Advertisement
Αρχική Blog Σελίδα 510

Εκπαίδευση στην Επαγγελματική Συμβουλευτική & Προσανατολισμό και στη Συμβουλευτική Καριέρας

0

Σύντομη Περιγραφή

Το συγκεκριμένο επιμορφωτικό πρόγραμμα διάρκειας 500 ωρών (περιλαμβάνει πρακτική άσκηση), έχει δομηθεί μέσω της πολυετούς εμπειρίας των στελεχών της Employ που αποτελεί ηγετικό φορέα του χώρου στην Ελλάδα. Μέσω του προγράμματος, επιδιώκεται η κατάρτιση στη συμβουλευτική που συνδέεται με τον επαγγελματικό προσανατολισμό & επαναπροσανατολισμό προκειμένου, εύστοχα, ο λειτουργός της συμβουλευτικής να βοηθά το άτομο να λαμβάνει αποφάσεις σε σχέση με την εκπαιδευτική και επαγγελματική του πορεία, να σχεδιάζει και να διαχειρίζεται αποτελεσματικά τη σταδιοδρομία του, λαμβάνοντας υπ’ όψιν τις γνώσεις, τις ικανότητες, τις δεξιότητες, και τα ενδιαφέροντά του καθώς και τις συνθήκες της αγοράς εργασίας, σε όλες τις φάσεις της εκπαιδευτικής και επαγγελματικής του διαδρομής.

Κατηγορίες Δεκτών Υποψηφίων
Το πρόγραμμα έχει δομηθεί με βάση τις ανάγκες και τις απαιτήσεις στελεχών και επιστημόνων που επιθυμούν να απασχοληθούν ως στελέχη επαγγελματικής συμβουλευτικής & ως σύμβουλοι σταδιοδρομίας σε φορείς και δομές που εφαρμόζουν επαγγελματική συμβουλευτική ενηλίκων, ανέργων και νεοεισερχόμενων στην αγορά εργασίας.

