Advertisement
Αρχική Blog Σελίδα 502

Η Διδακτική της Κοινωνιολογίας στο Νέο Λύκειο

0

Η Διδακτική της Κοινωνιολογίας στο Νέο Λύκειο

Διήμερη Διαδικτυακή Επιμόρφωση

Στόχος Επιμόρφωσης

Μια από τις βασικές αλλαγές που επιφέρει η ψήφιση του νομοσχεδίου Γαβρόγλου είναι, μεταξύ άλλων, η αντικατάσταση του μαθήματος των Λατινικών από το μάθημα της Κοινωνιολογίας στις επόμενες Πανελλήνιες Εξετάσεις για τους υποψηφίους των ανθρωπιστικών σπουδών.
Αποτελεί λοιπόν μια νέα πρόκληση στους διδάσκοντες του μαθήματος, η διδακτική μεθοδολογία ενός ευρύτατου γνωστικού αντικειμένου όπως η Κοινωνιολογία σύμφωνα και με τις αναδυόμενες απαιτήσεις που επιφέρει η αλλαγή αυτή και η ένταξη του ως μάθημα Πανελληνίων Εξετάσεων.
Το γνωστικό αντικείμενο της Κοινωνιολογίας μπορεί να διδαχθεί ευχάριστα και να γίνει κατανοητό στις μαθήτριες και τους μαθητές μέσα από απλές και ενδιαφέρουσες επιστημονικά διδακτικές προτάσεις, γραπτές ασκήσεις και ατομικά ή ομαδοσυνεργατικά σχέδια έρευνας.

Στο διαδικτυακό αυτό σεμινάριο, οι στόχοι μας είναι:
(α) η εισαγωγή σε μαθησιακές μεθόδους εκμάθησης βασικών θεωρητικών αρχών και εννοιών κλασσικών και σύγχρονων κοινωνιολογικών σχολών, όπως και βασικών ερευνητικών μεθόδων και
(β) η εξοικείωση με το περιεχόμενο δοκιμασμένων τεχνικών διδασκαλίας όπως και ερμηνείας των γραπτών και των προφορικών ασκήσεων και σχεδίων έρευνας που καλύπτουν τις θεματικές της διδακτέας ύλης του μαθήματος.

Μαθησιακοί Στόχοι

Μετά την ολοκλήρωση της επιμόρφωσης, αναμένεται οι συμμετέχοντες:
α. να έχουν αποκτήσει βασικές/πρακτικές μεθόδους κατανόησης και προσέγγισης των στόχων της διδακτικής των θεωρητικών και ερευνητικών σχολών της Κοινωνιολογίας.
β. να έχουν αποκτήσει μια σειρά από διδακτικές προτάσεις, σχέδια μαθήματος και αξιοποίησης των δύο βιβλίων (του μαθητή και του τετραδίου εργασίας και έρευνας) του μαθήματος της Κοινωνιολογίας στη Γ Λυκείου, αλλά και των αντίστοιχων κεφαλαίων της Κοινωνιολογίας του μαθήματος των Βασικών Αρχών Κοινωνικών Επιστημών της Β΄ Λυκείου προκειμένου να είναι σε θέση να καλλιεργήσουν μια εισαγωγική γνώση στους ενδιαφερομένους μαθητές.

Σε ποιους απευθύνεται

Το σεμινάριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς κοινωνικών και ανθρωπιστικών επιστημών που θέλουν να εξοικειωθούν με τη διδακτική της Κοινωνιολογίας στο Λύκειο, με ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τη μαθησιακή διαδικασία, τα σχέδια έρευνας και τις γραπτές ασκήσεις που προϋποθέτει το μάθημα αλλά και κάθε εκπαιδευτικό και επιστήμονα με ενεργό ενδιαφέρον στη διδακτική της Κοινωνιολογίας.

Περισσότερες πληροφορίες : e-employ.gr

 

http://www.patakis.gr/viewshopproduct.aspx?id=748940

Λυσίας, Ὑπέρ Μαντιθέου §§ 10-12 (Κριτήριο αξιολόγησης)

0
mantitheos

Διδαγμένο κείμενο: Λυσίας Ὑπὲρ Μαντιθέου §§ 10-12

 Καταναλωτισμός δεν σημαίνει επιβεβαίωση!

