Υποβολή αιτήσεων μετάθεσης
Για τους εκπαιδευτικούς Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σχολικού έτους 2024-2025 – Ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση των υποψηφίων περιοχών που επλήγησαν από φυσικές καταστροφές
Δημοσιεύθηκε η απόφαση πρόσκλησης εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για υποβολή αιτήσεων μετάθεσης σχολικού έτους 2024-2025. Παράλληλα, μέσα στην εβδομάδα, ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση των υποψηφίων περιοχών που επλήγησαν από φυσικές καταστροφές, μεταξύ των οποίων είναι και η Μαγνησία, καθώς και οι λεπτομέρειες σχετικά με την εγγραφή των σπουδαστών.
Γράφει ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΧΡΥΣΟΠΟΥΛΟΣ
Αρχικά, πρέπει να τονιστεί ότι το υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού καλεί τους εκπαιδευτικούς Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης να υποβάλουν αιτήσεις μετάθεσης με τα απαραίτητα δικαιολογητικά για τις ακόλουθες κατηγορίες: α) σε ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. και σε περιοχές μετάθεσης για την Ε.Α.Ε., β) σε Μουσικά Σχολεία, γ) σε Καλλιτεχνικά Σχολεία, δ) σε Πειραματικά Σχολεία Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης, ε) από περιοχή σε περιοχή μετάθεσης και στ) αμοιβαίες από περιοχή σε περιοχή μετάθεσης.
Οι αιτήσεις υποβάλλονται από την Τετάρτη 16 Οκτωβρίου 2024 έως την Πέμπτη 31 Οκτωβρίου 2024 και ώρα 15:00, μέσω του Online Συστήματος Διαχείρισης Μητρώου Εκπαιδευτικών και Υποβολής Αιτήσεων Μεταθέσεων (https://teachers.minedu.gov.gr). Η παραπάνω προθεσμία είναι αποκλειστική και ισχύει για όλες τις κατηγορίες μεταθέσεων, εκτός από τις αμοιβαίες για τις οποίες η αίτηση υποβάλλεται μέσα σε 15 ημέρες από την ανακοίνωση των μεταθέσεων.
Μέσα στην ίδια προθεσμία υποβάλλονται και οι αιτήσεις οριστικής τοποθέτησης και βελτίωσης, χωρίς να αναγράφονται προτιμήσεις συγκεκριμένων σχολείων. Οι εκπαιδευτικοί που δεν έχουν τοποθετηθεί οριστικά σε σχολική μονάδα υποχρεούνται να υποβάλουν αίτηση οριστικής τοποθέτησης. Αίτηση υποβάλλουν και οι εκπαιδευτικοί των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων που εμπίπτουν στις μεταβατικές διατάξεις της παρ. 4 του άρθρου 62 του ν. 4692/2020 (111Α’) και δεν κατέστη εφικτό να
τοποθετηθούν οριστικά.
Παράλληλα, επισημαίνεται ότι δεν υποβάλλουν αίτηση οριστικής τοποθέτησης οι εκπαιδευτικοί που ενώ υπηρετούσαν με θητεία σε Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ. κατά το σχολικό έτος 2023-2024 μετατέθηκαν από περιοχή σε περιοχή. Ωστόσο, όσοι μετατέθηκαν από περιοχή σε περιοχή και κατόπιν τοποθετήθηκαν με μονοετή θητεία υποβάλλουν κανονικά αίτηση οριστικής τοποθέτησης. Παράλληλα, δεν υποβάλλουν αίτηση και όσοι μετατέθηκαν από περιοχή σε περιοχή το 2024 πριν την έναρξη της διετούς θητείας τους για τα σχολικά έτη 2024-2025 και 2025-2026.
Ανάκληση της αίτησης μετάθεσης μπορεί να γίνει μέσω του ηλεκτρονικού συστήματος μέχρι 31/12/2024 και ώρα 15:00, οπότε και θα απενεργοποιηθεί η δυνατότητα αυτή στο ηλεκτρονικό σύστημα. Επισημαίνεται ότι σε περίπτωση ανάκλησης η αίτηση θεωρείται άκυρη και δεν μπορεί να ενεργοποιηθεί ή να υποβληθεί εκ νέου. Επίσης, τονίζεται ότι ανάκληση μετάθεσης δεν προβλέπεται από τις κείμενες διατάξεις και επομένως οι αιτήσεις ανάκλησης μετάθεσης δεν γίνονται δεκτές.
