Τράπεζα Θεμάτων: Τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα ΓΕΛ και ΕΠΑΛ

 

 

Αναλυτικά τα μαθήματα στα οποία θα διαγωνιστούν οι μαθητές σε όλες τις τάξεις των ΓΕΛ και των ΕΠΑΛ στις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις – Επίδειξη γραπτών δοκιμίων Ελλήνων του εξωτερικού 2024

 

           

Η «Τράπεζα Θεμάτων», η οποία αφορά τις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις των τριών τάξεων ΓΕΛ και ΕΠΑΛ, αποτελεί, πλέον, θεσμό. Επειδή, λοιπόν, η προετοιμασία των μαθητών βασίζεται επάνω σ’ αυτή, μέσα από την πάντα φιλόξενη στήλη του «ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΥ» θα υπενθυμίσουμε όλα τα μαθήματα στα οποία θα διαγωνιστούν οι μαθητές ανά τάξη και τύπο Λυκείου. Παράλληλα, ανακοινώθηκαν όλες οι λεπτομέρειες σχετικά με την επίδειξη γραπτών δοκιμίων Ελλήνων του εξωτερικού 2024.

 

 

Γράφει ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΧΡΥΣΟΠΟΥΛΟΣ

 

Αρχικά, στην Α’ τάξη ΓΕΛ οι μαθητές θα εξεταστούν στα «Αγγλικά», την «Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία /Αρχαία Ελληνικά», την «Ιστορία», την «Άλγεβρα», τη «Γεωμετρία», τη «Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία», τη «Φυσική» και τη «Χημεία». Στη Β’ τάξη ΓΕΛ οι μαθητές (ανάλογα φυσικά και με την ομάδα προσανατολισμού) θα εξεταστούν στα «Αγγλικά», την «Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία /Αρχαία Ελληνικά», τη «Βιολογία», την «Ιστορία», τα «Λατινικά», την «Άλγεβρα», τη «Γεωμετρία», τα «Μαθηματικά Προσανατολισμού», τη «Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία» και τη «Φυσική Προσανατολισμού». Τέλος, στη Γ’ τάξη ΓΕΛ οι μαθητές (ανάλογα φυσικά και με την ομάδα προσανατολισμού) θα εξεταστούν στην «Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία /Αρχαία Ελληνικά», τη «Βιολογία», την «Ιστορία», την «Ιστορία Προσανατολισμού», τα «Λατινικά», τα «Μαθηματικά Προσανατολισμού», τα «Μαθηματικά», τη «Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία», την «Πληροφορική», τη «Φυσική Προσανατολισμού», τη «Χημεία» και την «Οικονομία».

 

Στην Α’ τάξη ΕΠΑΛ οι μαθητές θα διαγωνιστούν στα «Αγγλικά», την «Ιστορία», την «Άλγεβρα», τη «Γεωμετρία», τα «Νέα Ελληνικά», τη «Φυσική» και τη «Χημεία». Στη Β’ τάξη ΕΠΑΛ οι μαθητές (ανάλογα φυσικά και με την ειδικότητά τους) θα διαγωνιστούν στην «Άλγεβρα», τη «Γεωμετρία», τα «Νέα Ελληνικά», τη «Φυσική», τις «Αρχές Αγροτικής Ανάπτυξης», τη «Φυτική Παραγωγή», τη «Ζωική Παραγωγή», τις «Αρχές Λογιστικής», την «Εισαγωγή στο Μάρκετινγκ», την «Εισαγωγή στην Εφοδιαστική» (Logistics), το «Οικοδομικό Σχέδιο», τα «Κτιριακά Έργα και Δομικά Υλικά», την «Τοπογραφία», το «Ελεύθερο Σχέδιο», το «Γραμμικό Σχέδιο», την «Ιστορία Σύγχρονης Τέχνης», την Ηλεκτροτεχνία» (κυκλώματα συνεχούς και εναλλασσόμενου ρεύματος), τις «Εσωτερικές Ηλεκτρικές Εγκαταστάσεις και Ηλεκτρολογικό Σχέδιο», τα «Αναλογικά και Ψηφιακά Ηλεκτρονικά», τις «Ηλεκτρολογικές Εγκαταστάσεις Πλοίου Ι», τα «Στοιχεία Τεχνικής Θερμοδυναμικής – Εφαρμογές», τη «Μηχανική Αντοχή Υλικών», την «Τεχνολογία Μηχανολογικών Κατασκευών – Εφαρμογές», τη «Ναυτική Μηχανολογία – Εφαρμογές», τη «Ναυσιπλοΐα Ι – Ναυτική Μετεωρολογία», τις «Αρχές Προγραμματισμού Υπολογιστών», το «Υλικό και Δίκτυα Υπολογιστών», τα «Λειτουργικά Συστήματα και Ασφάλεια Πληροφοριακών Συστημάτων», την «Ανατομία Φυσιολογία Ι», την «Υγεία και Διατροφή» καθώς και τις «Διαπροσωπικές Σχέσεις».