Μοριοδότηση – Αξιοποίηση
Η συγκεκριμένη επιμόρφωση, ενδεικτικά, μοριοδοτείται και αποτελεί συνεκτιμώμενο προσόν σε προκηρύξεις σχετικές με:
1. Συμβούλους Σταδιοδρομίας στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (Σ.Δ.Ε.)
2. Το επιμορφωτικό πρόγραμμα παρέχει τη δυνατότητα παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών (σύμφωνα με το voucher 1/2016) μέσω ατομικών συνεδριών σε Απόφοιτους Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης με επιμόρφωση διακοσίων πενήντα (250) τουλάχιστον διδακτικών ωρών στη Συμβουλευτική και τον Επαγγελματικό Προσανατολισμό/Συμβουλευτική Σταδιοδρομίας και διετή τουλάχιστον επαγγελματική εμπειρία πλήρους απασχόλησης ή Πρακτική Άσκηση διάρκειας διακοσίων (200) τουλάχιστον ωρών στην παροχή σχετικών υπηρεσιών, στο Δημόσιο ή στον Ιδιωτικό Τομέα.
3. Το επιμορφωτικό πρόγραμμα παρέχει τις απαραίτητες γνώσεις στους επαγγελματίες που ενδιαφέρονται να ενταχθούν στο Υπομητρώο Στελεχών Βασικών Σ.Υ.Υ., Υπομητρώο Στελεχών Συμπληρωματικών Σ.Υ.Υ. και στο Υπομητρώο Εκπαιδευτών Στελεχών Σ.Υ.Υ. σύμφωνα με το ΦΕΚ1821/23.12.2005
4. Το επιμορφωτικό πρόγραμμα παρέχει πρακτικές-αξιοποιήσιμες γνώσεις σε υπάρχοντα και μελλοντικά στελέχη Συνοδευτικών Υποστηρικτικών Υπηρεσιών (ΣΥΥ) που επιθυμούν να δραστηριοποιηθούν σε παρόχους συμβουλευτικής ή σε συμπράττοντες φορείς (όπως ορίζει το τελευταίο voucher 1/2016), καθώς και σε κάθε ενδιαφερόμενο που επιθυμεί να εργαστεί σε έναν από τους πιο ανερχόμενους τομείς της εκπαίδευσης.
5. Σχολές Γονέων και ΚεΔιΒιΜ Δήμων (ως Σύμβουλος Σταδιοδρομίας, Σύμβουλος Καριέρας)
6. τη συγκρότηση ενιαίου μητρώου συνεργατών επαγγελματικής συμβουλευτικής στο πλαίσιο υλοποίησης του έργου «ΚΩΔ.: EGF/2017/003 GR/Attica retail» σύμφωνα με την υπ’ αριθ. πρωτ. 5023/20.11.2018 πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος του Εθνικού Ινστιτούτου Εργασίας και Ανθρώπινου Δυναμικού (Ε.Ι.Ε.Α.Δ.)
7. τη συγκρότηση ενιαίου μητρώου συνεργατών επαγγελματικής συμβουλευτικής στο πλαίσιο υλοποίησης του έργου «EGF/2015/011 GR/Supermarket Larissa»σύμφωνα με την υπ’ αριθ. πρωτ. 2479/13.07.2017 πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος του Εθνικού Ινστιτούτου Εργασίας και Ανθρώπινου Δυναμικού (Ε.Ι.Ε.Α.Δ.)
8. τη συγκρότηση ανοικτού μητρώου συνεργατών συμβούλων για την υποστήριξη απόκτησης επαγγελματικής εμπειρίας αποφοίτων Ι.Ε.Κ., ΕΠΑ.Σ. και ΕΠΑ.Λ. στο πλαίσιο του έργου «Πρόσβαση στην Αγορά Εργασίας: Απόκτηση Επαγγελματικής Εμπειρίας Ι.Ε.Κ., ΕΠΑ.Σ. και ΕΠΑ.Λ. – Άξονας Προτεραιότητας 4» με MIS 491402 και Υποέργου 16 «Απόκτηση Επαγγελματικής Εμπειρίας (υλοποίηση) – ΙΝΕΜΥ» σύμφωνα με την υπ’ αριθ. πρωτ. 396 / 04-05-2015 πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος του Ινστιτούτου Εμπορίου και Υπηρεσιών (ΙΝ.ΕΜ.Υ.) της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (Ε.Σ.Ε.Ε.)
Παράλληλα, αξίζει να επισημανθεί πως η κατάρτιση και η πιστοποιημένη επιμόρφωση στο συγκεκριμένο γνωστικό αντικείμενο προκρίνεται ως σημαντικό προσόν επιλογής στην αξιολόγηση συνεργατών από εκατοντάδες Ιδιωτικούς Εκπαιδευτικούς Οργανισμούς (Κολλέγια, Κ.Ε.Κ., Ι.Ε.Κ., Φροντιστήρια, ΚεΔιΒιΜ) που γνωρίζουν και έχουν συνεργαστεί με την Employ
Τέλος, στο πλαίσιο αναμενόμενης εφαρμογής των Όρων – Προϋποθέσεων κατάρτισης και τήρησης Μητρώου Στελεχών Συμβουλευτικής Επαγγελματικού Προσανατολισμού αναμένεται να συνυπολογιστεί ως απαιτούμενο κριτήριο για ένταξη στο Υπομητρώο Στελεχών Συμβουλευτικής Επαγγελματικού Προσανατολισμού

Πληροφορίες learn.e-employ.gr

 

https://www.facebook.com/manolis.manos.311/

Ορισμός Εξεταστικών Κέντρων για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις ΓΕΛ 2019

0

Ορισμός Εξεταστικών Κέντρων για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις ΓΕΛ 2019

Αναγκαία όσο ποτέ άλλοτεη κριτική σκέψη

0

Του Δημήτρη Χρυσόπουλου, Φιλόλογου – Ιστορικού

 

 

Αναγκαία όσο ποτέ άλλοτε η κριτική σκέψη

 