Εξαιρέσεις ως προς
την υποβολή δικαιολογητικών
Οι προϋποθέσεις και οι λόγοι μετάθεσης πρέπει να συντρέχουν κατά το χρόνο που λήγει η προθεσμία υποβολής των σχετικών με τα κριτήρια μετάθεσης δικαιολογητικών. Κατ’ εξαίρεση η ληξιαρχική πράξη για νεογέννητο τέκνο μπορεί να υποβληθεί μέχρι το τέλος Δεκεμβρίου. Σε περίπτωση που το τέκνο γεννηθεί 31 Δεκεμβρίου, ο εκπαιδευτικός θα αποστείλει στη Διεύθυνση οργανικής του, αίτημα προσθήκης τέκνου στο μητρώο μέσω του ηλεκτρονικού συστήματος, την ίδια ημέρα με υποχρέωση να υποβάλει βεβαίωση από το Νοσοκομείο για τη γέννηση του τέκνου και υπεύθυνη δήλωση του ν. 1599/1986 (75Α’) ότι θα προσκομιστεί η ληξιαρχική πράξη γέννησης, μόλις εκδοθεί από την αρμόδια υπηρεσία. Μέσα στην ίδια προθεσμία μπορεί να υποβληθούν δικαιολογητικά από όσους έχουν τις προϋποθέσεις να υπαχθούν στις ειδικές κατηγορίες μετάθεσης για λόγους υγείας, εφόσον οι λόγοι αυτοί προέκυψαν ή διαπιστώθηκαν μετά τη λήξη της προθεσμίας υποβολής των αιτήσεων μετάθεσης.
Επιπλέον, αν τα δικαιολογητικά αυτά δεν μπορούν να υποβληθούν εμπρόθεσμα για λόγους που αφορούν την αρμόδια για την έκδοσή τους διοικητική αρχή, αρκεί η εμπρόθεσμη υποβολή της σχετικής αίτησης στην οποία θα γίνεται μνεία του λόγου της μη συνυποβολής των δημοσίων εγγράφων τα οποία πάντως ο αιτών οφείλει να αποστείλει, με τον τρόπο που ορίζεται παρακάτω, όταν εκλείψει η αιτία που κατέστησε αδύνατη τη συνυποβολή τους και οπωσδήποτε πριν από την έναρξη της διαδικασίας διενέργειας των μεταθέσεων από το αρμόδιο συμβούλιο.
Τρόπος υποβολής αιτήσεων
Οι αιτήσεις μετάθεσης υποβάλλονται ηλεκτρονικά από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς μέσω του Online Συστήματος Διαχείρισης Μητρώου Εκπαιδευτικών και Υποβολής Αιτήσεων Μεταθέσεων (https://teachers.minedu.gov.gr). Η σύνδεση στο σύστημα γίνεται με το όνομα χρήστη (user name) και τον κωδικό πρόσβασης (password) που χρησιμοποιούν οι εκπαιδευτικοί για την πρόσβασή τους στις υπηρεσίες του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου (Π.Σ.Δ.). Αναλυτικές οδηγίες του τρόπου ηλεκτρονικής υποβολής των αιτήσεων αναφέρονται στο «ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟ ΧΡΗΣΗΣ» που έχει αναρτηθεί στην αρχική σελίδα της εφαρμογής.
Τρόπος υποβολής δικαιολογητικών
Τα απαραίτητα δικαιολογητικά πρέπει να αποσταλούν ή υποβληθούν έως την καταληκτική ημερομηνία υποβολής των αιτήσεων και να αναγράφονται στο πεδίο «ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ» της ηλεκτρονικής αίτησης ανά υπηρεσία που απευθύνονται. Παράλληλα, όπου απαιτείται αποστολή δικαιολογητικών στην Κ.Υ. του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α., αυτά θα αποστέλλονται αποκλειστικά και μόνο μέσω της ηλεκτρονικής διεύθυνσης «https://mydocs.minedu.gov.gr» καθώς με αυτόν τον τρόπο πιστοποιείται ο αποστολέας. Για την είσοδο στον ανωτέρω σύνδεσμο απαιτούνται κωδικοί στο TaxisNet.
Παρακαλούνται οι ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί όπως τα ψηφιοποιήσουν σε αρχείο/α pdf έως 50 ΜΒ, με ανάλυση σάρωσης 200 ή 300 dpi σε ασπρόμαυρο. Τα δικαιολογητικά που θα αποσταλούν με οποιονδήποτε άλλον τρόπο δεν θα ληφθούν υπόψη. Το ηλεκτρονικό μήνυμα θα πρέπει να έχει την εξής δομή: Θέμα: τύπος αίτησης, αριθμός πρωτοκόλλου αίτησης, αριθμός μητρώου εκπαιδευτικού, Σώμα κειμένου: ονοματεπώνυμο εκπαιδευτικού, κλάδος/ειδικότητα, τύπος αίτησης, αριθμός πρωτοκόλλου αίτησης, αριθμός μητρώου εκπαιδευτικού.
