Νεοελληνική Γλώσσα Β´ Γυμνασίου: Ασκήσεις στην 4η ενότητα(διαθέσεις ρημάτων, αντικείμενο)
Διάβασε προσεκτικά τις παρακάτω προτάσεις και προσδιόρισε τη διάθεση του υπογραμμισμένου ρήματος (ενεργητική, παθητική, μέση ή ουδέτερη).
- Ο Νίκος ζωγραφίζει έναν όμορφο πίνακα.
- Το σπίτι χτίστηκε πριν από δέκα χρόνια.
- Η Μαρία ντύνεται με κομψά ρούχα.
- Το νερό παγώνει τον χειμώνα.
- Ο δάσκαλος εξηγεί το μάθημα με υπομονή.
- Η πόρτα άνοιξε από τον άνεμο.
- Ο Κώστας κουράστηκε από τη δουλειά.
- Το παιδί κάθεται στον καναπέ.
- Η Ελένη έγραψε ένα ωραίο ποίημα.
- Οι επιστολές παραδόθηκαν εγκαίρως.
- Ο Γιάννης κοιτάζεται στον καθρέφτη.
- Το φαγητό ψήνεται στον φούρνο.
- Το ρολόι σταμάτησε να λειτουργεί.
- Οι μαθητές διαβάζουν προσεκτικά το βιβλίο.
- Το τζάμι έσπασε από τον δυνατό αέρα.
Απαντήσεις
- ενεργητική
- παθητική
- μέση
- ουδέτερη
- ενεργητική
- παθητική
- μέση
- ουδέτερη
- ενεργητική
- παθητική
- μέση
- παθητική
- ουδέτερη
- ενεργητική
- παθητική
Να βρεις τη διάθεση των ρημάτων στις παρακάτω προτάσεις και να υπογραμμίσεις τη σωστή απάντηση.
- Ο Νίκος καθάρισε το δωμάτιό του.
α) ενεργητική, β) παθητική, γ) μέση, δ) ουδέτερη
- Το γεύμα ετοιμάστηκε από τη μητέρα μου.
α) ενεργητική, β) παθητική, γ) μέση, δ) ουδέτερη
- Η Μαρία σκέφτεται το μέλλον της.
α) ενεργητική, β) παθητική, γ) μέση, δ) ουδέτερη
- Οι επισκέπτες θαυμάζουν τον Παρθενώνα
α) ενεργητική, β) παθητική, γ) μέση, δ) ουδέτερη
- Ο γείτονας δαγκώθηκε από τον σκύλο.
α) ενεργητική, β) παθητική, γ) μέση, δ) ουδέτερη
- Ο Πέτρος ντύθηκε γρήγορα.
α) ενεργητική, β) παθητική, γ) μέση, δ) ουδέτερη
- Οι μαθητές έγραψαν το διαγώνισμα.
α) ενεργητική, β) παθητική, γ) μέση, δ) ουδέτερη
- Το παράθυρο ανοίχτηκε από τον αέρα.
α) ενεργητική, β) παθητική, γ) μέση, δ) ουδέτερη
- Ο Κώστας σηκώθηκε από το κρεβάτι.
α) ενεργητική, β) παθητική, γ) μέση, δ) ουδέτερη
- Ο καθηγητής εξήγησε το μάθημα.
α) ενεργητική, β) παθητική, γ) μέση, δ) ουδέτερη
- Η ταινία προβλήθηκε στην τηλεόραση.
α) ενεργητική, β) παθητική, γ) μέση, δ) ουδέτερη
- Η Σοφία λούστηκε πριν φύγει από το σπίτι.
α) ενεργητική, β) παθητική, γ) μέση, δ) ουδέτερη
- Ο αέρας φύσέσπασε το τζάμι.
α) ενεργητική, β) παθητική, γ) μέση, δ) ουδέτερη
- Η γάτα μου ξάπλωσε στον καναπέ.
α) ενεργητική, β) παθητική, γ) μέση, δ) ουδέτερη
- Ο Αντώνης κουράστηκε πολύ χθες.
α) ενεργητική, β) παθητική, γ) μέση, δ) ουδέτερη
- Ο ποδοσφαιριστής τραυματίστηκε στον αγώνα.
