Εμπλουτίζεται η Τράπεζα Θεμάτων
Νέα διδακτικά εργαλεία στη διάθεση εκπαιδευτικών και μαθητών – Αναλυτικά τα μαθήματα στα οποία θα διαγωνιστούν οι μαθητές σε όλες τις τάξεις των ΓΕΛ και των ΕΠΑΛ στις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις
Νέα, αναβαθμισμένα διδακτικά εργαλεία, όπως είναι η διαδικτυακή πύλη Skills4Life, η Tράπεζα Θεμάτων Skills4Life αλλά και ο εμπλουτισμός της Τράπεζας Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας με νέα θέματα, προσφέρει σε εκπαιδευτικούς και μαθητές το υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, στο πλαίσιο της προσπάθειας αναβάθμισης των υπηρεσιών προς την εκπαιδευτική και μαθητική κοινότητα.
Γράφει ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΧΡΥΣΟΠΟΥΛΟΣ
Αρχικά, πρέπει να τονιστεί ότι η διαδικτυακή εφαρμογή Skills4Life αξιοποιείται ως εκπαιδευτική πύλη πρόσβασης σε θέματα τύπου PISA, εστιάζοντας αρχικά στην Κατανόηση Κειμένου (Reading), τα Μαθηματικά (Maths) και τις Φυσικές Επιστήμες (Science). Μαθητές, εκπαιδευτικοί αλλά και κάθε άλλος/η ενδιαφερόμενος/η, μπορεί να μελετήσει και να αξιολογήσει γνώσεις και δεξιότητες στα παραπάνω γνωστικά αντικείμενα μέσω διαδραστικών, πολυμεσικών, φιλικών, επίκαιρων και καθημερινών προβλημάτων.
Η εφαρμογή, η οποία έχει δεχτεί περισσότερες από 30.000 μοναδικές επισκέψεις, έχει εμπλουτιστεί σημαντικά από τον περασμένο Φεβρουάριο και πλέον σε αυτή έχουν ήδη καταχωριστεί περισσότερα από 240 θέματα, τα οποία συνοδεύονται από περισσότερες από 800 ερωτήσεις ανίχνευσης διαστάσεων εγγραμματισμού των μαθητών/τριών. Για κάθε ερώτηση παρέχεται ανατροφοδότηση, η οποία βοηθά (κυρίως τους εκπαιδευτικούς) στη διδακτική αξιοποίηση της εφαρμογής. Η εφαρμογή βρίσκεται στην ηλεκτρονική διεύθυνση «https://skills4life.gr».
Η Τράπεζα Θεμάτων του Skills4Life είναι διαθέσιμη πλέον σε ειδικά διαμορφωμένη διαδραστική διαδικτυακή εφαρμογή, η οποία επιτρέπει στους/στις εκπαιδευτικούς όλων των σχολικών μονάδων της χώρας να αξιολογήσουν, γνώσεις και δεξιότητες των μαθητών/τριών σε θέματα κατανόησης κειμένου, μαθηματικών και των φυσικών επιστημών. Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να δημιουργούν, συνδυάζοντας θέματα διαφορετικού αντικειμένου και βαθμού δυσκολίας και να δημιουργούν τα δικά τους φύλλα εργασίας (booklets), με τη βοήθεια των οποίων έχουν τη δυνατότητα να οργανώνουν τον τρόπο μάθησης, με στόχο την καλλιέργεια της διερευνητικής, κριτικής και επιστημονικής σκέψης των μαθητών/τριών τους. Η εφαρμογή λειτουργεί και ως περιβάλλον εξοικείωσης με το περιβάλλον της έρευνας PISA και βρίσκεται στη διεύθυνση «https://simulation.pisa4u.gr». Όλα τα σχολεία μπορούν να λάβουν κωδικούς πρόσβασης, ακολουθώντας τις οδηγίες που υπάρχουν στην αρχική οθόνη.
Η Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας (ΤΘΔΔ) της Α’ Λυκείου εμπλουτίστηκε με 210 νέα θέματα, τα οποία, καλύπτουν τις προδιαγραφές των προγραμμάτων σπουδών, προσεγγίζουν τη «οπτική PISA», και δίνουν έμφαση στην επίλυση καθημερινών προβλημάτων μέσω αξιοποίησης στοιχείων κριτικής σκέψης. Συγκεκριμένα, η Τράπεζα Θεμάτων εμπλουτίστηκε με την προσθήκη 70 σχετικών θεμάτων για το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας, 70 θεμάτων για το μάθημα της Άλγεβρας, 35 θεμάτων για το μάθημα της Φυσικής και 35 θεμάτων για το μάθημα της Χημείας. Όλα τα θέματα συνοδεύονται από τις ενδεικτικές απαντήσεις τους.
Στο σημείο αυτό σκόπιμο κρίνεται να υπενθυμίσουμε αναλυτικά τα μαθήματα στα οποία θα διαγωνιστούν μέσω της Τράπεζας Θεμάτων οι μαθητές σε όλες τις τάξεις των ΓΕΛ και των ΕΠΑΛ στις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις.
