Τράπεζα Θεμάτων Skills4Life και Ψηφιακό Φροντιστήριο

 

Νέο εργαλείο για τους μαθητές του Γυμνασίου και της Α’ Λυκείου – Ενημέρωση για τη λειτουργία του Ψηφιακού Φροντιστηρίου

 

 

 

Στη διάθεση των μαθητών βρίσκεται η Τράπεζα Θεμάτων Skills4Life, την ώρα που το υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού ενημέρωσε σχετικά με τη λειτουργία του Ψηφιακού Φροντιστηρίου και τα αποτελέσματα των ενστάσεων-αιτήσεων θεραπείας μετεγγραφών και μετακινήσεων ακαδημαϊκού έτους 2024-2025.

 

 

 

Γράφει ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΧΡΥΣΟΠΟΥΛΟΣ

 

 

Ειδικότερα, ένα νέο, σύγχρονο, εργαλείο για τους μαθητές του Γυμνασίου και της Α’ Λυκείου είναι διαθέσιμο από το υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με στόχο να καλλιεργήσουν τις δεξιότητές τους στα Μαθηματικά, τις Φυσικές Επιστήμες και την κατανόηση κειμένου. Πρόκειται για τη νέα Τράπεζα Θεμάτων Skills4Life που αναπτύσσεται σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και περιλαμβάνει θέματα με έμφαση στην εφαρμογή της σχολικής γνώσης για την αντιμετώπιση πρακτικών ζητημάτων και απαιτήσεων της καθημερινής ζωής.

 

Με τον τρόπο αυτό η Τράπεζα βοηθά τους μαθητές και τις μαθήτριες να εξοικειωθούν με τέτοια θέματα, προκειμένου να ενισχύσουν τις δεξιότητές τους σε βασικούς εγγραμματισμούς. Πρόκειται για μια νέα φιλοσοφία μάθησης, η οποία σε σημαντικό βαθμό ενσωματώνεται στα νέα προγράμματα σπουδών και αξιολογείται σε μια σειρά διεθνών ερευνών. Επιπλέον, δίνει τη δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς να έχουν πρόσβαση σε θέματα αυτής της λογικής, προκειμένου να τα εντάξουν στη διδασκαλία τους, ενώ και η σχολική κοινότητα μπορεί να εξοικειωθεί καλύτερα με την επίλυση προβλημάτων και την απάντησή τους σε ψηφιακό περιβάλλον.

 

Η Τράπεζα αριθμεί ήδη 133 θέματα διαβαθμισμένης δυσκολίας (42 στα Μαθηματικά, 42 στις Φυσικές Επιστήμες, 49 στην κατανόηση κειμένου), τα οποία περιλαμβάνουν συνολικά 482 ερωτήσεις (113 στα Μαθηματικά, 160 στις Φυσικές Επιστήμες, 209 στην κατανόηση κειμένου). Τα θέματα εμφανίζουν ποικιλία και περιλαμβάνουν ερωτήσεις κλειστού τύπου, σύντομης απάντησης και μεικτού τύπου. Πολλές ερωτήσεις αναπτύσσονται σε διαδραστικό περιβάλλον και βασίζονται σε προσομοιώσεις (ιδιαίτερα στις Φυσικές Επιστήμες και στα Μαθηματικά). Για κάθε ερώτηση που περιλαμβάνεται στα θέματα παρέχεται ανατροφοδότηση τόσο για το ποια είναι η ορθή απάντηση όσο και γιατί μία άλλη απάντηση που μπορεί να δώσει ένας μαθητής, δεν είναι αποδεκτή. Με αυτόν τον τρόπο οι εκπαιδευτικοί μπορούν να αναπτύξουν στρατηγικές αντιμετώπισης των λαθών των μαθητών τους.

 

Το περιβάλλον της Τράπεζας, είναι ειδικά σχεδιασμένο, φιλικό και εύχρηστο, επιτρέποντας στους χρήστες να αξιολογούν την ποιότητα κάθε θέματος αλλά και να δημιουργούν με θέματα της επιλογής τους τον προσωπικό τους φάκελο. Για κάθε θέμα διατίθεται ένα πλήρες σύνολο μεταδεδομένων (π.χ. αξιολογούμενη δεξιότητα, περιοχή εφαρμογής, επίπεδο δυσκολίας), τα οποία αποτελούν επίσης κριτήρια αναζήτησης θεμάτων στην Τράπεζα.