Αναμφίβολα όλοι μας ή τουλάχιστον οι περισσότεροι θα θέλαμε η επόμενη της δικής μας γενιάς να είναι καλύτερη. Ποιος δεν θα επιθυμούσε άλλωστε η πρόοδος, οι σωστές επιλογές και τα λιγότερα λάθη να χαρακτηρίζουν το σήμερα αλλά και το αύριο των νέων; Υπάρχουν όμως φορές που τα «θέλω» της προηγούμενης γενιάς παίρνουν τη μορφή της απαίτησης. Έτσι λοιπόν πολλές φορές απαιτούμε με τον τρόπο μας από τα παιδιά να κάνουν τις κατάλληλες επιλογές αξιολογώντας σωστά τα όποια δεδομένα προϋπάρχουν των αποφάσεών τους. Έχουμε όμως φροντίσει προηγούμενα να τους διδάξουμε τον τρόπο με τον οποίο επιλέγουμε; Έχουμε άραγε φροντίσει να καλλιεργήσουμε το έδαφος ώστε να αναπτυχθεί η κριτική τους ικανότητα;

 

Αρχικά πρέπει να τονιστεί ότι η κριτική σε κάθε της έκφανση ενέχει ιδιαίτερη αξία, καθώς αποτελεί στοιχείο ώθησης προς τη βελτιστοποίηση. Ιδίως, όμως, στον κοινωνικό και πολιτικό τομέα θεωρείται όχι απλώς σημαντική, μα και απολύτως αναγκαία, εφόσον κατορθώνει να προφυλάσσει τους πολίτες από αποφάσεις και από φαινόμενα τα οποία πλήττουν το συλλογικά ωφέλιμο και την αρμονική συνύπαρξη. Διαπίστωση ιδιαίτερα επίκαιρη καθώς διανύουμε εκτεταμένη προεκλογική περίοδο με τις γνωστές σε όλους μας συνέπειες!

 

Αποτελεί κοινό τόπο η άποψη ότι η κοινωνικοποίηση του ατόμου αρχίζει μέσα στην οικογένεια, άρα και οι πρώτοι σπόροι κριτικής ικανότητας είναι δεδομένο ότι πρέπει να πέφτουν κατά τα πρώτα χρόνια της ζωής μας. Για το λόγο αυτό οι γονείς πρέπει να ενθαρρύνουν τα παιδιά ώστε να εκφράζουν τη γνώμη τους, τις σκέψεις και τις απορίες τους δίνοντας παράλληλα επιχειρήματα. Ακόμα και όταν διαφωνούν, θα πρέπει να ακούν και να σέβονται τις απόψεις των παιδιών. Τα παιδιά που έχουν την αυτοπεποίθηση να υποστηρίζουν τη γνώμη τους, αργότερα θα μπορούν να εκφράζουν και να διεκδικούν τα πιστεύω τους χωρίς φόβο.

 

Μεγαλώνοντας όμως το παιδί και πηγαίνοντας στο σχολείο τον ρόλο αυτό σε μεγάλο βαθμό οφείλει να τον αναλάβει το εκπαιδευτικό σύστημα. Πώς όμως να γίνει κάτι τέτοιο όταν η καλλιέργεια κριτικής σκέψης απουσιάζει από αυτό; Το ίδιο το εκπαιδευτικό σύστημα είναι αυτό που υποβιβάζει την κριτική σκέψη μέσω της στείρας αποστήθισης, τον παραδοσιακό τρόπο διδασκαλίας. Υπάρχει όμως και κάτι ακόμα που δε συναντάται μέσα στην τάξη: ο διάλογος. Δυστυχώς τις περισσότερες φορές όταν ο δάσκαλος θέτει μια ερώτηση στα παιδιά, οι απαντήσεις που δέχεται πολλές φορές δεν είναι προϊόν της κρίσης τους, αλλά προέρχονται από άλλες πηγές πληροφόρησης. Αυτό διαφαίνεται από την ένδεια αιτιολόγησης της απάντησης. Επίσης, ο τρόπος που εξετάζεται η αντίστοιχη ύλη για κάθε τάξη παραμένει σε μεγάλο βαθμό μόνο στις πληροφορίες του σχολικού εγχειριδίου και ο δάσκαλος δεν αφήνει περιθώρια στο μαθητή για εμβάθυνση… Ποιος όμως είναι ο αντίκτυπος όλων αυτών; Η ανολοκλήρωτη παιδεία του ατόμου, φυσικά.

