Advertisement
Αρχική Blog Σελίδα 512

Ο Μύθος του Σπηλαίου – Μάθημα 5ον: Η πορεία του δεσμώτου προς την Ιδέα του Αγαθού

0

 

Ο Μύθος του Σπηλαίου – Μάθημα 5ον: Η πορεία του δεσμώτου προς την Ιδέα του Αγαθού

Οι ΦΡΥΚΤΩΡΙΕΣ παρουσιάζουν τον κύκλο «Ο ΜΥΘΟΣ ΤΟΥ ΣΠΗΛΑΙΟΥ ΣΕ 8 ΜΑΘΗΜΑΤΑ», με την κα ΑΝΝΑ Χ. ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΥ, Δρ. Επιστημών της Αγωγής του Πανεπιστημίου Σορβόννης (Paris V – René Descartes). Τίτλος 5ου μαθήματος: Η πορεία του δεσμώτου προς την Ιδέα του Αγαθού (Πολιτεία, Ζ΄, 516a5-516c3). Σύγχρονη απόδοση αρχαίου κειμένου: Δρ. Άννα Χ. Μαρκοπούλου. Το μάθημα κινηματογραφήθηκε την 22α Δεκεμβρίου 2018.

 

ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ 5ΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Η πορεία του δεσμώτου προς την Ιδέα του Αγαθού (Πολιτεία, Ζ΄, 516a5-516c3)

1. Η θέασις των σκιών εντός του σπηλαίου = Είδωλα, τα οποία συνιστούν σκοτεινές αντανακλάσεις του τεχνητού πυρός, δηλ. της φωτιάς. Η γένεσις της εικασίας εντός της ετερο-κινήτου ψυχής: η ψυχή παρα-μένει εντός του σκότους του σπηλαίου, λόγω της τετραπλής αγνοίας της· αναλογεί στο επιθυμητικόν μέρος της ψυχής.

2. Η θέασις των ειδώλων εντός των υδάτων, εκτός του σπηλαίου = Είδωλα, τα οποία συνιστούν έγχρωμες αντανακλάσεις του φυσικού φωτός, δηλ. του ηλίου. Η γένεσις της ψευδούς δόξης εντός της ετερο-κινήτου ψυχής: η ψυχή δεν είναι ικανή να διακρίνει τον αληθή κόσμο από το είδωλον αυτού, λόγω της διπλής αγνοίας της· αναλογεί στο θυμοειδές μέρος της ψυχής. (Ο ανεστραμμένος και ψευδής αισθητός κόσμος. Αναλογεί στο άλογον μέρος -επιθυμητικόν και θυμοειδές μέρος- της ψυχής. Η στροφή του όμματος της ψυχής προς τα κάτω).

3. Η θέασις των ορθών αντικειμένων εκτός του σπηλαίου: η γένεσις της αληθούς δόξης εντός της ετερο-κινήτου ψυχής. Η ψυχή καθίσταται ικανή να διακρίνει τον αληθή κόσμο από το είδωλον αυτού, λόγω της απλής αγνοίας της και της συνακολούθου αυτο-γνωσίας της, μέσω της γνώσεως του εαυτού της. (Ο δαιμόνιος χώρος μεταξύ του αισθητού και του νοητού κόσμου. Αναλογεί στον χώρο μεταξύ του θυμοειδούς και του λογιστικού μέρους της ψυχής, όπου το θυμοειδές/λευκός ίππος άρχεται υπό του λογιστικού μέρους/ηνιόχου, μέσω της στροφής του εκ των κάτω προς τα άνω. Η στροφή του όμματος της ψυχής προς τα έσω).

4. Θέασις των σωμάτων εντός του ουρανού καθώς και του ίδιου του ουρανού, μέσω του φωτός της σελήνης και των άστρων, την νύκτα: η γένεσις της αυτο-κινήτου διανοίας, εντός της ετερο-φώτου ψυχής, υπό την επίδρασιν της Αρτέμιδος-Σελήνης. Η ψυχή καθίσταται πτεροφυής, δηλ. αυτο-κίνητος, μέσω της δια-νοήσεως του φωτός της σελήνης και των άστρων, τα οποία είναι οι εικόνες του νοητού Κόσμου των Ιδεών. 5. Θέασις του ηλίου αυτού καθ’ αυτού και εν τη αυτού χώρα, δηλαδή στον ουρανό, την ημέρα: η γένεσις της αυτο-φώτου νοήσεως, εντός της αυτο-κινήτου ψυχής, υπό την επίδρασιν του Απόλλωνος-Ηλίου. Η ψυχή καθίσταται ηλιοειδής, δηλ. αυτό-φωτος, μέσω της θεωρίας του ηλίου, ο οποίος είναι η εικών της Ιδέας του Αγαθού. (Ο ορθός και αληθής νοητός κόσμος· αναλογεί στο λογιστικόν μέρος της ψυχής. Η στροφή του όμματος της ψυχής προς τα άνω).

Άννα Χ. Μαρκοπούλου

Διαβάστε το αρχαίο κείμενο και την σύγχρονη απόδοση όλων των μαθημάτων του «Μύθου του σπηλαίου» εδώ: https://drive.google.com/file/d/1Fc2i… Η απόδοση του αρχαίου κειμένου στην σύγχρονη μορφή της γλώσσας μας έγινε από την Δρ. Άννα Χ. Μαρκοπούλου.