 

Στη Γ’ τάξη ΕΠΑΛ οι μαθητές (ανάλογα φυσικά και με την ειδικότητά τους) θα διαγωνιστούν στα «Μαθηματικά» (Άλγεβρα), στα «Νέα Ελληνικά», τα «Ανθοκομικά Φυτά», τις «Αρχές Βιολογικής Γεωργίας», τις «Αρχές Επεξεργασίας Τροφίμων», τη «Δενδροκομία – Αμπελουργία», τη «Διατροφή Αγροτικών ζώων», την «Εκτροφή Αγροτικών ζώων (Ι και ΙΙ)», τις «Σύγχρονες Γεωργικές Επιχειρήσεις», τη «Συντήρηση Κηποτεχνικών Εφαρμογών», τα «Φυτά Μεγάλης Καλλιέργειας – Κηπευτικές Καλλιέργειες», την «Ασφάλεια Τροφίμων», τις «Αρχές Οικονομικής Θεωρίας», τις «Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης», τη «Διαφήμιση (Εισαγωγή, Δημιουργία και Προβολή)», την «Επικοινωνία και Δημόσιες Σχέσεις», την «Οργάνωση και Διαχείριση Αποθηκών», την «Οργάνωση και Διαχείριση Μεταφορών», την «Οργάνωση και Λειτουργία Ξενοδοχειακών Επιχειρήσεων», την «Οργάνωση και Λειτουργία Τουριστικών Επιχειρήσεων», τη «Φορολογική Πρακτική», το «Αρχιτεκτονικό Σχέδιο», την «Οικοδομική», την «Οργάνωση Τεχνικών Έργων», το Σχέδιο Πολιτικού Μηχανικού και Έργων Υποδομής», την «Ιστορία Σύγχρονης Τέχνης», το «Γραμμικό Σχέδιο», τη «Διακοσμητική Σύνθεση – Τρισδιάστατη Μακέτα», το μάθημα «Ποιοτικός Έλεγχος Υφάσματος», την «Προστασία Πολιτιστικής Κληρονομιάς», το «Σχέδιο Κοσμηματοποιΐας», την «Τεχνολογία Εκτυπώσεων», την «Τεχνολογία Ξύλου -Μετρήσεις».

 

