Ευριπίδη “Ελένη”: Εισαγωγή στη Δραματική ποίηση-Ερωτήσεις κλειστού τύπου

Αφού διαβάσετε τις παρακάτω προτάσεις να γράψετε αν είναι σωστές ή λανθασμένες:

  1. Η δραματική ποίηση συνθέτει στοιχεία και από το έπος και τη λυρική ποίηση
  2. Νέες τραγωδίες διδάσκονταν στα Μικρά και στα Μεγάλη Διονύσια.
  3. Η έξοδος ανήκει στο επικό μέρος της τραγωδίας.
  4. Η όψη περιλαμβάνει τη σκηνογραφία και τη σκευή της παράστασης.
  5. Στο κοινό που παρακολουθούσε τους δραματικούς αγώνες δε συμπεριλαμβάνονταν γυναίκες.
  6. Ο Αρίων ήταν «ο ευρετής του τραγικού τρόπου».
  7. Ο Σοφοκλής αύξησε τον αριθμό των χορευτών από 12 σε 15.
  8. Πριν από τη διδασκαλία της τραγωδίας, γινόταν στο Ωδείο (στεγασμένο θέατρο) ὁ προαγώνκατά τον οποίο ο ποιητής παρουσίαζε τους χορηγούς.
  9. Ο Θέσπης εισήγαγε τον πρώτο υποκριτή.
  10. Οι περίακτοι χρησιμοποιούνταν για την αναπαραγωγή της βροντής και της αστραπής.
  11. Τα γυναικεία πρόσωπα στις αρχαίες τραγωδίες τα υποδύονταν άνδρες.
  12. Στα Μικρὰ ἢ κατ’  ἀγροὺς Διονύσια γίνονταν μόνο επαναλήψεις έργων
  13. Στα Λήναια, το μήνα Γαμηλιώνα γίνονταν κυρίως τραγικοί και κωμικοί αγώνες.
  14. Στα Ἀνθεστήρια αρχικά δε διδάσκονταν δράματα.
  15. Η κατάσταση δηλαδή κατά την οποία ο πιστός ένιωθε ότι κατέχεται από το πνεύμα του λατρευόμενου θεού ονομαζόταν έκσταση.
  16. Ο Θέσπης παρουσίασε τους χορευτές μεταμφιεσμένους σε Σατύρους.
  17. Η συντεχνία των ηθοποιών ονομαζόταν οἱ περὶ τὸν Διόνυσον τεχνῖται.
  18. Ο χορηγός αναλάμβανε την αμοιβή του Χορού.
  19. Ο χορηγός εξασφάλιζε την τροφή για τους χορευτές.
  20. Τα μέρη του αρχαίου θεάτρου ήταν το κοίλον, η ορχήστρα και η σκηνή.
  21. Το κοίλον προορίζονταν για τους θεατές.

 

 

“Ελένη” Ευριπίδη:Τεστ εισαγωγής

 

 

Να συμπληρώσετε τα κενά των παρακάτω προτάσεων με την κατάλληλη λέξη της παρένθεσης:

  • Το……………………… (λογεῖον, θεολογεῖον) ήταν ένα υπερυψωμένο δάπεδο ξύλινο και αργότερα πέτρινο ή μαρμάρινο.
  • Το………………………….. (λογεῖον, θεολογεῖον) ήταν μια υπερυψωμένη εξέδρα για την εμφάνιση (επιφάνεια) των θεών.
  • Οι δραματικοί αγώνες αποτελούσαν υπόθεση της πόλης-κράτους και οργανώνονταν με κρατική φροντίδα, υπό την επίβλεψη του………………………… (άρχοντα βασιλιά, επώνυμου άρχοντα)
  • Ο ……………………..ήταν θρησκευτικό και λατρευτικό άσμα που τραγουδούσε ο ιερός θίασος των πιστών του Διονύσου, με συνοδεία αυλού, χορεύοντας γύρω από το βωμό του θεού.( διθύραμβος, πρόλογος)
  • …………………….(Πάροδος, Διθύραμβος) είναι το άσμα που έψαλλε ο Χορός στην πρώτη του είσοδο, καθώς έμπαινε στην ορχήστρα με ρυθμικό βηματισμό. 
  • Χαρακτηριστικό της λατρείας του Διονύσου ήταν…………………..(η ιερή μανία, η θεοληψία, η μεταμφίεση), που προκαλεί την ἔκστασιν.
  • Χαρακτηριστικό της λατρείας του Διονύσου ήταν……………………. (η ιερή μανία, η θεοληψία, η μεταμφίεση) η κατάσταση δηλαδή κατά την οποία ο πιστός ένιωθε ότι κατέχεται από το πνεύμα του λατρευόμενου θεού / θεία έμπνευση.
  • Χαρακτηριστικό της λατρείας του Διονύσου ήταν………………… (η ιερή μανία, η θεοληψία, η μεταμφίεση) των πιστών σε Σατύρους, ζωόμορφους ακόλουθους του θεού.

 

 

Να αντιστοιχίσετε τους όρους της στήλης Α με το περιεχόμενό τους στη στήλη Β.

Α

Β

1.     Το θέατρον

2.     Η ορχήστρα

3.     Η σκηνή

4.     Το ἐκκύκλημα

5.     Η θυμέλη

6.     Πάροδοι

7.     Γερανὸς ή αἰώρημα

α. Είδος βωμού

β. Εκεί κάθονταν οι θεατές

γ. Διάδρομοι

δ. ἀπὸ μηχανῆς θεόν

ε. Πρόσοψη ανακτόρου ή ναού

στ. Κυκλικό ή ημικυκλικό μέρος για το Χορό

ζ. Τροχοφόρο δάπεδο πάνω στο οποίο παρουσίαζαν ομοιώματα νεκρών

 

 

Να αντιστοιχίσετε τους όρους της στήλης Α με το περιεχόμενό τους στη στήλη Β.

A

B

1.     Μέλος

2.     Μῦθος

3.     Ἦθος

4.     Διάνοια

5.     Ὄψις

6.     Λέξις

α. η υπόθεση της τραγωδίας, το σενάριο

β. η γλώσσα της τραγωδίας

γ. ο χαρακτήρας των δρώντων προσώπων και το ποιόν της συμπεριφοράς τους

δ. οι ιδέες, οι σκέψεις των προσώπων και η επιχειρηματολογία τους

ε. η μελωδία, η μουσική επένδυση των λυρικών μερών και η οργανική συνοδεία

στ. η σκηνογραφία και η σκευή

 

 

Να σηµειώσετε τις σωστές απαντήσεις στα ερωτήµατα, βάζοντας το γράµµα κάθε ερώτησης στο τετράγωνο που αντιστοιχεί:

1.Ο µύθος

 

2.Τα στάσιµα

α. Ποια είναι τα κατὰ ποσόν µέρη της τραγωδίας;

3.Το µέλος

 

4.Η πάροδος

5.Η λέξη

6.Το ήθος

β. Ποια είναι τα κατὰ ποιόν µέρη

της τραγωδίας;

7.Η όψη

 

8.Η διάνοια

9.Τα επεισόδια

10.Η έξοδος

11.Ο πρόλογος

 

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.