτερικό και πότε σε εσωτερικό χώρο, συνδιαλέγονται με άτομα του περιβάλλοντός τους ή με τον τυχόν διπλανό τους επιχειρώντας μια σύζευξη ουσιαστικής επικοινωνίας, την οποία όμως τις περισσότερες φορές υποδαυλίζουν οι ίδιοι. Τα μονόπρακτα που αποτελούν το έργο θέτουν καίρια ζητήματα τόσο για τις σχέσεις όλων μας μέσα στην κοινωνία, όσο και για το γεφύρωμα της χασματικής ανθρώπινης επαφής.

 

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Κείμενο: Μάκης Τσίτας

Σκηνοθεσία: Ρούλα Πατεράκη

Σκηνικά – Κουστούμια: Λίλη Πεζανού

Μουσική: Νίκος Βασιλείου

Φωτισμοί: Αννα Σμπώκου

 

Παίζουν οι ηθοποιοί:

 

Γιαννακού Ελισάβετ, Δούκα Μαρία-Νεφέλη, Ζάχαρης Τρύφων, Μπιτούνη Ιωάννα, Μαυράκης Νίκος, Παπακώστας Λευτέρης, Παπουτσή Δανάη, Ρόκκος Βαγγέλης, Σαρρή Μυρτώ, Τσικούρας Δημήτρης

 

Κεντρική σκηνή

 

Ημέρες και ώρες παραστάσεων:

Δευτέρα 6 Μαΐου 10.00 και 12.00

Τρίτη 7 Μαΐου 19.30 και 21.30

Τετάρτη 8 Μαΐου 10.00 και 12.00

Πέμπτη 9 Μαΐου 10.00 και 12.00

Παρασκευή 10 Μαΐου 10.00 και 12.00

 

Είσοδος ελεύθερη

 

Πληροφορίες: 210.4143356-7

www.dithepi.gr

 

Η παράσταση εντάσσεται στο Τριετές Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα 2018-2020 «Η δυναμική του Ελληνικού Λόγου στο Θέατρο 2019» του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά.

 

Τριετές Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα 2018-2020 «Η δυναμική του Ελληνικού Λόγου στο Θέατρο 2019»

 

Δεύτερος χρόνος

Μάρτιος – Απρίλιος – Μάιος

 

10 νεοελληνικά κείμενα | 3 κεντρικές παραστάσεις | 7 θεατρικά αναλόγια

 

Εμβληματικά έργα της νεοελληνικής δραματουργίας, παράλληλα με νεότατα έργα, συμπεριλαμβάνοντας και τις πρώτες παραστάσεις άπαιχτων έργων νέων συγγραφέων, θα παρουσιαστούν φέτος στο δεύτερο Φεστιβάλ, στόχος του οποίου είναι η ανάδειξη της θεματολογίας του μεταπολεμικού ελληνικού θεατρικού κειμένου, το καθρέφτισμα των ευρύτερων κοινωνικών και ιστορικών εξελίξεων της αντίστοιχης περιόδου στη νεοελληνική θεατρική γραφή, καθώς και παρουσίαση ζητημάτων δραματουργίας γύρω από την οποία οι δημιουργοί θα αναπτύξουν τη σκέψη τους.

 

Το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά οραματίζεται με επιμονή και θεμελιώνει την παρουσία του ως ένας πολιτιστικός οργανισμός βαθιάς πνοής και ανοιχτών οριζόντων. Το άνοιγμα προς τους πολίτες, η μέριμνα για τους ανθρώπους του θεάτρου και τους συγγραφείς, η παιδευτική αποστολή του θεάτρου, καθώς και ανάδυση των νέων δημιουργικών δυνάμεων είναι οι κατευθύνσεις της καλλιτεχνικής του στόχευσης και στρατηγικής.

 

Το φεστιβάλ «Η δυναμική του Ελληνικού Λόγου στο Θέατρο» συμπυκνώνει με ενάργεια αυτή την πολύπλευρη φιλοσοφία. Χτίζει μια γέφυρα ανάμεσα στη σκηνή και την πλατεία, ενθαρρύνοντας τη δημιουργική εμπλοκή των θεατών στη θεατρική διαδικασία μέσα από ένα ανοιχτό workshop-in-progress, στη διάρκεια του οποίου εκατοντάδες μαθητές και ενήλικες παρακολούθησαν τις πρόβες.

