Κύριε υπουργέ,
Συνεκτιμώντας τις δυσκολίες προαγωγής αποδοτικών εκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων, αποτιμούμε από την ιδιαίτερη διδακτική μας πείρα προτάσεις οι οποίες ενδεχομένως να συνεκτιμηθούν μαζί με τις προτάσεις των άξιων
συναδέλφων εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Αντιλαμβανόμαστε, ότι καλείστε να αξιολογήσετε τις δεξιότητες των υποψηφίων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ενώ παράλληλα επιβάλλεται η μείωση του λειτουργικού κόστους των πανελλαδικών εξετάσεων.
Έτσι πρόκεινται δύο αντίρροπες έννοιες: Αφενός η σωστή αξιολόγηση των υποψηφίων απαιτεί πληρότητα εξεταζομένων γνώσεων, αφετέρου δε, καλείστε να μειώσετε το λειτουργικό κόστος των πανελλαδικών, πράγμα το οποίο είναι προφανές και από την επιθυμία σας για κατάργηση της εξέτασης των ειδικών μαθημάτων.
Στις όποιες αποφάσεις σας, σημαντικότατη είναι η αναβάθμιση του λυκείου μέσω της αξιολόγησης σε πλείονα των τεσσάρων μαθημάτων τα οποία προβλέπεται να εξεταστούν στο μεταβατικό στάδιο των ετών 201 6 – 2017.
Σας καταθέτουμε στο σημείο αυτό, πρόταση, η οποία συνδυάζει το χαμηλό λειτουργικό κόστος των πανελλαδικών με την αξιολόγηση των υποψηφίων σε πλείονα των τεσσάρων μαθήματα.
Η πρότασή μας είναι η συνεξέταση κατά δύο, ορισμένων μαθημάτων. Συγκεκριμένα, μπορεί να συνεξεταστεί η νεοελληνική γλώσσα μαζί με τη λογοτεχνία της γενικής παιδείας, όπου και θα βαθμολογείται από τον ίδιο βαθμολογητή, τα μαθηματικά γενικής παιδείας μαζί με τα μαθηματικά προσανατολισμού, η ιστορία γενικής παιδείας μαζί με ιστορία προσανατολισμού, εναλλακτικά, η λογοτεχνία προσανατολισμού, μαζί με ιστορία προσανατολισμού ή τα Λατινικά μαζί με Αρχαία προσανατολισμού.
Έτσι, μπορείτε να αυξήσετε τα εξεταζόμενα μαθήματα σε 6 ή και περισσότερα, χωρίς να αυξηθεί αντίστοιχα το λειτουργικό κόστος των πανελλαδικών εξετάσεων. Επιπλέον, έχετε τη δυνατότητα να αναβαθμίσετε το λύκειο, μέσω της προσήκουσας μελέτης των υποψηφίων στα πολλαπλά εξεταζ\όμενα μαθήματα.
Με τις ευχές μας για επιτυχή έκβαση του δύσκολου έργου σας.
Παπαγιαννούλης Κωνσταντίνος – μέλος του συλλόγου εκπαιδευτικών φροντιστών Αττικής.
Αρθρογραφία:Η ελαφρια πλευρά της ζωής