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΟΜΙΛΗΤΡΙΑΣ

Βιογραφικό σημείωμα Δρ. Άννας Χ. Μαρκοπούλου: https://drive.google.com/file/d/16RoI…

 

https://www.facebook.com/manolis.manos.311/

Νεοελληνική Γλώσσα Γ´ Λυκείου: Η λογοτεχνία στη ζωή μας και ο ρόλος του σχολείου (Κριτήριο αξιολόγησης)

0
Πυροσβεστική ακαδημία

 

Η λογοτεχνία στη ζωή μας και ο ρόλος του σχολείου

Τα τελευταία χρόνια βιώνουμε μία μεγάλη κρίση, στον πολιτικό, πολιτιστικό, οικονομικό, και κοινωνικό τομέα, επομένως ούτε η λογοτεχνία μπορεί να μείνει ανεπηρέαστη από αυτές τις συνθήκες. Δεν είναι τυχαίο ότι τα τελευταία χρόνια κάνουμε λόγο για «λογοτεχνία της κρίσης», για ποιητές, δηλαδή, και πεζογράφους που χρησιμοποιούν κατά κάποιο τρόπο την κρίση ως πρωτογενές υλικό για το έργο τους. Δεν μπορεί άλλωστε να γίνει διαφορετικά…

Η λογοτεχνία όμως, παρά την κρίση, συνεχίζει να μοιάζει με ένα ξεχωριστό «θεατρικό έργο». Ο αναγνώστης, έστω και για λίγο, γίνεται ο άρχοντας της ανάγνωσης. Είναι ο σκηνοθέτης της παράστασης που λέγεται ανάγνωση στο μεγάλο θέατρο της ζωής. Σκηνοθετεί και πρωταγωνιστεί σε ένα έργο που έχει γράψει κάποιος άλλος. Προσαρμόζει το κοστούμι στα δικά του μέτρα. Δεν ταυτίζεται και δεν υποδύεται μηχανικά το ρόλο του. Αντίθετα αναπλάθει τις εικόνες με το δικό του υλικό, τις δικές του εμπειρίες και τις δικές του προσδοκίες.

Η λογοτεχνία οδηγεί τον αναγνώστη σε ένα ανεξερεύνητο κομμάτι του εαυτού του, και τον μεταφέρει σε κόσμους που δεν θα μπορούσε ποτέ να επισκεφθεί. Παράλληλα είναι ο ισχυρότερος πολέμιος της πληκτικής και πεζής πραγματικότητας και ένας καθρέπτης της κοινωνικής πραγματικότητας. Η λογοτεχνία είναι μια αντίληψη ζωής, ένας χώρος που κουβαλάει με τρόπο αυθεντικό και εναργή όλη την περιπέτεια της πολύπαθης ιστορικής μας διαδρομής.

Όσοι λοιπόν επιμένουμε ακόμα να διαβάζουμε λογοτεχνία στην εποχή μας είναι γιατί πιστεύουμε σε αυτό που μας προσφέρει. Δε θα καταφέρουμε ποτέ να αλλάξουμε τον κόσμο με την ποίηση και τα μυθιστορήματα, αξίζει όμως τον κόπο να δοκιμάσουμε την ευεργετική επίδρασή τους στη ζωή και στον χαρακτήρα μας. Και φυσικά, αξίζει να μυήσουμε και τα παιδιά από μικρή ηλικία με τη λογοτεχνία, ώστε αυτή η σπουδαία παρακαταθήκη που υπάρχει να καταφέρει στο μέλλον να πολλαπλασιαστεί, όχι μόνο αριθμητικά, αλλά και ποιοτικά.

Αναντίρρητα η χρησιμοθηρική αντίληψη του εκπαιδευτικού μας συστήματος καθώς και η ωφελιμιστική σχέση μας με τη γνώση αλλοιώνουν την ψυχή και την ουσία της Παιδείας. Η μάθηση θεωρείται ως μια σχεδόν αποκλειστική σχολική λειτουργία και όχι ως μια βασική και δια βίου συνιστώσα της υπαρξιακής αγωνίας του εαυτού μας και της κοινωνικής μας ολοκλήρωσης.

Μέσα σε όλα αυτά όμως η λογοτεχνία μπορεί να δώσει άλλη διάσταση στη λειτουργία της γνώσης, όπου ο μαθητής θεωρείται ως ενεργό υποκείμενο και δεν είναι δέκτης μιας εγκιβωτισμένης γνώσης στην οποία μάλιστα θα δοκιμαστεί μέσω της απομνημονευτικής του ικανότητας. Καλλιεργεί πολλαπλά τη φαντασία του παιδιού, στοιχείο απαραίτητο για την προσωπική μαθησιακή ανέλιξή του.