 

Αντιμετωπίζεται όμως αυτή η κατάσταση; Φυσικά και μπορεί να γίνει κάτι λαμβάνοντας υπόψη όμως ορισμένες προϋποθέσεις και ζητούμενα. Αναντίρρητα το κρίσιμο ζητούμενο σε κάθε περίπτωση είναι ο βαθμός επικοινωνίας του διδάσκοντος με τον διδασκόμενο στην αίθουσα διδασκαλίας. Συχνά αντιμετωπίζουμε τη μαθησιακή λειτουργία σαν μία μονόδρομη διαδικασία όπου κάποιος «πομπός», εφοδιασμένος με κάποιας μορφής εξουσία, μεταδίδει αυτό που ο ίδιος θεωρεί ως γνώση σε κάποιους «δέκτες» που καλούνται να την αφομοιώσουν χωρίς ποτέ να τους δοθεί η δυνατότητα να την κρίνουν.

 

Επιπρόσθετα θα ήταν παράλειψη να μην τονιστεί ότι στις μέρες μας γίνεται πολύς λόγος για προσέγγιση της γνώσης με κριτική σκέψη, για γόνιμη σκέψη, δημιουργική σκέψη, διδακτικές προσεγγίσεις της κριτικής σκέψης και διδακτικές τεχνικές για την καλλιέργεια κριτικής σκέψης… Τα παραπάνω τονίζονται πάντοτε με την ανάγκη ο μαθητής, αυριανός πολίτης του 21ου αιώνα, να είναι ικανός να αντιμετωπίζει το πλήθος των προβλημάτων που θα συναντήσει και να βρίσκει πάντα τη λογική λύση. Μέχρι τώρα υποστηρίζαμε πως «η λήψη των αποφάσεων» -και μάλιστα ορθών αποφάσεων- είναι μια παιδαγωγική αλήθεια, μια ανάγκη. Τώρα συμπληρώνουμε την απαίτηση αυτή της παιδαγωγικής και ζητούμε τη συνέργεια συναισθήματος και λογικής για τη λήψη της σωστής απόφασης.

 

Σε κάθε περίπτωση η σχέση μεταξύ γνώσης και κριτικής σκέψης πρέπει να είναι διαλεκτική και αμφίδρομη. Η γνώση οδηγεί στην ανάπτυξη της κρίσης, ενώ η κρίση προϋποθέτει τη γνώση. Επομένως η κρίση και η κριτική σκέψη αναπτύσσονται παράλληλα με τη γνώση και κυρίως με την κατάλληλη επεξεργασία της γνώσης, δηλαδή με τον κατάλληλο τρόπο παρουσίασης και μελέτης του γνωστικού αντικειμένου.

 

Το άτομο που ασκεί κριτική οφείλει να έχει ουσιαστική γνώση του αντικειμένου και του θέματος επί του οποίου σκοπεύει να εκφέρει άποψη. Απαιτείται, δηλαδή, πραγματική και εκτεταμένη μελέτη του ζητήματος, ώστε τα συμπεράσματα στα οποία θα φτάσει να αντικατοπτρίζουν μια σε βάθος κατανόηση, και όχι μια εσφαλμένη και βιαστική παρανόηση. Παράλληλα η κριτική θα πρέπει να είναι απολύτως τεκμηριωμένη και με αναλυτική παρουσίαση, ώστε να είναι σαφές πως το άτομο που την ασκεί έχει αφενός γνώση του θέματος και αφετέρου τη δυνατότητα να επιχειρηματολογεί με επάρκεια και σαφήνεια, συνεισφέροντας έτσι ουσιαστικά στη συνολική συζήτηση του θέματος, κι όχι μηρυκάζοντας κοινότοπες και επιφανειακές θέσεις.