 

Η ανάπτυξη της Τράπεζας εντάσσεται στη συνολική στρατηγική του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. για την αναβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας και την καλλιέργεια βασικών δεξιοτήτων που αξιολογούνται διεθνώς. Μέσα από αυτή την πρωτοβουλία, επιδιώκεται η σύνδεση της σχολικής γνώσης με πραγματικά προβλήματα, ενισχύοντας τον αναστοχασμό, την κριτική σκέψη και τη χρήση ψηφιακών εργαλείων στη μάθηση.

 

Τέλος, τονίζεται ότι η τράπεζα είναι υπό συνεχή διαμόρφωση και εμπλουτισμό, είναι ανοικτή προς όλους (εκπαιδευτικούς, γονείς, μαθητές – ιδιαίτερα χρήσιμη για μαθητές της Γ’ Γυμνασίου και της Α’ Λυκείου) στη διεύθυνση «https://skills4life.gr» και προσφέρεται δωρεάν.

 

Ενημέρωση για τη λειτουργία

του Ψηφιακού Φροντιστηρίου

 

Ως γνωστόν, από το Σεπτέμβριο του 2024 λειτουργεί το Δημόσιο Ψηφιακό Φροντιστήριο, μέσω του οποίου το Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. παρέχει δωρεάν σύγχρονη και ασύγχρονη υποστήριξη σε όλα τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα

μαθήματα στους μαθητές της Γ’ τάξης των ΓΕ.Λ, ΕΠΑ.Λ., Λυκείων Ε.Α.Ε. και ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ. όλης της χώρας. Την υποστήριξη μπορούν να λάβουν και όσοι απόφοιτοι προηγούμενων ετών επιθυμούν να συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις.

 

Πρόκειται για έναν θεσμό «που στοχεύει στην παροχή ίσων

ευκαιριών στην προετοιμασία για τη συμμετοχή στις πανελλαδικές εξετάσεις με υψηλού επιπέδου υποστήριξη σε κάθε υποψήφιο/α ανεξαρτήτως κοινωνικής προέλευσης και οικονομικής κατάστασης και με ιδιαίτερη μέριμνα για την κάλυψη ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών». Το Δημόσιο Ψηφιακό Φροντιστήριο λειτουργεί καθημερινά τις απογευματινές ώρες «παρέχοντας υψηλής ποιότητας ζωντανές εξ αποστάσεως διδασκαλίες για το σύνολο της ύλης των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων της Γ’ τάξης των ΓΕ.Λ, ΕΠΑ.Λ., Λυκείων Ε.Α.Ε. και ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ. συμπεριλαμβανομένων και όλων των ειδικών μαθημάτων, δηλαδή Γραμμικού και Ελεύθερου Σχεδίου, Ξένων Γλωσσών, Μουσικής, με σκοπό να υποστηρίζονται δωρεάν όλοι οι μαθητές, όπου κι αν κατοικούν. Τα μαθήματα παρέχονται με διερμηνεία νοηματικής γλώσσας». Το πρόγραμμα όλης της εβδομάδας, με επαρκείς ώρες διδασκαλίας για κάθε μάθημα, βρίσκεται αναρτημένο στην ιστοσελίδα «https://streaming.digitalschool.gov.gr/live-streaming».

 

Παράλληλα, τα μαθήματα είναι αναρτημένα και προσφέρονται σε ασύγχρονο πλαίσιο («https://lms.digitalschool.gov.gr/login/index.php»), ώστε κάθε μαθητής σε χρόνο που επιλέγει και διευκολύνεται να μπορεί να τα παρακολουθήσει όσες φορές θέλει, ενώ σε περιβάλλον moodle παρέχονται και δραστηριότητες περαιτέρω μελέτης και εμβάθυνσης, επαναληπτικά διαγωνίσματα, καθώς και δυνατότητα αλληλεπίδρασης με τους καθηγητές, ενώ, σύντομα, θα προστεθούν διαγωνίσματα προσομοίωσης εξετάσεων. Απαραίτητη προϋπόθεση, είναι ο κάθε εκπαιδευτικός και μαθητής να έχει

κωδικούς Πανελληνίου Σχολικού Δικτύου.