Ίσως η πιο θετική επιρροή της λογοτεχνίας στο σχολικό γίγνεσθαι είναι ότι αναθεωρεί την κλασική αντίληψη της δόμησης της γνώσης, η οποία επιχειρεί μέσω της στείρας μετάδοσης εννοιών και μηνυμάτων να διαπαιδαγωγήσει τους νέους. Η λογοτεχνία με την αυθεντικότητα και τη ζωντάνια του αφηγηματικού λόγου, με την πολλαπλότητα των σχηματικών παραστάσεων της μυθιστορηματικής ή μη υφής της αλλά και με τις ποιητικές και συμβολικές εικόνες της θεμελιώνει τη μόρφωση όχι μέσω μιας ψυχαναγκαστικής αντίληψης αλλά μέσω του δημιουργικού ταξιδιού της στις ατέλειωτες πτυχές του κόσμου…

Τα χρόνια όμως περνάνε και δεν πρέπει μονίμως να διδάσκουμε κατά κόρον βασιζόμενοι στον «κανόνα». Είναι αναγκαίο όσο ποτέ άλλοτε να γίνει υπέρβαση του κανόνα που διαχωρίζει την «υψηλή» λογοτεχνία από την παραλογοτεχνία, με την έννοια ότι πρέπει να είμαστε ανοιχτοί και προς αυτά τα κείμενα τα οποία οι ίδιοι οι μαθητές θεωρούν λογοτεχνία – αστυνομικά, κόμικς, επιστημονική φαντασία κ.ά. ώστε να αποστιγματιστούν οι ιδιαίτερες αναγνωστικές προτιμήσεις τους.

Λόγω της δημοτικότητάς τους αυτά τα αναγνώσματα επηρεάζουν τους μαθητές. Με την ένταξή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία όμως τους δίνεται η ευκαιρία να διερευνήσουν τη σχέση μαζί τους και τελικά να εκφράσουν τις προσωπικές εμπειρίες τους στον χώρο του σχολείου. Δεν χρειάζεται να τους επιβάλλουμε τι να διαβάσουν, χρειάζεται όμως να τους κατευθύνουμε σωστά ώστε να βρουν μόνοι τους αυτό που πραγματικά τους αρέσει να διαβάσουν και να γίνουν συνειδητοί αναγνώστες ώστε να συνδιαλέγονται με τα κείμενα, να τα ερμηνεύουν και φυσικά να τα αξιολογούν…

Συμπερασματικά πιστεύω ότι η λογοτεχνία πρέπει να αρδεύεται από τις συνθήκες και τα ρεύματα της εποχής της, αλλά να μην πλημμυρίζει από αυτά. Η λογοτεχνία είναι το σταυροδρόμι όπου ο συγγραφέας διασταυρώνεται με τον τόπο, τον χρόνο και την αιωνιότητα. Συνεπώς, είναι χρέος του συγγραφέα να παλεύει να συναιρέσει το «εδώ» και το «τώρα» με την αιωνιότητα – δηλαδή με το ήθος και τις αξίες που κρατάνε την ανθρώπινη ψυχή ζωντανή και φλέγουσα παρά τις αμέτρητες κρίσεις που έζησε, ζει και θα ζήσει. Και φυσικά μέσα σε όλα αυτά δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η περιπέτεια της λογοτεχνίας είναι ένα ισχυρό αντιστάθμισμα στη χρησιμοθηρική αντίληψη της εκπαίδευσης αλλά και στην τεχνοκρατική πρακτική της κοινωνίας.

Η αποστολή είναι, αναμφίβολα, δύσκολη και επώδυνη. Η επιτυχία δεν είναι πάντοτε δεδομένη. Αλλά έτσι πρέπει να είναι η λογοτεχνία που αγαπάμε: για τα δύσκολα…

 

Δημήτρης Χρυσόπουλος

(ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ)

 

Α.)Να γράψετε την περίληψη του κειμένου σε 100 – 120 λέξεις.

Μονάδες 25

 

Β.1) Να βρείτε έναν τρόπο πειθούς στη δεύτερη παράγραφο του κειμένου. Να τεκμηριώσετε την απάντησή σας με αναφορές στο κείμενο.

Μονάδες 5

 

Β.2)Σε κάθε μία από τις διατυπώσεις που ακολουθούν να δώσετε το χαρακτηρισμό «Σωστό» ή «Λάθος», ανάλογα με το αν αποδίδουν το νόημα του κειμένου σωστά ή όχι.

α) Είναι μεγάλης σημασίαςναμυηθούν τα παιδιά από μικρή ηλικία με τη λογοτεχνία.

β)Είναι αναγκαίο όσο ποτέ άλλοτε να αλλάξει ο τρόπος διδασκαλίας της λογοτεχνίας στο σχολείο.

γ)Η λογοτεχνία είναι ένας δρόμος όπου ο συγγραφέας δεν δίνει σημασία στον τόπο, τον χρόνο και την αιωνιότητα.

δ)Είναι δεδομένο ότι θα καταφέρουμε να αλλάξουμε τον κόσμο με τη λογοτεχνία.

ε)Τα τελευταία χρόνια έχουν κάνει την εμφάνισή τους λογοτεχνικά έργα που έχουν αφετηρία τους την οικονομική κρίση.

Μονάδες 10

 

Β.3)Το κείμενο που σας δόθηκε είναι λογικά ή συνειρμικά οργανωμένο; Να αιτιολογήσετε την απάντησή σας.

Μονάδες 5

 

Β.4) α. Να ξαναγράψετε τις ακόλουθες προτάσεις του κειμένου, αντικαθιστώντας τις υπογραμμισμένες λέξεις με άλλες συνώνυμες,

χωρίς να αλλάζει το νόημα:

  • Λόγω της δημοτικότητάςτους αυτά τα αναγνώσματα επηρεάζουν τους μαθητές.
  • Με την ένταξήτους στην εκπαιδευτική διαδικασία {…} του σχολείου.
  • Δεν χρειάζεται να τους επιβάλλουμετι να διαβάσουν {…} να τα αξιολογούν…
  • Προσαρμόζειτο κοστούμι στα δικά του μέτρα.
  • Καλλιεργεί πολλαπλά τη φαντασία του παιδιού, στοιχείο απαραίτητο για την προσωπική μαθησιακή ανέλιξήτου.