 

Ο Νίκος Διαμαντής, καλλιτεχνικός διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά, σημειώνει:

 

«Το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά είναι ένας ζωντανός οργανισμός σε αμοιβαία και διαρκή επικοινωνία με τη θεατρική κοινότητα, τους δημιουργούς, αλλά και με την ίδια την κοινωνία. Έχοντας θέσει ως αποστολή μας να αποτελέσουμε μια δίοδο πολιτισμού και παιδείας, προσανατολισμένη στα επίκαιρα δημιουργικά ρεύματα, στους νέους αλλά και σε όλους τους πολίτες, διεκδικήσαμε και υλοποιούμε ένα τριετές πρόγραμμα μέσω του οποίου κυοφορείται η θεατρική συνείδηση ως παρακαταθήκη για τον σύγχρονο πολιτισμό.  […] Το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά διοργανώνει ένα Φεστιβάλ μεταπολεμικού νεοελληνικού έργου τώρα με τον χαρακτήρα του επείγοντος, με ένα καίριο ερώτημα: “Γιατί ελληνικός λόγος σήμερα;”. Η απάντηση στο ερώτημα αυτό είναι ότι επιχειρούμε να θέσουμε ερωτήματα, να ψάξουμε απαντήσεις, να προκαλέσουμε έναν ευρύ και απενεχοποιημένο διάλογο. Να παρακολουθήσουμε, να καταγράψουμε και να αποκρυπτογραφήσουμε τη σταδιακή αλλαγή στον τρόπο και στο είδος της θεατρικής επικοινωνίας, της μεταφοράς δηλαδή του μηνύματος στον αποδέκτη. Να επιχειρήσουμε μια αποτίμηση της αλλαγής. Να επαναξιολογήσουμε τους κώδικες γραφής. Να ψηλαφήσουμε την κοινωνική αλλαγή ως συγχρονία και διαχρονία του ελληνικού λόγου».

 

https://www.facebook.com/manolis.manos.311/

Π.Μ.Σ. με τίτλο «Επιστήμες της Αγωγής, Κριτική Παιδαγωγική και Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών

0
Συνέδριο: Xenophon's Anabasis and its Legacy

 Το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης της Σχολής Επιστημών Αγωγής και το Κέντρο Μελέτης και Έρευνας της Ιστορίας της Εκπαίδευσης και του Διδασκαλικού Επαγγέλματος του Πανεπιστημίου Κρήτης οργανώνει το ακαδημαϊκό έτος 2019-2020 Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Π.Μ.Σ.) με τίτλο «Επιστήμες της Αγωγής, Κριτική Παιδαγωγική και Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών», σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 4485/2017 (ΦΕΚ 114 Α΄) & το ΦΕΚ Β΄ 2589/2018 και απονέμει Δίπλωμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Μ.Σ.) στις «Επιστήμες της Αγωγής, την Κριτική Παιδαγωγική και την Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών». 

Το Π.Μ.Σ. προσφέρεται στην Ελληνική γλώσσα και παρέχει, πέραν του Διπλώματος Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Μ.Σ.), και πιστοποίηση Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας. 

Κατά το ακαδημαϊκό έτος 2019-2020 θα εισαχθούν στο Π.Μ.Σ. «Επιστήμες της Αγωγής, Κριτική Παιδαγωγική και Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών» κατ’ ανώτατο όριο σαράντα πέντε (45) μεταπτυχιακοί/ές φοιτητές/τριες. 

