mikros prigkipas[Οδηγία χρήσης: Αν κουράζεστε εύκολα με την ανάγνωση, επιλέξτε την… ακρόαση του άρθρου στον διαδικτυακό σύνδεσμο https://clyp.it/mbhvynxw (διάρκεια: 05:56)]

Τα τελευταία νέα από το υπουργείο Παιδείας μάς εκπλήσσουν ευχάριστα ή δυσάρεστα! Ανάλογα πώς το αντιλαμβάνεται κανείς! Ο υπουργός Παιδείας έχει στα χέρια του έτοιμη πρόταση για τη θέσπιση «παιδαγωγικού κώδικα δημοκρατικού ανθρωπισμού»! Στο πλαίσιο αυτού του «κώδικα» μαθητές και γονείς μαθητών, που φοιτούν στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, προβλέπεται να κληθούν, με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, και να υπογράψουν… «συμβόλαιο τιμής» με όλους τους κανόνες της «ορθής δημοκρατικής συμπεριφοράς» απέναντι στο σχολείο, τους εκπαιδευτικούς και τους συμμαθητές!

Καταρχάς, είναι εντυπωσιακό που ο ίδιος πολιτικός χώρος που για χρόνια υποθάλπει όλες τις καταλήψεις των σχολείων, όλες τις δυναμικές κινητοποιήσεις μαθητών και εκπαιδευτικών, όχι πάντα ειρηνικές για να πούμε την αλήθεια, τα αξέχαστα «γιαουρτώματα» των πολιτικών αντιπάλων, τις ακόμα πιο… προβεβλημένες και «ηρωικές μούντζες» των παρελάσεων, έρχεται σήμερα ως κυβέρνηση να μιλήσει, να προτείνει και να… επιβάλει (;), αν τελικά θεσμοθετηθεί, κώδικα αρχών δημοκρατικής συμπεριφοράς για τον… αλληλοσεβασμό, την ειρηνική συνύπαρξη, την ευπρέπεια, την πολιτισμένη συμπεριφορά, την αγάπη και όλες τις ωραίες αξίες της ανθρώπινης ύπαρξης που οφείλουν οι μαθητές να υιοθετήσουν στη σχολική τους καθημερινότητα! Μάς κάνει ακόμα μεγαλύτερη εντύπωση που αυτός ο κώδικας συμπεριφοράς θα εφαρμοστεί, αν εφαρμοστεί, μόνο στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και όχι στη Δευτεροβάθμια, όπου αντικειμενικά τα καθημερινά προβλήματα της σχολικής συνύπαρξης τόν καθιστούν περισσότερο αναγκαίο απ’ ότι στην Πρωτοβάθμια…

Φυσιολογικά αρνητική εντύπωση μάς προκαλεί και ο τρόπος που η πρόθεση αυτή του υπουργείου υποτιμά τον κοινό νου παρουσιάζοντας τους εμπνευστές της συγκεκριμένης πρωτοβουλίας ως… ιδανικούς «ηθο-διδασκάλους» που θα… επιβάλουν και μάλιστα… ενυπογράφως στους Έλληνες γονείς τα… αυτονόητα, δηλαδή αυτά που, ούτως ή άλλως, γνωρίζουν και πράττουν στην καθημερινή επικοινωνία με τα παιδιά τους! Δεν είναι η πρώτη (μάλλον δεν θα είναι ούτε η τελευταία) φορά που το ελληνικό υπουργείο Παιδείας, αδυνατώντας να επιλύσει τα πραγματικά και μεγάλα προβλήματα της εκπαίδευσης καταπιάνεται με τα αυτονόητα που είναι ήδη τακτοποιημένα και ρυθμισμένα λόγω του κοινωνικού και μορφωτικού επιπέδου του σύγχρονου γονιού! Ευτυχώς, δεν ζούμε στο 1960 αλλά στο 2016 και πολλά πράγματα σήμερα είναι διαφορετικά συγκριτικά με την εποχή εκείνη! Παρά ταύτα, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου μας δείχνει σαν να μην το έχει αντιληφθεί…