 

Μονάδες 5

 

β. επηρεάζουν, προσωπικές, επιβάλλουμε, συνειδητοί, ερμηνεύουν: να δώσετε μία αντώνυμη λέξη για καθεμιά από τις παραπάνω λέξεις.

Μονάδες 5

 

Β.5) Να εξετάσετε τη δομή της έβδομης παραγράφου του κειμένου.

Μονάδες 5

 

 

Γ. Συχνά οι μαθητές θεωρούν το διάβασμα λογοτεχνικών βιβλίων ως «χάσιμο χρόνου». Σε άρθρο που θα δημοσιευθεί στη σχολική σας εφημερίδα να αιτιολογήσετε το παραπάνω φαινόμενο και να αναφερθείτε στους τρόπους που θα συμβάλουν στην προώθηση της φιλαναγνωσίας (500-600 λέξεις).

 

Μονάδες 40

 

 

 

 

 

 

 

https://www.facebook.com/manolis.manos.311/

Ευ. Χατζηβασιλείου: Φιλελευθερισμός: Σύνεση, κοινή λογική και η έκκληση του Γ. Θεοτοκά (1932-1966)

0

Σύνδεσμος Φιλολόγων Αργολίδας: “Συνομιλίες με τον Φαβρίκιο. Η αντοχή της σκέψης και του λόγου του Γιώργου Θεοτοκά”

Όλες οι εισηγήσεις του συνεδρίου: https://www.youtube.com/playlist?list…

Τιμώντας την επέτειο των 50 ετών από τον θάνατο του Γιώργου Θεοτοκά, ο Σύνδεσμος Φιλολόγων Αργολίδας συνδιοργάνωσε με τον Δήμο Ναυπλιέων και το Ναυπλιακό Ίδρυμα Ιωάννης Καποδίστριας Συνέδριο στις 22-23 Οκτωβρίου 2016 με τίτλο: “Συνομιλίες με τον Φαβρίκιο. Η αντοχή της σκέψης και του λόγου του Γιώργου Θεοτοκά”. Στο συνέδριο συμμετείχαν επιφανείς Πανεπιστημιακοί και Ειδικοί επιστήμονες.

Ο κ. Ευάνθης Χατζηβασιλείου είναι Καθηγητής Ιστορίας του Μεταπολεμικού Κόσμου στο Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας του ΕΚΠΑ.

Περίληψη της εισήγησης

Ο Γ. Θεοτοκάς υπήρξε μέλος μιας γενιάς που είχε ιδιαίτερα επώδυνες εμπειρίες – από τον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο και τον Εθνικό Διχασμό στη Μικρασιατική Καταστροφή, τη χρεωκοπία, τη δικτατορία, τον νέο πόλεμο, την Κατοχή, τον εμφύλιο πόλεμο.

Έχοντας βιώσει αυτές τις παροξυσμικές καταστάσεις, η επάνοδος στην ομαλότητα υπήρξε βασικό στοιχείο της στοχοθεσίας του.

Η ακριβή, για έναν φιλελεύθερο, “εξέλιξη” προϋποθέτει ήρεμα πολιτικά ήθη, ενώ αντίθετα η άνοδος των παθών εγείρει τον κίνδυνο της σύνθλιψής του ανάμεσα στα άκρα που τρέφονται από αυτά τα πάθη. Η επάνοδος στην κοινή λογική και στην ομαλότητα υπήρξε θεμελιώδες μήνυμα του πολιτικού του λόγου, καθώς και βασική προϋπόθεση για την υλοποίηση των στόχων του.

 

https://www.facebook.com/manolis.manos.311/

ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΑΠΘ/«Ειδική Αγωγή και Μαθησιακές Δυσκολίες: Διάγνωση και Αξιολόγηση»

0
Στο πλαίσιο του Κέντρου Επιμόρφωσης και Δια Βίου Μάθησης, ΚΕΔΙΒΙΜ του Α.Π.Θ. θα υλοποιηθεί το νέο πρόγραμμα επιμόρφωσης με τίτλο:
«Ειδική Αγωγή και Μαθησιακές Δυσκολίες: Διάγνωση και Αξιολόγηση».

Για ψυχολόγους, λογοπεδικούς, εκπαιδευτικούς! 
 
Σκοπός του προγράμματος είναι η επιμόρφωση επιστημόνων που εμπλέκονται στη διάγνωση των ειδικών μαθησιακών δυσκολιών και η κατάρτισή τους στην αξιοποίηση κατάλληλων διαδικασιών και εργαλείων.

Ειδικότερα, μέσω του προγράμματος μπορείτε να:
• Εξοικειωθείτε με τις διαδικασίες διάγνωσης και ανίχνευσης των Ειδικών Μαθησιακών Δυσκολιών
• Μάθετε να αξιολογείτε τις ειδικές μαθησιακές δυσκολίες των παιδιών
• Εξασκηθείτε με πραγματικές μελέτες περίπτωσης και υλικό

Το πρόγραμμα υλοποιείται εξ αποστάσεως και δεν απαιτείται φυσική παρουσία. Τα μαθήματα διεξάγονται μέσω διαδικτύου. Έτσι, οι συμμετέχοντες και οι συμμετέχουσες μπορούν να αποφασίσουν τον τρόπο και τον χρόνο στον οποίο θα μελετήσουν το υλικό, θα παρακολουθήσουν τα βίντεο, θα ολοκληρώσουν διάφορες δραστηριότητες και κουίζ.