Συνεχίζοντας την παράθεση των μαθημάτων στα οποία θα διαγωνιστούν οι μαθητές της Γ’ τάξης ΕΠΑΛ πρέπει να προσθέσουμε την «Τεχνολογία Υλικών (τομέας Υγείας)», «Τεχνολογία Υλικών (τομέας Εφαρμοσμένων Τεχνών)», την «Τεχνολογία Υφάσματος και Οργάνωση Συλλογής Ενδύματος», το μάθημα «Αυτοματισμοί Προγραμματιζόμενης Λογικής», τις «Ηλεκτρικές Μηχανές», τις «Ηλεκτρολογικές Εγκαταστάσεις 2», την «Ηλεκτροτεχνία 2», τις «Τηλεπικοινωνίες – Τηλεματική», τα «Ψηφιακά Συστήματα», τις «Διαδικασίες Συντήρησης Αεροσκαφών», τη «Δομή και Συστήματα Αεροσκαφών», τις «Εγκαταστάσεις Κλιματισμού», την «Κατασκευή και Λειτουργία Κεντρικής Θέρμανσης», τις «Μηχανές Εσωτερικής Καύσης ΙΙ», τη «Μηχανουργική Τεχνολογία – Εργαλειομηχανές», τα «Στοιχεία Μηχανών», τα «Στοιχεία Σχεδιασμού Κεντρικών Θερμάνσεων», τα «Στοιχεία Ψύξης – Κλιματισμού (Ψυκτικών)», τα «Συστήματα Αυτοκινήτου», τα «Συστήματα Ελέγχου, Ρύθμισης και Αυτοματισμού Εγκαταστάσεων Ψύξης και Κλιματισμού», την «Τεχνολογία Ελέγχων και Διαγνώσεων», τα «Στοιχεία Ψύξης – Κλιματισμού (Μηχανολογικών Εγκαταστάσεων)», τη «Συντήρηση και Επισκευή Εγκαταστάσεων Καύσης Υγρών Καυσίμων», τους «Κινητήρες Αεροσκαφών», τις «Ναυτικές Μηχανές».

 

Τέλος, ολοκληρώνουμε την παράθεση των μαθημάτων με τις «Ηλεκτρικές εγκαταστάσεις πλοίου ΙΙ», τη «Ναυσιπλοΐα ΙΙ», το «Ναυτικό Δίκαιο», τη «Μεταφορά Φορτίων», τις «Βοηθητικές Εγκαταστάσεις Πλοίου (θεωρητικό μέρος)», την «Τήρηση Φυλακής Γέφυρας», τα «Δίκτυα Υπολογιστών», τα «Πληροφοριακά Συστήματα σε Επιχειρήσεις και Οργανισμούς», τον «Προγραμματισμό Υπολογιστών», την «Αγωγή Βρέφους και Νηπίου», την «Αιματολογία», την «Ακίνητη Προσθετική», την «Ακτινοτεχνολογία ΙΙ», την «Ανατομία – Φυσιολογία ΙΙ», την «Κοσμητολογία – Τεχνολογία Υλικών», τη «Λογοτεχνία Προσχολικής Ηλικίας», τη «Μικροβιολογία ΙΙ», τις «Νεότερες Απεικονιστικές Μεθόδους», τη «Νοσηλευτική ΙΙ», την «Οδοντοτεχνία ΙΙ», την «Πρακτική Φυσικοθεραπεία», τα «Στοιχεία Παθολογίας», τη «Σύγχρονη Αισθητική ΙΙ», τη «Συνταγολογία – Νομοθεσία – Βιβλία Φαρμακείου», την «Υγιεινή», την «Υγιεινή Κόμης Τριχωτού Κεφαλής – Τοξικολογία – Δερματολογία», τη «Φαρμακολογία – Τοξικολογία» και τη «Φυσικοθεραπεία».

 

Επίδειξη γραπτών δοκιμίων

Ελλήνων του Εξωτερικού 2024

 

Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, οι υποψήφιοι, που λαμβάνουν μέρος στη διαδικασία εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με την ειδική κατηγορία των Ελλήνων του Εξωτερικού μπορούν να λάβουν γνώση των γραπτών τους δοκιμίων με επίδειξη αυτών σε χώρο και σε χρονικό διάστημα που θα καθορίζεται από τη Διεύθυνση Εξετάσεων και Πιστοποιήσεων του υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού.

