Το διδαγμένο κείμενο από τα Ηθικά Νικομάχεια και οι ασκήσεις που το συνοδεύουν (λεξιλογικές και ερμηνευτικές) δεν παρουσιάζουν ιδιαίτερη δυσκολία.

Επισημαίνουμε όμως ότι ζητείται να ετυμολογηθεί η αμφισβητούμενης και κατ ̓ άλλους άγνωστης ετυμολογίας λέξη ἐσθλός.

Ωραίο και ποιητικής λειτουργίας το αδίδακτο κείμενο από τον Ευθύδημο του Πλάτωνα. Θεωρούμε όμως ότι θα έπρεπε να δοθεί στους μαθητές η σημασία των λέξεων ἔχις (=η έχιδνα, οχιά) και φαλάγγιον (=δηλητηριώδης αράχνη, το σφαλάγγι), λόγω της εξαιρετικής σπανιότητάς τους στα κείμενα της αττικής διαλέκτου.

Η ΠΕΦ επισημαίνει την εξάντληση των προς εξέταση κειμένων στο μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών και την εξ αντικειμένου εξαίρεση μεγάλου μέρους της διδακτέας από την εξεταστέα ύλη, πρόβλημα που καθιστά αναγκαία την ανανέωση και τον εμπλουτισμό της με δοκιμασμένα κείμενα της αρχαίας ελληνικής γραμματείας, όπως ο Θουκυδίδου Περικλέους Επιτάφιος και ο Σοφοκλέους Οιδίπους τύραννος.

ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΕΦ

6 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Ναι.Δεν έχετε άδικο αλλά στα βαθμολογικά ως απολυτως σωστή δέχονται την υποθετική μετοχή που δηλώνει απλή σκέψη.Όσοι έγραψαν χρονικοϋποθετική μάλλον δεν θα πάρουν όλες τις μονάδες.

  2. Να προσθέσω κι ένα ακόμη σχόλιο.Η μετοχή ”κτησάμενος”,αν θέλουμε να ακολουθήσουμε πιστά το πνεύμα του συντακτικού,είναι χρονικο-υποθετική αφού βρίσκεται σε χρόνο Αόριστο ,σε σχέση με το προσδιόριζόμενο ρήμα ”αν είη” δηλώνει προτερόχρονο στο μέλλον ,άρα δηλώνεται το προσδοκώμενο.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.