Το εκπαιδευτικό υλικό βρίσκεται on-line, σε ψηφιακή μορφή και είναι εύκολα προσβάσιμο μέσω της πλατφόρμας e-learning.auth.gr του Α.Π.Θ.

Παρέχονται:
• ebooks
• παρουσιάσεις powerpoint
• μελέτες περίπτωσης
• πρότυπα διαγνωστικών αξιολογήσεων
• πρωτόκολλα αξιολόγησης
• βίντεο
• άρθρα
• προτεινόμενη βιβλιογραφία
• εκπαιδευτικές ιστοσελίδες και λογισμικά

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει 6 θεματικές ενότητες και ολοκληρώνεται σε 150 ώρες (3 μήνες – Ιούνιος- Σεπτέμβριος).

1. Βασικές έννοιες διάγνωσης των μαθησιακών δυσκολιών
2. Διαγνωστική Αξιολόγηση, έγκαιρη ανίχνευση, διδακτική αξιολόγηση
3. Αξιολόγηση γλωσσικών δεξιοτήτων
4. Αξιολόγηση αναγνωστικής επίδοσης
5. Αξιολόγηση ορθογραφίας και παραγωγής γραπτού λόγου
6. Αξιολόγηση επίδοσης στα μαθηματικά

Αιτήσεις έως 31/5/2019

Στον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να βρείτε αναλυτικές πληροφορίες σχετικά με τo πρόγραμμα:
http://www.diaviou.auth.gr/special_edu_diag_eval 

Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι/ες μπορούν να επικοινωνούν με την επιστημονικά υπεύθυνη του προγράμματος καθ. Σουζάνα Παντελιάδου (spadeli@edlit.auth.gr), τηλ. επικοινωνίας 2310-997204 καθώς και με τη συνεργάτιδα του προγράμματος, κ. Μιχαέλα Παπά (papamichaela@outlook.com.gr), τηλ. επικοινωνίας 6944791624 κατά τις εργάσιμες ημέρες και ώρες.
 
https://www.facebook.com/manolis.manos.311/

Σύσταση 943 νέων οργανικών θέσεων Ειδικού Εκπαιδευτικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού

0
Προσλήψεις 40 αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην A/θμια Ειδική Αγωγή
ypourgeio paideias-1

Σύσταση 943 νέων οργανικών θέσεων Ειδικού Εκπαιδευτικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού

Το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων ανακοινώνει τη σύσταση 943 νέων οργανικών θέσεων Ειδικού Εκπαιδευτικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού στις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.

ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ

  1. 1  Σύσταση οργανικών θέσεων Ειδικού Εκπαιδευτι- κού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού σε Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.

  2. 2  Συγκρότηση Διοικητικού Συμβουλίου για την οργάνωση και λειτουργία των καταλυμάτων του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμά- των στην περιοχή Άγιος Ανδρέας – Ζούμπερι του Δήμου Μαραθώνα για το έτος 2019.

    ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ

    Αριθμ. 62638/Ε4 (1)

    Σύσταση οργανικών θέσεων Ειδικού Εκπαιδευτικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού σε Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.

    ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ
    ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ – ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ – ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΑΝΑΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗΣ

    Έχοντας υπόψη:

    1. Τις διατάξεις του άρθρου 34, παρ. 4 του ν. 3699/2008

(ΦΕΚ 199 Α ́) «Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση ατόμων με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες».

2. Τις διατάξεις του άρθρου 35, παρ. 3 του ν. 1566/1985 (ΦΕΚ 167 Α ́) «Δομή και λειτουργία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις».

3. Τις διατάξεις του άρθρου 29 του ν. 4521/2018 (ΦΕΚ 38 Α ́) «Ίδρυση Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής».

4. Τις διατάξεις του ν. 4547/2018 (ΦΕΚ 102 Α ́) με θέμα «Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της Πρωτο- βάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις».

5. Το π.δ. 70/2015 (ΦΕΚ 114 Α ́) «Ανασύσταση των Υπουργείων Πολιτισμού και Αθλητισμού, […] μετονομα- σία του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευ- μάτων σε Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευ- μάτων, […]».

6. Το π.δ. 123/2016 (ΦΕΚ 208 Α ́) «Ανασύσταση και με- τονομασία του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, […]».

ΤΕΥΧΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ Αρ. Φύλλου 1483

7. Το π.δ. 73/2015 (ΦΕΚ 116 Α ́) «Διορισμός Αντιπρο- έδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών».

8. Την Υ29/2015 (ΦΕΚ 2168 Β ́) απόφαση του Πρωθυ- πουργού «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών Γεώργιο Χουλιαράκη».

9. Το π.δ. 125/2016 (ΦΕΚ 210 Α ́) «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών».

10. Το π.δ. 88/2018 (ΦΕΚ 160 Α ́) «Διορισμός Υπουργών Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (ΦΕΚ 160 Α ́). 11. Την ΔΙΠΑΑΔ/Φ.ΕΓΚΡ./48/4683/26-2-2019 απόφα- ση της Επιτροπής της Πράξης Υπουργικού Συμβουλί-

ου 33/2006.
12. Τις εισηγήσεις των Κέντρων Εκπαιδευτικής και

Συμβουλευτικής Υποστήριξης (Κ.Ε.Σ.Υ.), όπως διαβι- βάστηκαν από τις οικείες Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης (Π.Δ.Ε.).