Αλλά τη μεγαλύτερη θυμηδία, εύλογα, προκαλεί το ακόλουθο απόσπασμα του προτεινόμενου «κώδικα»: «Το παιδί καθενός  … είναι ένα παιδί ανθρώπων όπως κάθε παιδί, διαφορετικό αλλά ίσο με τα άλλα και όχι πριγκίπισσα ή βασιλόπουλο»! Δεν είμαι βέβαιος για το αν ο διάσημος «σύμβουλος» του πρωθυπουργού μας Καρανίκας προσφέρει τις ακριβοπληρωμένες και… «πολύτιμες υπηρεσίες» του (και) στο υπουργείο Παιδείας, όμως, από την ευφάνταστη αλληγορία που χρησιμοποιείται, δημιουργείται η εντύπωση ότι εκεί στο υπουργείο οι άνθρωποι έχουν προεξοφλήσει γενικευτικά πως όλοι οι Έλληνες γονείς αντιμετωπίζουν τα παιδιά τους ως… «πριγκίπισσες» και «βασιλόπουλα»! Ποιος ξέρει; Ενδεχομένως και να θεωρούν ότι οι γονείς ζουν στον κόσμο των… παραμυθιών, όπως πιθανότατα συμβαίνει με τους ίδιους που εφευρίσκουν τέτοιες αλληγορικές διατυπώσεις…

Δεν μπορώ ν’ αποκλείσω την περίπτωση όντως να το πιστεύουν, ότι δηλαδή ο μέσος Έλληνας γονιός σηκώνεται το πρωί και δίνει εντολή στους… «βασιλικούς υπηρέτες» να ετοιμάσουν το «βασιλικό ή πριγκιπικό» (αναλόγως) πρωινό του «κανακάρη» ή της «κανακάρας»! Λίγο αργότερα, συνοδεία «αυλικών» και λοιπού «υπηρετικού προσωπικού», ο «βασιλικός οδηγός» θα μεταφέρει (με τη «βασιλική άμαξα» βέβαια, πώς αλλιώς;) κηδεμόνα και… «βασιλόπουλο» στο σχολείο, όπου ο μέσος Έλληνας γονιός, λίγο πριν το σύνολο των εκπαιδευτικών και των μαθητών αποσυρθεί για τα… «ιδιαίτερα διαμερίσματα» των «βασιλικών» τάξεων, θα καταθέσει δημοσίως και μεγαλοφώνως τα σέβη του στον «κανακάρη-βασιλόπουλο» ή στην «κανακάρα-πριγκηπέσα» του…

Τέτοια πράγματα πιστεύουν άραγε για εμάς τους γονείς οι… «πνευματικοί άνθρωποι» που μάς κυβερνούν; Και επειδή θεωρούν… «αντιδημοκρατικές», «ρατσιστικές», «αναχρονιστικές» και «απάνθρωπες» τις «αντιλήψεις» που μόνο οι ίδιοι πιστεύουν ότι όλοι εμείς οι γονείς διατηρούμε για τα παιδιά μας, αποφάσισαν να μάς επιβάλουν τρόπους συμπεριφοράς; Με άλλα λόγια, στο νέο εκπαιδευτικό σύστημα, που σχεδιάζουν οι κάθε λογής «Λιακοφίληδες», η ορθή κοινωνική συμπεριφορά δεν θα διαμορφώνεται μέσα από μια ανθρωπιστικότερη εκπαίδευση, αλλά θα… επιβάλλεται από την κυβέρνηση με νόμους και υπογραφές, διά της μεθόδου του «αποφασίζομεν και διατάσσομεν ή απαγορεύομεν»;

Ας μην κρυβόμαστε πίσω απ’ το δάχτυλό μας «σύντροφοι»! Όσα σχεδιάζονται δεν έχουν σκοπό να βελτιώσουν την ελληνική εκπαίδευση! Όσα σχεδιάζονται και προτείνονται είναι η… «κουρτίνα» πίσω απ’ την οποία θα κρυφτεί η αντικειμενική αδυναμία της πολιτικής ηγεσίας να βελτιώσει την εκπαίδευσή μας! Γιατί κάνω λόγο για αντικειμενική αδυναμία; Μα επειδή η βελτίωση της εκπαίδευσης απαιτεί χρήματα που δεν υπάρχουν! Χωρίς χρήματα δεν μπορεί να γίνει καμία απολύτως ποιοτική αναβάθμιση του εκπαιδευτικού συστήματος! Γι’ αυτό το λόγο η πολιτική μας ηγεσία, αφού δεν μπορεί ν’ αντιμετωπίσει τα πραγματικά προβλήματα, ασχολείται με τα ήσσονα! Διότι πρέπει να δείξει, για τα μάτια του κόσμου, ότι «προσπαθεί»! Ακόμα και αν αυτό που σχεδιάζει το έχει ακυρώσει, από καιρό, στην πράξη…

Πηγή: εφημερίδα ΚΡΗΤΙΚΗ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ (Ρέθυμνο Κρήτης)

 

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.