α) ενεργητική, β) παθητική, γ) μέση, δ) ουδέτερη
- Το αυτοκίνητο πλύθηκε στο πλυντήριο.
α) ενεργητική, β) παθητική, γ) μέση, δ) ουδέτερη
- Ο σκηνοθέτης γύρισε μια νέα ταινία.
α) ενεργητική, β) παθητική, γ) μέση, δ) ουδέτερη
- Το νερό παγώνει όταν η θερμοκρασία πέσει κάτω από το μηδέν.
α) ενεργητική, β) παθητική, γ) μέση, δ) ουδέτερη
- Το παιδί κοιμάται στην κούνια του.
α) ενεργητική, β) παθητική, γ) μέση, δ) ουδέτερη
Απαντήσεις
- α) ενεργητική
- β) παθητική
- γ) μέση
- α) ενεργητική
- β) παθητική
- γ) μέση
- α) ενεργητική
- β) παθητική
- γ) μέση
- α) ενεργητική
- β) παθητική
- γ) μέση
- δ) ενεργητική
- γ) μέση
- γ) μέση
- β) παθητική
- β) παθητική
- α) ενεργητική
- δ) ουδέτερη
- γ) μέση
4η Ενότητα(Ασκήσεις στο αντικείμενο)
Διάβασε προσεκτικά τις παρακάτω προτάσεις και: α) χαρακτήρισε τα ρήματα(μεταβατικά/αμετάβατα, μονόπτωτα/δίπτωτα), β) προσδιόρισε το αντικείμενο στα δίπτωτα ρήματα (άμεσο ή έμμεσο).
- Ο μαθητής έγραψε μία έκθεση.
- Άφησε το βιβλίο στον Γιάννη.
- Η Μαρία έδωσε το γράμμα της φίλης.
- Σου ζητώ μια χάρη.
- Ο Δήμος έδωσε ένα δώρο στο παιδί.
- Ο πατέρας αγόρασε ένα παιχνίδι στον γιο του.
- Μου χάρισε ένα όμορφο λουλούδι.
- Η δασκάλα διηγήθηκε μια ιστορία στους μαθητές.
- Έστειλε μια πρόσκληση στους φίλους του.
- Ο γιατρός έδωσε το φάρμακο στον ασθενή.
- Η μητέρα είπε ένα παραμύθι στην κόρη της.
- Ο φίλος μου δάνεισε ένα βιβλίο στον αδερφό μου.
- Μου έγραψε ένα γράμμα.
- Ο δάσκαλος έδειξε την εικόνα στους μαθητές.
- Ο Νίκος έδωσε απάντηση.
Απαντήσεις:
- (μεταβατικό μονόπτωτο)
- (μεταβατικό δίπτωτο, άμεσο: το βιβλίο, έμμεσο: στον Γιάννη)
- (μεταβατικό δίπτωτο, άμεσο: το γράμμα, έμμεσο: της φίλης)
- (μεταβατικό δίπτωτο, άμεσο: μια χάρη, έμμεσο: σου)
- (μεταβατικό δίπτωτο, άμεσο: ένα δώρο, έμμεσο: στο παιδί)
- (μεταβατικό δίπτωτο, άμεσο: ένα παιχνίδι, έμμεσο: στον γιο του)
- (μεταβατικό δίπτωτο, άμεσο: ένα όμορφο λουλούδι, έμμεσο: μου)
- (μεταβατικό δίπτωτο, άμεσο: μια ιστορία, έμμεσο: στους μαθητές)
- (μεταβατικό δίπτωτο, άμεσο: μια πρόσκληση, έμμεσο: στους φίλους του)
- (μεταβατικό δίπτωτο, άμεσο: το φάρμακο, έμμεσο: στον ασθενή)
- (μεταβατικό δίπτωτο, άμεσο: ένα παραμύθι, έμμεσο: στην κόρη της)
- (μεταβατικό δίπτωτο, άμεσο: ένα βιβλίο, έμμεσο: στον αδερφό μου)
- (μεταβατικό δίπτωτο, άμεσο: ένα γράμμα, έμμεσο: μου)
- (μεταβατικό δίπτωτο, άμεσο: την εικόνα, έμμεσο: στους μαθητές)
- (μεταβατικό μονόπτωτο)
Ακολουθείστε μας και στο Tik Tok