Συστήνεται κάθε ενδιαφερόμενος, πριν προβεί σε οποιαδήποτε ενέργεια, να διαβάσει την απόφαση που έχει δημοσιευθεί στην ιστοσελίδα του υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού καθότι εκεί θα τη βρει ολόκληρη την εγκύκλιο η οποία εμπεριέχει αναλυτικές πληροφορίες καθώς επίσης και πολλές χρήσιμες επισημάνσεις σχετικά με τη διαδικασία. Για την υποβολή ερωτημάτων ως προς την εγκύκλιο μεταθέσεων οι εκπαιδευτικοί πρέπει να απευθύνονται αποκλειστικά στις Δ.Δ.Ε. όπου ανήκουν οργανικά.
Ανακοίνωση αποτελεσμάτων εισαγωγής
στην τριτοβάθμια εκπαίδευση
των υποψηφίων περιοχών
που επλήγησαν από φυσικές καταστροφές
Ολοκληρώθηκαν από το υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού οι διαδικασίες ελέγχου και επιλογής για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση των υποψηφίων από περιοχές που επλήγησαν από φυσικές καταστροφές και συμμετείχαν στις πρώτες μετά το συμβάν πανελλαδικές εξετάσεις που διεξήχθησαν τον Ιούνιο του 2024.
Οι υποψήφιοι αυτοί από ΓΕΛ και ΕΠΑΛ μπορούν να βρίσκουν το τμήμα / σχολή επιτυχίας τους στην ιστοσελίδα «https://results.it.minedu.gov.gr» πληκτρολογώντας τον οκταψήφιο κωδικό τους και τους τέσσερις αρχικούς χαρακτήρες από το επώνυμο, το όνομα, το πατρώνυμο και το μητρώνυμο του υποψηφίου σε κεφαλαίους χαρακτήρες. Η εγγραφή αυτών των επιτυχόντων ξεκίνησε την Πέμπτη 17 Οκτωβρίου 2024 και θα ολοκληρωθεί την Πέμπτη 24 Οκτωβρίου 2024, χωρίς τη διαδικασία της ηλεκτρονικής εγγραφής.
Οι επιτυχόντες για την εγγραφή και την ταυτοποίηση θα απευθύνονται κατευθείαν στα τμήματα / σχολές επιτυχίας, προσκομίζοντας αστυνομική ταυτότητα ή διαβατήριο και όσα τυχόν συμπληρωματικά δικαιολογητικά ζητήσουν οι γραμματείες των τμημάτων / σχολών.
Διευκρινίζεται ότι η διαδικασία εγγραφής πραγματοποιείται με υποβολή της αίτησης απευθείας προς τη γραμματεία του τμήματος ή της σχολής επιτυχίας είτε με φυσική παρουσία, είτε με τη χρήση ηλεκτρονικών μέσων (π.χ. υποβολή της αίτησης μέσω μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου), είτε με ταχυδρομική αποστολή. Σε κάθε περίπτωση κατά τη χρήση ηλεκτρονικών μέσων ή ταχυδρομικής αποστολής, για την ολοκλήρωση της εγγραφής απαιτείται η υποβολή υπεύθυνης δήλωσης του επιτυχόντος και αιτούντος την εγγραφή, η οποία εκδίδεται μέσω του ιστότοπου «www.gov.gr» ή φέρει φυσική υπογραφή με βεβαίωση του γνησίου αυτής και στην οποία θα δηλώνει ότι όλα τα στοιχεία και τυχόν δικαιολογητικά που υποβάλλει είναι ακριβή και αληθή.
Τέλος, επισημαίνεται ότι οι επιτυχόντες, εάν είναι ήδη εγγεγραμμένοι σε άλλη σχολή, κατά την εγγραφή τους θα πρέπει να προσκομίσουν στη γραμματεία του τμήματος ή της σχολής επιτυχίας την απόφαση διαγραφής τους από την προηγούμενη σχολή ή, εφόσον αυτή δεν υπάρχει, υπεύθυνη δήλωση όπου θα αναγράφεται ότι θα την προσκομίσουν άμεσα.