Στην Α’ τάξη ΓΕΛ οι μαθητές θα εξεταστούν στα «Αγγλικά», την «Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία /Αρχαία Ελληνικά», την «Ιστορία», την «Άλγεβρα», τη «Γεωμετρία», τη «Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία», τη «Φυσική» και τη «Χημεία». Στη Β’ τάξη ΓΕΛ οι μαθητές (ανάλογα φυσικά και με την ομάδα προσανατολισμού) θα εξεταστούν στα «Αγγλικά», την «Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία /Αρχαία Ελληνικά», τη «Βιολογία», την «Ιστορία», τα «Λατινικά», την «Άλγεβρα», τη «Γεωμετρία», τα «Μαθηματικά Προσανατολισμού», τη «Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία» και τη «Φυσική Προσανατολισμού». Τέλος, στη Γ’ τάξη ΓΕΛ οι μαθητές (ανάλογα φυσικά και με την ομάδα προσανατολισμού) θα εξεταστούν στην «Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία /Αρχαία Ελληνικά», τη «Βιολογία», την «Ιστορία», την «Ιστορία Προσανατολισμού», τα «Λατινικά», τα «Μαθηματικά Προσανατολισμού», τα «Μαθηματικά», τη «Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία», την «Πληροφορική», τη «Φυσική Προσανατολισμού», τη «Χημεία» και την «Οικονομία».
Στην Α’ τάξη ΕΠΑΛ οι μαθητές θα διαγωνιστούν στα «Αγγλικά», την «Ιστορία», την «Άλγεβρα», τη «Γεωμετρία», τα «Νέα Ελληνικά», τη «Φυσική» και τη «Χημεία». Στη Β’ τάξη ΕΠΑΛ οι μαθητές (ανάλογα φυσικά και με την ειδικότητά τους) θα διαγωνιστούν στην «Άλγεβρα», τη «Γεωμετρία», τα «Νέα Ελληνικά», τη «Φυσική», τις «Αρχές Αγροτικής Ανάπτυξης», τη «Φυτική Παραγωγή», τη «Ζωική Παραγωγή», τις «Αρχές Λογιστικής», την «Εισαγωγή στο Μάρκετινγκ», την «Εισαγωγή στην Εφοδιαστική» (Logistics), το «Οικοδομικό Σχέδιο», τα «Κτιριακά Έργα και Δομικά Υλικά», την «Τοπογραφία», το «Ελεύθερο Σχέδιο», το «Γραμμικό Σχέδιο», την «Ιστορία Σύγχρονης Τέχνης», την Ηλεκτροτεχνία» (κυκλώματα συνεχούς και εναλλασσόμενου ρεύματος), τις «Εσωτερικές Ηλεκτρικές Εγκαταστάσεις και Ηλεκτρολογικό Σχέδιο», τα «Αναλογικά και Ψηφιακά Ηλεκτρονικά», τις «Ηλεκτρολογικές Εγκαταστάσεις Πλοίου Ι», τα «Στοιχεία Τεχνικής Θερμοδυναμικής – Εφαρμογές», τη «Μηχανική Αντοχή Υλικών», την «Τεχνολογία Μηχανολογικών Κατασκευών – Εφαρμογές», τη «Ναυτική Μηχανολογία – Εφαρμογές», τη «Ναυσιπλοΐα Ι – Ναυτική Μετεωρολογία», τις «Αρχές Προγραμματισμού Υπολογιστών», το «Υλικό και Δίκτυα Υπολογιστών», τα «Λειτουργικά Συστήματα και Ασφάλεια Πληροφοριακών Συστημάτων», την «Ανατομία Φυσιολογία Ι», την «Υγεία και Διατροφή» καθώς και τις «Διαπροσωπικές Σχέσεις».