0

Του Δημήτρη Χρυσόπουλου, Φιλόλογου – Ιστορικού

 

 Καταναλωτισμός δεν σημαίνει επιβεβαίωση!

 

Δευτέρα πρωί… Άλλη μια εβδομάδα ξεκινάει και στα μπροστινά καθίσματα του αστικού λεωφορείου κάθονται δύο νέοι άνθρωποι… Στο επίκεντρο της κουβέντας τους ένα και μόνο ζήτημα: «τι ρούχα πρέπει να αγοράσουν ώστε να είναι φινετσάτοι στο πάρτι του ερχόμενου Σαββάτου, όπου άπαντες θα δηλώσουν παρών»… Φανταστική ιστορία του γράφοντος, σίγουρα όμως μια καλή αφετηρία για το σημερινό μας προβληματισμό.

 

Ένα κύριο χαρακτηριστικό των ανθρώπων της σημερινής εποχής είναι ο υπέρμετρος καταναλωτισμός. Ο άνθρωπος, ανεξαρτήτως ηλικίας, νιώθει μια συνεχή και ακόρεστη ανάγκη να καταναλώνει ολοένα και περισσότερα αγαθά, στην προσπάθειά του να καλύψει τα εσωτερικά κενά και να ικανοποιήσει τις ψυχολογικές ανάγκες του. Αν και ο καταναλωτισμός δεν είναι καινούργιο φαινόμενο, επεκτάθηκε ευρέως τον 20ό αιώνα και ιδιαίτερα τις τελευταίες δεκαετίες, υπό την επίδραση της παγκοσμιοποίησης.

 

Αρχικά θα ήθελα να σταθώ σε μια νέα τάση που ολοένα και περισσότερο κάνει την εμφάνισή της στη ζωή του σύγχρονου έφηβου και φυσικά αναφέρομαι στην «ανάγκη» για επιβεβαίωση μέσω του καταναλωτισμού. Όπως γνωρίζουμε η εφηβεία είναι ένα ευαίσθητο διάστημα, κατά το οποίο το άτομο μεταβαίνει από την παιδική ηλικία στην ενήλικη ζωή. Σε αυτό το διάστημα, ο έφηβος χτίζει την ταυτότητά του, την αυτοεικόνα και αυτοεκτίμησή του προσπαθώντας να ενταχθεί ισάξια στο κοινωνικό σύνολο. Έτσι λοιπόν η κατοχή πληθώρας αγαθών -πολλές φορές χωρίς καμία χρησιμότητα- είναι για τον ίδιο ένας τρόπος εδραίωσης της θέσης του ανάμεσα στους άλλους (φίλοι, σχολείο).

 

Κι αν κατακρίνουμε σήμερα τη νεολαία για τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζει τη ζωή, νομίζω πως δεν έχουμε κανένα δικαίωμα να ασκούμε τέτοια καταλυτική κριτική. Ίσως πολλοί θα λέγαμε κοιτάζοντας μ’ ένα βλέμμα επιείκειας τους νέους πως το υλιστικό πνεύμα της εποχής μας διάβρωσε τη συμπεριφορά των νέων. Και δεν είναι μόνο αυτό, προκάλεσε σύγχυση και αναστάτωση στη ψυχή τους γιατί ο κόσμος που τους παραδίνουμε είναι ένας κόσμος διαβρωμένος εξαιτίας της υπερκατανάλωσης και του τεχνοκρατικού πνεύματος. Έχει λοιπόν και η κατανάλωση τις επιπτώσεις της πάνω στους νέους.

Αρχικά, η προσωπικότητα του ατόμου διαβρώνεται σε επίπεδο ηθικό, πνευματικό και ψυχικό καθώς χρειάζεται να αλλάξει τις συνήθειές του για την ικανοποίηση πλασματικών αναγκών. Η αδυναμία κάλυψής τους οδηγεί σε δύο δρόμους. Ο πρώτος είναι η εύρεση δεύτερης εργασίας ώστε να αυξηθούν τα έσοδα και τελικά να ικανοποιηθούν κάποιες επιθυμίες με αποτέλεσμα, όμως τη μείωση του χρήσιμου ελεύθερου χρόνου. Η δεύτερη οδός είναι η πρόκληση αρνητικών συναισθημάτων, όπως ο φθόνος, το άγχος και η μειονεξία.