13. Την αριθμ. 37046/Δ3/08-03-2019 εισήγηση της Δι- εύθυνσης Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του Υπουρ- γείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.

14. Τις αριθμ. Φ.1/Γ/123/43698/Β1/20-3-2019 και Φ.1/ Γ/129/44815/Β1/22-3-2019 εισηγήσεις της Γενικής Δι- εύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.

15. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας από- φασης προκαλείται δαπάνη ύψους 6.344.504 € για το έτος 2019 (περίοδος Σεπτεμβρίου – Δεκεμβρίου 2019) και ετησίως 19.033.512 €. Το ποσό αυτό θα βαρύνει τον ΑΛΕ της μείζονος κατηγορίας 21 του ΕΦ 1019-201-0000000 του τακτικού προϋπολογισμού του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων. Το σύνολο της δαπάνης θα προβλέπεται και θα περιλαμβάνεται εντός των ορίων του ισχύοντος κάθε φορά Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής, αποφασίζουμε:

Συστήνουμε οργανικές θέσεις Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ) σε Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαί- δευσης (ΣΜΕΑΕ) κατά κλάδο σύμφωνα με τον πίνακα:page1image1356477328page1image1356477584page1image1356477904page1image1356478160

ΚΛΑΔΟΣ

ΑΡΙΘΜΟΣ ΘΕΣΕΩΝ

ΠΕ 21 ΘΕΡΑΠΕΥΤΩΝ ΛΟΓΟΥ

70

ΠΕ 23 ΨΥΧΟΛΟΓΩΝ

165

ΠΕ 25 ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΝΟΣΗΛΕΥΤΩΝ

157

ΠΕ 28 ΦΥΣΙΟΘΕΡΑΠΕΥΤΩΝ

54

ΠΕ 29 ΕΡΓΑΣΙΟΘΕΡΑΠΕΥΤΩΝ – ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΥΤΩΝ

60page2image1355571136

ΠΕ 30 ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ

155

ΠΕ 31 ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΩΝ
ΣΤΗ ΝΟΗΜΑΤΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΩΦΩΝ

1

ΔΕ 01 ΕΙΔΙΚΟ ΒΟΗΘΗΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ

281

ΣΥΝΟΛΟ ΘΕΣΕΩΝ

943

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Μαρούσι, 18 Απριλίου 2019 Οι Υπουργοί

περίοδο 2019 και (ii) προτείνονται τα μέλη εκπροσώπη- σής τους (τακτικό και αναπληρωματικό) στο πενταμελές Διοικητικό Συμβούλιο (Δ.Σ.) των εν λόγω καταλυμάτων.

4. Το γεγονός ότι από την παρούσα απόφαση δεν προ- κύπτει δαπάνη σε βάρος του προϋπολογισμού, αποφα- σίζουμε:

1. Ορίζουμε άμισθο πενταμελές Διοικητικό Συμβούλιο (Δ.Σ.) του τμήματος Α της περιοχής των καταλυμάτων του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, στο Δήμο Μαραθώνα, για το έτος 2019 και ειδικότερα για την περίοδο μέχρι την 15η Σεπτεμβρίου 2019, απο- τελούμενο από τους παρακάτω:

α) Ρούσκα Αθανάσιο, υπάλληλο του Τμήματος Γ ́ Ξέ- νων Σχολείων του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και Αντιπρόεδρο της Ομοσπονδίας των Συλλόγων Εργαζομένων Κεντρικών Δομών Υπουργείου (Ο.Σ.Ε.Κ.Δ.Υ.Π.), ως τακτικό μέλος, με αναπληρωτή την Βολάνη Ελένη, υπάλληλο του Τμήματος Δ ́ Στελεχών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.

β) Πέγκα Γεώργιο, που υπηρετεί στην ΔΔΕ Γ ́ Αθήνας, ως τακτικό μέλος, με αναπληρώτρια την Μαρινίδη Ελέ- νη, που υπηρετεί στην ΔΠΕ Δ ́ Αθήνας, εκπροσώπους της «Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Συλλόγων Υπουργείου Παιδείας» (Π.Ο.Σ.Υ.Π.).

γ) Παπαδαντωνάκη Ανδρέα, Ειδικό Γραμματέα του Δ.Σ. της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (Ο.Λ.Μ.Ε.), ως τακτικό μέλος, με αναπληρωτή τον Ακτύπη Δημήτριο, μέλος του Δ.Σ. της Ο.Λ.Μ.Ε., εκπροσώπους της Ο.Λ.Μ.Ε.

δ) Κικινή Αθανάσιο, πρόεδρο του Δ.Σ. της Διδασκαλι- κής Ομοσπονδίας Ελλάδας (Δ.Ο.Ε.), ως τακτικό μέλος, με αναπληρωτή τον Καπράνα Ζήση, Ειδικό Γραμματέα της Δ.Ο.Ε., εκπροσώπους της Δ.Ο.Ε.

ε) Περιστέρη Δωροθέα, Προϊσταμένη Τμήματος Στατι- στικής και Ποιοτικής Επεξεργασίας Δεδομένων, ως τακτι- κό μέλος, με αναπληρώτρια την Μέμα Σοφία, υπάλληλο του Τμήματος Στατιστικής και Ποιοτικής Επεξεργασίας Δεδομένων, εκπροσώπους του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.

