Νεοελληνική Γλώσσα Β´ Γυμνασίου: 1η Ενότητα-Υποκείμενο(Ασκήσεις)
- Να βρεις το υποκείμενο του ρήματος στις παρακάτω προτάσεις
Πρόταση |
Υποκείμενο |
Οι άλλοι έφτασαν τελευταίοι. |
|
Οι μαθητές διαβάζουν. |
|
Ύστερα από καταιγίδα φαίνεται καθαρά ο ορίζοντας. |
|
Πρέπει να ξεκουράζεσαι. |
|
Εκείνοι προγραμμάτισαν το ταξίδι. |
|
Ο Γιάννης ταξιδεύει συχνά. |
|
Οι εργαζόμενοι κάνουν απεργία. |
|
Απαγορεύεται το κάπνισμα. |
|
Απαγορεύεται να καπνίζεται. |
|
Το τι θα κάνω είναι δική μου δουλειά. |
|
Φαίνεται ότι θα καθυστερήσουν. |
|
Οι περισσότεροι ήρθαν. |
|
Τελικά θα φύγετε ή θα μείνετε; |
|
Μου φαίνεται πως θα βρέξει. |
|
Πρέπει να διαλέγουμε με προσοχή την παρέα μας. |
|
Δεν ήξεραν οι καημένοι τίποτα. |
|
Χρειάζεται να σχεδιάσουμε και να αναπτύξουμε νέα πρότυπα εκπαίδευσης. |
|
Θα πρέπει να αλλάξει και ο ρόλος του δασκάλου. |
|
- Να βρεις το υποκείμενο και τη μορφή του
Πρόταση |
υποκείμενο |
μορφή |
Εσείς βλέπετε τηλεόραση; |
|
|
Ο Ηλίας χαμογέλασε
|
|
|
Το αυτοκίνητο διέσχιζε το δρόμο. |
|
|
Κάποιοι περπατούν |
|
|
Απαγορεύεται να φωνάζετε. |
|
|
Κατεβαίνουν και οι τελευταίοι από το τρένο. |
|
|
Το ότι δεν έφυγες με ευχαρίστησε. |
|
|
Ποιος έγραψε το σημείωμα; |
|
|
Οι ηλικιωμένοι είναι ήσυχοι. |
|
|
Το ότι δεν μου μιλάς με στενοχωρεί. |
|
|
Εμείς παρακολουθούσαμε σιωπηλοί το μάθημα. |
|
|
- Να βρείτε τα υποκείμενα των υπογραμμισμένων ρημάτων και να δηλώσετε τη μορφή τους.
Ο δυνατός αγέρας δεν τρόμαξε τη μικρή ομάδα των παιδιών που είχε ετοιμαστεί για μια μεγάλη εκδρομή. Ο Μαρίνος, ο Νικόλας, η Δέσποινα και η Κασσάνδρα είχαν αποφασίσει να εξερευνήσουν το Φαράγγι του Διαβόλου, μια απ’ τις πιο δύσκολες περιοχές του δάσους.
Ο νομός είναι πλούσιος σε βυζαντινές αρχαιότητες. Οι βυζαντινές εκκλησίες προσελκύουν κάθε χρόνο μεγάλο αριθμό επισκεπτών. Η σημαντικότερη από αυτές είναι η Παναγία Κουμπελίδικη.
Όσο πιο πολλές γνώσεις έχετε, τόσο πιο εξοπλισμένοι είστε για να αντιμετωπίσετε όποια πρόκληση ανακύψει. Επιπροσθέτως, σκεφτείτε πως ό,τι κι αν σας συμβεί – να χάσετε τη δουλειά σας, τα χρήματά σας, τα υπάρχοντά σας – τις γνώσεις σας δεν θα μπορέσει να σας τις πάρει κανείς.
Με την πάροδο των ετών παρατηρούμε ότι όλο και περισσότερες γυναίκες σ’ όλα τα κράτη του κόσμου, της Ευρώπης και στη χώρα μας συμμετέχουν ενεργά στην αγορά εργασίας, διεκδικώντας επαγγελματική απασχόληση. Αυτό σημαίνει ότι, καθώς η μητέρα βρίσκεται πολλές ώρες στη δουλειά, η φροντίδα για το σπίτι και τα μέλη της οικογένειας απαιτείαλλαγές: οι παραδοσιακοί ρόλοι αναθεωρούνται, οι ευθύνες μοιράζονται, όλοι χρειάζεται να αναλάβουν δουλειές, ώστε το σύστημα της οικογένειας να συνεχίσει να λειτουργεί αποτελεσματικά ως προς τις ανάγκες που υπάρχουν.
«Όταν ελπίζεις, κινδυνεύεις να πονέσεις». Και «Όταν δοκιμάζεις, κινδυνεύεις να αποτύχεις». Κι όμως πρέπει να ρισκάρεις, γιατί η μεγαλύτερη ατυχία στη ζωή είναι να μη ρισκάρεις τίποτε. Όποιος δε ρισκάρει τίποτε, δεν κάνει τίποτε, δεν έχει τίποτε και δεν είναι τίποτε. Μπορεί ν’ αποφεύγει τον πόνο και τη λύπη, αλλά δε μαθαίνει, δε νιώθει, δεν αλλάζει, δεν αναπτύσσεται, δε ζει και δεν αγαπά. Είναι δούλος αλυσοδεμένος με τις βεβαιότητες και τους εθισμούς του. Έχει ξεπουλήσει το μεγαλύτερο αγαθό του, την ατομική του ελευθερία. Μόνο ο άνθρωπος που ρισκάρει είναι ελεύθερος.