 

Οι πολίτες με το να θέτουν ως κύριο στόχο τους τον υλικό πλουτισμό έρχονται από νωρίς αντιμέτωποι με την ανάγκη να περιορίσουν τις ηθικές αντιστάσεις τους, προκειμένου να γίνουν πιο «αποτελεσματικοί» στον ιδιαίτερα ανταγωνιστικό χώρο της ελεύθερης αγοράς. Παρατηρείται, έτσι, ενίσχυση αρνητικών πτυχών της ανθρώπινης προσωπικότητας, όπως είναι ο εγωκεντρισμός και ο τυχοδιωκτισμός, αφού πολλοί είναι πρόθυμοι να κάνουν ό,τι χρειαστεί για να πετύχουν τους στόχους τους.

 

Επίσης, η συνεχής έκθεση του καταναλωτή στα υλιστικά πρότυπα της διαφήμισης οδηγεί στον υλισμό. Έπειτα, καθώς το άτομο σπεύδει να καλύψει τις ανάγκες του αδιαφορεί για τις κοινωνικές σχέσεις και τις φιλίες και για τη συμμετοχή στα κοινά. Έτσι υπονομεύονται οι δημοκρατικές αξίες όπως η αλληλεγγύη και η αλληλοβοήθεια, ενώ το άτομο χειραγωγείται ευκολότερα αφού έχουν αποδυναμωθεί οι ηθικές άμυνές του λόγω της διαφήμισης.

 

Η υπερκατανάλωση είναι, επιπλέον, σε μεγάλο βαθμό υπεύθυνη για την κρίση της κοινωνίας. Πρώτα απ’ όλα, αυξάνονται φαινόμενα κοινωνικής παθογένειας όπως η βία, η εγκληματικότητα και η χρήση ναρκωτικών αφού μέρος του πληθυσμού αδυνατεί να υπερπληρώσει τις ανάγκες του. Απόρροια αυτού είναι η αύξηση κοινωνικών ανισοτήτων αφού πλέον έχουμε δύο ομάδες, τους έχοντες και τους μη έχοντες αγαθά. Επιπροσθέτως, ο υλικοτεχνικός πολιτισμός υπεραξιολογείται έναντι του ηθικοπνευματικού.

 

Κι ενώ η ανταγωνιστική διάθεση, ακόμη και παρά το γεγονός ότι αλλοιώνει την ηθική υπόσταση των ατόμων, μπορεί να θεωρηθεί ανεκτή, το κυνήγι του χρήματος οδηγεί συχνά ακόμη και σε τελείως παραβατικές και άνομες συμπεριφορές. Πολλοί είναι εκείνοι που θέλοντας να πλουτίσουν με κάθε κόστος επιλέγουν, όχι τη συστηματική και κοπιώδη εργασία, αλλά την παρανομία και την απάτη, που τους επιτρέπει να αποκτήσουν όσα επιθυμούν εις βάρος των συμπολιτών τους.

 

Η οικονομική κρίση, όμως, ίσως τελικά καταφέρει να κάνει καλό τουλάχιστον σε αυτό τον τομέα. Να πάψουμε δηλαδή να είμαστε ματαιόδοξοι και να χάνουμε τον εαυτό μας σε ανούσια πράγματα. Ο υγιής καταναλωτισμός οδηγεί σε μία πιο ισορροπημένη, μη αντιφατική εικόνα που συνάδει με την πραγματικότητά μας.  Μας οδηγεί στο να διαχωρίσουμε την προσωπική μας αξία από την προβολή της εικόνα μας. Ένα ακριβό αυτοκίνητο και ένα επώνυμο ρούχο δεν ισοδυναμεί με δύναμη, εξουσία ή σεβασμό. Δεν είμαστε τίποτα λιγότερο χωρίς αυτά σαν άνθρωποι. Ο υγιής καταναλωτισμός αυξάνει την ικανοποίηση που λαμβάνουμε καθώς αγοράζουμε πράγματα που αξίζουμε, που έχουμε εργαστεί για να τα αποκτήσουμε, προερχόμενα από την δική μας προσπάθεια και κόπο, χωρίς να στηριζόμαστε στις «πλάτες» άλλων δίνοντας μας την ψευδή αίσθηση ότι προέρχονται από την δική μας αξία.