 

Κλείνοντας θα ήθελα να σταθώ στο γεγονός ότι η πραγματική δημιουργική σκέψη απαιτεί απαραίτητα τη χρήση της κριτικής σκέψης, η οποία αναπτύσσει την περιέργεια, την ευελιξία, και κρατάει το μυαλό μας ανοιχτό. Στην πραγματικότητα, η ανάπτυξη της κριτικής σκέψης μπορεί να κάνει τα παιδιά πιο έξυπνα, πιο ανεξάρτητα, και πιο δημιουργικά με απώτερο στόχο ο σύγχρονος πολίτης να σταματήσει να μένει απαθής απέναντι στα όσα διαδραματίζονται και να αναλάβει επιτέλους ενεργό ρόλο. Θέλουμε μαθητές, πολίτες μα πάνω από όλα Ανθρώπους με κριτική σκέψη… Ίσως έτσι καταφέρουμε και δούμε φως στο τούνελ στο οποίο έχουμε εγκλωβιστεί τα τελευταία χρόνια!

 

https://www.facebook.com/manolis.manos.311/

Λατινικά : Κριτήριο αξιολόγησης (Κείμενα: 42, 43, 45)

0
Λατινικά: Μάθημα ΧΧIV - Ασκήσεις γραμματικής

Nonnulli sunt in hoc ordine, qui aut ea, quae imminent, non videant, aut ea, quae vident, dissimulent: qui spem Catilinae mollibus sententiis aluerunt coniurationemque nascentem non credendo confirmaverunt;

Num ad hostem veni et captiva in castris tuis sum? In hoc me longa vita et infelix senecta traxit, ut primum exsulem deinde hostem te viderem? Qui potuisti populari hanc terram, quae te genuit atque aluit? Non tibi ingredienti fines patriae ira cecidit?

 Legatum monet ut, si adire non possit, epistulam ad amentum tragulae adliget et intra castra abiciat. In litteris scribit se cum legionibus celeriter adfore. Gallus, periculum veritus, constituit ut tragulam mitteret. Haec casu ad turrim adhaesit et tertio post die a quodam milite conspicitur et ad Ciceronem defertur. Ille epistulam perlegit militesque adhortatur ut salutem sperent.

Α1. Να μεταφραστούν τα παραπάνω κείμενα στη νεοελληνική γλώσσα.

Β1α. Να γράψετε τους τύπους που ζητούνται για καθεμιά από τις παρακάτω λέξεις:

infelix:την αιτιατική ενικού του ουδετέρου γένους

fines:τη γενική του πληθυντικού

spem:την γενική του πληθυντικού

turrim :την αφαιρετική του ενικού και τη γενική του πληθυντικού

casu:τη γενική του ενικού

salutem:την αφαιρετική του ενικού

ordine:ονομαστική του ενικού

longa:την αιτιατική του ενικού στον συγκριτικό βαθμό

1.β. primum, celeriter:Να γράψετε τον ίδιο τύπο στους άλλους δυο βαθμούς να γράψετε τη γενική και την αιτιατική ενικού αριθμού, ουδετέρου γένους, του συγκριτικού βαθμού του επιθέτου από το οποίο προέρχεται το επίρρημα celeriter .

Β2. Να γράψετε τους τύπους που ζητούνται για καθένα από τους παρακάτω ρηματικούς τύπους:

traxit:την ονομαστική και τη γενική πληθυντικού του ουδετέρου γένους της μετοχής του ενεστώτα

potuisti:το γ΄ πληθυντικό της οριστικής του μέλλοντα

populari:τα απαρέμφατα του μέλλοντα και του παρακειμένου (να λάβετε υπ’ όψιν το γένος του υποκειμένου)

genuit:το β΄ ενικό της οριστικής και της υποτακτικής του μέλλοντα στην ίδια φωνή (να λάβετε υπ’ όψιν το γένος του υποκειμένου)

abiciat:το β΄ ενικό της οριστικής ενεστώτα στην ίδια φωνή και τη γενική του γερουνδίου

conspicitur:το β΄ ενικό της οριστικής του ενεστώτα και του μέλλοντα στην ίδια φωνή

defertur:τα απαρέμφατα ενεστώτα και μέλλοντα της ίδιας φωνής

constituit:το γ΄ πληθυντικό της οριστικής του ίδιου χρόνου και της προστακτικής μέλλοντα στην ίδια φωνή.