2. Πρόεδρος ορίζεται ο Ρούσκας Αθανάσιος και ανα- πληρώτρια του Προέδρου η Περιστέρη Δωροθέα.

3. Αντικείμενο του Διοικητικού Συμβουλίου είναι η διοίκηση των καταλυμάτων, σύμφωνα με τις διατά- ξεις του άρθρου 35 του ν. 4415/2016 και της 35215/ Α2/06-03-2019 απόφασης του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, με θέμα: «Οργάνωση και λειτουργία των καταλυμάτων του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων στην περιοχή Άγιος Ανδρέ- ας – Ζούμπερι του Δήμου Μαραθώνα για το έτος 2019».

4. Η θητεία του Δ.Σ. του τμήματος Α της περιοχής των καταλυμάτων του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων λήγει την 15η Σεπτεμβρίου 2019.

5. Η απόφαση ισχύει από την ημερομηνία λήψης αριθ- μού διαδικτυακής ανάρτησης (Α.Δ.Α.), μετά τη δημοσί- ευσή της σε ΦΕΚ.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Μαρούσι, 22 Απριλίου 2019

Ο Υπουργός

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ

page2image1384172816

Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ

Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΧΟΥΛΙΑΡΑΚΗΣ

Διοικητικής Ανασυγκρότησης

ΜΑΡΙΑ – ΕΛΙΖΑ ΞΕΝΟΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΥ

Συγκρότηση Διοικητικού Συμβουλίου για την οργάνωση και λειτουργία των καταλυμάτων του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμά- των στην περιοχή Άγιος Ανδρέας – Ζούμπερι του Δήμου Μαραθώνα για το έτος 2019.

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις:
α) Του ν. 4415/2016 (ΦΕΚ 159/τ.Α ́/06-09-2016) «Ρυθ-

μίσεις για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση, τη διαπολιτι- σμική εκπαίδευση και άλλες διατάξεις» και ειδικότερα το άρθρο 35.

β) Του π.δ. 63/2005 (ΦΕΚ 98/τ.Α ́/22-04-2005) «Κω- δικοποίηση της Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα».

γ) Του π.δ. 18/2018 (ΦΕΚ 31/τ.Α ́/23-02-2018) «Οργα- νισμός Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμά- των» και ειδικότερα το άρθρο 62.

2. Την 35215/Α2/06-03-2019 απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, με θέμα: «Οργά- νωση και λειτουργία των καταλυμάτων του Υπουργεί- ου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων στην περιοχή Άγιος Ανδρέας – Ζούμπερι του Δήμου Μαραθώνα για το έτος 2019».

3. Τα σχετικά έγγραφα:

α) της Ομοσπονδίας των Συλλόγων Εργαζομένων Κεντρικών Δομών Υπουργείου Παιδείας (Ο.Σ.Ε.Κ.Δ.Υ.Π.) αριθμ. 220/12-02-2019 της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπη- ρεσιών (Δ.Τ.Υ.),

β) της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (Ο.Λ.Μ.Ε.) αριθμ. 247/15-02-2019 της Δ.Τ.Υ.,

γ) της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας (Δ.Ο.Ε.) αριθμ. 248/15-02-2019 της Δ.Τ.Υ.,

δ) της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Συλλόγων Υπουργεί- ου Παιδείας (Π.Ο.Σ.Υ.Π.) αριθμ. 230/14-02-2019 της Δ.Τ.Υ. με τα οποία (i) αιτείται η παραχώρηση τμήματος των κατα- λυμάτων του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευ- μάτων στην περιοχή Άγιος Ανδρέας – Ζούμπερι του Δήμου Μαραθώνα, για χρήση από τα μέλη τους, κατά τη θερινή περίοδο 2019 και (ii) προτείνονται τα μέλη εκπροσώπη- σής τους (τακτικό και αναπληρωματικό) στο πενταμελές Διοικητικό Συμβούλιο (Δ.Σ.) των εν λόγω καταλυμάτων.

4. Το γεγονός ότι από την παρούσα απόφαση δεν προ- κύπτει δαπάνη σε βάρος του προϋπολογισμού, αποφα- σίζουμε:

1. Ορίζουμε άμισθο πενταμελές Διοικητικό Συμβούλιο (Δ.Σ.) του τμήματος Α της περιοχής των καταλυμάτων του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, στο Δήμο Μαραθώνα, για το έτος 2019 και ειδικότερα για την περίοδο μέχρι την 15η Σεπτεμβρίου 2019, απο- τελούμενο από τους παρακάτω:

α) Ρούσκα Αθανάσιο, υπάλληλο του Τμήματος Γ ́ Ξέ- νων Σχολείων του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και Αντιπρόεδρο της Ομοσπονδίας των Συλλόγων Εργαζομένων Κεντρικών Δομών Υπουργείου (Ο.Σ.Ε.Κ.Δ.Υ.Π.), ως τακτικό μέλος, με αναπληρωτή την Βολάνη Ελένη, υπάλληλο του Τμήματος Δ ́ Στελεχών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.