 

            Οι υποψήφιοι που συμμετείχαν στις εξετάσεις Ελλήνων του Εξωτερικού Σεπτεμβρίου 2024 και επιθυμούν να λάβουν γνώση των γραπτών τους δοκιμίων με επίδειξη αυτών, πρέπει να υποβάλουν αιτήσεις απευθείας στην ανωτέρω Διεύθυνση, είτε ταχυδρομικά (Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, «Διεύθυνση Εξετάσεων και Πιστοποιήσεων» Τμήμα B’, Ανδρ. Παπανδρέου 37, Τ.Κ. 15122, Μαρούσι – Αθήνα) είτε ηλεκτρονικά στην ηλεκτρονική διεύθυνση dode@minedu.gov.gr, έως την Παρασκευή 6 Δεκεμβρίου 2024. Στην αίτηση υποψηφίου αναγράφονται τα πλήρη ονομαστικά του στοιχεία (επώνυμο, όνομα, πατρώνυμο, μητρώνυμο), ο κωδικός αριθμός με τον οποίο συμμετείχε στις πανελλαδικές, το μάθημα ή τα μαθήματα για τα οποία επιθυμεί να λάβει γνώση των γραπτών του δοκιμίων και τηλέφωνο επικοινωνίας.

 

Μαζί με την αίτηση συνυποβάλλεται σχετικό παράβολο, το οποίο υποχρεωτικά εκδίδεται ηλεκτρονικά από την εφαρμογή «e-Παράβολο» της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων του Υπουργείου Οικονομικών στην ηλεκτρονική διεύθυνση «http://www.gsis.gr», με ονομασία «Παράβολα επίδειξης γραπτών δοκιμίων πανελληνίων εξετάσεων».

Η επίδειξη των γραπτών δοκιμίων γίνεται αποκλειστικά και μόνο στον ίδιο τον ενδιαφερόμενο παρουσία του γονέα του ή του κηδεμόνα του, εφόσον ο υποψήφιος το ζητήσει.

 

Διενέργεια προκαταρκτικών εξετάσεων

και υγειονομικών εξετάσεων

 

Τέλος, όπως ανακοινώθηκε, η διενέργεια των προκαταρκτικών εξετάσεων (Π.Κ.Ε.) για την εισαγωγή υποψηφίων στις σχολές του Λιμενικού Σώματος, στις Στρατιωτικές Σχολές, στις σχολές του Πυροσβεστικού Σώματος, στις σχολές της Ελληνικής Αστυνομίας και υγειονομικών εξετάσεων για τις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού, έτους 2025, προγραμματίζεται να διεξαχθούν την περίοδο Μαρτίου – Απριλίου 2025. Όσον αφορά τις ακριβείς ημερομηνίες διεξαγωγής των ΠΚΕ και τις λοιπές λεπτομέρειες, θα καθορισθούν με τις σχετικές προκηρύξεις των αρμόδιων υπουργείων.

 

Προηγούμενο άρθροΤροπολογία για τις μετεγγραφές φοιτητών
Επόμενο άρθροΔιεθνές Θερινό Σχολείο Καβάφη 2025: ”Ο Καβάφης και η Αίγυπτος”
Δημήτρης Χρυσόπουλος
Ο Δημήτρης Χρυσόπουλος κατάγεται από το Βόλο και είναι πτυχιούχος Φιλόλογος - Ιστορικός του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Από το 2008 αναλαμβάνει ιδιαίτερα φιλολογικά μαθήματα σε μαθητές Δημοτικού - Γυμνασίου - Λυκείου - ΕΠΑΛ. Είναι ιδιοκτήτης του Φροντιστηρίου Μέσης Εκπαίδευσης «Ώρα Μελέτης». Παράλληλα συνεργάζεται ως αρθρογράφος με την καθημερινή εφημερίδα της Μαγνησίας «ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ» και την ιστοσελίδα www.filologikos-istotopos.gr. Επιπρόσθετα βοηθάει τους φοιτητές στη συγγραφή των εργασιών τους οι οποίες άπτονται ιστορικού, κοινωνικού, φιλοσοφικού και παιδαγωγικού χαρακτήρα.