Γ1. Non tibi ingredienti fines patriae ira cecidit?: Να αναγνωρίσετε το είδος της πρότασης, τον τρόπο εισαγωγής της και τον τρόπο της εκφοράς της.

Γ2. Num ad hostem veni? Να αναδιατυπωθεί η ευθεία ερώτηση έτσι ώστε α) να περιμένουμε καταφατική απάντηση, β) να μην γνωρίζουμε την απάντηση, γ) να δίνουμε έμφαση στο περιεχόμενό της.

Γ3. Στο πρώτο απόσπασμα να βρεθούν όλες οι δευτερεύουσες προτάσεις και να δηλωθεί το είδος και  η εκφορά τους.

Γ4.ut tragulam mitteret:Να αναγνωρίσετε το είδος της πρότασης, τον τρόπο εισαγωγής, την εκφορά της και τον συντακτικό της ρόλο.

Γ4. Να αναγνωρίσετε συντακτικά τις παρακάτω λέξεις:

captiva:είναι………..στο………..

me:είναι …….στο…….

terram:είναι …..στο…..

tibi:είναι ……στο……

cum legionibus:είναι ……στο…….

Γ5.  α) Haec a quodam milite conspicitur et ad Ciceronem defertur

β) In hoc me longa vita et infelix senecta traxit ?:

Να τρέψετε την παθητική σύνταξη σε ενεργητική στο α) και την ενεργητική σε παθητική στο β).

 

Κατεβάστε το αρχείο σε μορφή pdf

 

https://www.facebook.com/manolis.manos.311/

Πρόσκληση υποβολής δικαιολογητικών για 4.500 διορισμούς στην Ειδική Αγωγή & Εκπαίδευση

0
Προσλήψεις 40 αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην A/θμια Ειδική Αγωγή
ypourgeio paideias-1

Πρόσκληση υποβολής δικαιολογητικών για 4.500 διορισμούς στην Ειδική Αγωγή & Εκπαίδευση

Η πρόσκληση μελών ΕΒΠ και ΕΕΠ για την υποβολή δικαιολογητικών στο πλαίσιο των αριθ. 1ΕΑ/2019 και 2ΕΑ/2019 προκηρύξεων του ΑΣΕΠ 

Η Πρόσκληση υποψήφιων εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ), για την υποβολή δικαιολογητικών στο πλαίσιο της αριθμ. 3ΕA/2019 Προκήρυξης του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (ΦΕΚ 12/τ. Προκ. ΑΣΕΠ/24-4-2019)

 

https://www.facebook.com/manolis.manos.311/

Όταν ένα μικρό παιδί διαβάζει…

0

Του Νίκου Τσούλια

     Είναι μια μαγική εικόνα! Απορείς και προβληματίζεσαι. Βρίσκεται με το διάβασμα στον κόσμο των μεγάλων ή με αυτό χάνεται και περιπλανιέται στην πλημμυρίζουσα παιδική φαντασίωσή του; Γεφυρώνει κόσμους, φαντασιακούς και πραγματικούς ή οργανώνει το δικό του πρωτόλειο στοχασμό;

     Καταφεύγεις στην ποιητική γραφή, στη γραφή του μυθιστορήματος, που συναντά εύκολα τη γραφή του παραμυθιού.

– Πόσο μακριά ακόμα είμαστε! Αναστέναξε..
– Από τι;
– Από τους εαυτούς μας…

(Gabriel García Márquez)

     Νιώθεις στην ίδια στιγμή ποικίλα συναισθήματα. Χαίρεσαι, γιατί νιώθεις ότι καλλιεργεί την ονειροπόλησή του. Παραξενεύεσαι με το πού μπορεί να είναι η σκέψη του. Αναρωτιέσαι: πώς ακριβώς προσλαμβάνει το περιεχόμενο του βιβλίου το εκλογικεύει, το αναπλάθει, το διαστέλλει ή μόνο το ερμηνεύει;

     Όταν ένα μικρό παιδί διαβάζει, προσπαθείς να βρεθείς στη θέση του για να κατανοήσεις πως φυτρώνουν οι σπόροι της γνώσης, πως βλαστάνουν οι καταβολάδες των γραμμάτων, για να αγγίξεις την ανάλογη δική σου αφετηρία, που την έχει καταχωνιάσει η σκόνη των αλλεπάλληλων καιρών. Βλέπεις ότι το έχει συνεπάρει το παραμύθι, η μαγεία των ηρώων, η αχλή των αλλοτινών εποχών και δεν θες να το ενοχλήσεις. Φοβάσαι. Θα τρομάξει, αν το γυρίσεις στον κόσμο των αισθήσεών του.