Οι αιτήσεις θα γίνονται ηλεκτρονικά από 19/04/2019 έως 31/05/2019 και ώρα 23.00 στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.kemeiede.org 

Ολόκληρη η Προκήρυξη

 

https://www.facebook.com/manolis.manos.311/

Μ. Τζούφη: Ρύθμιση του ποσοστού εισαγωγής αποφοίτων ΕΠΑ.Λ. στην Τριτοβάθμια

0
nomosxedio panepistimio ioanninon ionio panepistimio ke alles diataxeis

Ρύθμιση του ποσοστού εισαγωγής αποφοίτων ΕΠΑ.Λ. στην Τριτοβάθμια

Κατόπιν, η κ. Τζούφη μίλησε για τις ρυθμίσεις του νομοσχεδίου που αφορούν τα Επαγγελματικά Λύκεια, υπογραμμίζοντας ότι «η Επαγγελματική Εκπαίδευση αποτελεί σημαντική προτεραιότητα, κάτι που αποτυπώνεται και στο σύνολο των αλλαγών και των μεταρρυθμίσεων που έχουμε δρομολογήσει από το 2016 και έπειτα».

 Υπενθύμισε την «επαναφορά των 2.500 εκπαιδευτικών που οδηγήθηκαν στο καθεστώς διαθεσιμότητας επί Υπουργίας του κυρίου Μητσοτάκη», καθώς και την «επαναλειτουργία όλων των κατηργημένων ειδικοτήτων και τομέων των ΕΠΑ.Λ.».

 Παράλληλα, σημείωσε η Υφυπουργός, «ολοκληρώθηκε ένας λεπτομερής Στρατηγικός Σχεδιασμός για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση, με στόχο να επιτευχθεί η ποιοτική αναβάθμιση και ενίσχυση του Επαγγελματικού Λυκείου». Ταυτόχρονα, «εξασφαλίσαμε την πρόσβαση όλων των μαθητών, εγκρίνοντας περισσότερα από 1.500 ολιγομελή τμήματα σε όλη την χώρα, με τα 430 εξ αυτών να εξυπηρετούν τις ανάγκες 1 έως 5 μαθητών», δήλωσε η κ. Τζούφη.

«Με τροπολογία που καταθέτουμε», επεσήμανε η Υφυπουργός, «ρυθμίζεται το ποσοστό πρόσβασης των αποφοίτων ΕΠΑ.Λ. στα Πανεπιστήμια». Συγκεκριμένα, «διατίθεται ποσοστό 10% του συνολικού αριθμού θέσεων για την εισαγωγή σε σχολές που είναι αντίστοιχες ή συναφείς με τους τομείς από τους οποίους αποφοιτούν οι μαθητές, καθώς και σε κοινή ομάδα Σχολών, Τμημάτων και Εισαγωγικών Κατευθύνσεων Τμημάτων των ΑΕΙ, στην οποία εισάγονται απόφοιτοι όλων των τομέων». Το ποσοστό μειώνεται «σε 5% του συνολικού αριθμού θέσεων σε ό,τι αφορά σχολές, Τμήματα και Εισαγωγικές Κατευθύνσεις Τμημάτων των Πολυτεχνικών, των Ιατρικών, των Οδοντιατρικών, των Κτηνιατρικών και των Φαρμακευτικών Σχολών, που είναι αντίστοιχα ή συναφή με τους τομείς των ΕΠΑ.Λ.». Τέλος, «το ποσοστό διαμορφώνεται στο 20% για την ΑΣΠΑΙΤΕ και τις Ανώτερες Σχολές Τουριστικής Εκπαίδευσης».

Όπως τόνισε η Υφυπουργός, οι προσπάθειες αυτές αποδίδουν τους πρώτους καρπούς, αφού καταγράφεται «διαρκής αύξηση του μαθητικού δυναμικού κατά +8% στα ημερήσια και +13% στα εσπερινά Επαγγελματικά Λύκεια».

 

https://www.facebook.com/manolis.manos.311/

Κ. Γαβρόγλου: «H Μεταρρύθμιση του Λυκείου έρχεται να συναντήσει την Μεταρρύθμιση στην Ανώτατη Εκπαίδευση»

