Μετά από τη συνάντηση με την Ομοσπονδία Διοικητικών Υπαλλήλων Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης και εκπροσώπους Συλλόγων Διοικητικών Υπαλλήλων των 8 Πανεπιστημίων που συμμετέχουν στη διαθεσιμότητα, ο Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος προέβη στην ακόλουθη δήλωση:
«Ο εξορθολογισμός του Δημοσίου είναι εθνικός στόχος. Η διαθεσιμότητα ήταν για το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων εθνική υποχρέωση. Για την Κυβέρνηση διαθεσιμότητα δεν σημαίνει απολύσεις. Στόχος της κυβέρνησης παραμένει η ορθολογική ανακατανομή του ανθρώπινου δυναμικού, προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες των υπηρεσιών στον δημόσιο τομέα.
Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων δίνει τη δυνατότητα μεταφοράς θέσης στους επιτυχόντες των σχολικών ετών 2009-2010, 2010-2011, 2011-2012 και 2012-2013 σύμφωνα με το άρθρο 34 του Ν. 4186/2013 (ΦΕΚ 193/τεύχος Α΄/2013) και την Υπουργική Απόφαση Φ.1/182016/Β3/28-11-2013 (ΦΕΚ 3030/τεύχος Β΄/2013).
Η μεταφορά της θέσης πραγματοποιείται μόνο από Πανεπιστήμιο σε Πανεπιστήμιο ή από ΤΕΙ σε ΤΕΙ διαφορετικής πόλης, αντίστοιχης Σχολής ή Τμήματος.
Ο αριθμός των μεταφερόμενων θέσεων φθάνει έως το 15% επί του συνολικού αριθμού εισακτέων ανά Σχολή ή Τμήμα, Πανεπιστημίου ή Τ.Ε.Ι.
Ο Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Συμεών Κεδίκογλου, παρέστη χθες στην εκδήλωση που διοργάνωσε η Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία. Με την ευκαιρία της 3ης Δεκέμβρη – Εθνικής Ημέρας Ατόμων με Αναπηρία, η Ε.Σ.Α.με.Α. παρουσίασε τα αποτελέσματα της πανελλαδικής έρευνας κοινής γνώμης με θέμα τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία. Σκοπός της έρευνας είναι ο εντοπισμός και η καταγραφή στάσεων και αντιλήψεων των πολιτών για τα άτομα με Αναπηρία.
Στο σύντομο χαιρετισμό που απηύθυνε, ο υφυπουργός τόνισε ότι το Υπουργείο Παιδείας επεξεργάζεται νομοσχέδιο αμιγώς για την Ειδική Αγωγή, με στόχο μετά τις γιορτές να είναι έτοιμο προς διαβούλευση.
Σε απάντηση πλήθους σχετικών ενστάσεων και αιτημάτων εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, υπογράφηκε Υπουργική Απόφαση, η οποία τροποποιεί τα κριτήρια και τη διαδικασία απόδοσης δεύτερης ειδικότητας, με σκοπό τόσο την αξιοποίηση των επιπλέον προσόντων των εκπαιδευτικών, όσο και την αποτελεσματικότερη κάλυψη του υποχρεωτικού ωραρίου.
Η Υπουργική Απόφαση, που βρίσκεται στο Εθνικό Τυπογραφείο προς δημοσίευση, επιφέρει τις ακόλουθες αλλαγές:
– Η απόδοση της δεύτερης ειδικότητας αφορά στο μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό της δημόσιας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που είναι κάτοχοι πτυχίου σε διαφορετικό γνωστικό αντικείμενο του κλάδου, στον οποίο είναι διορισμένοι και υπηρετούν, μπορεί να αποδίδεται, ύστερα από αίτησή τους, δεύτερη ειδικότητα, σε κλάδο/ειδικότητα της ίδιας ή διαφορετικής βαθμίδας εκπαίδευσης.
– Οι αιτήσεις των ενδιαφερόμενων εκπαιδευτικών υποβάλλονται καθ’ όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους.