Αρχική Blog Σελίδα 2795

Τι πρέπει να προσέξουν οι υποψήφιοι για το 10% (χωρίς νέα εξέταση)

Σε απόφαση του Υφυπουργού Παιδείας αναφέρεται:Από τη διαδικασία υποβολής της Αίτησης-Δήλωσης το 2014, καταργούμε πλέον το υπόδειγμα για το 10%, το οποίο ούτως ή άλλως ήταν προαιρετικό. Πλέον, οι υποψήφιοι για το 10% δεν χρειάζεται καθόλου να υποβάλουν Αίτηση-Δήλωση, αλλά απευθείας να καταθέσουν μηχανογραφικό δελτίο, ακολουθώντας μόνο τις διαδικασίες για το μηχανογραφικό δελτίο μετά τον Απρίλιο (απόκτηση password και δικαιολογητικά για τυχόν υπαγωγή σε ειδικές περιπτώσεις). Είναι αυτονόητο, ότι αν οι υποψήφιοι για το 10% επιθυμούν την εισαγωγή τους σε Στρατιωτικές Σχολές, Αστυνομικές Σχολές (ΜΟΝΟ για Αστυνομικούς), Σχολές Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού, θα πρέπει στην πορεία να ακολουθήσουν τις διαδικασίες γι αυτές τις Σχολές, όπως είναι γνωστές και περιγράφονται στο ΚΕΦ. 4ο  της παρούσας (Προκηρύξεις των αρμόδιων Υπουργείων, αιτήσεις των υποψηφίων, Προκαταρκτικές Εξετάσεις κλπ).

Με την ευκαιρία υπενθυμίζουμε την Φ.251/142167/Β6/3-10-2013 (ΑΔΑ: ΒΛΛ49-Ζ0Ψ) εγκύκλιό μας για το 10%, με την οποία γνωστοποιήσαμε τη σχετική νομοθετική διάταξη.

Πρόσκληση ενδιαφέροντος για την Ενισχυτική Διδασκαλία σχολικού έτους 2013-2014

ypourgeio_paideiasΤο Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώνει την έναρξη της Υποβολής Αιτήσεων εκπαιδευτικών για την Ενισχυτική Διδασκαλία σύμφωνα με την αριθμ. 17669/Γ7/7-2-2014 Υπουργική Απόφαση.

Η διαδικασία υποβολής των αιτήσεων ξεκινά από την Τρίτη 11 Φεβρουαρίου και λήγει την Παρασκευή 14 Φεβρουαρίου 2014.

Για την Πρόσκληση υποβολής αιτήσεων πατήστε εδώ

Για την Αίτηση/Δήλωση Υποψηφίων πατήστε εδώ

Υποβολή Αίτησης – Δήλωσης συμμετοχής στις Πανελλαδικές Εξετάσεις

ypourgeio_paideiasΥποβολή Αίτησης – Δήλωσης συμμετοχής στις Πανελλαδικές Εξετάσεις του 2014 των ΓΕΛ και ΕΠΑΛ ή Αίτησης για ενδοσχολικό απολυτήριο

Όλοι οι υποψήφιοι για συμμετοχή στις Πανελλαδικές εξετάσεις του 2014 των Γενικών Λυκείων (ΓΕΛ) και των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ), για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, πρέπει να υποβάλουν στο Λύκειό τους Αίτηση-Δήλωση Υποψηφιότητας συμμετοχής στις εξετάσεις αυτές.

Η προθεσμία ορίζεται από τη Δευτέρα 10 Φεβρουαρίου ως και την Τρίτη 25 Φεβρουαρίου για όλους τους υποψηφίους που επιθυμούν να συμμετάσχουν στις Πανελλαδικές εξετάσεις των Γενικών Λυκείων και των Επαγγελματικών Λυκείων ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΕΣ Α και Β). Επισημαίνεται ότι η ανωτέρω προθεσμία (10-25 Φεβρουαρίου) είναι αποκλειστική και μετά την παρέλευσή της δεν γίνεται δεκτή καμία Αίτηση-Δήλωση.

Η Αίτηση – Δήλωση υποβάλλεται ηλεκτρονικά στο Λύκειο. 

Σύντομο υπόμνημα στο ποίημα “Kuro Siwo” του Νίκου Καββαδία

kuro siwoΈνα ακόμη ποίημα στο γνωστό αφαιρετικό αφηγηματικό σχήμα που χαρακτηρίζει τη συλλογή “Πούσι” (1947). Αυτή η τάση προς τον συμβολισμό και την αφαίρεση είναι σαφώς επαυξημένη στο “Πούσι” συγκριτικά με το “Μαραμπού”, όπου ο ποιητικός λόγος ήταν πολύ λιγότερο υπαινικτικός και πλάγιος. Η νεωτερική αφαιρετικότητα θα κορυφωθεί στο “Τραβέρσο” (1975″).

Στο ποίημα “Kuro Siwo”, η αφηγηματική φωνή περιγράφει άλλο ένα τυπικό, δηλαδή παλίνδρομο και τελικά ατέρμονο και αδιέξοδο, καββαδιακό ταξίδι στον χώρο και στον χρόνο: μπροστά, στον Νότο και την ομίχλη· πίσω, στην ανάμνηση και τον εφιάλτη· και εν τέλει στο πουθενά, σε μια τυφλή πορεία στο θαλάσσιο άπειρο. 

O Υπουργός παιδείας για τις κατατακτήριες εξετάσεις

ypourgeio_paideias«Η υπέρβαση του ποσοστού των κατατάξεων δεν επιτρέπεται. Η επιλογή των υποψηφίων για κατάταξη πτυχιούχων γίνεται αποκλειστικά με κατατακτήριες εξετάσεις με θέματα ανάπτυξης σε τρία μαθήματα…» τόνισε σε έγγραφη απάντησή του στη Βουλή ο υπουργός Παιδείας Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος, μετά από ερώτηση βουλευτών του ΣΥ.ΡΙΖ.Α για τις κατατακτήριες εξετάσεις.

Επίσης ο υπουργός συμπλήρωσε πως «το ποσοστό των κατατάξεων πτυχιούχων Πανεπιστημίου, Τ.Ε.Ι ή ισοτίμων προς αυτά, Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε, της Ελλάδας ή του εξωτερικού (αναγνωρισμένα από τον Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π), καθώς και των κατόχων πτυχίων ανωτέρων σχολών υπερδιετούς και διετούς κύκλου σπουδών αρμοδιότητας ανώτερων σχολών υπερδιετούς και διετούς κύκλου σπουδών αρμοδιότητας Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και άλλων Υπουργείων, ορίζεται σε ποσοστό 12% επί του αριθμού των εισακτέων σε κάθε τμήμα του πανεπιστημίου ή Τ.Ε.Ι.

Πέραν του ανωτέρου ποσοστού, κατατάξεις πτυχιούχων τμημάτων Οδοντιατρικής σε τμήματα Ιατρικής και πτυχιούχων τμημάτων Ιατρικής σε τμήματα Οδοντιατρικής πραγματοποιούνται σε ξεχωριστό ποσοστό 3% επί του αριθμού των εισακτέων στο τμήμα υποδοχής»

Κατάργηση εξέτασης Ελεύθερου & Γραμμικού Σχεδίου για την εισαγωγή στο τμήμα Φωτογραφίας και Οπτικοακουστικών του ΤΕΙ Αθήνας

ypourgeio_paideiasΣας γνωστοποιούμε ότι στο ΦΕΚ 172/τ.Β΄/30-01-2014 δημοσιεύτηκε  η Υπουργική Απόφαση Φ.253/10590/Β6/2014 (AΔΑ: ΒΙΡΥ9-3ΧΠ) , η οποία αφορά τα ειδικά μαθήματα και τροποποιεί την Υπουργική Απόφαση Φ.253/128314/Β6/2002, (ΦΕΚ 1538/ τ. Β’/ 10.12.2002).

Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου ΜΟΝΟ της ανωτέρω Απόφασης, οι υποψήφιοι που ενδιαφέρονται να συμπεριλάβουν στο μηχανογραφικό τους δελτίο το τμήμα Φωτογραφίας και Οπτικοακουστικών, της Σχολής Καλλιτεχνικών Σπουδών του ΤΕΙ Αθήνας, από το έτος 2014 και εφεξής, δεν χρειάζεται να εξεταστούν στα ειδικά μαθήματα «Ελεύθερο Σχέδιο» και «Γραμμικό Σχέδιο»

Παρακαλούνται οι κ.κ. Δ/ντές Δ/νσεων Δ.Ε. να προμηθευτούν το ως άνω ΦΕΚ ηλεκτρονικά από την ιστοσελίδα του Εθνικού Τυπογραφείου (www.et.gr) και στη συνέχεια να το προωθήσουν στους κ.κ. Διευθυντές όλων των τύπων Λυκείων προκειμένου να ενημερώσουν τους υποψήφιους για τα παραπάνω, καθώς και να αναρτήσουν την παρούσα εγκύκλιο στον πίνακα ανακοινώσεων προς ενημέρωση κάθε ενδιαφερόμενου.