β) Πέγκα Γεώργιο, που υπηρετεί στην ΔΔΕ Γ ́ Αθήνας, ως τακτικό μέλος, με αναπληρώτρια την Μαρινίδη Ελέ- νη, που υπηρετεί στην ΔΠΕ Δ ́ Αθήνας, εκπροσώπους της «Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Συλλόγων Υπουργείου Παιδείας» (Π.Ο.Σ.Υ.Π.).

γ) Παπαδαντωνάκη Ανδρέα, Ειδικό Γραμματέα του Δ.Σ. της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (Ο.Λ.Μ.Ε.), ως τακτικό μέλος, με αναπληρωτή τον Ακτύπη Δημήτριο, μέλος του Δ.Σ. της Ο.Λ.Μ.Ε., εκπροσώπους της Ο.Λ.Μ.Ε.

δ) Κικινή Αθανάσιο, πρόεδρο του Δ.Σ. της Διδασκαλι- κής Ομοσπονδίας Ελλάδας (Δ.Ο.Ε.), ως τακτικό μέλος, με αναπληρωτή τον Καπράνα Ζήση, Ειδικό Γραμματέα της Δ.Ο.Ε., εκπροσώπους της Δ.Ο.Ε.

ε) Περιστέρη Δωροθέα, Προϊσταμένη Τμήματος Στατι- στικής και Ποιοτικής Επεξεργασίας Δεδομένων, ως τακτι- κό μέλος, με αναπληρώτρια την Μέμα Σοφία, υπάλληλο του Τμήματος Στατιστικής και Ποιοτικής Επεξεργασίας Δεδομένων, εκπροσώπους του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.

2. Πρόεδρος ορίζεται ο Ρούσκας Αθανάσιος και ανα- πληρώτρια του Προέδρου η Περιστέρη Δωροθέα.

3. Αντικείμενο του Διοικητικού Συμβουλίου είναι η διοίκηση των καταλυμάτων, σύμφωνα με τις διατά- ξεις του άρθρου 35 του ν. 4415/2016 και της 35215/ Α2/06-03-2019 απόφασης του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, με θέμα: «Οργάνωση και λειτουργία των καταλυμάτων του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων στην περιοχή Άγιος Ανδρέ- ας – Ζούμπερι του Δήμου Μαραθώνα για το έτος 2019».

4. Η θητεία του Δ.Σ. του τμήματος Α της περιοχής των καταλυμάτων του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων λήγει την 15η Σεπτεμβρίου 2019.

5. Η απόφαση ισχύει από την ημερομηνία λήψης αριθ- μού διαδικτυακής ανάρτησης (Α.Δ.Α.), μετά τη δημοσί- ευσή της σε ΦΕΚ.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Μαρούσι, 22 Απριλίου 2019

Ο Υπουργός

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ

 

https://www.facebook.com/manolis.manos.311/

Με Υπουργική Απόφαση ρυθμίζονται τα θέματα αξιολόγησης Λυκείου

0
Προσλήψεις 40 αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην A/θμια Ειδική Αγωγή
ypourgeio paideias-1

Από το ΥΠΠΕΘ διευκρινίζεται ότι, για λόγους απλοποίησης των διαδικασιών, θέματα αξιολόγησης Λυκείου ρυθμίζονται πλέον με Υπουργική Απόφαση, βάσει του υπό έκδοση νόμου που ψηφίστηκε από τη Βουλή την 23η Απριλίου 2019. Ισχύουν όσα είχαν περιληφθεί στην υπ’ αριθμόν 169626/Δ2/11-10-2018 εγκύκλιο.

Ειδικά για το θέμα των προαγωγικών/απολυτηρίων εξετάσεων Γενικών Λυκείων, Ημερησίων και Εσπερινών, τα μαθήματα που ανήκουν στην Ομάδα Α (γραπτώς εξεταζόμενα) είναι τα εξής:

Α΄ Λυκείου:

  1. Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία
  2. Νέα Ελληνική Γλώσσα και Νέα Ελληνική Λογοτεχνία (σε τρίωρη συνεξέταση)
  3. Άλγεβρα
  4. Γεωμετρία
  5. Ιστορία
  6. Φυσική
  7. Χημεία
  8. Πολιτική Παιδεία

Β΄ Ημερησίου και Γ΄ Εσπερινού Λυκείου:

  1. Νέα Ελληνική Γλώσσα και Νέα Ελληνική Λογοτεχνία (σε τρίωρη συνεξέταση)
  2. Ιστορία
  3. Βιολογία
  4. Άλγεβρα για τους μαθητές της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών ή Σύγχρονος Κόσμος: Πολίτης και Δημοκρατία (μόνο για τους μαθητές της Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών) και

Μαθήματα Ομάδων Προσανατολισμού

Γ΄ ημερησίου και Δ΄ Εσπερινού Λυκείου :

  1. Νεοελληνική Γλώσσα και Νεοελληνική Λογοτεχνία (σε τρίωρη συνεξέταση)
  2. Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής
  3. Ιστορία
  4. Βιολογία

Αντίστοιχα ρυθμίζονται για τα ΕΠΑΛ τα διαλαμβανόμενα στην υπ’ αριθμόν Φ4/177399/Δ4/22-10-2018 εγκύκλιο.

 

https://www.facebook.com/manolis.manos.311/
Φιλολογικός Ιστότοπος
Περίληψη

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας παρέχουμε την καλύτερη εμπειρία πλοήγησης. Οι πληροφορίες αυτές αποθηκεύονται στον φυλλομετρητή σας και μας βοηθούν να μάθουμε την προτιμήσεις σας.