Νεοελληνική Γλώσσα Γ´ Λυκείου: Εναλλακτικά μέσα μεταφοράς(Αναγκαιότητα/οφέλη, προϋποθέσεις)

Αναγκαιότητα/οφέλη

  1. Τα εναλλακτικά μέσα μεταφοράς μπορούν να συμβάλλουν στη μείωση της εκπομπής ρύπων και άλλων αερίων από τα αυτοκίνητα που καταστρέφουν το στρώμα του όζοντος και εντείνουν το φαινόμενο του θερμοκηπίου, ενώ συμβάλλουν στην πλανητική κλιματική αλλαγή. Παράλληλα, μπορούν να περιορίσουν το πρόβλημα της κυκλοφοριακής συμφόρησης και της συνακόλουθης ηχορύπανσης που έχει δυσμενείς επιπτώσεις στη σωματική και ψυχική υγεία του ανθρώπου. Έτσι, προωθούν ένα περιβάλλον πιο καθαρό, πιο υγιεινό και πιο ποιοτικό περιορίζοντας τις αρνητικές παρενέργειες στην υγεία του ανθρώπου.
  2. Ορισμένα μέσα εναλλακτικής μετακίνησης, όπως το ποδήλατο, συμβάλλουν στη σωματική και ψυχική υγεία του ανθρώπου. Ειδικότερα, το ποδήλατο αποτελεί ένα μέσο μετακίνησης που παράλληλα μας βοηθάει να διατηρούμαστε σε καλή σωματική κατάσταση απαλλάσσοντάς μας από την αδράνεια και την ακινησία, που αποτελούν χαρακτηριστικά του σύγχρονου τρόπου ζωής και μπορούν να οδηγήσουν στη σωματική και νοητική φθορά. Επιπλέον, συμβάλλει πάρα πολύ στην ψυχική υγεία μας, στην ισορροπία και καταπολέμηση του στρες. Το ποδήλατο μπορεί να μας χαλαρώσει, να εκτονώσει το άγχος, τα αρνητικά συναισθήματα, την άσχημη ψυχολογία και να μας προσφέρει ψυχικά μία ισορροπία και σταθερότητα.
  3. Οι εναλλακτικές μορφές μεταφοράς συμβάλλουν στη μείωση του ελεύθερου χρόνου που δαπανάται για την μετακίνηση των ανθρώπων μέσα στις πόλεις, όπου η κυκλοφοριακή συμφόρηση οδηγεί στην κατασπατάληση πολύτιμου και παραγωγικού χρόνου, ιδιαίτερα τις ώρες αιχμής.
  4. Είναι ανάγκη οι πόλεις να επενδύσουν στα εναλλακτικά μέσα μεταφοράς για να επωφεληθούν από τη μείωση του κόστους για τη δημιουργία θέσεων παρκαρίσματος αυτοκινήτων και να εξοικονομήσουν ελεύθερους χώρους για τους πολίτες, για να δημιουργηθούν πάρκα, χώροι πρασίνου και αθλητικοί χώροι. Οι πόλεις με περισσότερους ελεύθερους χώρους είναι όμορφες και ανθρώπινες πόλεις.

 

Προϋποθέσεις

  1. Είναι πρωτεύον ζήτημα αυτές οι νέες μορφές κινητικότητας να προάγουν την ισότητα στη μετακίνηση και να είναι προσβάσιμες από όλες τις κοινωνικές ομάδες χωρίς αποκλεισμούς. Γι᾽ αυτό θα πρέπει να είναι οικονομικά προσιτές και να είναι προσαρμοσμένες στην οικονομία κάθε τόπου και αυτό είναι κάτι που πρέπει να αποτελεί μέλημα των δημόσιων φορέων. Στο πλαίσιο αυτό θα μπορούσαν να δοθούν κίνητρα στους πολίτες να μετακινούνται με εναλλακτικά μέσα μεταφοράς.
  2. Είναι απαραίτητο να δημιουργηθούν τα κατάλληλα έργα υποδομών και οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις για τη βελτίωση της ενεργειακής αποδοτικότητας των οδικών μεταφορών. Συγκεκριμένα είναι απαραίτητο να δημιουργηθούν πεζόδρομοι και ποδηλατόδρομοι με απώτερο στόχο την προώθηση των εναλλακτικών μέσων μετακίνησης (π.χ. ποδήλατο, ηλεκτρικά πατίνια) με παράλληλη μείωση της χρήσης αυτοκινήτων. Ταυτόχρονα, θα πρέπει να τοποθετηθούν οι σχετικές σημάνσεις με τις οδηγίες χρήσης και τις απαγορεύσεις που προβλέπονται από τη νομοθεσία, ώστε να αποφεύγονται ατυχήματα με πεζούς ή αυτοκινητιστές. Τέλος, είναι αναγκαίο να επεκταθεί το παραδοσιακό δίκτυο μεταφορών και να συνδεθεί με εναλλακτικές μορφές μεταφοράς που θα εξασφαλίζουν πρόσβαση παντού, ενθαρρύνοντας έτσι τη συνδυασμένη μετακίνηση.

 

 

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.