 

Εν κατακλείδι ο καταναλωτισμός είναι ένας τρόπος αντίληψης του κόσμου και παράλληλα μία στάση ζωής για μεγάλη μερίδα του κόσμου. Θεωρείται απότοκο της ελευθερίας του να επιλέγουν τα άτομα όλα εκείνα που τους παρέχουν ευχαρίστηση και –υλική έστω-ηδονή. Δυστυχώς όμως κάθε προσπάθεια κριτικής ή αμφισβήτησης αυτής της «ελευθερίας» είναι καταδικασμένη σε αποτυχία, εφόσον δε συνοδεύεται από πνευματική ανύψωση και πολιτιστική καλλιέργεια.

 

 

 

Η Προκήρυξη για την εισαγωγή υποψηφίων στις Σχολές Πυροσβεστικής Ακαδημίας

0

Ενημέρωση προθεσμίας υποβολής δικαιολογητικών για την συμμετοχή υποψηφίων στις προκαταρκτικές εξετάσεις (ΠΚΕ) των Σχολών της Πυροσβεστικής Ακαδημίας

Σύμφωνα με την σχετική προκήρυξη του Αρχηγείου Πυροσβεστικού Σώματος οι προθεσμίες για την υποβολή των σχετικών δικαιολογητικών των υποψηφίων για τη συμμετοχή τους στις προκαταρκτικές εξετάσεις (ΠΚΕ) των Σχολών της Πυροσβεστικής Ακαδημίας έχουν ως εξής:

Η προθεσμία ηλεκτρονικής υποβολής της Αίτησης – Υπεύθυνης Δήλωσης στην ιστοσελίδα του Πυροσβεστικού Σώματος θα γίνεται από την Τρίτη 18-06-2019 έως και την Τρίτη 25-06-2019 (συμπεριλαμβανομένου του Σαββατοκύριακου).

Μετά την ηλεκτρονική υποβολή της Αίτησης – Υπεύθυνης Δήλωσης οι υποψήφιοι μεταβαίνουν αυτοπροσώπως από την Τετάρτη 19-06-2019 έως και την Τετάρτη 26-06-2019 και από ώρα 08:00 έως 16:00 (συμπεριλαμβανομένου του Σαββατοκύριακου), στις έδρες των Διοικήσεων Πυροσβεστικών Υπηρεσιών Νομών (ΔΙ.Π.Υ.Ν.) στην Επιτροπή Παραλαβής Δικαιολογητικών για τις λοιπές διαδικασίες που προβλέπονται στην προκήρυξη.

Η προκήρυξη διαγωνισμού για την εισαγωγή στις Σχολές Ανθυποπυραγών και Πυροσβεστών της Πυροσβεστικής Ακαδημίας, το ακαδημαϊκό έτος 2019-2020 είναι αναρτημένη στο διαδίκτυο στην ιστοσελίδα του Πυροσβεστικού Σώματος: www.fireservice.gr.

Η ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ

 

https://www.facebook.com/manolis.manos.311/

Θέματα 2019 – Αρχαία – Παγκύπριες

0
Τα «μυστικά» των φετινών Πανελληνίων

Θέματα 2019 – Αρχαία – Παγκύπριες

Θουκυδίδη, Ιστορίαι 3.78 (Κριτήριο αξιολόγησης)

0

Θουκυδίδη, Ιστορίαι 3.78 (Κριτήριο αξιολόγησης)

Φιλολογικός Ιστότοπος
Περίληψη

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας παρέχουμε την καλύτερη εμπειρία πλοήγησης. Οι πληροφορίες αυτές αποθηκεύονται στον φυλλομετρητή σας και μας βοηθούν να μάθουμε την προτιμήσεις σας.