Στην παρούσα συγκυρία τα εκπαιδευτικά ζητήματα αντιμετωπίζονται, σε έναν βαθμό, με διαχειριστική λογική. Επικεντρώνουμε στα μαθήματα ανθρωπιστικών σπουδών που διδάσκονται στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση και ανατίθενται στους φιλολόγους. Η αφαίρεση των Αρχαίων Ελληνικών Γενικής Παιδείας από την Γ΄ Λυκείου, η μείωση των ωρών διδασκαλίας της Λογοτεχνίας στη Γ΄ Λυκείου και η αποπομπή επίσης της Λογοτεχνίας από τα μαθήματα των πανελλαδικών εξετάσεων θα θέλαμε να ενταχθούν σε ένα ευρύτερο πλαίσιο που εστιάζει στην ουσία της παιδείας και στην σημασία των συγκεκριμένων διδακτικών αντικειμένων.
Ειδικότερα, θέλουμε να εστιάσουμε στο χρόνιο πρόβλημα της υποβάθμισης του μαθήματος της Ιστορίας Γενικής Παιδείας της Γ΄ Λυκείου, πρόβλημα που επιτείνεται και εξαιτίας του σχολικού εγχειριδίου. Όταν το 2007 αντικαταστάθηκε το σχολικό εγχειρίδιο, το οποίο είχε χρησιμοποιηθεί για αρκετά χρόνια και για το οποίο όλοι οι διδάσκοντες εκφράζαμε θετικά σχόλια, διαπιστώσαμε αμέσως ότι το νέο σχολικό εγχειρίδιο είχε πλήθος μειονεκτήματα, τα οποία και επισημάναμε με δημοσιεύσεις και επιστολές προς τους αρμόδιους φορείς. Επίσης, σε έρευνα του ΚΕΜΕΤΕ, που παρουσιάστηκε στο 8ο Συνέδριο της ΟΛΜΕ, το βιβλίο θεωρήθηκε το πλέον ακατάλληλο από όλα τα βιβλία Γυμνασίου και Λυκείου http://olme-attik.att.sch.gr/files/deltia/sxoliakemetevivlia.pdf
