Επιστημονικό Σεμινάριο
Η υποστήριξη της θετικής συμπεριφοράς είναι διακριτός κλάδος της εφαρμοσμένης ανάλυσης συμπεριφοράς (Carr, 1997), ο οποίος δίνει προτεραιότητα στην αναβάθμιση της ποιότητας ζωής του ατόμου αλλά και όλων όσων εμπλέκονται σε αυτή και θεωρούνται εν δυνάμει παράγοντες αλλαγής (Carr κ.α., 1999′ 2002). Η διαδικασία λήψης αποφάσεων για τον εκπαιδευτικό σχεδιασμό βασίζεται στις εμπειρικές ενδείξεις, στην αρχή της ομαλοποίησης και τις προσωποκεντρικές αξίες των παιδαγωγών οποίοι δεν αντιμετωπίζονται ως τεχνίτες εκτελεστές αποφάσεων των ειδικών αλλά ως αυτόνομοι επαγγελματίες, ικανοί δηλαδή για τη λήψη αφηρημένων αποφάσεων (Carr, 1997). Σε αντίθεση με την παραδοσιακή προσέγγιση που αντιμετωπίζει τους γονείς ως παθητικές πηγές πληροφόρησης οι γονείς εμπλέκονται ενεργά στην διαδικασία λήψης αποφάσεων και στην εκπαίδευση του παιδιού τους ενώ εκπαιδεύονται σε θέματα παρέμβασης (Ntinas & Carr, 2005).
Σκοπός Επιμόρφωσης
Σκοπός του σεμιναρίου είναι να αναδείξει τον τρόπο εφαρμογής της υποστήριξης θετικής συμπεριφοράς, η οποία αποτελεί ένα αποτελεσματικό πλαίσιο συνεργασίας παραγόντων αλλαγής της ποιότητας ζωής του ατόμου με ΔΑΦ όπως είναι οι γονείς, οι εκπαιδευτικοί και οι ειδικοί. Η ανάπτυξη συνεργατικής και συντονισμένης δράσης επιφέρει αναβάθμιση της ποιότητας ζωής όχι μόνο του ατόμου με ΔΑΦ αλλά και αυτών των ιδίων.
Αναμενόμενα Αποτελέσματα
Η τεχνική ενδυνάμωση των συμμετεχόντων ώστε να δράσουν αποτελεσματικά στο πλαίσιο της ανάπτυξης της συνεργατικότητας συντονίζοντας και υποστηρίζοντας τους ενήλικες που εμπλέκονται στην ποιότητα ζωής του προσώπου με αυτισμό.
Σε ποιους απευθύνεται
Το πρόγραμμα απευθύνεται σε γονείς και σε εργαζόμενους ή υποψήφιους εργαζόμενους του συστήματος παροχής ανθρωπίνων υπηρεσιών (π.χ. εργοθεραπευτές, λογοθεραπευτές, ψυχολόγους, νοσηλευτές, ειδικό βοηθητικό προσωπικό, ειδικούς παιδαγωγούς, κοινωνικούς λειτουργούς).
Περισσότερες πληροφορίες στη σελίδα e-employ.g