0

«H Μεταρρύθμιση του Λυκείου έρχεται να συναντήσει την Μεταρρύθμιση στην Ανώτατη Εκπαίδευση» ανέφερε ο Υπουργός, ζητώντας από την αντιπολίτευση να τοποθετηθεί στο ερώτημα «ποια προβλήματα ερχόμαστε να αντιμετωπίσουμε». Και συμπλήρωσε: «Τον Σεπτέμβριο του 2017, δηλαδή πριν από ενάμιση χρόνο, συναντήθηκα στο Υπουργείο με όλα τα πολιτικά κόμματα και με την κ. Γεννηματά στο γραφείο της στη Βουλή.  Όλα τα κόμματα υποσχέθηκαν να στείλουν προτάσεις. Κανένα εκτός το Ποτάμι, όμως, δεν έστειλε προτάσεις. Ας συμφωνήσουμε τουλάχιστον στα προβλήματα. Σιωπή, εκκωφαντική σιωπή, που σημαίνει ότι θέλουν να συνεχίσει η σημερινή κατάσταση ενός σχολείου χωρίς την Γ’ Λυκείου που ακυρώνει την μόρφωση και τους εκπαιδευτικούς. Ενός Λυκείου με απαξιωμένο το απολυτήριο και με ένα τεράστιο κόστος στις οικογένειες για να προετοιμάσουν τα παιδιά τους για τα Πανεπιστήμια. Να συνεχιστεί η ανυπαρξία της Γ’ Λυκείου, η ακύρωση του όποιου ρόλου του σχολείου, η ακύρωση των εκπαιδευτικών. Πρόκειται για ένα θέατρο του παραλόγου. Σε καμία ευνομούμενη χώρα δεν έχει καταργηθεί το Λύκειο, δεν έχει αξία το απολυτήριο και δεν υπάρχει η δυνατότητα ελεύθερης πρόσβασης στα ΑΕΙ».

Αναφερόμενος ειδικά στη μεταρρύθμιση για το Λύκειο, ο κ. Γαβρόγλου σημείωσε: «Το σημερινό σύστημα είναι ένα αδιάβλητο σύστημα εξετάσεων που όμως είναι παιδαγωγικά αναξιόπιστο, όταν οι οικογένειες δαπανούν 2,5 δισ. ευρώ και μόνον το 30% σπουδάζει αυτό που στοιχειωδώς επιθυμεί» και επισήμανε: «Η Ανεξάρτητη Αρχή Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων σε μελέτη του 2016 σχετικά με τα Ευρωπαϊκά Εξεταστικά Συστήματα, δείχνει ότι είμαστε η μόνη χώρα που δεν επιτρέπει πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση με Απολυτήριο Λυκείου».

Σχετικά με τη νέα αρχιτεκτονική της Ανώτατης Εκπαίδευσης, ο κ. Γαβρόγλου ανέφερε επιγραμματικά στους τέσσερις βασικούς άξονες: νέα τμήματα, συνέργειες Πανεπιστημίων και ΤΕΙ, Πανεπιστημιακά Ερευνητικά Κέντρα με ερευνητικά ινστιτούτα και διετή προγράμματα σπουδών για τους αποφοίτους των ΕΠΑΛ. Και σημείωσε ότι:

  • Έχουν δοθεί ήδη 150 θέσεις για τα ιδρύματα
  • Δίνονται νομοθετημένα άλλες 500 θέσεις
  • Για πρώτη φορά μετά το 2010 νομοθείται η επαναπροκήρυξη όλων των θέσεων οι οποίες είναι αποτέλεσμα συνταξιοδοτήσεων. Άρα έχουμε ήδη 150 θέσεις, δίνουμε 500 θέσεις καθηγητών και 300 θέσεις από τις συνταξιοδοτήσεις.
  • Συν 1.500 θέσεις θεσμοθετημένες, που έχουν ήδη προκηρυχθεί για νέους επιστήμονες και για ακαδημαϊκή εμπειρία πράγμα που σημαίνει μπορούν να διδάξουν μέχρι 3 μαθήματα τον χρόνο.
  • Και τέλος 15.000.000 ευρώ από το ΕΣΠΑ για τα πανεπιστήμια ώστε να γίνει πράξη η νέα αρχιτεκτονική της Ανώτατης Εκπαίδευσης.

 

 

https://www.facebook.com/manolis.manos.311/
Φιλολογικός Ιστότοπος
Περίληψη

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας παρέχουμε την καλύτερη εμπειρία πλοήγησης. Οι πληροφορίες αυτές αποθηκεύονται στον φυλλομετρητή σας και μας βοηθούν να μάθουμε την προτιμήσεις σας.