     Όταν ένα μικρό παιδί διαβάζει, δεν διαβάζει όπως ο μεγάλος. Φτιάχνει εικόνες και παραστάσεις. Γίνεται ένα με τον ήρωα της ιστορίας του. Δεν είναι αναγνώστης. Είναι δίπλα από το συγγραφέα και ξαναγράφουν μαζί την ιστορία. Διαβάζει με την ψυχή του, όχι με το λογικό του. Διαπαιδαγωγείται μέσα από τα νοήματα των λέξεων και των διαλόγων.

     Καταφεύγεις στο μεγαλύτερο πνεύμα του ανθρώπου για να στοχαστείς στο βαθύ μήνυμά του για τον πραγματικό λόγο της θεσμοποίησης των γραμμάτων μέσα από την εκπαίδευση.

     «Το να εκπαιδεύσεις το μυαλό χωρίς να εκπαιδεύσεις την καρδιά, δεν είναι εκπαίδευση» (Αριστοτέλης)

     Όταν ένα μικρό παιδί διαβάζει, έχεις μια κρυφή επιθυμία. Να μπεις ανάμεσα σε αυτό και στον συγγραφέα, να ακούσεις τους διαλόγους τους, να συλλέξεις τα ψιθυρίσματα του παιδιού. Στοχάζεσαι. Αυτή η ανάγνωση με τις τόσες και τόσες ερμηνείες και τις φαντασιώσεις του παιδιού μήπως είναι ένας θησαυρός που χάνεται;

     Καταφεύγεις σε σύγχρονους στοχαστές να σε βοηθήσουν, να βρεις ερείσματα σε αυτό που υποψιάζεσαι αλλά δεν τολμάς να το πεις.

     «Ένα βιβλίο που δεν έχει γραφτεί είναι κάτι περισσότερο από μια απουσία. Συνοδεύει το έργο σου σαν ζωντανή σκιά, ειρωνική και θλιμμένη ταυτόχρονα. Είναι μια από τις ζωές που θα μπορούσαμε να έχουμε ζήσει, ένα από τα ταξίδια που δεν κάναμε» (Τζορτζ Στάινερ). Προβληματίζεσαι με τη σκέψη του Βίτγκενστάιν που επέμενε πως «το πλέον σημαντικό κομμάτι του έργου του ήταν αυτό που δεν είχε γράψει».

     Αν είμαστε… οι σχέσεις μας με τους ανθρώπους που ζούμε μαζί ή που συναντάμε στη ζωή, αν είμαστε τα βιβλία που διαβάζουμε ή αυτό που ασκούμε ως επάγγελμα, αν…, τι μπορούμε να πούμε για όλο αυτό τον αθησαύριστο κόσμο των παιδικών μας φαντασιώσεων και ονειροπολήσεων, που έχει διαποτίσει το υποσυνείδητό μας, που έχει ριζώσει βαθιά στον πυρήνα της συνείδησής μας αλλά παραμένει αθέατος και ακαλλιέργητος;

     Όταν ένα μικρό παιδί διαβάζει, γίνεται πιο όμορφο, πιο αυθεντικό. Είναι μια θαυμαστή παράσταση. Η εικόνα του μας καλεί να βρούμε τον μακρινό εαυτό μας, ξεχασμένους συλλογισμούς, φόβους και σχεδιασμούς, να νοσταλγήσουμε, να ονειρευτούμε…

anthologio.wordpress.com

Φιλολογικός Ιστότοπος
Περίληψη

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας παρέχουμε την καλύτερη εμπειρία πλοήγησης. Οι πληροφορίες αυτές αποθηκεύονται στον φυλλομετρητή σας και μας βοηθούν να μάθουμε την προτιμήσεις σας.