 

Συνοψίζοντας, τονίζεται ότι η πιστοποίηση στο σύστημα γίνεται με τους κωδικούς του Πανελληνίου Σχολικού Δικτύου και τα βήματα είναι τα εξής: 1) εγγραφή όλων των μαθητών της Β’ και Γ’ Λυκείου στην πλατφόρμα ασύγχρονης εκπαίδευσης «https://lms.digitalschool.gov.gr/login/index.php»,

2) σύνδεση στην εφαρμογή μέσω της ιστοσελίδας «https://streaming.digitalschool.gov.gr», 3) επιλογή τάξης: Γ’ Λυκείου (Γενικού, Επαγγελματικού, Ε.Α.Ε.), 4) επιλογή μαθήματος και ακολούθως της διδακτικής ενότητας της επιλογής των εκπαιδευτικών. Το κάθε βίντεο, συνολικής διάρκειας περίπου 100 λεπτών, αποτελείται από δύο μέρη περίπου 45 λεπτών με δεκάλεπτο ενδιάμεσο διάλειμμα. Επιπλέον, επισημαίνεται ότι τα βιντεοσκοπημένα μαθήματα προσφέρονται για συνεχή αξιοποίηση από τους εκπαιδευτικούς μέσω της μεθόδου της ανεστραμμένης τάξης. Πρόκειται για μια καλή πρακτική που έχει ήδη αναπτυχθεί σε πολλά σχολεία.

 

 

 

 

Αποτελέσματα ενστάσεων-αιτήσεων

θεραπείας μετεγγραφών και μετακινήσεων

 

Τέλος, μέσα στην εβδομάδα, το υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, ενημέρωσε τους φοιτητές που έχουν καταθέσει ένσταση-αίτηση θεραπείας επί των αρχικών αποτελεσμάτων των ηλεκτρονικών αιτήσεων μετεγγραφών και μετακινήσεων ακαδημαϊκού έτους 2024-2025 ότι ήδη από την Τρίτη 11 Φεβρουαρίου 2025 μπορούν να ενημερώνονται για τα αποτελέσματα της αίτησής τους στην ιστοσελίδα «www.minedu.gov.gr» μέσω της ειδικής εφαρμογής μετεγγραφών «https://transfer.it.minedu.gov.gr».

 

Όσοι φοιτητές έχουν κριθεί επιτυχόντες μετεγγραφής σε κάποιο τμήμα, έχουν ολοκληρώσει τη διαδικασία μετεγγραφής τους σε αυτό και έχουν διαγραφεί από το τμήμα προέλευσής τους με αποτέλεσμα να έχει διαγραφεί ο αρχικός ιδρυματικός τους λογαριασμός, μπορούν να πληροφορούνται το αποτέλεσμα της ένστασής τους αποστέλλοντας e-mail στην εξής ηλεκτρονική διεύθυνση: «meteggrafes@minedu.gov.gr».

 

Προηγούμενο άρθροSkills4Life για τους μαθητές του Γυμνασίου και της Α’ Λυκείου
Επόμενο άρθροΛυσίας, Υπέρ Μαντιθέου: Παράλληλα κείμενα
Δημήτρης Χρυσόπουλος
Ο Δημήτρης Χρυσόπουλος κατάγεται από το Βόλο και είναι πτυχιούχος Φιλόλογος - Ιστορικός του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Από το 2008 αναλαμβάνει ιδιαίτερα φιλολογικά μαθήματα σε μαθητές Δημοτικού - Γυμνασίου - Λυκείου - ΕΠΑΛ. Είναι ιδιοκτήτης του Φροντιστηρίου Μέσης Εκπαίδευσης «Ώρα Μελέτης». Παράλληλα συνεργάζεται ως αρθρογράφος με την καθημερινή εφημερίδα της Μαγνησίας «ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ» και την ιστοσελίδα www.filologikos-istotopos.gr. Επιπρόσθετα βοηθάει τους φοιτητές στη συγγραφή των εργασιών τους οι οποίες άπτονται ιστορικού, κοινωνικού, φιλοσοφικού και παιδαγωγικού χαρακτήρα.