to gaitanaki ekpadeftikonΗ λέξη γαϊτανάκι είναι υποκοριστικό της μεσαιωνικής λέξης γαϊτάνιν που σημαίνει το μεταξωτό κορδόνι και προέρχεται από την ελληνιστική λέξη γαϊτάνη. Σύμφωνα με την ετυμολογία της λέξης, προέρχεται από την κέλτικη πόλη Γαέτα, όπου παρήγαγαν κορδέλες.
Οι εκπαιδευτικοί ειδικά της ιδιωτικής εκπαίδευσης έχουν εμπλακεί σε ένα ατέρμονο γαϊτανάκι καταδιώξεων. Οι φροντιστές κατηγορούν τις μπλεγμένες κορδέλες των δημόσιων λειτουργών, οι δημόσιοι λειτουργοί κατηγορούν τις μπλεγμένες κορδέλες των ελεύθερων επαγγελματιών φροντιστών, υδραυλικών, ηλεκτρολόγων , μπογιατζήδων, οι ιδιωτικοί των σχολείων κατηγορούν τους δημόσιους και τους φροντιστές, και όλοι μαζί χορεύουν σε ζευγάρια αντικριστά τους συν-χορευτές τους για το διαθέσιμο χώρο στην πίστα του αποκριάτικου χορού. Είναι όλοι μασκαρεμένοι και ερωτοτροπούν με τους παρτενέρ τους οποίους ταυτόχρονα λοιδορούν.
Ο κυκλικός χορός στο γαϊτανάκι, υποδηλώνει τον κύκλο της ζωής, από την ζωή στον θάνατο, από την λύπη στην χαρά και από τον χειμώνα στην άνοιξη. Ο κυκλικός χορός στο γαϊτανάκι των εκπαιδευτικών συμβολίζει τον κύκλο της εκπαίδευσης, μόνο που η αρμονία χάνεται καθώς οι κορδέλες αρχίζουν να μπερδεύονται και να κονταίνουν με το στριφογύρισμα και τότε καλείται ο πολισμάνος της πλατείας να βάλει μια τάξη να ξεμπερδέψει τις κορδέλες.
Οι εκπαιδευτικοί σίγουρα δε χρειάζονται τον πολισμάνο. Ο καθένας στο χορό του ξέρει ποια κορδέλα έχει διαλέξει και πόσο μήκος του αντιστοιχεί. Η Ελληνική κοινωνία έχει δώσει στον καθένα ένα ρόλο που του υπαγορεύει ποια τροχιά θα ακολουθήσει από την είσοδό του στο χορό. Ειδικά στους φροντιστές που μπλέκουν συχνά την κορδέλα, διαγράφεται ένας χορός, που τους καταξιώνει μέσα από ένα χορευτικό σύλλογο, ο οποίος θα πρέπει να έχει ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ ΩΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΩΣ ΣΥΝΤΕΧΝΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ. Ο σύλλογος αυτός μπορεί, με τις εμπεριστατωμένες και μελετημένες προτάσεις του, να αυτοπροσδιορίζεται και να σκιαγραφήσει ένα όραμα Ελληνικής εκπαίδευσης.
Οι εκπαιδευτικοί φροντιστές έχουν τη δύναμη να προτείνουν όραμα παιδείας, καθώς δεν υπηρετούν απλά φροντιστήρια, αλλά ινστιτούτα παιδείας. Ας ξεφύγουμε λοιπόν από τον καταστροφικό χορό των λοιδοριών και ας διαλέξουμε μία μακριά κορδέλα που θα μας επιτρέψει να πλέξουμε δυναμικά τους ζευκτούς χορούς με τους συναδέλφους μας.

Προηγούμενο άρθροΌλα όσα πρέπει να ξέρετε για τις πανελλαδικές εξετάσεις
Επόμενο άρθροΝεοελληνική Γλώσσα Β´ Γυμνασίου: Ενότητα 7 η (Βιώνοντας προβλήματα της καθημερινής ζωής)
Κωνσταντίνος Παπαγιαννούλης
Διευθύνω τα φροντιστήρια «Πράξις γκρουπ» στο Παλαιό Φάληρο Αττικής. Για περισσότερα από 20 χρόνια αναζητώ τρόπους που εμπνέουν στους μαθητές το όραμα.Πιστεύω, ότι δεν φτάνει να κάνεις καλό μάθημα, αλλά πρέπει να εφευρίσκεις διαρκώς νέες ιδέες για να ενθαρρύνεις στη γνώση και να προτρέπεις στην επιτυχία.Ανάμεσα στις μεθόδους που χρησιμοποιείς τότε, είναι και γνώσεις αλλότριων – φαινομενικά κλάδων. Θήτευσα και μυήθηκα στο παρελθόν στον ημιεπαγγελματικό κινηματογράφο ταινιών μικρού μήκους, καθώς και στην καλλιτεχνική φωτογραφία.Σε αμφότερα τα μέσα ευοδώθηκαν οι επιδόσεις μου σε βαθμό που μου άφησαν εμπειρία ικανοποιητική για να διευθύνω σκηνοθετικά μία παρουσίαση επαγγελματικού προσανατολισμού. Πιστεύω, ότι καλύτερα απ΄όλους μπορούν να χαράξουν το όραμα στους νέους αυτοί, που ζουν καθημερινά μαζί τους και διαθέτουν το απαραίτητο ταλέντο.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.