Στη Γ’ τάξη ΕΠΑΛ οι μαθητές (ανάλογα φυσικά και με την ειδικότητά τους) θα διαγωνιστούν στα «Μαθηματικά» (Άλγεβρα), στα «Νέα Ελληνικά», τα «Ανθοκομικά Φυτά», τις «Αρχές Βιολογικής Γεωργίας», τις «Αρχές Επεξεργασίας Τροφίμων», τη «Δενδροκομία – Αμπελουργία», τη «Διατροφή Αγροτικών ζώων», την «Εκτροφή Αγροτικών ζώων (Ι και ΙΙ)», τις «Σύγχρονες Γεωργικές Επιχειρήσεις», τη «Συντήρηση Κηποτεχνικών Εφαρμογών», τα «Φυτά Μεγάλης Καλλιέργειας – Κηπευτικές Καλλιέργειες», την «Ασφάλεια Τροφίμων», τις «Αρχές Οικονομικής Θεωρίας», τις «Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης», τη «Διαφήμιση (Εισαγωγή, Δημιουργία και Προβολή)», την «Επικοινωνία και Δημόσιες Σχέσεις», την «Οργάνωση και Διαχείριση Αποθηκών», την «Οργάνωση και Διαχείριση Μεταφορών», την «Οργάνωση και Λειτουργία Ξενοδοχειακών Επιχειρήσεων», την «Οργάνωση και Λειτουργία Τουριστικών Επιχειρήσεων», τη «Φορολογική Πρακτική», το «Αρχιτεκτονικό Σχέδιο», την «Οικοδομική», την «Οργάνωση Τεχνικών Έργων», το Σχέδιο Πολιτικού Μηχανικού και Έργων Υποδομής», την «Ιστορία Σύγχρονης Τέχνης», το «Γραμμικό Σχέδιο», τη «Διακοσμητική Σύνθεση – Τρισδιάστατη Μακέτα», το μάθημα «Ποιοτικός Έλεγχος Υφάσματος», την «Προστασία Πολιτιστικής Κληρονομιάς», το «Σχέδιο Κοσμηματοποιΐας», την «Τεχνολογία Εκτυπώσεων», την «Τεχνολογία Ξύλου -Μετρήσεις».
Συνεχίζοντας την παράθεση των μαθημάτων στα οποία θα διαγωνιστούν οι μαθητές της Γ’ τάξης ΕΠΑΛ πρέπει να προσθέσουμε την «Τεχνολογία Υλικών (τομέας Υγείας)», «Τεχνολογία Υλικών (τομέας Εφαρμοσμένων Τεχνών)», την «Τεχνολογία Υφάσματος και Οργάνωση Συλλογής Ενδύματος», το μάθημα «Αυτοματισμοί Προγραμματιζόμενης Λογικής», τις «Ηλεκτρικές Μηχανές», τις «Ηλεκτρολογικές Εγκαταστάσεις 2», την «Ηλεκτροτεχνία 2», τις «Τηλεπικοινωνίες – Τηλεματική», τα «Ψηφιακά Συστήματα», τις «Διαδικασίες Συντήρησης Αεροσκαφών», τη «Δομή και Συστήματα Αεροσκαφών», τις «Εγκαταστάσεις Κλιματισμού», την «Κατασκευή και Λειτουργία Κεντρικής Θέρμανσης», τις «Μηχανές Εσωτερικής Καύσης ΙΙ», τη «Μηχανουργική Τεχνολογία – Εργαλειομηχανές», τα «Στοιχεία Μηχανών», τα «Στοιχεία Σχεδιασμού Κεντρικών Θερμάνσεων», τα «Στοιχεία Ψύξης – Κλιματισμού (Ψυκτικών)», τα «Συστήματα Αυτοκινήτου», τα «Συστήματα Ελέγχου, Ρύθμισης και Αυτοματισμού Εγκαταστάσεων Ψύξης και Κλιματισμού», την «Τεχνολογία Ελέγχων και Διαγνώσεων», τα «Στοιχεία Ψύξης – Κλιματισμού (Μηχανολογικών Εγκαταστάσεων)», τη «Συντήρηση και Επισκευή Εγκαταστάσεων Καύσης Υγρών Καυσίμων», τους «Κινητήρες Αεροσκαφών», τις «Ναυτικές Μηχανές».
Τέλος, ολοκληρώνουμε την παράθεση των μαθημάτων με τις «Ηλεκτρικές εγκαταστάσεις πλοίου ΙΙ», τη «Ναυσιπλοΐα ΙΙ», το «Ναυτικό Δίκαιο», τη «Μεταφορά Φορτίων», τις «Βοηθητικές Εγκαταστάσεις Πλοίου (θεωρητικό μέρος)», την «Τήρηση Φυλακής Γέφυρας», τα «Δίκτυα Υπολογιστών», τα «Πληροφοριακά Συστήματα σε Επιχειρήσεις και Οργανισμούς», τον «Προγραμματισμό Υπολογιστών», την «Αγωγή Βρέφους και Νηπίου», την «Αιματολογία», την «Ακίνητη Προσθετική», την «Ακτινοτεχνολογία ΙΙ», την «Ανατομία – Φυσιολογία ΙΙ», την «Κοσμητολογία – Τεχνολογία Υλικών», τη «Λογοτεχνία Προσχολικής Ηλικίας», τη «Μικροβιολογία ΙΙ», τις «Νεότερες Απεικονιστικές Μεθόδους», τη «Νοσηλευτική ΙΙ», την «Οδοντοτεχνία ΙΙ», την «Πρακτική Φυσικοθεραπεία», τα «Στοιχεία Παθολογίας», τη «Σύγχρονη Αισθητική ΙΙ», τη «Συνταγολογία – Νομοθεσία – Βιβλία Φαρμακείου», την «Υγιεινή», την «Υγιεινή Κόμης Τριχωτού Κεφαλής – Τοξικολογία – Δερματολογία», τη «Φαρμακολογία – Τοξικολογία» και τη «Φυσικοθεραπεία».





